![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hier een duidelijke uitleg met dank aan Mike!
![]() Quote:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Is dit recente info?
__________________
Caddyke...... |
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit is in de loop van de jaren al vastgelegd uiteraad.. |
#5
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 30-10-2015 at 10:25. |
#6
|
|||
|
|||
![]() En is een motorvoertuig van voor 01-01-1993 niet voorzien van een katalysator, maar wel van een Lambdasonde, dan mag deze een CO-uitstoot van
max. 0,5 % Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ![]() Wat er in de garage gezegt word is niet altijd goed omdat je kan niet het hele apk boek uit je hoofd leren. Net als een agent die niet het hele wetboek uit ze hoofd kan. Maar daarom heb je wel een apk boek gekregen zodat je het op kan zoekken. Waarschijnlijk is de man uit gegaan van wat hij uit ze hoofd weet maar is dit in werkelijkheid net even iets anders.
__________________
Jetta mk2 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En zelfs een steekproef controleur van rdw zit er nog wel eens langs! ook die jongens weten niet het hele boek uit hun hoofd. Ik ben zelf apk "keurmeester" en heb al een paar keer een andere kijk gehad op het apk boek als hun en meestal kom je er gewoon uit met de steekproef controleur. als het veilig is is het al snel goed. administratieve fouten zijn dan weer een heel ander verhaal beetje jammer maarja. Gr Bart |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als aanvulling op bovenstaande tekening, daar staan de maximale CO uitstootwaardes bij STATIONAIR toerental. Een motorvoertuig met een datum eerste afgifte van NA 01-01-1993 MET Lambdasonde en katalysator krijgt namelijk een viergastest voor z'n kiezen (in geval van LPG is de viergasmeting verplicht indien er G# op het kenteken staat). En dat geldt überhaupt voor ELKE benzineauto met een datum eerste afgifte van NA 01-01-1995 en voor een gasauto met een datum eerste afgifte van 01-01-1998! Dat houdt in dat het stationaire CO niet boven de 0,5% mag zijn, maar ook dat "op toeren" (tussen de 2500 en 3200 tpm.) het CO NIET boven de 0,3% mag komen en dat de afgelezen Lambdawaarde op de viergastester bij dat verhoogd toerental tussen de 0,97 en 1,03 moet zitten! De lambdawaarde wordt voor de APK dus NIET bij stationair toerental gemeten. Voor benzine en gasauto's met een datum eerste afgifte van NA 30-06-2002 zijn de regels nog IETSJE strenger. Dan mag het stationaire CO NIET boven de 0,3% uit komen en "op toeren" (nog steeds tussen de 2500 en 3200 tpm) niet hoger zijn dan 0,2%! De eis voor de lambdawaarde is niet veranderd en dat blijft dus tussen de 0,97 en 1,03. ! LET OP ! Een verhoogde lambdawaarde tijdens de viergastest is niet per definitie te wijten aan een kapotte lambdasensor o.i.d. Meestal wordt dit veroorzaakt door een miniem lekje in de uitlaat! ![]()
__________________
Ik wil miljonair worden, net als m'n vader! Die wil dat ook... ![]() Last edited by LuieHond : 26-02-2012 at 11:56. |