![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik ben van plan om een MK2 1.6 carburateur (handgeschakeld) te kopen.
Maar vraag me af wat de mogelijkheden zijn voor zo'n auto om deze motorisch aan te passen. Dus bijvoorbeeld andere carburateur of iets. Wil er absoluut geen webers op hebben, auto word dan bedoelt om dagelijks, zomer's en 's winters, mee te kunnen rijden. Ik heb gehoord dat van een bepaald oud type BMW (geen idee welke), de carburateur zo past en dat een versnellingsbak van een bepaald type seat (ook geen idee welke) erop past dat je dus wel een 5e versnelling heb en niet een overdrive. En ik heb ook horen vallen dat een spaghetti spruitstuk van MK 2 1.8 op een 1.6 past, klopt dit? Weten jullie mogelijkheden wat ik zou kunnen doen? Alvast bedankt. |
#2
|
||||
|
||||
![]() 1.6 is big block in de Golf 2. Dus daar passen alle 5-bakken wel achter. Enkel de aandrijfasflenzen kunnen een andere diameter hebben. Als het idd een bigblock is (blok ligt dan achterover zoals de 1.8) dan past het uitlaatspruitstuk inderdaad ook gewoon.
Verder is de standaard carb echt zwaar bagger. Misschien is er wel een single weber vervangingskit voor, zoals die ook voor de 1.8 te krijgen is (zie bijvoorbeeld Arne zijn Passat). En daarmee bedoel ik dus niet zo'n weber die je elke 10 meter opnieuw moet afstellen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() nee daarom heb ik het niet zo op webers... webers zijn erg leuk vooral als je net dat extra vermogen wil maar elke keer af laten stellen en zo zie ik totaal niet zitten...
maar is het niet zo dat 1.6 en 1.8 carb motors in feite het zelfde zijn alleen heeft de 1.8 een iets grotere cilinder inhoud? maar als ik simpelweg een bak van golf 2 1.8 pak die zou waarschijnlijk zo passen, want volgens mijn zijn de aandrijfassen van een golf 2 1.6 en 1.8 volledig gelijk... opzich gaat standaard carb best, alleen heel vaak is die pakking onder de carb lek waardoor de auto valse lucht het en gaat stottere en gek doen... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ff gekeken bij Arne zn passat (leuk dingetje ff tussendoor), maar hij heeft het over choke daar.
houd dat in dat op die weber die hij heeft geen automatische choke zit? want zover ik weet heeft een 1.6 van zichzelf een automatische choke. |
#5
|
||||
|
||||
![]() ik heb hetzelfde 1.6 8v blok. en zit bij mij zo'n enkele vervangings weber op zoals bij arne. een dmtl zo even uit mb hoofd. loopt een stuk netter als die pierburgrommel. zit wel handchoke op inderdaad maar start daarmee alsnog beter dan de pierburg. er zit al een voorbereiding voor in je dashboard en de rest zit bij de set geleverd.
setje kost 4 a 500 euri maar in de uk maar de helft. ik dacht 200. kijk maar ff in mijn project topic daar vind je wat meer info hierover. tegen de zomer heb ik ook mijn blok + weber te koop want komt een tdi in.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#6
|
||||
|
||||
![]() Niks aan toe te voegen. Auto gaat ook echt niet meer gebruiken of zo, eerder minder. En je kunt hem makkelijk zelf afstellen, zit een hele handleiding bij.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reacties
![]() Scheelt ik ben nog niet zover. moet sowieso nog eerst een leuke 1.6 aanschaffe... Alleen zijn er bepaalde dingen dat ik graag wil (beter gezegd wat ik niet wil) dus dat word zoeken. Maar okay nu weet ik wat ik met de carb kan doen. Zal wel een dagje prutse worden denk ik haha. Maar wat voor mogelijkheden zijn er meer voor een 1.6? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hoe zit het eigenlijks met een nokkenas van een 1.6? Is daar ook nog iets anders leuks voor te krijgen?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Een Schrick nokkenas misschien voor je 1600? Ik weet niet of deze bestaan..
Kan wel handig zijn dit topic! Ik vraag me af wat de mogelijkheden voor mijn Golf 1300 Carb. zijn! Anybody?
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#10
|
||||
|
||||
![]() ik weet niet of 1600 of 1800 zelfde nokkenas hebben.
in princiepe allemaal zelfde blok alleen cilinder inhoud is beetje meer. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Je zou er bijvoorbeeld een nokkenas van een gti in kunnen doen als je het goedkoop wilt houden, kop iets vlakken en inderdaad zon weber dmtl 32/34 heb ik ook gekocht van de week moet er dit weekend opgaan, zie me daily topic
|
#12
|
||||
|
||||
![]() nokkenas past er zo in ja? is alleen iets scherper ofzo?
en dan nokkenas van GTI 8v neem ik aan. mja wat doet dat met het blok? als je kop laat vlakken? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Meer compressie. Maar als je dat allemaal wilt doen, waarom koop je niet meteen een GTI?
|
#14
|
||||
|
||||
![]() GTI kan je niet ombouwe naar carburateur motor... dan is het geen GTI meer haha:P.
@Knarfmk1, leuk wagentje ![]() Want zat pas ff te zoeken en of je de weber in NL besteld of in engeland, zit wel ff €100 verschil in zo ongeveer. |
#15
|
||||
|
||||
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Okay thnx.
Maar hoe zit eigenlijk met bijv een mk2 1.8 bak? heeft die een echte 5e versnelling of ook een overdrive? en zou dat wat uitmaken een 5e versnelling of overdrive? Aan gezien ik het meegemaakt heb met mn eerste MK2 1.6 die ik had, die ging 190 in zn 4 en zodra ik na zn 5 schakelde zakte de snelheid naar 170 ofzo... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Das knap, aangezien de 1.6 volgens het boekje een top heeft van 163 km/h
__________________
Groetjes, Larsje qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it." |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ligt er maar net aan welke 5-bak je pakt, er zijn er een aantal met allemaal verschillende overbrengingsverhoudingen
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja mja volgens boekje gaat golf 3 2.0 GTI 8v ook geen 210 en een golf 2 1.3 ook geen 170. Elke auto is verschillend en elk blok ook in princiepe... Kameraad van me had een 1.6 en die ging maar 160 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Maar van een 1.8 bak kun je niet echt snel zegge van die heeft een 5e versnelling of overdrive...
Dus in princiepe zal het niet heel veel uitmaken tenzij je net de goeie bak op de kop tikt zeg maar |