![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik kom er niet uit!
Had onder de Bora eerst 18'' RS4 wielen (215/40 banden) die 8J breed waren en een ET-waarde van 33 hadden. Nu heb ik 19'' Q7 wielen die 8,5J breed en een ET-waarde van 62 hebben, nu heb ik dus adapters gekocht die 35mm breed zijn. Dus zouden ze uitkomen op ET-waarde 27mm, nu zul je dus denken dat past gewoon. NIET DUS! Mijn afstand tussen de veerpoot en de velg is een vingerdikte! Daarbij steekt hij nog ook eens zo'n 1,5 cm uit. Dus smallere adapters gaat niet, en dikkere al helemaal niet! Is hier een oplossing voor die iemand weet of is het hopeloos zonder drastische maatregelen?
|
||||
|
||||
![]() Smaller gaat zeker wel .. m'n GLKs toen zaten op rijhoogte echt een mm er vanaf ofzo en aired out er tegenaan.
Je hoeft echt maar minimale speling te hebben. Als je weer hoeveel ruimte er nog zit kan je daar gewoon op aanpassen. Als je 2mm ofzo speling hebt is dat al ruim voldoende.. gebeurt niks mee.
|
||||
|
||||
![]() Je kan trouwens ook nog eventueel de binnenste randen iets afdraaien om weer wat mm'ers te winnen.
Maar als je een vingerdikte ruimte hebt dan kan je zoieso wel wegkomen met een 20/25mm adapter.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb 18 inch van een touareg eronder. Hebben et waarde van 57 en 8j breed.
Voor heb ik een 30 mm adapter er tussen dus kom ook op 27 uit. Heb zelfs nog minder als een vingerdikte speling en dat gaat goed. Neem dat het achter geen probleem is?
|
|||
|
|||
![]() Ja... ben altijd Mk2tjes gewend en dan weet je tot hoever je kan gaan!
![]() Maar een Mk4/Bora.... toen ik de adapter er had gezet, dacht ik echt van oei... het komt wel heel dichtbij! En dat was nog zonder de banden er op! Vandaar dat ik het i.m.o link vond!
|
||||
|
||||
![]() Rand steekt toch het meeste uit met getrokken bandjes.. en aan de binnenkant heb je vaak een dikke velgrand dus zoals ik al zei hierboven kan je daar ook wel een stukje van afdraaien.. dat icm een smalle(re) adapter krijg je dat zeker wel passend
![]()
|
|||
|
|||
![]() En loopt hij dan niet tegen de stelring van de schroefset aan, want dat was het grootste probleem die ik had.
Met de band erop zal hij nog dichterbij komen, en dan nog een 1,0cm of 1,5cm smallere adapters. Dus de enigste oplossing is dus afdraaien van de velg!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja dat is een puntje wat nog in de weg zou kunnen zitten. Ik had daar geen last van want de balg zat boven de velg als het ware.. dus ik kon zo diep gaan tot de poot zelf.. Dan zou je eventueel je hulpveren enzo eruit kunnen halen zodat je niet helemaal naar beneden hoeft te schroeven.. maar goed dat weet ik ook niet exact, mijn ervaring met schroefsetjes en nieuwe auto's is 0.0% ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
0,0% ervaring met schroefsets en nieuwe auto's! ![]() Zelfde als ik dus..... alleen jij ging van OE naar Airride. ![]() Ik denk dat ik hem dus gewoon een cm of 1,5 naar boven moet schroeven voor denk ik! ![]() Dan kan hij zeker nog wel een cm naar binnen en dan valt het wel mee denk ik! Dus zoals jij zegt kan hij in principe dus een halve cm van de veerpoot af. En dan raakt hij in principe niet de veerpoot ook dus niet met inveren! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zou toch gewoon moeten passen met een 215/35r19 en et27.
35mm kan altijd nog naar achteren,rijd zelf met et25 met 225 ook op 8.5j Heb zelf eibach schroefset en ruimte voor houdt ook niet over,maar vrij=vrij Mss dat je bij jou in de buurt nog ff een kale 215 kan vinden,om echt goed te kunnen meten! Suc6 met je dilemma..... |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als het vrij=vrij dan is het geen probleem. Dan schroef ik hem iets omhoog en dan moet het geen probleem zijn! Ik ga morgen nog eens proberen wat de opties kunnen zijn! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik zat met hetzelfde mijn velgen kwamen ook tegen de stelring van de schroefset, dus heb ik de hulpveer er tussenuit gehaald. Toen ging het net maar net is genoeg..
Nu heb ik hem maximaal laten zakken en toen kon het dus niet meer, ik heb nu mijn stelring van de set een klein beetje vlak geslepen met de slijptol en nu past het precies. Ik rij trouwens met 19'' et 35 8'5j met 215/35/19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Precies dat bedoel ik! Ik ga morgen eens rekenen van hoe of wat! ![]() Thnx!
|
||||
|
||||
![]() De hulpveer verwijderen raad ik je af, dat is niet echt een strak plan.
Als de stelring hoger wilt krijgen kun je wel vrij makkelijk andere hulpveren plaatsen van bijvoorbeeld fk-automotive: http://www.fk-automotive.de/Rennspo...i=135-2834&Ctx= Even zoeken naar de Vorspannfeder. |
|
|||
|
|||
![]() ik ga er ook niks tussen uit halen, de vrouw moet er iedere dag mee na het werk! Ik schroef hem dan liever iets omhoog!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Nu met foto's en je ziet het nu waarom!
![]() Velg steekt 4 cm uit ipv de 1,5 die ik eerst zei! ![]() Nu met de adapter van 35mm staat hij dus op ET27. Met een 20 mm adapter komt hij dus tegen de poot aan omdat de afstand tussen de veerpoot en velg 1,5cm is + dat hij dus nog 2,5 cm uitsteek. Snap er helemaal niks van! ![]() ![]() ![]() ik volg het niet meer!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
omdat je veer niet meer ingespannen is....het is opzich niet gevaarlijk,behalve als je te sportief gaat hoeken dan is het weggedrag ineens onvoorspelbaar.
|
||||
|
||||
![]() zoals ik via pb al zei
test het even in belaste toestand mijn 8,5j met et30 met weitec schroefset past prima incl 215/35 19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Zou dat zoveel schelen dan, we praten hier wel over bijna 4 cm??