![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik ben al een tijdje bezig met de restauratie van mijn 83er golf 2 met 1300 motor.
nou ik wil er een 89er 1.8 8v motor inzetten en ook wil ik de auto laten keuren bij de rdw ivm de verzekering die evt moeilijk kan doen. heeft iemand hier ervaring mee? doet de rdw hier erg moeilijk over of valt het mee ,het is wel meer dan 40% meer vermogen wat er in komt. en moet je ook de kat overzetten naar een 83er golf?+de remkrachtverdeler die een 89er wel heeft op de achteras heeft en de 83er niet. greetings heine. |
#2
|
|||
|
|||
![]() niemand????
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Als je het echt wil ombouwen had ik gewoon alles van de 89er auto overgezet. Is allemaal plug & play.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#4
|
||||
|
||||
![]() das niet helemaal waar, volgens mij kun je die co pot er niet in zetten, in oud en nieuw type mk2 zit in het motorruim ook nog verschil....
groetjes |
#5
|
|||
|
|||
![]() Of de rdw moeilijk doet? denk et niet die motor is toch geleverd in een golf 2, dan is er ook een type goedkeuring voor dus geen dure testen in Lelystad. Wat je even moet doen is Pon een mail sturen wat je van plan bent en vragen of ze een type goedkeuring kunnen sturen, het kost wel wat meende 30 euri? bind me er niet op vast. Met dat papier ga je naar een rdw station, en als alles goed en netjes in gebouwd is krijg je de nwe papieren thuis gestuurd.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Denk ik er ook over ![]() Je kunt zelfs de portieren en de motorkap [ivm ruitensproeiers]over zetten |
#7
|
||||
|
||||
![]() Niet ombouwen, origineel laten. De 83'ers Golfjes 2 liggen niet voor het oprapen
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
|||
|
|||
![]() Zoals Gijs al zegt. Origineel laten, of in originele staat terug brengen.
Een 83er mk2 Golf is vrij zeldzaam aan het worden.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#9
|
|||
|
|||
![]() ik ben het met jullie eens een 83er golf 2 moet je orgineel laten,en dat ga ik ook zoveel als mogelijk doen.
maar ik wil de auto voor dagelijksgebruik gebruiken en vind dan een 1300 carb echt te weinig vermogen leveren vandaar de 1.8 i waar ik erg schappelijk aan kon komen. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Een 1.8i![RH,GX,RP of een 1P]
Denk dan dat de zekeringkast anders is RH en GX hebben het oude model zekeringkast de andere het nieuwe Of is het een GTI [PFof PL] |
#11
|
|||
|
|||
![]() Een 1.8i![RH,GX,RP of een 1P]
daar heb je t al,een 18i of gti blok is tochff wat anders... als je iets gaat ombouwen wees een wat specefieker over wat je prcies gaat doen met welke motor en anders......begin er gewoon aan of laat die 1300 erin liggen en laat em zo. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Een 1.8i heeft ook maar 90 pk's.. Hang er anders een polo6n/golf3 1.6 motor in. Deze is qua motorsteunen etc. gelijk aan de 1.3, en dan heb je toch direct 20 pk meer (75)
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
|||
|
|||
![]() ik heb een 1.8 rp blok liggen met 90 pk en 90.000 km en heb de kabelboom en pomp etc etc al aangelegt.
maar aangezien dit blok 90 pk heeft en het 1300 blok 55 pk zit ik boven de 40% vermogenswinst en moet ik de auto opnieuw laten keuren. dus vroeg ik mij af of ik de katalysator ook moet overzetten op mijn 83er golf. je zou zeggen aangezien de auto 25 jaar oud is dat dat niet hoeft maar het nieuwe 1.8 blok heeft standaart wel een kat. greetings heine. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kwa motorsteunen kom je bij een Golf 2 niet in de knoei, die zitten op het subframe en niet op het chassis ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() DDDDDDDDDDDDDDenkfoutje
![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Nee je hoeft geen kat te hebben.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Zoals eerder ook al gezegd is, als de motor fabrieksaf in dat model auto geleverd is of als er een typegoedkeur voor bestaat dan is die 40% vermogenstoename niet interessant.
Als je alles wat bij je nieuwe originele Golf/Jetta Mk2 motor hoort (remmerij dus ook overzetten) ook overbouwt dan kun je naar de RDW en voor een paar honderd euro heb je dan je aangepastte kentekenpapieren. En dus geen 1500 euro aan kosten. |
#18
|
||||
|
||||
![]() je kunt onder de 100 klaar zijn hoor, is alleen schouwen..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja joh? maar de rest van dat verhaaltje boven jou post klopt? dat het bij een motor die erin geleverd is die 40% niet uit maakt? dus ik zou er gewoon een g60 in kunnen leggen, als ik ook maar de g60 remmerij neem en dan ben ik onder de 100 klaar bij rdw? dat klinkt interessant.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#20
|
||||
|
||||
![]() Is de ABS verplicht bij een g60?
|