Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-10-2008, 21:20
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default 83er golf 2 ombouwen

ik ben al een tijdje bezig met de restauratie van mijn 83er golf 2 met 1300 motor.
nou ik wil er een 89er 1.8 8v motor inzetten en ook wil ik de auto laten keuren bij de rdw ivm de verzekering die evt moeilijk kan doen.

heeft iemand hier ervaring mee?

doet de rdw hier erg moeilijk over of valt het mee ,het is wel meer dan 40% meer vermogen wat er in komt.
en moet je ook de kat overzetten naar een 83er golf?+de remkrachtverdeler die een 89er wel heeft op de achteras heeft en de 83er niet.

greetings

heine.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-10-2008, 17:01
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

niemand????
Reply With Quote
  #3  
Old 25-10-2008, 17:32
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Als je het echt wil ombouwen had ik gewoon alles van de 89er auto overgezet. Is allemaal plug & play.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-10-2008, 18:22
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

das niet helemaal waar, volgens mij kun je die co pot er niet in zetten, in oud en nieuw type mk2 zit in het motorruim ook nog verschil....

groetjes
Reply With Quote
  #5  
Old 25-10-2008, 19:19
TT-TDI MANIAC TT-TDI MANIAC is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 440
Default

Of de rdw moeilijk doet? denk et niet die motor is toch geleverd in een golf 2, dan is er ook een type goedkeuring voor dus geen dure testen in Lelystad. Wat je even moet doen is Pon een mail sturen wat je van plan bent en vragen of ze een type goedkeuring kunnen sturen, het kost wel wat meende 30 euri? bind me er niet op vast. Met dat papier ga je naar een rdw station, en als alles goed en netjes in gebouwd is krijg je de nwe papieren thuis gestuurd.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-10-2008, 21:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Als je het echt wil ombouwen had ik gewoon alles van de 89er auto overgezet. Is allemaal plug & play.

Denk ik er ook over
Je kunt zelfs de portieren en de motorkap [ivm ruitensproeiers]over zetten
Reply With Quote
  #7  
Old 25-10-2008, 22:09
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
Send a message via MSN to Gijs
Default

Niet ombouwen, origineel laten. De 83'ers Golfjes 2 liggen niet voor het oprapen
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #8  
Old 26-10-2008, 11:59
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Zoals Gijs al zegt. Origineel laten, of in originele staat terug brengen.
Een 83er mk2 Golf is vrij zeldzaam aan het worden.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #9  
Old 26-10-2008, 18:29
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

ik ben het met jullie eens een 83er golf 2 moet je orgineel laten,en dat ga ik ook zoveel als mogelijk doen.
maar ik wil de auto voor dagelijksgebruik gebruiken en vind dan een 1300 carb echt te weinig vermogen leveren vandaar de 1.8 i waar ik erg schappelijk aan kon komen.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-10-2008, 20:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Een 1.8i![RH,GX,RP of een 1P]
Denk dan dat de zekeringkast anders is
RH en GX hebben het oude model zekeringkast de andere het nieuwe
Of is het een GTI [PFof PL]
Reply With Quote
  #11  
Old 27-10-2008, 06:53
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

Een 1.8i![RH,GX,RP of een 1P]

daar heb je t al,een 18i of gti blok is tochff wat anders...
als je iets gaat ombouwen wees een wat specefieker over wat je prcies gaat doen met welke motor en anders......begin er gewoon aan of laat die 1300 erin liggen en laat em zo.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-10-2008, 08:52
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Een 1.8i heeft ook maar 90 pk's.. Hang er anders een polo6n/golf3 1.6 motor in. Deze is qua motorsteunen etc. gelijk aan de 1.3, en dan heb je toch direct 20 pk meer (75)
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 27-10-2008, 22:19
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

ik heb een 1.8 rp blok liggen met 90 pk en 90.000 km en heb de kabelboom en pomp etc etc al aangelegt.
maar aangezien dit blok 90 pk heeft en het 1300 blok 55 pk zit ik boven de 40% vermogenswinst en moet ik de auto opnieuw laten keuren.
dus vroeg ik mij af of ik de katalysator ook moet overzetten op mijn 83er golf.
je zou zeggen aangezien de auto 25 jaar oud is dat dat niet hoeft maar het nieuwe 1.8 blok heeft standaart wel een kat.

greetings

heine.
Reply With Quote
  #14  
Old 27-10-2008, 22:46
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Een 1.8i heeft ook maar 90 pk's.. Hang er anders een polo6n/golf3 1.6 motor in. Deze is qua motorsteunen etc. gelijk aan de 1.3, en dan heb je toch direct 20 pk meer (75)


Kwa motorsteunen kom je bij een Golf 2 niet in de knoei, die zitten op het subframe en niet op het chassis
Reply With Quote
  #15  
Old 27-10-2008, 23:10
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

DDDDDDDDDDDDDDenkfoutje
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #16  
Old 27-10-2008, 23:37
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Nee je hoeft geen kat te hebben.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #17  
Old 28-10-2008, 00:32
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zoals eerder ook al gezegd is, als de motor fabrieksaf in dat model auto geleverd is of als er een typegoedkeur voor bestaat dan is die 40% vermogenstoename niet interessant.

Als je alles wat bij je nieuwe originele Golf/Jetta Mk2 motor hoort (remmerij dus ook overzetten) ook overbouwt dan kun je naar de RDW en voor een paar honderd euro heb je dan je aangepastte kentekenpapieren. En dus geen 1500 euro aan kosten.
Reply With Quote
  #18  
Old 28-10-2008, 00:41
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

je kunt onder de 100 klaar zijn hoor, is alleen schouwen..
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #19  
Old 28-10-2008, 11:34
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
je kunt onder de 100 klaar zijn hoor, is alleen schouwen..


ja joh? maar de rest van dat verhaaltje boven jou post klopt? dat het bij een motor die erin geleverd is die 40% niet uit maakt?
dus ik zou er gewoon een g60 in kunnen leggen, als ik ook maar de g60 remmerij neem en dan ben ik onder de 100 klaar bij rdw?
dat klinkt interessant.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #20  
Old 28-10-2008, 11:52
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Is de ABS verplicht bij een g60?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum