Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-05-2007, 08:54
Phreak Phreak is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 92
Default Bedenkseltje.. geblazen 1300 CL ??

Ik zat onder mijn motorkap te kijken en zag dat ik ruimte zat heb om wat leuks kwa verhoogde luchttoevoer zou kunnen doen :P

ff zonder gekkigheid.. Mijn 1300je is nou niet de snelste op de hoek en dacht ik eraan hoe je dat op een leuke manier kan veranderen.

Een ander blok inbouwen zal het meest makkelijk zijn en ook absoluut het snelst, maar het gaat me nu even meer om of en wat de mogenlijkheden zijn.

Ik zelf zat te denken om een turbo te pakken van een TD(i), interkoelertje erbij en wat buiswerk. Olieleiding leggen voor de turbo.. Benzine druk zal omhoog moeten, downpipe zal gemaakt moeten worden, uitlaatspruitstuk ? te gebruiken van die zelfde TD(i) ?? Eventueel injectoren veranderen..

Is het blok uberhaupt wel geschikt (te maken) voor drukvulling ?

Neem aan dat de compressie omlaag moet..

Om het kort te maken; Is het mogelijk om mijn 1300 op te bouwen met een turbo, zodat het 1) toch nog wat vermogenswinst geeft en 2) wel heel blijft ?

Het gaat met niet om om er 300 pk uit te halen, maar groeien van een 55pk (41 Kw) naar een pk of 90-100 zou te grappig zijn..
__________________
Current VW:
Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition

Previous owned VW's:
Golf mk2 1.3 CL
Golf mk3 VR6
Corrado G60
Golf mk4 TDi
Golf mk2 GTi 16v
Reply With Quote
  #2  
Old 14-05-2007, 09:10
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Om een 90 a 100 pk uit een 1300 te krijgen heb je geen turbo nodig, met een bewerkte kop (Serge's Spottuning!) een andere nokkenas, motorfietscarb's en een spaghetti-spruitstuk ben je al een heel eind in de richting van 90pk, zoniet eroverheen.

Daarnaast zijn de kosten die je moet maken om je blokje turbo-waardig te maken meestal een stuk hoger, je zou natuurlijk wel een g40 blok als basis kunnen gebruiken, maar dan kun je er net zo goed gelijk een g40 in lepelen.

Daarnaast is een Turbo van een diesel niet geschikt voor een benzine motor, vanwege de veel hetere uitlaatgassen bij een benzinemotor.

ik zou zeggen, als je serieus iets wilt, neem dan eens contact op met serge, of kijk eens op polo86c.nl daar is ook heel veel info te vinden over 1300tjes!

Last edited by knarfmk1 : 14-05-2007 at 09:13.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-05-2007, 09:34
Phreak Phreak is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 92
Default

G40 ging me net ff te ver.. het was voor mij de grap om te kijken wat er met dit blok gedaan kan worden om er wat meer uit te persen..

Motorfiets carbs ?? Ik heb injectoren.. Wilde ik wel graag behouden..

TD turbo gaat het dus zeker niet worden..

Heb al even zitten neuzen op die site ! Thnx !

Ga mezelf maar ff inlezen hoe het zit met tuning van een 1300 :P...

Nog meer mensen tips ?
__________________
Current VW:
Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition

Previous owned VW's:
Golf mk2 1.3 CL
Golf mk3 VR6
Corrado G60
Golf mk4 TDi
Golf mk2 GTi 16v
Reply With Quote
  #4  
Old 14-05-2007, 09:41
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Een lysholm schroef compressor erop schroeven?
Reply With Quote
  #5  
Old 14-05-2007, 10:10
Phreak Phreak is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 92
Default

Is inderdaad nog een optie..

Maar dan moet het blok intern ook aangepast worden en daar gaat het me om.. Wat moet er gebeuren voor het blok klaar is voor druk vulling ?
__________________
Current VW:
Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition

Previous owned VW's:
Golf mk2 1.3 CL
Golf mk3 VR6
Corrado G60
Golf mk4 TDi
Golf mk2 GTi 16v
Reply With Quote
  #6  
Old 14-05-2007, 15:14
BoraInMotion BoraInMotion is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2006
Posts: 277
Default

ik zou gewoon een G40 erin hangen.. Als je injectie heb, zijn er (volgens mij) maar drie draden extra die je moet aansluiten. Zie verderop in dit forum.. Golf G40...
Reply With Quote
  #7  
Old 14-05-2007, 15:46
Phreak Phreak is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 92
Default

koel ! thnx !
__________________
Current VW:
Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition

Previous owned VW's:
Golf mk2 1.3 CL
Golf mk3 VR6
Corrado G60
Golf mk4 TDi
Golf mk2 GTi 16v
Reply With Quote
  #8  
Old 14-05-2007, 16:21
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

andere nokker, aangepaste "chip" benzinedruk omhoog en hij gaat gauw richting 75-80pk...

neem ff aan dat het een NZ motor is, dan past het meeste spul van een 3f (polo 75pk gt) er zo op.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum