Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-02-2009, 21:24
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default Problemen na heropbouw Mk2 16v

Hey,

Ik ben sinds vorige week mijn 16v terug aan het opbouwen,
kabelboom etc overgeplaatst,

Motor draait al rond maar de benzinepomp krijgt geen spanning?
Wat zijn de mogelijkheden hier?
(Pomp zelf is zeker nog goed)
Er vertrekt achteraan een roodd-gele van de pomp,
die gaat naar de zekeringskast, dan vertrekt er weer een rood-witte naar ergens vooraan denk ik? heb het maar snel gezien..
Moet deze rood witte ergens op een sensor op het blok?


Verder brandt ook het lichtje van de accu niet..
Kan daar iemand wat tips over geven?

Alvast bedankt

Mvg
Reply With Quote
  #2  
Old 25-02-2009, 21:34
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

brandstofpomp: Relais?

accu: bedrading/zekeringkast?

in beide gevallen, de spanning doormeten
Reply With Quote
  #3  
Old 25-02-2009, 21:40
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
brandstofpomp: Relais?

accu: bedrading/zekeringkast?

in beide gevallen, de spanning doormeten


Hey tim,

De relais hoor ik aantrekken als ik het contact aanzet, dus ik denk dat dat wel nog goed is..
maar naar waar gaat die rood witte draad in het motorcompartiment? want deze stuurt de pomp toch aan in principe?
Alvast bedankt voor de reactie.

mVG
Reply With Quote
  #4  
Old 26-02-2009, 12:11
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

Quote:
Originally Posted by Maarten_16v
Hey,
verder brandt ook het lichtje van de accu niet..
Kan daar iemand wat tips over geven?

Alvast bedankt

Mvg


heb je dat kabeltje op je dynamo wel aan gesloten?
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-02-2009, 18:25
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by denzo
heb je dat kabeltje op je dynamo wel aan gesloten?


Ja tuurlijk, alles is aangesloten aan het motorblok, buiten de sensoren op het blok,omdat ik nog niet precies weet wat waar hoort..

Alvast bedankt,;

Mvg
Reply With Quote
  #6  
Old 26-02-2009, 20:15
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Heb je wel een goeie massa? Je bent aan het opbouwen ik weet niet of je de auto nieuw heb gespoten? niet dat er ergens nog lak onder een massa aansluiting zit ofzo. Heeft het management wel een goede massa? Ik weet niet precies maar mij lijkt eigenlijk dat de brandstofpomp van uit het management de spanning krijgt. Heb je wel al eens gemeten op de contacten van de brandstofpomp of hij wel spanning krijgt?
Reply With Quote
  #7  
Old 26-02-2009, 20:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Is het een KR of PL? Ik heb laatst de motor gewisseld en voor de zekerheid van elke stekker een foto genomen...

Ik had de foto's niet nodig maar ik kan ze hier anders wel uploaden voor je (gaat om een KR in mijn geval).
Reply With Quote
  #8  
Old 26-02-2009, 21:21
kenny87's Avatar
kenny87 kenny87 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 82
Default

draadje wat naar de motorruimte toegaat(roodgeel als het goed is) gaat naar je computer toe. die moet een plusje geven zodra je het contact aanzet.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-02-2009, 22:07
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Is het een KR of PL? Ik heb laatst de motor gewisseld en voor de zekerheid van elke stekker een foto genomen...

Ik had de foto's niet nodig maar ik kan ze hier anders wel uploaden voor je (gaat om een KR in mijn geval).


Hey ruben,
Het is een KR,

Het zou handig zijn moest je dit willen uploaden ja

@Gino,
Ja ik heb al gemeten aan de pomp zelf en hier krijg ik geen spanning,
heb wl al geprobeert om er in de zekeringskast constant 12v op te zetten en dan draait ze wel rond..
Het moet dus iets zijn met de sturing denk ik..

Massa zal ik nog eens nakijken maar normaal gezien moet alles goed zijn..

Alvast bedankt

Mvg
Reply With Quote
  #10  
Old 26-02-2009, 22:36
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

lijkt idd een massa of een +15 (geschakelde 12V spanning) probleem.

Ontsteking en bobine ook al aangesloten?
Reply With Quote
  #11  
Old 27-02-2009, 08:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Zekering 5 nog goed?
Rood/wit wordt gesplitst naar rood/geel voor beide pompen
Die komt van de zekeringkast na de zekering
Als de motor niet draaid[ontsteking ]dan doet de pomp het ook niet
Is een veiligheid
Reply With Quote
  #12  
Old 27-02-2009, 20:00
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties,
Probleem is inmiddels opgellost, er was een draadje van de ontsteking niet goed aangesloten..

Weet er verder iemand welke zekeringswaarden er op welke plaats moeten? heeft iemand hier een bestand van?
Want bij mij zit op plaats 5 een zekering van 30A en ik weet niet of dit wel kan kloppen..
Daarom graag een overzicht van alle zekeringen, voor de zekerheid??

Alvast bedankt,

Mvg
Reply With Quote
  #13  
Old 28-02-2009, 08:15
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Oud of nieuw model?
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2009, 18:01
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Oud of nieuw model?


Het is een GTI van 1989,
Ik denk dat dit het nieuw model is??

Mvg
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum