![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Oliekoeler nummer 3 een aantal weken terug binnen gehad.
- Nummer 1 was gesneuveld tijdens montage, foutje kan gebeuren. - Nummer 2 was spontaan lek, daar heeft waarschijnlijk een leiding tegenaan zitten trillen (niet geheel geduidelijk). Totaal 50km mee gereden. - Nummer 3 zit er net onder, netjes aangesloten met rubber slang zodat deze niet tegen de koeler kan komen. Ik start de auto en controleer op lekkages en het is alweer raak. 0km mee gereden, en middenop lekt ie. Dit lijkt mij een garantie gevalletje, dus ga contact opnemen met Ahnendorp. Ik zet alleen m'n vraagtekens bij deze koelers. Het lijkt erop dat dit nogal prut is, of zie ik dat verkeerd..!? Ik word er op deze manier nogal moe van... ![]() Mijn vraag; Welke oliekoeler gebruiken jullie, en heb je GOEDE ervaring mee? ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
![]() Check ook even of er geen relatie met BP is! Die schijnen ook moeilijkheden gehad te hebben met olielekkages..... (Succes Gijs!)
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
lol ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hehe
![]() Nee, 't is een Racimex koeler van Ahnendorp; http://www.ahnendorp.com/Oelkuehler...x120mm-673.html Ik heb net gemailt, maar ze zijn de 23ste pas terug van vakantie. Ff afwachten dus.. Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een hufterproof, degelijke oliekoeler voor échte mannen. Niet zo'n wijvending als dit ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:53. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Raar, want die Mocal's lijken nogal op die Racimex koelers... De aansluitingen zijn alleen anders, misschien kwalitatief ook wel..
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
||||
|
||||
![]() ik heb ook alleen maar meerdere malen Mocal oliekoelers gebruikt zonder problemen, maar Racimex is toch ook wel een gerenommeerd merk, zou je zeggen..
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ja, dat dacht ik ook
![]() ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#10
|
||||
|
||||
![]() wat is je oliedruk dan?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Setrab erin en klaar ben je
__________________
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- |
#12
|
||||
|
||||
![]() Wat ik ook ontdekt heb: Je moet eerst de flexibele slangen aan de zijde van de oliekoeler monteren. En daarna de slangen pas vast maken aan het leidingwerk/het onderblok.
Anders heb je kans dat de slang al onder spanning op de koeler geduwt word (bij de montage) en je de koeler gaat torderen. Daar kan dat zachte alu niet tegen (zo heb ik zelf dus mogen ontdekken ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() De oliedruk is tussen de 2,5 en de 3 bar (afhankelijk van koude of warme motor). Ik heb nog niks van Ahnendorp gehoord..
Het lijkt me sterk dat de oliekoeler is gaan torderen, aangezien deze aan een steun van 3mm dik gemonteerd zit ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |