![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik vroeg me af hoe veilig het is om carbs te laten glasparelen. Heb namelijk een hele knappe set met spruitstukken op de kop getikt, maar ze zijn grijs gespoten, en dat vind ik niet passen bij mijn motor. Nu vroeg ik me af hoe veilig het iso m ze te laten glasparelen. Heb al meer rondgevraagd, maar wilde hier ook even wat ervaringen horen. Zou een ultrasoon reinigingsbad genoeg zijn na het stralen, of moeten ze echt helemaal uit elkaar??
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#2
|
||||
|
||||
![]() zou ik niet doen,zou ze gewoon in een bakje thinner schoon laten weken.
trouwens,als je toch met ultrasoon in de weer gaat,met ehet juiste schoonmaakmiddel heb je ze dan ook gelijk verfvrij.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja dat snap ik. Thinner lijkt mij dan ook weer niet slim ivm. dichtingen. Maar het gaat mij erom dat ik een hoop andere delen wel laat glasparelen, en dus ook de spruitstukken. En ik wil niet dat mijn carbs en spruitstukken er beide anders uitzien ![]() ![]() Maar wat voor schoonmaakmiddel zou je evt. bij zo'n ultrasoon bad moeten gooien dan?
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#4
|
||||
|
||||
![]() ik heb geen idee,wij gebruiken het wel maar ik kom niet verder als het mandje laten zakken en de 0/1 switch
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is te doen met gewoon ontvetter (dreft of iets dergelijks). Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#6
|
||||
|
||||
![]() De Solex C40 ADDHE carbs die ik toen gekocht heb waren ook geglaspareld en daarna ultrasoon gereinigt met nieuwe pakkingen etc dus t kan wel
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() na het parelen zeker laten reinigen en liefst uitelkaar.
Als er nog wat achterblijft dan zit je met de problemen. Je kunt ze ook heel goed afplakken en dan voorzichtig parelen bijv een lange krimpkous om de openingen en die goed dubbelvouwen en afplakken die komen toch uit het zicht. Maar ook rondom je gasstangen enzo goed afplakken.
__________________
Ovaal kever 54 kever cabrio 1970 T3 |
#8
|
|||
|
|||
![]() amen ,,,ik heb de mijne goed afgedopt,,,en afgeplakt ..mooi geworden ik zo het wel zelf doen met een beetje liefde..
__________________
quintus.....de grote race |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik laat ze doen, maar tot nu toe dus nog niemand die z'n carbs uit elkaar gehaald heeft na 't glasparelen. Een ultrasoon badje is gauw geregeld
![]()
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#10
|
|||
|
|||
![]() Bij beide opties lijkt het me het beste als je de carbs gewoon uit elkaar haalt. Als je gaat parelen komt er ALTIJD zooi in. Dan zul je ze alsnog uit elkaar moeten halen. Bij ultrasoon reinigen komt er volgens mij ook troep in, en zul je ze ook schoon moeten maken.
Maar dat uit elkaar halen is toch niet zoveel werk? Daarna kun je gewoon weer dezelfde dichtingen en rubbertjes gebruiken lijkt me....
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |