![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gisteravond een belletje van een kameraad dat er blijkbaar iemand het ontwerp van mijn onderste versnellingsbak steun zo mooi vindt dat hij hem na heeft gemaakt.
http://link.marktplaats.nl/417798000 Ik vind dit knap zielig aangezien ik er jaren mee bezig ben en een hoop aan verbeterd heb. Straks krijg ik klachten over mijn steunen terwijl het om de immitatie versie gaat. Zou je daar nog iets tegen kunnen doen?
|
||||
|
||||
![]() weinig, geen octrooi, maar je kan je ongenoegen wel via de mail naar hem mailen
|
||||
|
||||
![]() Ach laat ik het positief zien. Het ontwerp is zo goed dat anderen het na gaan maken
![]() Volgens mij is hier ook al een keer zo'n setje aangeboden.
|
||||
|
||||
![]() Ik zou het inderdaad positief benaderen als eervol gejat
![]() En de jouwe zijn herkenbaar aan ingefreesd logo, waak voor namaak! :P Jens |
|
||||
|
||||
![]() Ik maak en verkoop ze al 7 jaar, je zou zeggen dat de markt een keer verzadigd is. Misschien moet ik een set steunen gaan ontwikkelen voor een Prius motor met het oog op de toekomst.....
![]() Ben er al achter wie het is. Heb in september een setje aan hem verkocht. Ook direct een mail gestuurd met de vraag waarom hij het zo na maakt en niet eens de moeite doet om hem aan te passen. Ben benieuwd naar zijn antwoord.
|
|||
|
|||
![]() Hij verkoopt ze toch niet in serie? Ik maak op uit die advertentie dat hij 1 set heeft na gemaakt en dat hij die nu verkoopt. Zie het probleem niet echt eigenlijk.
Als hij ze nu in grote getallen verkoopt en aanbied op speurders, marktplaats en verschillende fora dan begrijp ik je punt. Maar dan nog kun je er niks tegen doen.
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 17-02-2011 at 10:28. |
|
||||
|
||||
![]() Ach, hoe vaak komt het voor dat men per ongeluk iets namaakt terwijl zij niet weten dat er al een set of exemplaar ervan bestaat
![]() Maar snap je boosheid allezins!
|
||||
|
||||
![]() Ik ben niet boos, maar als je een setje koop en daar een copie van maakt is wel raar.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Weet niet. Zo ben ik ook begonnen met mijn tandwielen. Heb er vele jaren geleden ooit 1 gekocht voor 150 euro. En moest er toen nog 1 bij hebben. En vond dat toch wel héél veel geld en ik dacht dat moet goedkoper kunnen. Zodoende heb ik het zelf geprobeerd en met succes.
|
||||
|
||||
![]() Nou, als ik mocht kiezen wist ik het wel hoor....
|
|||
|
|||
![]() Quote:
idd, dan kocht ik mooi die imitatie steun ![]()
|
||||
|
||||
![]() Bert, wij werken bij ons ook wel met patenten en octrooien maar dat is allemaal gatenkaas werk. één pieltje anders en het is een ander product...
Dus je kan hooguit MP.nl benaderen en verzoeken dat ze die advertentie verwijderen. |
|
|||
|
|||
![]() Alles wordt gekopieerd en gejat.
Ik merk het zelf ook, hoeveel mensen alleen een voetplaat moeten hebben of vragen of ik ook een tekening verkoop. Tuurlijk verkoop ik die tekening €2700,- special price krijg je de CNC file er ook bij. En dan nog terug mailen of ik niet een typfout maak. Ik heb laatst ook een CAE shifter nagebouwd, ingetekend, compleet aangepast en verbeterd. Ik verkoop die shifters nu, maar ondertussen is het wel m'n eigen shifter meeliftend op het idee van een ander. Net balen dat jou steunenset als exacte kopie te koop is. Als het bij een set blijft is dat niet erg, worden het er meer dan is dat vervelend. Gewoon je eigen logo erin blijven zetten en niet meer zonder logo verkopen. Maken ze je logo na, dan heb je wel een punt om ze te pakken. Gr, Pim |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is het een trademark van de goede man of...? Ook hier heeft hij denk ik geen alleenrecht op. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @Ruben: Ik weet het heb het er met onze patenten man over gehad. Niet financieel haalbaar, misschien wel voor NL, maar daar is mijn markt te klein voor. Sinds 2003 229 setjes verkocht.
![]() Smoketail Supplies heb ik gedeponeerd en het registreren van het logo loopt op dit moment nog. Als het allemaal rond is maar eens weer naar de Kvk om de boel echt aan te slingeren. De sites: Smoketail.nl .com en .eu heb ik ook. Ach boeien. ;-)
|
||||
|
||||
![]() vind het niet kunnen
![]() Betekent iig dat ze goed zijn als ze gekopiert worden ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Het is zeker niet netjes, maar het kan wel
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Waarom denk je dat de chineese economie zo goed loopt.
Die doen niet anders ![]() Maja verder niks aan te doen. Kan bij wijze van spreken een setje van je kopen en er in polen een container vol van laten maken voor een goede prijs om deze dan hier te gaan verkopen. En prijs gaat voor kwaliteit in het algemeen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @Arthur: Waar denk je dat ik nu ben?
![]()
|
|||
|
|||
![]() Effe voor de goede orde heb jij nou officieel een eigen bedrijf of ben je zelf ook aan het beunen? In het laatste geval heb jij naar mijn idee zelf ook geen recht van spreken. Als je wel een eigen bedrijf hebt, dan is het altijd vervelend als iemand jouw spullen na maakt. Zeker als dat iemand is die zijn spulletjes zwart op de markt brengt! Hier kun je altijd iets aan doen natuurlijk. Leuker kunnen we het niet maken....
|