![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hey mensen,
Ik ben eigenlijk een beetje aan het rondkijken voor een setje verbreede stalen velgen. Waar kun je dit laten doen , en wat zijn ongeveer de kosten daarvan? Of heeft iemand toevallig nog een leuk setje liggen?? (4x100) En wat voor bandjes zou ik erbij moeten nemen? |
|
|||
|
|||
![]() Staal kun je het beste laten verbreden bij vd mik.
Zitten ergens in het Noorden geloof ik... Leg er een lekker smal bandje op, staat mooi getrokken en minder kans op aanlopen ! |
|
|||
|
|||
![]() v/d mik zit in vinkenween zover ik weet !?
denk dat je met de zoek funktie heel wat info kan vinden !! gr. Martijn p.s. WIE BENT U ? (ff voorstellen word gewardeerd ![]()
|
||||
|
||||
![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...=verbreed+staal
Maar 1 voorbeeld als je de zoekfunctie gebruikt, zijn echt legio topics over. |
|
|||
|
|||
![]() misschien een stomme vraag maar is er op dit forum ook een topic waar mensen hun eigen voor kunnen stellen? of wordt dit gewoon gedaan in t topic van t model vw dat je hebt? ben al wel aan t zoeken geweest
![]() maar in noord brabant (omg tilburg en omstreken) zit daar ook een adres dat de velgen kan verbreden? |
|
||||
|
||||
![]() Beter rijd je even naar Vinkeveen (wel eerst bellen) die zijn veruit het goedkoopst en het best! Daar ben je 20 euro per velg kwijt, bij andere zaken vaak het dubbele. En bij vd Mik kun je erop wachten. Ik rij zelf met 15" Astra G staal, verbreed bij vd Mik
![]() |
|
|||
|
|||
![]() 20 euro per velg is idd geen geld opzich, kan hij er ook meteen bandjes bijleveren of erop leggen of niet?
en da verbreed staal is kwalitatief ook gewoon goed neem ik aan? da je der gewoon flink mee kan rijden enzo zonder dat t zou gaan scheuren? |
|
||||
|
||||
![]() stel je lekker voor in de off topic hoek..iig welkom op het forum!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, je moet met kale wielen komen als het kan. Het zijn 2 oude baasjes die het voor de hobby nog een beetje doen in de avonduren, verwacht geen megabedrijf, tis een oude schuur, wel schitterend om te zien trouwens. Ik rijd er sinds 2 weken op, bandenboer stond te kijken hoe netjes het was gedaan, 5 gram lood had ie nodig op 3 wielen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() van een oude schuur sta ik niet te kijken hoor
![]() ![]() maar klinkt wel interresant. en kwa banden? toyo PROXES T1-R 195/45 R14 77V Velgbescherming? Last edited by Smully : 07-05-2007 at 20:46. |
|
|||
|
|||
![]() banden keuze is persoonlijk en ligt ook aan hoever je ze laat verbreden !?
maar voorstellen in het offtopic gedeelte is een goed plan ! gr. Martijn p.s. niet vergeten FOTO'S te plaatsen ![]()
|
|||
|
|||
![]() ik heb net ff wat in t offtopic topic gepost
![]() ![]() mja wat is een leuke maat om te verbreden? t hoeft van mij allemaal niet te extreem opzich, ik vind het van de andere kant wel super mooi als de wielen een beetje buiten de wagen uitkomen zegmaar, endan met getrokken bandjes erop |
|
||||
|
||||
![]() ik heb 7,5J voor, 8J achter met 195-50/15, loopt achter aan als we er met 2 personen inzitten, als ik er alleen inzit is er niks aan de hand maar ik weeg dan ook maar 65 kilo :P
In de planning staan nog 185-45/15 bandjes, eerst deze nog eens oprijden, maar ik denk dat ie dan niet meer aanloopt. Staat echt SUPERgaaf, zal nog wel ff foto's posten ![]() |
|
|||
|
|||
![]() en hoever is je wagen verlaagd? en zijn je wiel kasten uitgerolt?
foto's zijn zoiezo welkom dan krijg ik een beetje een idee ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wielkasten zijn standaard, auto is 6cm verlaagd dmv een Formel K set, geen schroefset overigens.
|
|
|||
|
|||
![]() dus rondom 6cm?
ik was van plan een vaste set 6cm voor en 4cm achter te pakken. en dan licht er redelijk wat audio achterin dus zal misschien toch nog wel nodig zijn ze te laten rollen. En misschien dat ik wel voor een schroefsetje kies |
|
||||
|
||||
![]() als je de juiste et waarde hebvt kun je gewoon breed gaan
ik heb laatrst 4 velgen weg gebracht et 35 en die worden voor 8j en achter 8,5 j verbreed voor 195 55 15 erop achter 195 50 15 erop auto is voor bijna 8cm verlaagt en achter 6cm wielkasten zijn uitgeslepen dit gaat perfect passen en ik hoorde een verhaal was ongeveer 2 jaar geleden toen vroeg iemand hun ook van is dat wel sterk genoeg gaat dat niet kapot waarop hun beetje begonnen te laggen en zeiden als jij dit kapot rijd zonder ongeluk of wat dan ook (want dan gaat alles natuurlijk kapot ) dan zouden hun alles vergoeden en zelfs als je een ongeluk krijgt knapt die lasnaad nog niet dit kun je aan elke profecionele lasser vragen en zal je het zelfde zeggen en goed gelegde lasnaad knapt niet |
|
|||
|
|||
![]() ow als jij zegt dat het gaat passen, moet het wel passen... ook fijn trouwens dat ik een verhaal lees van jou dat jij een verhaal hebt gehoord over het knappen van de las in verbreed stalen wielen en dat zij mijn schade dan gaan vergoeden
![]() |
|
|||
|
|||
![]() en onder een nog niet verlaagde golf wat zou daar een mooie breedte onder zijn?
ik wil hem zoiezo in de toekomst nog wel een keertje wat verlagen, wat kan ik dan beter doen? de wielkasten laten rollen of de rand gewoon wegslijpen en netjes bijwerken? |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog wel een setje 14" staal te koop. Vanwege de hoge ET waarde goed geschikt voor verbreden: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28439
|