![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zoals het titel al zegt wat is het nut van deze olie leiding op een vortech SC.
Zit alleen op de V2. Hij gaat vanaf de hoofdolieleiding naar de uitlaatgedeelte waar eigenlijk geen olie nodig is ![]() Ivm dat die leidingen altijd zweten wou ik weten of die belangrijk is en of ik hem kan verwijderen. Wie weet het. ![]()
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#2
|
|||
|
|||
![]() Sluit deze daadwerkelijk aan op het uitgaande gedeelte van de compressor? Mogelijk zit die er om evt overdruk op de lagers af te kunnen laten oid?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja zit daadwerkelijk op het uitlaatgedeelte.
Dus voor de overdruk op de lagers?
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#4
|
||||
|
||||
![]() Zoiets heb ik ook wel eens gehoord, er zit een soort van afsluitventiel op..
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Ok thnx voor de info.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#6
|
||||
|
||||
![]() Geen meer met wat het kan zijn of wat het is?
Dacht dat hier genoeg waren die er verstand van zouden hebben ![]()
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#7
|
||||
|
||||
![]() Wat zie ik nou precies op de foto? Een vertakking van de olieleiding aan het lagerhuis met een leiding die gewoon in de blazende kant van de compressor uitmondt? Lijkt me hoogst apart...
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Kijk Stijn ziet het meteen
![]() Nou wat zou het nut daarvan zijn denk jij?
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#9
|
||||
|
||||
![]() Kan je het niet losnemen en een overdruk of een vacuum op zetten? Ik heb het eerder zo'n compressor gemonteerd en weet dat het daar klep zit die afsluit of open gaat bij (lijkt mij op die plek)een overdruk..
Vraag het anders eens op vw vortex oid? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik bedoel dus eigenlijk ook dat het zoals ik het zie geen olieleiding is maar een vacuum/drukslang..
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Ja klopt lijkt ook op vacuum maar hij zit echt op de splitter van de hoofd olieleiding.
En als je binnen in de blazende kant kijkt zit er een opening maar geen olie drup eraan of wat dan ook. Want als het geen nut heeft haal ik hem er liever af ![]()
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#12
|
||||
|
||||
![]() Nu even een betere foto.
Rood is de leiding van oliesplitter naar blazende gedeelte. Groen de hoofd olieleiding. ![]()
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#13
|
||||
|
||||
![]() Tja ik kan er niet omheen, het zit echt zo aangesloten. Maar ik mis het nut hiervan volledig... Zit er binnenin het compressorhuis aan die leiding iets? Of is het gewoon een 'gat'?
__________________
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Gewoon een gat en zelfs op de andere kant zit precies hetzelfde gat maar dan met een afsluitimbus erin.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik pas, ik zou echt niet weten waar dat voor zou dienen. Ik zie niets anders gebeuren dan een hoop olie en rook... Of we missen iets?
__________________
Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() ![]() Want ik zie er geen olie uit komen is gewoon droog. Daarom vraag ik het hier ook maar valt me een beetje tegen de reacties ![]()
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik wil best testkonijn zijn op mijn VR6
![]() ![]() Succes met de zoektocht, helaas nog altijd een redelijk zeldzaam zicht hier in NL zo'n Vortech charger, anders wisten er wel meer mensen raad mee ![]()
__________________
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
![]() ![]() In ieder geval bedankt voor je inzicht.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#19
|
||||
|
||||
![]() Ik doe ook een gok
![]() Zoals ik het zie lijkt het dat wanneer de compressor draait(dus de motor loopt) de druk via deze leiding de toevoer van de olie doorlaat in de compressor. Er komt dus alleen maar olie in de compressor wanneer hij draait,het kan zijn dat dit ventiel op bepaalde druk pas open gaat en dus alleen maar olie toelaat bij hoge belasting. Het is een wilde gok ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Hoe ziet het er in het huis uit, gewoon een gaatje? Of anders?
|