![]() |
|
![]() |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zoals de titel al zegt...
Ik krijg die kopvormige schotels (metaal) die je onder de motorkap los moet maken (weet niet hoe de exacte benaming is), krijg ik na verlaging niet helemaal vast meer. Normaal gesproken draai je deze met een enkele moer helemaal vast in het ronde gat, maar bij mij blijft daar zo'n 5 mm ruimte tussen. Weet iemand een oplossing of komt dit bekend voor? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Het gaat hier om een Polo, Jetta of?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() oh ja, sorry!
Polo 2 Coupe uit 1990 ik heb een complete set eronder gezet, van GT Cupline. Mijn idee is misschien om alles nog een keer extra hard proberen vast te draaien, want kan het iets anders zijn dan dat die zwarte bussen die je eerst op het schroefdraad draait (met 2 inkepingen), dat die niet ver genoeg naar onder zitten? |
#4
|
||||
|
||||
![]() De schotels waar jij het over hebt hoeven echt niet strak tegen de carosserie te zitten. Als je gewoon het toplager maximaal hebt aangedraait en dan de schotel er weer strak boven op is er niks aan de hand!
Kijk maar: Edit, kan zo snel even geen foto vinden. Maar bij mij is het ook zo, die schotel zit er niet strak tegen aan. Als ik stuur dan staan de poten er ook anders onder. De bewegingsvrijheid moet wel behouden blijven! Schiet anders eens een foto. Als er links en rechts hoogteverschil is, dan is dit niet goed. Veerpoten blijven ook gewoon hangen als de auto opgekrikt word? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Geloof het of niet, maar dit valt nog in de categorie 'normaal'
![]()
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
bekend beeld hier ![]() hebben jullie bij de weg ook last van springende veren met scherp sturen? Garage zegt dat het normaal is bij een verlaging boven de 40mm |
#7
|
|||
|
|||
![]() is volkomen normaal, als je een niet verlaagde auto hebt
dan staan ze er ook altijd iets boven ![]()
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Springende veer....??? Ja heel normaal ![]() Fatsoenlijke schokbrekers aanschaffen? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dezelfde vraag ook ooit een keer gesteld, foto stond zelfs nog in het album. ![]() Maar wat bedoel je precies met springende veren? Dat ze los komen te liggen ofzo? Dat risico loop je namelijk als je gaat rijden met een verlaging die verder gaat dan 40mm, in combinatie met de orginele schokbrekers. Als je lager wilt dan 40mm moet je eigenlijk ook je schokbrekers vervangen door kortere exemplaren. Anders komen je veren inderdaad los te liggen wanneer de auto volledig uitgeveerd staat. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Oh, mijn zorgen zijn over! hahah
Bij jullie is het nog ietsje meer als bij mij. Mijn veren springen trouwens niet hoor. Ik heb het idee dat de poten vrij stevig zitten. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Springende veren bij sturen duidt (zeer) waarschijnlijk op kapotte toplagers..
Kapotte toplagers zijn vrij normaal bij verlaagde polo's, want krijgen het veel zwaarder te verduren. Let op: Alleen de betere garagist weet dat je bij polo de toplagers niet op 'de standaar manier' (wieltjes vrij in de lucht) kunt testen, omdat je daarmee het risico loopt dat je gaat voelen hoe goed 't hierboven besproken schoteltje draait op de carroserie (rubber toplager klemt niet altijd 100% vast boven in de dom).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Toplagers zijn 2maanden geleden vervangen. Tis wel al een stuk minder, alleen bij volledig insturen hoor ik ze nog.. Maar bij de laatste apk bleek dat men draagarm rubbers ook aardig gesleten waren.
Dus misschien dat die er ook wat mee te maken kunnen hebben?? Opzich lijkt me een H&R set veren en schokbrekers toch een redelijk setje ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() H&R is meestal geen troep nee
![]() Maar de rest van de ophanging moet ook in enigzins goede conditie verkeren natuurlijk. Draagarmrubbers (de buitenste) willen nog wel eens slijten (uitlubberen, vast rotten aan de stabi, etc). En door verlagen veranderd de 'nachlauf of Askanteling' van de voorpoten: de poten komen in verhouding rechterop te staan. Maar: voor alles is er een oplossing.. http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum...ct=ST;f=14;t=34 Helaas heb je een group-buy net gemist; http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum...ct=ST;f=4;t=990 Maar met dit setje: ![]() breng je de voorwielophanging een heel eind richting 'circuit-waardig'....
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#14
|
|||
|
|||
![]() heb op het polo forum al gepraat over mijn ophanging.. Deze set werd me ook aangeraden..
Maar aangezien op ebay de draagarmen geen drol kosten ga ik gewoon 2 nieuwe kopen inplaats van met die rubbers lopen kloten... er werd me wel veterld dat een nadeel was dat er op ebay geen draagarmen met uniballs te vinden zijn. Maar uniballs in combi met die kunstof "rubbers" leek mij ook iets te hard worden.. Dus ik denk dat de combinatie gaat worden: 1.0/1.3 draagarmen met die kunstof "rubbers" aan de ene zijde en de gewone rubbers aan de andere zijde... |
#15
|
||||
|
||||
![]() Je kunt ook gewoon nieuwe 'normale' rubbers kopen bij de onderdelenboer: Zo heb ik 't in iedergeval wel gedaan: Deze zijn ansich vrij stug, maar gegeven niet alle lawaai uit de voorwielophanging door.... En tegen de tijd dat ze weer versleten zijn, ben ik waarschijnlijk al wel wat wilde haren kwijt
![]()
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Toevallig nog iemand een toplager over? Mag gebruikt zijn. Pm maar als je wat hebt.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#17
|
||||
|
||||
![]() Nieuw: Monroe veerpootlager MK034 - 22,00 Eur.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Weet ik. Maar is voor de cross. Dus heb ze maar 1.5 uur nodig. Zo'n cross auto bouwen is al duur zat. Tjah, Nederlander he. ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
We zullen zien ![]()
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#20
|
|||
|
|||
![]() nu ik bovenstaande foto's zie kan ik mededelen dat ik ook ruimte heb op die schotels
![]() gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |