![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hmm...... het zijn leuke wrd mesh velgjes die ik van Bono34 heb gekocht.... echter.
Ik wilde het naafgat vergroten naar 58,1 bij de bandenboer. werd ik gebeld dat de wielen slingerde, en ze het dus niet konden uitdraaien. ik wezen kijken. De randen zijn wel recht(tenminste, als ik ze opstapel sluiten ze mooi op elkaar aan). echter hij gaat op en neer. dit betekend denk ik dat de randen niet gecentreeerd zijn? (uitgeklokt?) dus nu is mijn vraag. omdat dit dus moet gebeuren, waar kan ik dit laten doen. en wat zijn de verbonden kosten van het uit elkaar halen van de velg en weer in elkaar zetten ongeveer? En wat zijn de gevolgen van die niet gecentreerde randen als ik ermee ga rijden zonder ze weer opnieuw in elkaar te laten zetten? Ik was erg tevreden over bono34. maar nu heb ik toch een tegenvaller. hopelijk gaat het meevallen. |
#2
|
|||
|
|||
![]() even bij peter de polijst pooier langs zit hier op het forum
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Sixpack is zijn forumnaam.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Als het wiel slingert en jij denkt dat de randen er niet goed op zitten kun je dit met het blote oog al waarnemen.
de ruimte waar de ring op het hart zit is dan niet rond om evenwijdig. Hoeveel hoogteslag zit er in de wielen. J emoet ze op een balanceermachine zetten met adapterplaten die je in de boutgaten zet. dan loopt het hart recht op de machine en zie je waar het hem in zit. Ik weet niet waar je vandaan komt? anders moet je dat eerst maar is gaan doen voordat je ze los haalt. Ik wil er wel naar kijken voor je.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#5
|
||||
|
||||
![]() als ze de harten uit draaien, hebben ze toch niks met de randen te maken? dus die zouden ze dan toch gewoon uit moeten kunnen draaien?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#6
|
|||
|
|||
![]() ja, maar ze pakte de velg op de rand met de draaibank. dus als de rand niet goed aansluit op het hart, dan slingert het.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() dat klopt ja.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#8
|
||||
|
||||
![]() En als je er niet uitkomt check dan de boutgaten .. als die een fractie van een mm afwijken .
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ow? hmmmz... dan gaat het idd niet werken, maar had niet door dat ze em daar klemmen?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Om het naaf gat uit te draaien, worden de velgen meestal niet op het naafgat ingespannen: draait zo lastig ![]() Wist niet dat ze vervolgens wel inspannen op de buitenrand: Ik zou (zeker bij gebruikt) eerder denken dat de m op de boutgaten zouden inspannen of in iedergeval klokken/centreren..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Druk je de bovenfrees er toch in?
![]()
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inspannen eigenlijk altijd op de velgrand. Pas de problem hoor.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat ik het zo ga doen:
naafgaten doe ik vergroten op de frees bij me vader op het werk (omgekeerde draaibank, product ligt stil, en beitel draait ). dan ga ik de banden denk ik gewoon plaatsen, en ga rijden. kan ik merken of het lekker loopt of niet. is dit problematisch als ik ermee ga rijden? het is waarschijnlijk alleen die ene velg die erg uit het midden is (veel kan het niet zijn). bij die ene velg zie ik de buitenste ring iets uit het midden geplaatst (hooguit 0,5 mm). als ik de boel los ga halen dan heb ik dit aan kosten: opnieuw in elkaar poten : 80 rvs boutjes: 180 moet ik de shit wegbrengen kost me wel een goede rit en misschien als ik dan toch bezig ben de rand weer opnieuw aanpakken. dit kan ik namelijk ook in een later stadium nog doen. peter heeft nu toch nog geen tijd ervoor. wat zeggen jullie rijden of loshalen die velgen? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik zou het loshalen, nu zijn de bandjes eraf en meestal als je er eerst mee gaat rijden word het nooit wat
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() indd loshalen die velgen en zonder rand zijn ze ook op te spannen.
dus op het hart van de velg . kun je eerst je harten wel laten brengen en tegelijkertijd de randen klaar laten maken.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#16
|
|||
|
|||
![]() hoe gaat dat uitklokken overigens in zijn werk?
|
#17
|
|||
|
|||
![]() ik heb nu bij een andere garage de velgen op de balanceer apparatuur gezet.
2 velgen hebben geen slingering. en 2 velgen en hele lichte op en neer gaande bij de voorste rand. dit is echt minimaal. de vent van de garage zei dat het niks was. bij de vorige garage zeiden ze "PANIEK". aangezien ik niet terecht kan bij wheelcare of peter tot na de zomer. laat ik mijn naafgaten eerst afdraaien op de freesbank of opgespannen op de boutgaten in de draaiband dan plaats ik ze gewoon. en kijk dan hoe het gaat, dan zie ik na de zomer wel verder. |