Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-04-2007, 10:36
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default Na verlagen krijg ik veerschotels (onder motorkap) niet meer helemaal vast

Zoals de titel al zegt...

Ik krijg die kopvormige schotels (metaal) die je onder de motorkap los moet maken (weet niet hoe de exacte benaming is), krijg ik na verlaging niet helemaal vast meer.

Normaal gesproken draai je deze met een enkele moer helemaal vast in het ronde gat, maar bij mij blijft daar zo'n 5 mm ruimte tussen.

Weet iemand een oplossing of komt dit bekend voor?

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 16-04-2007, 10:39
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Het gaat hier om een Polo, Jetta of?
Reply With Quote
  #3  
Old 16-04-2007, 10:44
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

oh ja, sorry!

Polo 2 Coupe uit 1990

ik heb een complete set eronder gezet, van GT Cupline.

Mijn idee is misschien om alles nog een keer extra hard proberen vast te draaien, want kan het iets anders zijn dan dat die zwarte bussen die je eerst op het schroefdraad draait (met 2 inkepingen), dat die niet ver genoeg naar onder zitten?
Reply With Quote
  #4  
Old 16-04-2007, 10:53
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De schotels waar jij het over hebt hoeven echt niet strak tegen de carosserie te zitten. Als je gewoon het toplager maximaal hebt aangedraait en dan de schotel er weer strak boven op is er niks aan de hand!

Kijk maar:

Edit, kan zo snel even geen foto vinden. Maar bij mij is het ook zo, die schotel zit er niet strak tegen aan. Als ik stuur dan staan de poten er ook anders onder. De bewegingsvrijheid moet wel behouden blijven!

Schiet anders eens een foto. Als er links en rechts hoogteverschil is, dan is dit niet goed.

Veerpoten blijven ook gewoon hangen als de auto opgekrikt word?
Reply With Quote
  #5  
Old 16-04-2007, 20:09
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Geloof het of niet, maar dit valt nog in de categorie 'normaal'


__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #6  
Old 16-04-2007, 21:38
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 541
Default

Quote:
Originally Posted by Mark1
Geloof het of niet, maar dit valt nog in de categorie 'normaal'




bekend beeld hier

hebben jullie bij de weg ook last van springende veren met scherp sturen?

Garage zegt dat het normaal is bij een verlaging boven de 40mm
Reply With Quote
  #7  
Old 16-04-2007, 21:54
skitzo skitzo is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 560
Default

is volkomen normaal, als je een niet verlaagde auto hebt
dan staan ze er ook altijd iets boven
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 16-04-2007, 22:03
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by mark2fpolo
bekend beeld hier

hebben jullie bij de weg ook last van springende veren met scherp sturen?

Garage zegt dat het normaal is bij een verlaging boven de 40mm


Springende veer....??? Ja heel normaal

Fatsoenlijke schokbrekers aanschaffen?
Reply With Quote
  #9  
Old 16-04-2007, 22:04
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,040
Default




Ik heb dezelfde vraag ook ooit een keer gesteld, foto stond zelfs nog in het album.

Maar wat bedoel je precies met springende veren? Dat ze los komen te liggen ofzo?

Dat risico loop je namelijk als je gaat rijden met een verlaging die verder gaat dan 40mm, in combinatie met de orginele schokbrekers.
Als je lager wilt dan 40mm moet je eigenlijk ook je schokbrekers vervangen door kortere exemplaren. Anders komen je veren inderdaad los te liggen wanneer de auto volledig uitgeveerd staat.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-04-2007, 09:19
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

Oh, mijn zorgen zijn over! hahah

Bij jullie is het nog ietsje meer als bij mij.
Mijn veren springen trouwens niet hoor. Ik heb het idee dat de poten vrij stevig zitten.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-04-2007, 14:55
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Springende veren bij sturen duidt (zeer) waarschijnlijk op kapotte toplagers..


Kapotte toplagers zijn vrij normaal bij verlaagde polo's, want krijgen het veel zwaarder te verduren.

Let op: Alleen de betere garagist weet dat je bij polo de toplagers niet op 'de standaar manier' (wieltjes vrij in de lucht) kunt testen, omdat je daarmee het risico loopt dat je gaat voelen hoe goed 't hierboven besproken schoteltje draait op de carroserie (rubber toplager klemt niet altijd 100% vast boven in de dom).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #12  
Old 17-04-2007, 16:10
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 541
Default

Toplagers zijn 2maanden geleden vervangen. Tis wel al een stuk minder, alleen bij volledig insturen hoor ik ze nog.. Maar bij de laatste apk bleek dat men draagarm rubbers ook aardig gesleten waren.

Dus misschien dat die er ook wat mee te maken kunnen hebben??

Opzich lijkt me een H&R set veren en schokbrekers toch een redelijk setje
Reply With Quote
  #13  
Old 17-04-2007, 18:14
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

H&R is meestal geen troep nee

Maar de rest van de ophanging moet ook in enigzins goede conditie verkeren natuurlijk.

Draagarmrubbers (de buitenste) willen nog wel eens slijten (uitlubberen, vast rotten aan de stabi, etc). En door verlagen veranderd de 'nachlauf of Askanteling' van de voorpoten: de poten komen in verhouding rechterop te staan.

Maar: voor alles is er een oplossing..

http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum...ct=ST;f=14;t=34

Helaas heb je een group-buy net gemist;
http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum...ct=ST;f=4;t=990


Maar met dit setje:



breng je de voorwielophanging een heel eind richting 'circuit-waardig'....
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #14  
Old 18-04-2007, 17:10
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 541
Default

heb op het polo forum al gepraat over mijn ophanging.. Deze set werd me ook aangeraden..

Maar aangezien op ebay de draagarmen geen drol kosten ga ik gewoon 2 nieuwe kopen inplaats van met die rubbers lopen kloten... er werd me wel veterld dat een nadeel was dat er op ebay geen draagarmen met uniballs te vinden zijn. Maar uniballs in combi met die kunstof "rubbers" leek mij ook iets te hard worden.. Dus ik denk dat de combinatie gaat worden: 1.0/1.3 draagarmen met die kunstof "rubbers" aan de ene zijde en de gewone rubbers aan de andere zijde...
Reply With Quote
  #15  
Old 18-04-2007, 17:17
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Je kunt ook gewoon nieuwe 'normale' rubbers kopen bij de onderdelenboer: Zo heb ik 't in iedergeval wel gedaan: Deze zijn ansich vrij stug, maar gegeven niet alle lawaai uit de voorwielophanging door.... En tegen de tijd dat ze weer versleten zijn, ben ik waarschijnlijk al wel wat wilde haren kwijt
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #16  
Old 18-04-2007, 18:01
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,049
Default

Toevallig nog iemand een toplager over? Mag gebruikt zijn. Pm maar als je wat hebt.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-04-2007, 18:52
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Nieuw: Monroe veerpootlager MK034 - 22,00 Eur.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #18  
Old 18-04-2007, 19:53
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,049
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Nieuw: Monroe veerpootlager MK034 - 22,00 Eur.


Weet ik. Maar is voor de cross. Dus heb ze maar 1.5 uur nodig. Zo'n cross auto bouwen is al duur zat. Tjah, Nederlander he.
Reply With Quote
  #19  
Old 19-04-2007, 08:36
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Quote:
Originally Posted by mark2fpolo
Maar uniballs in combi met die kunstof "rubbers" leek mij ook iets te hard worden..


We zullen zien
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #20  
Old 19-04-2007, 11:15
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

nu ik bovenstaande foto's zie kan ik mededelen dat ik ook ruimte heb op die schotels !

gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum