PDA

View Full Version : My 57 rag


Pages : [1] 2 3 4 5

Fahrvergnugen
05-01-2008, 20:12
Zoals bij de Type 1 afdeling al te lezen was ben ik sindskort in het bezit van een 57er ovaal met ragtop.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Newragintown.JPG

Ik ben momenteel bezig met het aanpakken van de grootste lak problemen

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/watplekjes.jpg
ook heb ik nieuwe canvas bekleding voor de ragtop, hemelbekleding, en flat4 4,5J fuchsen onderweg vanuit de states.

Deze auto gebruik ik dagelijks, ik ga hem dus ook niet restaureren, maar wel krijgt hij dus nieuwe bekleding op en in het dak, voor krijgt hij 4,5j fuchsen op 145 smartjes, achter krijgt hij 7J Fuchsen met 205/70 (of iets dergelijks).

Ook ligt er al een 2Ltr. type 4 met type 1style koeling te wachten en zal de vooras wat gaan zakken.

Nog veel werk, maar het gaat een leuk ding worden (ook al is hij lelijk geel :tongue: )

Gr,
Paul.

hajee
05-01-2008, 20:27
hele mooie kever,ondanks dat ie "lelijk geel"is.;-)
goede plannen ook!

jetta mk1 '82
05-01-2008, 22:59
mooi geel juist !!

vind het echt een DIK ding ;) !


gr. Martijn

René
06-01-2008, 00:08
Super zeg! Helemaal omdat je hem ook als daily gaat gebruiken

robertjan007
06-01-2008, 00:11
Ecte stoer dat je hem gaat gebruiken als daily ja, zou ik niet aan durven...

Mister Cool
06-01-2008, 00:54
Super man, zeker als daily! En je plannen klinken erg goed, wel een stijl die mij goed bevalt :thumbup:

vwcrewcab
06-01-2008, 10:42
Mooi basis dacht ik zo, ook een lekker brommetje om er dagelijks mee te kunnen rijden.
Zal wel weer goed komen!

Mychatype3
08-01-2008, 13:07
(ook al is hij lelijk geel :tongue: )Gr,Paul.

Ach ik zeg maar zo;

Als het maar g..l is mag alles :D

Fahrvergnugen
08-01-2008, 13:43
Ach ik zeg maar zo;

Als het maar g..l is mag alles :D

:thumbup:

Fahrvergnugen
08-01-2008, 14:01
Zonet stond er iemand aan de deur met wat pakjes, ik heb hem er maar vanaf geholpen :tongue:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/mijn45jes.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/mijn45jes1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/mijn45jes2.JPG

Ook de hemel en ragtop bekleding is binnen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/nieuwedakbekleding.JPG

Gr,
Paul.

Larsv5
08-01-2008, 14:16
Heel netjes, ik zou hem persoonlijk ook niet als daily gaan gebruiken.

Mag ik van joudat adres van uit states voor de fuchsen...

steven16v
08-01-2008, 14:53
Mag ik van joudat adres van uit states voor de fuchsen...

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Larsv5
08-01-2008, 15:16
Ik ga wel even google raadplegen, vind ze wel heel dik....

corrado-usa
08-01-2008, 15:27
mooie velgen man zal super staan.

Marcski
08-01-2008, 15:54
Brian van www.karrera.net kan ze leveren

Fahrvergnugen
08-01-2008, 16:17
Mag ik van joudat adres van uit states voor de fuchsen...

adres is cip1, voor $ 180,-- per stuk excl. verzenden.

Larsv5
08-01-2008, 16:45
adres is cip1, voor $ 180,-- per stuk excl. verzenden.


Misschien wel iets voor in de zomer :D , eerst even sparen.








thanks Lars

evilnyntje
08-01-2008, 20:56
Nice Paul, ben benieuwd!

Fahrvergnugen
18-01-2008, 21:41
deze week de velgen die ik achterop geplant had ook maar even opgegraven.
de stoeprand schade gaan we natuurlijk nog aanpakken, daarna worden ze nog gepolijst en gespoten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterwiel11.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterwiel21.JPG

Fahrvergnugen
27-01-2008, 19:08
De slechte plekken zijn voorlopig weer geel, meer is er ook niet over te vertellen. ooit ga ik hem wel echt aanpakken en spuiten (grijs) maar voor nu is hij weer......geel.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/watplekjes.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/weergeel4.JPG

Samurai
27-01-2008, 20:14
Leuk,

Waarom ga je hem grijs spuiten? Hoogglans grijs of mat ...

Vindt dit gele eigenlijk wel erg leuk. Leuke wielen ook btw!
Blijf posten, want is wel leuk om te volgen!

:thumbup:

Fahrvergnugen
27-01-2008, 20:33
Leuk,

Waarom ga je hem grijs spuiten? Hoogglans grijs of mat ...

Vindt dit gele eigenlijk wel erg leuk. Leuke wielen ook btw!
Blijf posten, want is wel leuk om te volgen!

:thumbup:

Ooit (waarschijnlijk in de vere toekomst) ga ik hem in de originele kleur spuiten (hoogglans gijs dus), opzich is geel wel een mooie kleur maar dit hoort niet op een 57er kever en de lak is slecht met veel kleur verschil.

Gr,
Paul.

M.I.V.W
27-01-2008, 21:50
Ik zal je 1 ding verklappen,je hebt geen lak problemen...........het metal eronder heeft ietwat klimaat schade:)

Fahrvergnugen
28-01-2008, 07:54
Ik zal je 1 ding verklappen,je hebt geen lak problemen...........het metal eronder heeft ietwat klimaat schade:)

dat is idd de oorzaak van het lakprobleem :tongue:

Bonito Driver
28-01-2008, 07:59
grijs staat erg mooi op een ovaal!
hier mijn standaart ovaal uit 56 :D

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/60683.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/60684.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/60685.jpg

Fahrvergnugen
28-01-2008, 12:15
[QUOTE=Bonito Driver]grijs staat erg mooi op een ovaal!
hier mijn standaart ovaal uit 56 :D

Grijs is idd een mooie kleur.

Hele mooie ovaal heb je :thumbup:

MMgolfnut1
28-01-2008, 21:26
Idd. sry voor topicvervuilling maar hij is DIK!!

Fahrvergnugen
23-02-2008, 21:00
Omdat Tiki MAdness voor een turbo blok gaat, hield hij wat onderdelen over.
laat dit nou net zijn wat ik nodig heb :D
RVS B.A.S uitlaat spruitstuk voor type4.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/RVSB.A.Suitlaat.JPG
Hij ziet er momenteel niet uit, maar ook dat gaat goed komen.
Grote breatherbox.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Breaterbox.JPG
Ook kocht ik nog een B.A.S olie thermostaat zodat ik extern een oliekoeler kan monteren en een set originele hoge K&N luchtfilters met boven en onderplaat voor op mijn 44er webers.

Dit ovaaltje wil strax echt wel van z'n plek :eek:

Thanx voor de sponsoring Tiki :thumbup:

Tiki Madness
23-02-2008, 23:22
tot die tijd blijft het toch echt de slowval :D

michael

Fahrvergnugen
24-02-2008, 19:16
tot die tijd blijft het toch echt de slowval :D

michael

Dit is vanwege de Eland proef, hij is +/- 5 mtr hoog :screwy: dus als hij wat sneller zou zijn ligt hij na elke bocht op z'n kant.

vandaag met de ragtop bezig geweest, tijdelijk een creme kleurige rag erin gezet (had ik nog liggen) zodat ik de nieuwe zwarte kanvas op mijn gemak en netjes op mijn reserve frame kan monteren.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/tijdelijkdak.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/tijdelijkdak1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/tijdelijkdak2.JPG

nu bleek dat creme ook heel netjes staat op geel.

issy
25-02-2008, 09:09
Heel netjes, ik zou hem persoonlijk ook niet als daily gaan gebruiken.

Mag ik van joudat adres van uit states voor de fuchsen...


Kijk ff op www.Karrera.nl die verkoopt ze ook. in 4,5/5,5j €129,- pst

Fahrvergnugen
25-02-2008, 10:58
Kijk ff op www.Karrera.nl die verkoopt ze ook. in 4,5/5,5j €129,- pst

Tja, was dat maar waar.

€229,-- lijkt er meer op, maar dit was op 8-1-08 in post #15 al gemeld. ;)

Fahrvergnugen
29-02-2008, 19:39
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Gestraald.JPG
Zo dat is een hele verbetering. :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/metontluchting1.JPG
In de type4 dynamosteun (is voor de ovaal gereserveerd) maar even een olie retour aansluiting gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/zoietsmoethetworden2.JPG
Alvast een beetje passen en meten, definitief monteren doe ik pas als alles past en mooi schoon gemaakt is.

Fahrvergnugen
05-03-2008, 20:36
Gisteren alvast een begin gemaakt met de vooras.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/begonnenmetvooras.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Onderalhetvuilziteenhardeas.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Detorenshebbendeslijptolalandichtbijgezien.jpg
Rasterplaatjes, dropped schijfrem spindels etc. zijn besteld.

Fahrvergnugen
08-03-2008, 21:45
De "slam to the max" spullen zijn binnen :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/droppedschijfremspindels.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rasterplaatjes.jpg

Fahrvergnugen
26-03-2008, 20:50
Dit; http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/almostready.JPG
Ligt er nog niet in (can't wait).
En toch kon ik het niet laten om dit; http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/typeIVpowered.JPG
er alvast op te plakken.

Split52
27-03-2008, 09:23
Ik zie dat je zo'n CSP koeling 30pk setje hebt, wat zijn de specs van de motor.. denk je genoeg koeling te gaan krijgen? Zit er ook aan te denken om zo'n setje aan te schaffen maar hoor van diverse kanten dat misschien de opbrengst aan koellucht te minimaal zou zijn... alhoewel porsche natuurlijk weer de andere kant uit is.

Fahrvergnugen
27-03-2008, 10:18
Ik zie dat je zo'n CSP koeling 30pk setje hebt, wat zijn de specs van de motor.. denk je genoeg koeling te gaan krijgen? Zit er ook aan te denken om zo'n setje aan te schaffen maar hoor van diverse kanten dat misschien de opbrengst aan koellucht te minimaal zou zijn... alhoewel porsche natuurlijk weer de andere kant uit is.

Dit is een milde 120PK sterke 2 ltr motor. ik verwacht geen problemen met de koeling omdat dit geen race motor is en omdat ik een grote externe oliekoeler monteer.
ook bij de echte snelle jongens zie je steeds vaker de 30PK style koeling terug komen, dus dit zal best goed komen.
Na de zomer weet ik je (hopelijk) te vertellen of het voldoende koelt.

Gr, Paul.

Fahrvergnugen
20-04-2008, 19:02
Het heeft even geduurd, maar de eerste voorbereidingen zijn gedaan.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Autometergemonteerd.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Autometergemonteerd1.JPG
Toerenteller, oliedruklamp, shiftlite, oliedrukmeter en olietemperatuurmeter gemonteerd.
Nog een beetje verdraaien en/of kantelen , en volgende week op de nieuwe motor aansluiten.

Gr,
Paul.

Mychatype3
21-04-2008, 15:27
Kijk :thumbup: de slovaal staat aan de vooravond om een 2e leven te beginnen ;) :D

Fahrvergnugen
21-04-2008, 20:34
Kijk :thumbup: de slovaal staat aan de vooravond om een 2e leven te beginnen ;) :D

The "Yellow Beast" formerly known as slovaal :D

retrocaddy
21-04-2008, 21:48
Ziet er sjiek uit Paul!!!!

Grtz Bram

Fahrvergnugen
22-04-2008, 17:20
Ziet er sjiek uit Paul!!!!

Grtz Bram

Hey Bram,

Thanx, aan de koets gaat niets veranderen. Maar als hij lekker dicht bij de grond op zijn gepolijste en gespoten fuchsen staat, zal dit zeker sjiek zijn.

Kom volgende week maar eens langs, onder de kap is het ook zeer sjiek.

Cya,
Paul.

Tiki Madness
04-05-2008, 20:12
hey,

geen update????????

michael

Fahrvergnugen
05-05-2008, 19:58
hey,

geen update????????

michael

Jawel,

Tussen vorige week en vandaag is er heel veel gewerkt (foto's e.d. komen nog)

Vandaag voor het eerst gereden, ik merkte meteen dat de versnellingsbak nogal gierde, alsof het diff. is verleten. Na een langere proefrit en wat gerommel met de pook was het gieren, maar ook de 1e en 2e versnelling weg :eek: , deze laatste 2 heb ik helaas nog niet terug gevonden :(

Gr,
Paul.

Fahrvergnugen
08-05-2008, 19:01
Zo, nu dan eindelijk even tijd voor een update (nog veel te doen maar even geen zin)

zoals ik al melde; een volle week aan het sleutelen, schoonmaken en ombouwen geweest.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/TheOld.jpg
Zo begon het op 28 april.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/netjesschoon.JPG
Alles gedemonteerd en schoongemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/OvaalX2.JPG
Gebroederlijk naast elkaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/cubstrebe.JPG
Zelf een cub-strebe gemaakt en gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Oliekoeler.JPG
Steunen gemaakt en oliekoeler links naast versnellingsbak gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/oudennieuw_204615.JPG
Versnellingsbak en breatherbox gemonteerd, motor staat klaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/motorzitopzijnplaats.JPG
Nu nog "even" een soort side-winder uitlaatdemper maken en 1001 draden,leidingen etc. aansluiten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/terugbijaf.JPG
Nadat ik maandag tijdens de eerste proefrit zijn 1e, 2e en achteruit versnelling ben verloren, staat hij er nu weer kaal bij. omdat het monteren van een behoorlijk grote motor in een relatief kleine motorruimte niet zonder bandijzer, wringen, buigen en veel vloeken te doen is, heb ik ervoor gekozen de achterkant kaal te maken.

we zijn voorlopig dus weer terug bij af :(

Gr,
Paul.

-Frank-
08-05-2008, 19:50
Mooi blok. Succes met zoeken! ;)

evilnyntje
08-05-2008, 19:58
Paul ik wil wel weer een keertje meecruisen tegen de tijd dat alles ok is.

Fahrvergnugen
08-05-2008, 20:20
Paul ik wil wel weer een keertje meecruisen tegen de tijd dat alles ok is.

hi Evil,

komt goed ;)

Ruud
08-05-2008, 21:25
Wat zit er voor bak onder???
Ik heb nog een gewone bak staat
Is afkomstig uit de frido (dus geen 1303)


als je er iets mee kunt, kom je hem maar ophalen.
gr ruud

Tiki Madness
08-05-2008, 21:28
Hee knutsel ,

ik neem zaterdag de achterkant van mijn ovaal mee dan kun je er de bumpersteunen af halen.Ben er al vroeg.

o ja ik kom 's middags ook sleutelen wordt het lekker druk in het hok :D

michael

Erik
08-05-2008, 21:28
Dat begint al op te schieten. Mooi werk! :thumbup:

Misha
08-05-2008, 21:33
Nou Erik, eigenlijk helemaal niet:

we zijn voorlopig dus weer terug bij af :(



Succes ermee, het komt zeker goed neem ik aan .. erg toffe kar met een leuk blokje als het dadelijk klaar is!

Fahrvergnugen
09-05-2008, 06:33
Wat zit er voor bak onder???
Ik heb nog een gewone bak staat
Is afkomstig uit de frido (dus geen 1303)


als je er iets mee kunt, kom je hem maar ophalen.
gr ruud

Hoi Ruud,

Ik houd dit even in gedachten, bedankt :thumbup:

Gr,
Paul.

Fahrvergnugen
09-05-2008, 06:34
Hee knutsel ,

ik neem zaterdag de achterkant van mijn ovaal mee dan kun je er de bumpersteunen af halen.Ben er al vroeg.

o ja ik kom 's middags ook sleutelen wordt het lekker druk in het hok :D

michael

Dat zijn goede berichten, cya zaterdag.

Fahrvergnugen
09-05-2008, 06:35
Dat begint al op te schieten. Mooi werk! :thumbup:
Succes ermee, het komt zeker goed neem ik aan .. erg toffe kar met een leuk blokje als het dadelijk klaar is!

Bedankt, zal zeker allemaal weer goed komen.

Jazzblue
09-05-2008, 07:36
Motorblok ziet er super uit, zal goed gaan rijden denk ik zo:thumbup:!

Fahrvergnugen
10-05-2008, 20:04
Vandaag weer even een halve dag gesleuteld, motor en bak zijn er weer uit.
Het zijn crappy foto's, maar als je goed kijkt zie je een versnellingsbaklager waar de kooi uitgelopen is.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Baklagerkappot.jpg
Alweer zo'n lekkere scherpe foto; dit is wat er over is van de kooi.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Baklagerkappot1.jpg
Het lager is er ondertussen uit en een nieuw pakkingset voor de bak is in bestelling, op het lager staat een SKF nummer dus daar ga ik dinsdag even achteraan.

golf3freak
10-05-2008, 21:10
Dat is minder van het lager maar de ovaal vordert al mooi.

Fahrvergnugen
15-05-2008, 19:45
Nu nog "even" een soort side-winder uitlaatdemper maken en 1001 draden,leidingen etc. aansluiten.
Dit is het dus geworden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Uitlaatdempertklaar.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Uitlaatdempertklaar1.JPG

Fahrvergnugen
15-05-2008, 19:51
Omdat ik deze keer meer ruimte wilde bij het demonteren van de motor heb ik de spatborden en achterpaneel gedemonteerd. Natuurlijk kwam ik ook wat minder harde delen tegen.
Bumpersteun rechts.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bumpersteunenROT.JPG
Om bij het slechte reparatiewerk te komen ook maar even de binnenpaneeltjes verwijderd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bumpersteunenROT2.JPG
Ook links is natuurlijk slecht.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bumpersteunenROT4.JPG
Ook hier het binnenpaneeltje verwijderd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bumpersteunenROT3.JPG
Rechts is de rottigheid weg.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/slechteruitnieuwerin.JPG
Er moet heel wat gebeuren om de A kwaliteit panelen passend te maken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/slechteruitnieuwerin1.JPG
Nu de bumpersteun nog op de juiste plaats monteren en rechts is alweer bijna klaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/slechteruitnieuwerin2.JPG

jetta mk1 '82
15-05-2008, 20:33
u is goed bezig ;) !!


gr. martijn

Fahrvergnugen
17-05-2008, 19:16
Vandaag ook links de slijptol erin gezet.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bumpersteunlinks.JPG
Ook hier moest het nieuwe plaatwerk natuurlijk worden aangepast.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bumpersteunlinks1.JPG
Het plaatwerk pasgemaakt, erin gehecht en het deel dat onder de bumpersteun komt even behandeld.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bumpersteunlinks2.JPG
Dindag avond weer verder.

vwcrewcab
19-05-2008, 21:23
Ziet er netjes uit!

Fahrvergnugen
20-05-2008, 08:11
Ziet er netjes uit!

Ach....ik doe mijn best. ;)

Fahrvergnugen
22-05-2008, 19:52
Het projectje bumpersteunen is afgerond.

Rechts klaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/steunenzittenerin1.JPG
Links ook.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/steunenzittenerin2.JPG
aan de onderkant zijn deze repro delen 90gr. omgezet, terwijl het originele plaatwerk 2X 90gr. is omgezet. Hier heb ik geen foto's van maar ook dat heb ik aangepast.

Volgende projectje; achter H paneel.

Hoeken en bevestiging in binnencherm zijn zeer slecht.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/apronrep.rechts4.JPG
Hier moet nodig de slijptol in.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/apronrep.rechts6.JPG
Dit lijkt er al meer op.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/apronrep.rechts.JPG

levis
22-05-2008, 21:22
strak werk zeg!! dit wordt wel wat en vooral met die dikke motor

Fahrvergnugen
07-06-2008, 20:40
weer tijd voor een updateje.

De versnellingsbak is weer gerepareerd en gemonteerd.
De vernieuwde binnenscherm gedeeltes zijn weer in de lak gezet (binnen geel en buiten RX5 en RX10), en de paneeltjes in de motorruimte, die altijd in de weg zitten, zijn demontabel gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/binnenschermeninkleur1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/binnenschermeninkleur.JPG

vwcrewcab
08-06-2008, 10:43
Dat ziet er beter uit als eerst!

Fahrvergnugen
08-06-2008, 12:12
Dat ziet er beter uit als eerst!

gelukkig wel....anders moest ik er maar mee stoppen.

Larsv5
08-06-2008, 12:57
Ziety er goed uit allemaal...

Wat zijn de verdere plannen met de kever...? Hoe wil je je motor hebben.

Suc6

Lars

Fahrvergnugen
08-06-2008, 17:18
Hoe wil je je motor hebben.

Lars

Luchtgekoeld achterin :shake:





Zonder gekheid, lees deze thread meer eens goed door ;)

Larsv5
08-06-2008, 17:30
Luchtgekoeld achterin :shake:





Zonder gekheid, lees deze thread meer eens goed door ;)



:D

Fahrvergnugen
12-06-2008, 09:19
Langzaam gaat het weer de goede kant in.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/hetlijktalweeropeenauto2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/hetlijktalweeropeenauto1.JPG
Hij heeft alweer gelopen :thumbup:, Bug-in #2 is de streefdatum.

MetPeter
12-06-2008, 20:57
Hee Paulus,

Ziet er goed uit man! Als ik Tiki moet geloven is deze 'slowvaal' een stukkie sneller dan mijn inmiddels rijdende kevert :D ! Heb al wel zin in Bug-In! :thumbup:

vwcrewcab
12-06-2008, 21:49
Lijkt allemaal net te passen :thumbup: :D

Fahrvergnugen
13-06-2008, 09:22
Hee Paulus,

Ziet er goed uit man! Als ik Tiki moet geloven is deze 'slowvaal' een stukkie sneller dan mijn inmiddels rijdende kevert :D ! Heb al wel zin in Bug-In! :thumbup:

Thanx,
Binnenkort slowvaal af, maar naar de prestaties kan ik alleen nog maar gissen.
Tof dat die van jou eindelijk weer loopt, ik heb gehoort dat je al stoplicht sprintjes hebt gedaan :thumbup:

Ik heb ook al weer super veel zin in Bug-in (kever/race/mannen/rook weekend :D )


Lijkt allemaal net te passen
Yep, met een beetje hulp ;)

Gr,
Paul.

Tiki Madness
13-06-2008, 17:54
Ik heb ook al weer super veel zin in Bug-in (kever/race/mannen/rook weekend :D )

Gr,
Paul.


gaan we daar naartoe dan? :D

michael

Fahrvergnugen
13-06-2008, 20:39
gaan we daar naartoe dan? :D

michael

Ja toch...... :screwy: Boxer-race kijk-team :D

P.S. begrijp dat mannen weekend niet verkeerd :redface:

MetPeter
16-06-2008, 21:22
He Paul,

Volgens mij wordt het een sprintje tussen jou en Leon, mijn blok is dead again!
Ik weet nog niet wat er mis is, maar het liep vast bij de ± 2500 toeren! Was gewoon op het gemakje aan t rijden dus . . . .

Mychatype3
17-06-2008, 08:52
He Paul,

Volgens mij wordt het een sprintje tussen jou en Leon, mijn blok is dead again!
Ik weet nog niet wat er mis is, maar het liep vast bij de ± 2500 toeren! Was gewoon op het gemakje aan t rijden dus . . . .


Fxxk :wow: :mad: :eek: nee he....... das hoofdletter K

Wat nu?

Mycha

MetPeter
17-06-2008, 18:44
Fxxk :wow: :mad: :eek: nee he....... das hoofdletter K

Wat nu?

Mycha


Sorry Paul, ff jouw topic vervuilen! :thumbup:
Da's gewoon zwaar k.u.t. ik ben er wel een beetje ziek van.
Wat nu, die vraag heb ik al ergens anders neergelegd . . . . ;)

Tiki Madness
17-06-2008, 19:10
Sorry Paul, ff jouw topic vervuilen! :thumbup:
Da's gewoon zwaar k.u.t. ik ben er wel een beetje ziek van.
Wat nu, die vraag heb ik al ergens anders neergelegd . . . . ;)


ziet hij toch niet, die ouwe is op vakantie :D

michael

evilnyntje
18-06-2008, 07:58
Sorry Paul, ff jouw topic vervuilen! :thumbup:
Da's gewoon zwaar k.u.t. ik ben er wel een beetje ziek van.
Wat nu, die vraag heb ik al ergens anders neergelegd . . . . ;)
Zeg Peter, maak zelf eens een mooi topic aan dan :)

Mychatype3
18-06-2008, 08:50
Zeg Peter, maak zelf eens een mooi topic aan dan :)

Ja lekker rellen :rolleyes: :shake: :tongue:

evilnyntje
18-06-2008, 08:52
Ja lekker rellen :rolleyes: :shake: :tongue:
Rellen? :confused: Ik doel op zijn project, de vorderingen e.d. is misschien leuk om voor anderen te lezen. Is een mooie wagen nl.

Mychatype3
18-06-2008, 12:23
Rellen? :confused: Ik doel op zijn project, de vorderingen e.d. is misschien leuk om voor anderen te lezen. Is een mooie wagen nl.

Ja joh ik ook, gewoon een beetje stangen :D
Het wordt inderdaad tijd voor een eigen topic, is een top auto, alleen de motor wil niet echt :(

off topic mode aan Hjoest met jou off topic mode uit.

Nu weer paul zijn yellow beast :thumbup:

Fahrvergnugen
23-06-2008, 09:42
He Paul,

Volgens mij wordt het een sprintje tussen jou en Leon, mijn blok is dead again!
Ik weet nog niet wat er mis is, maar het liep vast bij de ± 2500 toeren! Was gewoon op het gemakje aan t rijden dus . . . .

Ik heb het gehoort, :eek: zelfs in turkije kwam het nieuws door.
Zwaar k.u.t is een understatement, ik hoop dat het snel (zonder scheven gezichten) opgelost gaat worden.

ziet hij toch niet, die ouwe is op vakantie

michael

Pas op he Broekie, ik ben er weer. :D

Nu weer paul zijn yellow beast

Zo is dat, terug van vakantie, accu weer opgeladen en er tegenaan.
Net 4 hele mooie bandjes binnen gekregen, 145/65/15 en 205/60/15. ;)

Mychatype3
23-06-2008, 12:22
Zo is dat, terug van vakantie, accu weer opgeladen en er tegenaan.
Net 4 hele mooie bandjes binnen gekregen, 145/65/15 en 205/60/15. ;)

Ja gaserop voor Bug in2 :D
goede vakantie gehad?
Dinsdagavond sleutelen? :cool:
Greetz mycha

Fahrvergnugen
23-06-2008, 12:52
Ja gaserop voor Bug in2 :D
goede vakantie gehad?
Dinsdagavond sleutelen? :cool:
Greetz mycha

Vakantie was goed (niets gedaan, veel bier gedronken :D ). Dinsdag avond ben ik er zeker weer, mss. woensdag overdag ook.

Cya.

Fahrvergnugen
26-06-2008, 09:09
Eindelijk weer een update.

2" versmalde-verstelbare vooras met verlengde torens, verlaagde spindels, schijfremmen en geleende fuchsen.
Het oude eronderuit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/verlaging1.JPG
de nieuwe vooras.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/verlaging2.JPG
ik zeg het niet graag, maar hij is TE laag.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/verlaging3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/verlaging4.JPG
en weer een beetje omhoog.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/verlaging6.JPG

Robstar
26-06-2008, 09:18
Ziet er goed uit, hij is inderdaad behoorlijk laag, misschien helpt het als je hem achter nog iets lager stelt?

succes ermee!

Gr Rob

Fahrvergnugen
26-06-2008, 11:56
Ziet er goed uit, hij is inderdaad behoorlijk laag, misschien helpt het als je hem achter nog iets lager stelt?

succes ermee!

Gr Rob

Achter zakt hij vanzelf nog een beetje (kwam hier net van de brug af)
Voor heb ik hem nu omhoog gesteld, en zoal hij op de laatste foto staat is er goed mee te rijden.
Als mijn eigen wielen klaar en van banden voorzien zijn zal ik wel eens kijken of hij lager kan.

Fahrvergnugen
26-06-2008, 20:53
Deze foto was ik nog vegeten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/verlaging.JPG

Met deze geleende (redelijk brede) velgen op de vooras, met daarop 175/55 gemonteerd, is dit het laagst dat hij kan (als je ook nog wilt kunnen sturen)

hajee
26-06-2008, 22:27
hij is wel erg stoer zo laag en op fuchsen..

Fahrvergnugen
01-07-2008, 20:58
hij is wel erg stoer zo laag en op fuchsen..

Thanks, hij zal ook zeker zo laag of nog lager blijven en er komen gerestaureerde fuchsen achterop en nieuwe 4,5jes voorop.

Ze is er klaar voor :D

Gisteren met behulp van een lambda meting de juiste sproeiers gemonteerd (Thanx Mychatype3 :thumbup: ), de olielekkage verholpen en de onsteking op 10gr. voor BDP gezet.
Blijkt wel vaker voor te komen dat het boutgaatje van het thermostaatkabelwieltje (scrable) te ver is doorgeboord, met als gevolg; olielekkage, dus een boutje met pakkingmateriaal en een koper ringetje gemonteerd en ik heb een lek vrije type4.
vandaag ook nog even uit laten lijnen en the yellow beast is ready, she gooooo's.

Tiki Madness
03-07-2008, 21:36
Cool see ya tomorrow night in Chimay

michael

AD G60
04-07-2008, 08:44
Stoere kever zo hoor!

Fahrvergnugen
19-07-2008, 14:01
Na wat storingen in de electra heb ik besloten alles netjes te maken.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/kabelboom.JPG
Dit is er uitgekomen en gaat ook niet meer terug.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/kabelboom5.JPG
Het is nog niet klaar, maar het begint ergens op te lijken.

Fahrvergnugen
01-08-2008, 19:10
Zo, alles werkt weer.
het was een heel gepuzzel maar nu zit alles (bijna alles) er weer volgens schema in.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/kabelsopgeruimt.JPG

airy
01-08-2008, 20:53
zijn dat 4 en een half J fuchsen voor, die zoek ik nog?

Fahrvergnugen
02-08-2008, 14:48
zijn dat 4 en een half J fuchsen voor, die zoek ik nog?

Yep,

4,5 jes van flat4, ik heb ze bij cip1 in Amerika gekocht.
Ook aan deze imitatie fuchsen is momenteel moeilijk aan te komen.
morgen komen die van mij terug uit Duitsland waar ze gelakt zijn, ook mijn 7J velgen zijn daar gestraalt, gepolijst en gespoten, als ze binnen zijn zal ik een foto plaatsen.

Gr,
Paul.

Fahrvergnugen
02-08-2008, 19:24
Zoals beloofd, net binnengekomen.

hajee
02-08-2008, 19:26
foto?

Fahrvergnugen
02-08-2008, 19:28
foto?
Sorry, jij bent wel heel snel. :wow:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/blingbling.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/blingbling1.JPG

MetPeter
02-08-2008, 21:06
Hé Paul, dat ziet er super uit! :woowoo:

hajee
02-08-2008, 21:16
Sorry, jij bent wel heel snel. :wow:

:D ben gewoon enthousiast! :thumbup:
ziet er super uit!erg mooi in de oude stijl zo!

Frieser
03-08-2008, 08:26
Yep,

4,5 jes van flat4, ik heb ze bij cip1 in Amerika gekocht.
Ook aan deze imitatie fuchsen is momenteel moeilijk aan te komen.
morgen komen die van mij terug uit Duitsland waar ze gelakt zijn, ook mijn 7J velgen zijn daar gestraalt, gepolijst en gespoten, als ze binnen zijn zal ik een foto plaatsen.

Gr,
Paul.


Heb je je nieuwe velgen opnieuw laten lakken of lees ik dat nu verkeerd?

Fahrvergnugen
03-08-2008, 08:30
Heb je je nieuwe velgen opnieuw laten lakken of lees ik dat nu verkeerd?

Goed gelezen, de Flat4 velgen zijn aleen gepolijst of verchroomt te koop.
Dus ik heb de gepolijste gekocht en laten spuiten.

Fahrvergnugen
04-08-2008, 20:14
Dit gaat krap worden :eek:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tightfit.JPG
But i LIKE it, BLIIIIIING :spankit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tightfit1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tightfit2.JPG

MauSeR35
04-08-2008, 20:23
Very nice!

hajee
04-08-2008, 20:24
zo zijn ze het mooist vind ik...
zal hem goed staan!

Fahrvergnugen
04-08-2008, 20:41
zal hem goed staan!

Als het past wel ;) 7J ET23 en 205/65/15 bandjes.

vwcrewcab
06-08-2008, 10:49
Sweet rims!
Hopelijks krijg je alles erin.

evilnyntje
06-08-2008, 10:51
Smoelt lekker Paul!

Fahrvergnugen
06-08-2008, 15:46
Smoelt lekker Paul!

Thanx, een paar bandjes eromheen zou hem ook niet misstaan :rolleyes:

Tiki Madness
06-08-2008, 18:05
Thanx, een paar bandjes eromheen zou hem ook niet misstaan :rolleyes:


Schiet dan toch op ouwe!!!! :D

michael

Fahrvergnugen
06-08-2008, 20:31
Schiet dan toch op ouwe!!!! :D

michael

Hey manneke "ik ben nog nat achter de oren" mijn ovaal rijdt :D

jetta mk1 '82
06-08-2008, 20:56
Hey manneke "ik ben nog nat achter de oren" mijn ovaal rijdt :D


1-0 voor Fahrvergnugen :D



gr. Martijn

Tiki Madness
06-08-2008, 22:17
Hoho Ik heb al in de 13 gereden 1-1 :D

michael

Fahrvergnugen
07-08-2008, 06:37
Hoho Ik heb al in de 13 gereden 1-1 :D

michael

Sorry,
gediskwalidinges, was geen ovaal :tongue:, en ik rij er elke dag wel 50 (km) :D

Fahrvergnugen
08-08-2008, 19:59
Deze week bedacht ik me ineens dat de dynamo die ik nu gebruik van mijn 1500 enkelpoorts blokje kwam, dit opzich is geen probleem maar ook de ventilator zat origineel op dat blok (een smalle dus).

Dus de ventilator maar even vervangen voor een brede, gelaste en gebalaceerde versie.
omdat ik geen koptemperatuur meet, merk en zie ik geen verschil maar dit zal er zeker zijn.

Gr,
paul.

Fahrvergnugen
27-08-2008, 20:56
Tis weer even geleden, maar ik ben nog met regelmaat aan de ovaal aan het knoeien.

Momenteel heb ik het achterpanser project weer opgepakt, de nieuwe sukken zitten er helemaal in en het paneel is geheel kaal geschuurd. binnenkort ga ik het strak zetten met lood (fotos volgen).

De weerstanden die ik voor de ruitenwissers en pijlpinkers had besteld zijn binnen, ik heb van een oude printplaat 2 koellichamen gesloopt en hierop heb ik de weerstanden gemonteerd, de ruitenwisser weerstand is al gemonteerd en werkt prima.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Weerstand.JPG


Vandaag mijn motorfies knippers gemonteerd, de knipperlichen die boven op he spatbord zitten gaan er nog vanaf. Deze led knipperlichten zijn wit en wanneer je ze aanzet lichten ze oranje op.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/nweknippers1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/nweknippers.JPG

Ook heb ik ondertussen lak besteld, zodra ale stukken gelast zijn gaan we hem spuiten.

Gr,
Paul.

vwcrewcab
27-08-2008, 21:18
Puik weggewerkt die lampies!
Nice timing op die laatste foto.

Fahrvergnugen
28-08-2008, 06:40
Puik weggewerkt die lampies!
Nice timing op die laatste foto.

Thanx, ik ben er ook wel content mee.

Fahrvergnugen
30-08-2008, 20:50
Zo, de grote, te jonge, knippers zijn er ook af :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/zonderknippers.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/zonderknippers1.JPG

Ik ben tevreden, maar foto's zijn altijd mooier dan in het echie.
voordat we hem gaan spuiten, ga ik o.a dit nog even strak zetten.

hajee
30-08-2008, 22:25
heb je de achterste fuchsen er inmiidels ook al opzitten?
mooi bedacht die knippers achter die roosters trouwens..

Fahrvergnugen
31-08-2008, 20:13
heb je de achterste fuchsen er inmiidels ook al opzitten?
mooi bedacht die knippers achter die roosters trouwens..

Nee, deze velgen (4stuks) zijn geleend.
Mijn velgen (de 4,5jes) had ik terug gestuurd naar het bedrijf dat ze had gespoten, en ondertussen ben ik met hem in onderhandeling of ze weer terug gaan of dat we het anders oplossen :mad:

Dus, mijn eigen velgen zijn nog niet klaar.

Fahrvergnugen
03-09-2008, 12:00
van de week heb ik het aangedurft de treeplanken te demonteren.
Ookal weet je eigenlijk daar rottigheid tegen te komen, stiekem hoop je altijd dat jou kever gespaart is gebleven. Maar helaas, ook die van mij heeft nieuwe dorpels nodig.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/linkskriksteun.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/linksvoor.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/rechtsdorpel.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/rechtsmidden.JPG

Ook is vandaag mijn straalkastje binnen gekomen, kan ik mijn kleine onderdeeltjes netjes maken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/straalkast.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/straalkast1.JPG

Fahrvergnugen
04-09-2008, 20:34
Zoals al eerder gemeld heeft het bedrijf dat mijn velgen gespoten heeft me behoorlijk teleurgesteld.
Dus ben ik zelf aan het monnikenwerk begonnen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/doehetzelf.JPG
Een vlakje heb ik geschuurd, het overige is het resultaat van het spuiten met een tuinslang na slecht lakwerk :mad:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/doehetzelf1.JPG
Ik probeer het al eerder gepolijste gedeelte niet te raken met schuren.
Doormiddel van afplakken lijkt dit aardig te lukken :)

Paul.

hajee
04-09-2008, 20:58
wat is een goeie primer voor deze velgen?

Fahrvergnugen
05-09-2008, 11:03
wat is een goeie primer voor deze velgen?

Helaas heb ik hier op dit moment nog geen antwoord op. De man die ze voor mij zou spuiten (officieel bedrijf, gespecialiseerd in fuchs velgen) had onder de zwarte lak niets zitten, het gepolijst materiaal was niet eens geschuurd :mad:

hajee
05-09-2008, 11:19
dat gaat inderdaad niet werken....
misschien dat iemand hier er antwoord op heeft, anders zal ik wel eens vragen.

vwcrewcab
06-09-2008, 08:54
Helaas heb ik hier op dit moment nog geen antwoord op. De man die ze voor mij zou spuiten (officieel bedrijf, gespecialiseerd in fuchs velgen) had onder de zwarte lak niets zitten, het gepolijst materiaal was niet eens geschuurd :mad:

Das wel redelijk schraal van die vent op zulke velgen :screwy:

Fahrvergnugen
22-10-2008, 20:21
Tijd om het hier ook weer eens af te stoffen.
Er is weer het een en ander gebeurt.
Eindelijk tijd gehad voor het achterpaneel. Omdat het nogal warm kan worden, heb ik hier gekozen voor tin ipv. plamuur.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/vertinnen_821506.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/vertinnen2_901104.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/vertinnen3_119752.jpg


Zo is het geworden (spuitplamuur)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterpaneelklaar.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterpaneelklaar1.JPG

dit is allemaal zo begonnen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/apronrep.rechts6.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/apronrep.rechts.JPG

Fahrvergnugen
22-10-2008, 20:35
Toen het achtepaneel klaar was, was het tijd voor de volgende stap; de deuren.
Ik heb een prima bestuurdersdeur gekocht en kreeg er een slechte bijreidersdeur bij. ik heb toen maar besloten om de 2e deur te restaureren door de onderkant en complete buitenkant te vervangen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/begonnenaanderechterdeur2.JPG
met passen en meten is al veel tijd versleten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/begonnenaanderechterdeur.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/begonnenaanderechterdeur3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/begonnenaanderechterdeur4.JPG

RubenD
22-10-2008, 20:42
Maar dan heb je ook wat, ziet er goed uit.

(Volgens mij heb je van die vertinfoto's de thumbnails ipv de daadwerkelijke foto's gepost?)

Fahrvergnugen
22-10-2008, 20:50
Maar dan heb je ook wat, ziet er goed uit.

(Volgens mij heb je van die vertinfoto's de thumbnails ipv de daadwerkelijke foto's gepost?)

thanks. van die fotos kan wel kloppen, zal eens kijken of ik het kan herstellen.

Fahrvergnugen
22-10-2008, 21:15
Tijdje terug de geleende fuchsen terug gegeven, en de auto weer omgebouwd naar 5*205 dmv. adapters.
Zo kan ik de winter doorkomen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/wintersetup.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Wintersetup2.jpg

Fahrvergnugen
22-10-2008, 21:19
Nadat ik laatst wat problemen had met het bijladen van de accu, ben ik de oorzaak eens gaan zoeken.
Nu bleek dat ik een krukas poelie gemonteerd had voor porsche koeling (te klein) hierdoor draaid de dynamo en koelvin te langzaam.
Dus de juiste poelie van CSP gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Groterepoelie.jpg
Hier is het verschil in diameter goed te zien.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Poelieverschil.jpg
Nu nog een nieuwe accu, dan is dat ook weer opgelost :D

Fahrvergnugen
29-10-2008, 20:26
Gisteren weer lekker aan het meten, slijpen, lassen en passen geweest, met het volgende resultaat.
De onderkant is op maat en kan afgelast worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/deurresto2.JPG
Buitenkant passen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/deurresto1.JPG
Slechte foto, maar hier is de buitenkant voor 90% passend.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/deurresto4.JPG

Paul.

Fahrvergnugen
13-12-2008, 21:54
Weer een update-je.
Omdat ik weinig tijd heb, duurt het restaureren van de deur langer dan gehoopt.

Een Ovaal heeft een trekklink, dus er moest een gaatje gedicht worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Klinkaanpassing2.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Klinkaanpassing3.jpg

Na het passen van de deur kwam ik er achter dat hij te breed was en dat de naad niet evenwijdig liep.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechterdeur2.JPG

Op deze (slechte) foto is te zien dat ik de slijptol in het nieuwe plaatwerk heb gezet om het smaller te maken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechterdeur1.JPG

Hier loopt het al redelijk evenwijdig.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechterdeur.JPG

Eindelijk past de deur en kan hij afgelast worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Hetsmallermaken_666073.JPG

Fahrvergnugen
13-12-2008, 22:07
Vandaag ook nog even mijn originele shocks (achter) vervangen voor korte gasgevulde.
Of het iets is weet ik niet, ik moest korte hebben en wilde niet teveel betalen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Nieuweshoks.JPG

hajee
14-12-2008, 07:07
Vandaag ook nog even mijn originele shocks (achter) vervangen voor korte gasgevulde.
Of het iets is weet ik niet, ik moest korte hebben en wilde niet teveel betalen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Nieuweshoks_792123.JPG
KYB's! :rock:
zijn fijne dempers hoor, wordt ook veel gebruikt op lage spijlbussen..

levis
14-12-2008, 11:12
goeie dempers en best stug. die koni's zijn inderdaad wel prijzig.

Fahrvergnugen
17-12-2008, 22:00
Nog even bezig geweest met het zware laadste deurloodje

De naad van de onderste scharnier is ietje groot.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/scharnierspeling1.JPG

Dit lijkt er al meer op, afwerken met tin en jeziet er niets meer van.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/scharnierspeling.JPG

Ook hier is weer licht aan het eind van de deur, nog een paar lasjes en strakzetten met tin.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/eindinzicht.JPG

Paul.

Fahrvergnugen
24-12-2008, 11:07
Gisteren eindelijk lekker opgeschoten.
Daar waar de deur strakgezet moest worden heb ik hem voorzien van een flinke laag tin.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Deurstakzetten1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Deurstakzetten2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Deurstakzetten3.JPG

En het (tijdelijke) eindresultaat.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Deurstakzetten6.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Deurstakzetten.JPG

Paul.

Fahrvergnugen
04-01-2009, 17:22
Na een weekend goed nagedacht te hebben, is het plan van aanpak behoorlijk aangepast. omdat hetgeen ik aan de auto verander/repareer altijd dusdanig uitgevoerd moet worden dat het nooit meer overnieuw hoeft, heb ik besloten om een andere daily te kopen en de ovaal goed aan te pakken.

Nadat ik 2 dagen met de rechter dorpel heb gestoeid kwam ik erachter dat dit NIET gerepareerd kan worden met een resultaat dat mijn goedkeuring kan dragen.

Dus het volgende (ik hoop laatste) plan is; geheel uit elkaar en opbouwen als callook 1/4 mile killer die ook op straat kan en mag.

Ook dit plan zal hier te volgen zijn

Gr,
Paul.

jetta mk1 '82
04-01-2009, 18:40
hele goeie beslissing !!


gr. Martijn

hajee
04-01-2009, 19:08
opbouwen als callook 1/4 mile killer die ook op straat kan en mag.

:thumbup:
goed bezig!!

Fahrvergnugen
17-01-2009, 15:57
De start van het project "Ovaal" zal nu niet meer lang duren.

De nieuwe daily staat voor de deur.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bbsxa31.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
28-01-2009, 12:39
Gisteren begonnen met het plaats maken voor de ovaal helaas stond er een '66er in de weg, dus de slijptol maar even gehanteerd. :screwy:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/cut.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/zagen.jpg

Deze zal zoveel mogelijk plaatwerk aan de ovaal doneren.

Paul.

evilnyntje
28-01-2009, 13:01
Gaat lekker Paul :), bevalt de plo een beetje?

Fahrvergnugen
28-01-2009, 13:10
Gaat lekker Paul :), bevalt de plo een beetje?

Hey Evil,

Het ging gisteren idd. lekker. De Polo bevalt tot op heden prima, hij moet nog even door de APK maar ik verwacht geen problemen.

Paul.

jeroen doli
28-01-2009, 16:36
zozo wel aardig tekeer gegaan met die slijptol :screwy:

Fahrvergnugen
31-01-2009, 20:11
Vandaag weer lekker met de slijptol bezig geweest.

Ik heb wat delen (groot uitgeslepen) die ik waarschijnlijk voor de ovaal kan gebruiken bewaart, en de rest zit in de oud-ijzer bak.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/kleinestukjesuit661.JPG
Dit ligt klaar voor de oud-ijzer bak.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/kleinestukjesuit662.JPG
De voor schermen incl. felsrand heb ik bewaart.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/kleinestukjesuit663.JPG
De achter panelen heb ik bewaart (links in de hoek), en natuurlijk heb ik de ragtop ook niet weggedaan.

Fahrvergnugen
14-02-2009, 21:27
Vandaag begonnen met démonteren.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/afbraakisbegonnen1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/afbraakisbegonnen.JPG

Als het meezit gaat hij Dinsdag van hey chassis af.

Paul.

Neill_s
15-02-2009, 10:47
Plannen klinken goed! Al was je toch goed begonnen met je deur... Ben benieuwd naar het resultaat, maar de projecten bij de Boxer kennende zal dat best goedkomen! :thumbup:

Grz Niels

Fahrvergnugen
15-02-2009, 20:09
Plannen klinken goed! Al was je toch goed begonnen met je deur... Ben benieuwd naar het resultaat, maar de projecten bij de Boxer kennende zal dat best goedkomen! :thumbup:

Grz Niels

Gaat zeker goedkomen, bedankt.

Paul.

MetPeter
16-02-2009, 20:41
Plannen klinken goed! Al was je toch goed begonnen met je deur... Ben benieuwd naar het resultaat, maar de projecten bij de Boxer kennende zal dat best goedkomen! :thumbup:

Grz Niels


Het komt altijd goed, behalve je uit Chaam komt . . . :D
Succes Paul!

Grtz the curse of chaam!

Fahrvergnugen
16-02-2009, 21:12
Het komt altijd goed, behalve je uit Chaam komt . . . :D

Grtz the curse of chaam!

Ik heb begrepen dat over de Chaam prolemen ook al weer nagedacht is :cool:

Zoek de oplossing aljeblieft niet in verhuizen, WE DON'T NEED THE CURSE OVER HERE :shake:

Succes Paul!

Thanx.

Fahrvergnugen
05-03-2009, 20:50
Eindelijk de koets van het chassis gescheiden.
Nu eerst het hok opruimen en een magazijnstelling plaatsen, dan snel verder met het aanpassen en restaureren van het onderstel

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bodyoff3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bodyoff.JPG

Paul.

evilnyntje
05-03-2009, 20:52
Kijk kijk!

Fahrvergnugen
05-03-2009, 21:25
Kijk kijk!


Ja, ja. dit jaar geen biertje terwijl er een achtergrondmuziekje uit mijn auto klinkt op DDD ;)

De planning is eerst het onderstel aan te pakken.

- IRS.
- 944 alu draagarmen met schijfremmen.
- Achter versmallen zodat alles onder de originele spatborden past.
- 914 5-bak.
- Motor en versnellingsbak +/- 5cm hoger monteren.
- 914 voorwielophanging (is gelijk aan oude 911) met 944 remmen.
- 914 stuurhuis.
- Volle rolkooi met versnellingsbak bevestiging zodat de originele vork kan komen te vervallen.
- 914 bestuurderstoel. verder geen meubilair.
- verder naar achter geplaatste pook.
- line lock.
- hoogglans zwart.

Zoals altijd; plannen zijn er om bijgesteld te worden.

Paul.

evilnyntje
05-03-2009, 21:31
Klinkt goed Paul! Dan moeten we maar een andere muziek bron vinden dacht ik zo :)

Fahrvergnugen
05-03-2009, 21:33
Klinkt goed Paul! Dan moeten we maar een andere muziek bron vinden dacht ik zo :)

Ik zeg D.A.S :thumbup:

hajee
05-03-2009, 23:52
als ik dit zo zie begint het ook op een uit te hand te lopen projektje te gaan lijken!!:)

Fahrvergnugen
06-03-2009, 12:15
als ik dit zo zie begint het ook op een uit te hand te lopen projektje te gaan lijken!!:)

ik heb er mijn project voor opgeruimd dus het mag uit de hand lopen. ;)

Fahrvergnugen
07-03-2009, 13:58
Vandaag samen met Tiki onze werkhoek opgeruimd, nu kan ik echt van start.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Opgeruimdewerkplek1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Opgeruimdewerkplek2.JPG

Paul.

vwcrewcab
08-03-2009, 13:04
Puike werkplek!
Mooi spul staat er ook!

Fahrvergnugen
11-03-2009, 20:42
Gisteren begonnen met het kaal maken van het onderstel.
Ook meteen de oude en nieuwe achterwiel ophanging naast elkaar gelegd, het breedte verschil is goed te zien.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/chassisopbokken.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/breedteverschil.JPG

Paul.

levis
11-03-2009, 21:18
damn!! 944 draagarmen, dat wordt wel wat. mooi om te zien dat de ovaal wordt aagepakt.

toth75
12-03-2009, 00:06
je bent al aardig op weg, ben benieuwd naar je ervaringen met de remmen.

Fahrvergnugen
12-03-2009, 13:49
je bent al aardig op weg, ben benieuwd naar je ervaringen met de remmen.

Slechter als origineel ovaal kan het niet worden. Nu had ik jonger type achter trommels en kever schijven voor, dit remde ook al heel goed.

Paul.

Fahrvergnugen
18-03-2009, 19:55
Gisteren begonnen met de ombouw.
De bakvorken eraf geslepen en IRS scharnierpunten op de ongeveer juiste plaats gehecht.
De IRS punten zitten elk zo'n 5cm verder naar binnen om een originele ovaal spoorbreedte te creeeren.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/beginvanIRS3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/beginvanIRS2.JPG

Ook de torsiebuis zal nog ingekort worden.

Paul

evilnyntje
18-03-2009, 20:03
Je laat er geen gras over groeien Paul!

Fahrvergnugen
18-03-2009, 21:48
Je laat er geen gras over groeien Paul!

Yep, terwijl anderen bier staan te drinken ga ik gewoon door :tongue:

Paul.

Tiki Madness
18-03-2009, 22:21
net een diesel :tongue:

Michael

dingeling
18-03-2009, 22:49
Hmm, interesting...

Fahrvergnugen
19-03-2009, 12:15
net een diesel :tongue:

Michael

Tja, als ik net op gang ben gaat de deur op slot :confused:

Paul.

MetPeter
19-03-2009, 21:55
Tja, als ik net op gang ben gaat de deur op slot :confused:

Paul.


Kun je niet een nachtje eenzame opsluiting in de garage regelen :D

Fahrvergnugen
20-03-2009, 07:37
Kun je niet een nachtje eenzame opsluiting in de garage regelen :D

Dit gaat het thuisfront niet goedkeuren denk ik :shake:

Fahrvergnugen
21-03-2009, 21:05
Zaterdag ochtend, knutsel tijd. :D
Vanmorgen de IRS steunen er weer afgehaald, het zat niet lekker waardoor de auto alleen in rondjes zou kunnnen rijden. :eek:

Eerst met een mal de steunen op de originele IRS plaats pas gemaakt, en een schuifmechanisme op de IRS scharnierpunten gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/oporigineleplaats.JPG

Toen de mal gedemonteerd en de IRS scharnieren aan elke kant 8cm naar binnen geschoven. (totaal 16cm smaller) waardoor het aanlegvlak van de schijven op de zelfde afstand van elkaar liggen als de trommel aanlegvlakken van een originele ovaal.
Door het gemaakte schuifmech. kon ik de scharnier punten naar binnen schuiven terwijl ze toch onder de juiste hoek bleven.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Naarbinnenschuiven.JPG

En zo ziet dat eruit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Resultaat.JPG

Omdat ik niets (in ieder geval niet zichtbaar) aan mijn koets wil veranderen heb ik meteen even gekeken hoe mijn coilovers t.o.v. de binnenschermen uitkomen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/ditgaatgoedkomen.JPG

Tiki afval komt goed van pas(sen)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tikimetal.JPG

Paul.

vwcrewcab
22-03-2009, 11:16
Ziet er netjes en profi uit Paul!

Fahrvergnugen
22-03-2009, 14:01
Ziet er netjes en profi uit Paul!

Dank je, ik doe mijn best ;)

Paul.

Fahrvergnugen
25-03-2009, 21:49
Gisteren begonnen met het versmallen van de achterkant.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Oohps.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Pijperin.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Eenheelstuksmaller.JPG

Zo, Links 9,5cm smaller volgende week verder.
Paul

csonkaboy
25-03-2009, 22:28
Succes ermee!! Mooi ding man :)

vwcrewcab
26-03-2009, 09:49
Dan moeten de bevestigings punten op je body ook naar binnen of nie?!
Ziet er wel netjes uit!

Stijn
26-03-2009, 10:03
Pffff flink project zeg, nice!

Fahrvergnugen
26-03-2009, 10:24
Dan moeten de bevestigings punten op je body ook naar binnen of nie?!
Ziet er wel netjes uit!

Nee, de buis is korter geworden maar de bevestigingspunten breng ik weer naar buiten.

Paul.

Fahrvergnugen
26-03-2009, 10:25
Pffff flink project zeg, nice!

Met zo'n garage buurman kun je een projectje klein beginnen en al snel heb je overal de slijptol en zaag in staan. :D

Paul.

Fahrvergnugen
01-04-2009, 19:42
Ook rechtsachter is er 9,5cm tussenuit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechtsachter95cmsmaller.JPG

Ook hier een verteviging/geleiding in de torsiebuis geschoven.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechtsachter95cmsmaller1.JPG

Aan de bovenkant afgelast en vlakgeslepen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechtsachter95cmsmaller2.JPG

Links ook even de bovenkant afgelast en vlakgeslepen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechtsachter95cmsmaller3.JPG

Paul.

Fahrvergnugen
04-04-2009, 16:02
Vandaag begonnen met het maken van de uniball bevestiging.

Links is klaar, Dinsdag rechts afwerken.

De onderdelen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Uniballlinks1.JPG

Na een beetje slijpen, buigen en lassen krijg je dit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Uniballlinks2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Uniballlinks4.JPG

Paul.

vwcrewcab
05-04-2009, 08:37
Wat is precies de functie hiervan?!
Is dit alleen nog veer de bevestiging en geleiding van de achteras, aangezien normaal deze draagarm alles doet, maar nu zit de 944 arm er om alle krachten op te nemen?!

Racelook
05-04-2009, 11:09
De torsiestaven vervallen hierbij. En dient dus voortaan alleen maar als draaipunt. Zorgt daardoor (met natuurlijk de coilovers) voor een nauwkeurigere afstellingsmogelijkheid.

Grt Wiebrand

vwcrewcab
05-04-2009, 20:24
De torsiestaven vervallen hierbij. En dient dus voortaan alleen maar als draaipunt. Zorgt daardoor (met natuurlijk de coilovers) voor een nauwkeurigere afstellingsmogelijkheid.

Grt Wiebrand

Oke dan, bedankt voor de uitleg :thumbup:

snader
06-04-2009, 15:13
hoe zit het nu dan met de camberinstelling op de 944 achterwielophanging, of functioneerd dit nog gewoon?

Fahrvergnugen
06-04-2009, 19:50
hoe zit het nu dan met de camberinstelling op de 944 achterwielophanging, of functioneerd dit nog gewoon?

Voor de mensen die het niet wisten, dit is camber
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Camber_angle.jpg

@snader; hoe verstel je dit bij de achterwielophanging van een 944?

Paul.

Fahrvergnugen
07-04-2009, 13:06
Eindelijk ook mijn Wilwood handrem en Tilton remdruk reduceerventiel binnen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Handrem.JPG

En het lijstje is weer iets korter. :D

Paul.

snader
08-04-2009, 15:29
Voor de mensen die het niet wisten, dit is camber
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Camber_angle.jpg

@snader; hoe verstel je dit bij de achterwielophanging van een 944?

Paul.

normaal zit er een excentrische bout in de bevestiging van de veerplaat op de draagarm, hiermee kan je hem dacht ik 5 graden verdraaien. het is de bout waar bij porsche ook de stabilisatorstang aanvast zit.

gr.sander

Fahrvergnugen
08-04-2009, 20:04
De rechter uniball bevestiging is ook klaar, op naar het volgende puntje.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/UniballLR.JPG

@snader; de bout waar je het over hebt heb ik wel zien zitten, dat je hier het canber mee versteld wist ik niet (snap ook nog niet hoe dat dan werkt)
De draagarmen hebben nu geen camber verstelling, de hoek is hetzelfde als bij een originele (IRS) kever.

Paul.

Fahrvergnugen
11-04-2009, 20:18
Vanmorgen ben ik met de bodem bezig geweest.
Dit hoekje was het enige slechte deel links, rechts heeft het zelfde (kleine) probleempje.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bodemrep.links1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bodemrep.links.JPG
Omdat ik de slijptol toch vast had heb ik ook meteen de schokbrekertoren weggeslepen, deze komt vanwege de versmalling tegen het binnenscherm.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/zonderschoktower.JPG

Na dit alles ben ik s'middags ook nog even (sinds 3 jaar) in mijn opslagruimte gaan kijken.
Look what I found :eek:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/914bak1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/914bak2.JPG
Een hondepoot :D

Paul.

Samurai
13-04-2009, 17:12
Prachtig project!

Heb respect voor je doorzettingsvermogen man.
Ben benieuwd hoe alle puzzelstukjes straks in elkaar vallen.
Goed bezig dus!

Fahrvergnugen
13-04-2009, 19:50
Prachtig project!

Heb respect voor je doorzettingsvermogen man.
Ben benieuwd hoe alle puzzelstukjes straks in elkaar vallen.
Goed bezig dus!

Thanx,
Ik maak de puzzel stukjes zelf, dus dat moet passen :cool:

Paul.

Fahrvergnugen
15-04-2009, 16:08
Gisteren begonnen met het opruimen van de schuur die ik al 20 jaar huur, hier is dus ook 20 jaar gestapelt en nooit iets weggegaan, hele klus dus.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/TheBarn.JPG

Deze kwam ik ook nog tegen, nieuwe bekleding erop en dit is een hele mooie bestuurders stoel.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Driversseat.JPG

Ook deze "hondepoot" versnellingsbak komt uit de schuur. Gisterenavond ben ik begonnen om het een en ander te passen.
Om een meet startpunt te hebben heb ik de vork tijdelijk weer aan het onderstel gelast.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Porschebakpassen.JPG

Paul.

Fahrvergnugen
15-04-2009, 20:02
Vanavond weer een leuk onderdeel gescoord via Ebay.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tilton1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tilton.jpg

Paul.

pieterveenstra
15-04-2009, 20:33
Hoe ga je straks je draagarmen monteren als die vorken er definitief op zitten gelast?
De IRS bevestigingen zitten er toch midden in je vorken??

Ik ben benieuwd!...goed bezig ;)

Tiki Madness
16-04-2009, 05:05
Hoe ga je straks je draagarmen monteren als die vorken er definitief op zitten gelast?
De IRS bevestigingen zitten er toch midden in je vorken??

Ik ben benieuwd!...goed bezig ;)
Vorken gaan er weer af

Michael

hajee
16-04-2009, 06:54
goed bezig! wel iets anders waar je dit topic mee begonnen bent.. :thumbup:

Ik ben momenteel bezig met het aanpakken van de grootste lak problemen
Deze auto gebruik ik dagelijks, ik ga hem dus ook niet restaureren,
Gr,
Paul.

Fahrvergnugen
16-04-2009, 11:14
Hoe ga je straks je draagarmen monteren als die vorken er definitief op zitten gelast?
De IRS bevestigingen zitten er toch midden in je vorken??

Ik ben benieuwd!...goed bezig ;)

Zoals Tiki al vertelde;

heb ik de vork tijdelijk weer aan het onderstel gelast.


Paul.

Fahrvergnugen
16-04-2009, 11:15
goed bezig! wel iets anders waar je dit topic mee begonnen bent.. :thumbup:

:D :D Is idd een beetje anders verlopen :cool:

Paul.

Fahrvergnugen
18-04-2009, 20:44
Vandaag na het wegslijpen van de halve torsiebuis, een stuk van het rechter IRS ophangpunt en wat nutteloze bak-uisteeksels heb ik de definitieve plaats van de versnellingsbak gevonden.
De vorken zijn er dus weer af ;), wel moet ik de torsiebuis en IRS punt nog opnieuw verstevigen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bakopzijnplaats3.JPG

De bak hangt met tijdelijke steunen op de juiste plaats. 1,5-2cm hoger en 1,5cm verder de auto in dan origineel.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bakopzijnplaats5.JPG

Ook ben ik begonnen met het maken van de steun die onder het koppelingshuis moet komen. Ik heb hier voor maatvoering gebruik gemaakt van originele rubbers die in de toekomst vervangen worden door gele.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bakopzijnplaats.JPG

Op deze manier denk ik hem aan de kooi te bevestigen, zodat ik altijd de hoogte minimaal kan aanpassen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bakopzijnplaats1.JPG

Paul.

Fahrvergnugen
25-04-2009, 19:18
Nadat ik tevreden was over de uitlijning van de achtewielen, ben ik vandaag begonnen met het aflassen van de achterkant.

Om ruimte te maken voor de versnellingsbak, moest er een hoek van de rechter IRS steun af.
Hier heb ik een plaatje gemaakt om die hoek weer op te vullen. Ook is hier goed te zien dat de torsiebuis is open geslepen, en dat er een flink gat zit op de plaats waar eerst de vork zat.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/IRSsteundichtmaken.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/IRSsteundichtlassen.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/IRSsteundicht.JPG

Torsiebuis over de lengte en L+R dichtgelast.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Torsiebuisdicht.JPG

Ook de gaten waar eerst de vork zat moesten dicht, hier is de bovenkant klaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Vorkafwerkingachter.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Vorkafwerkingzijkant.JPG

Dinsdag weer verder.
Paul.

Samurai
26-04-2009, 14:52
DAMN netjes hoor!!!!!

Fahrvergnugen
29-04-2009, 20:00
Gisteren het chassis even omgedraaid en de onderkant afgelast.

IRS steunen ook aan de binnenkant gelast, weggeslepen deel van torsiebuis verder afgelast, vork overblijfsel dicht gelast en snede waar de torsiebuis is ingekort afgelast.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/onderkantafgelast.JPG


Ik had nog nieuwe T2a (snor) motorrubbers liggen, dus leek het me een goed idee deze voor het ophangen van de versnellingsbak te gebruiken.
Dus de versnellingsbak weer op zijn plaats gehangen en bogonnen met de steunen.

Een kartonnen mal voor de bakrubber steun.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/malvoorbaksteun.JPG

Kartonnen mal met bakrubber.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/malvoorbaksteun1.JPG

De steun van ijzer gemaakt en vastgehecht.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Bakrubbersteun.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Bakrubbersteun1.JPG


Paul.

Rallye-ieffie
29-04-2009, 20:05
Onwijs gaaf ding zover ik de foto's zie,zeker met Fuchs.

hajee
30-04-2009, 09:24
wordt weer mooi!

Fahrvergnugen
30-04-2009, 19:42
wordt weer mooi!

Dat is wel de bedoeling ;)

Paul.

Fahrvergnugen
02-05-2009, 18:22
Vandaag niet veel zichtbaar werk gedaan, eerst ook een linker bakrubbersteun gemaakt, beide steunen geheel tegen de torsiebuis afgelast en de rubbers gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/bakrubbersopsteun.JPG


Daarna begonnen met het maken van de steun die aan de bak gemonteerd komt te zitten, maar deze was nog niet foto waardig.

De rest van de dag besteed aan het ruimen van opslag hokken. Eerst Tiki geholpen met het verplaatsen van zijn pick-up project en daarna samen met Tiki mijn 914 koets, '67er kever bodem een heel veel andere rommel verplaatst naar de garage aan huis.

Oh ja, tussendoor nog even langs het postkantoor geweest, er lag een pakketje uit the US of A op mij te wachten. (me so happy)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tiltonpedalen.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tiltonpedalen1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Tiltonpedalen2.JPG

Paul.

Fahrvergnugen
03-05-2009, 11:38
Ik heb eens goed nagedacht over de hoeveelheid werk die ik nog aan dit project heb, en ik kwam tot de conclusie dat dit allemaal veel te lang gaat duren. :shake: :( Ik weet niet of ik daar wel zin in heb.


















Soms is de oplossing dichterbij dan je denkt.
Ik heb mijn toekomstige hulp op een spoedcursus sleutelen voor gevorderden gezet :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Sleutelhulp.JPG

Paul.

Fahrvergnugen
06-05-2009, 18:51
De linker helft van de achterste versnellingsbaksteun is klaar, nu rechts nog en dan het een en ander met elkaar verbinden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Baksteunlinks.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Baksteunlinks1.JPG

Paul.

RubenD
06-05-2009, 22:33
Mooi werk!

Fahrvergnugen
09-05-2009, 20:24
Vandaag is de helft van de baksteun die al klaar was flink op dieet gezet.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Lightweightlinks1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Lightweightlinks.JPG

Dat ziet er een stuk beter uit

Toen heb ik nog een stukje uit de rechter IRS steun gehaald, zodat nu de bak rondom helemaal vrij ligt.

Daarna begonnen met de rechter kant.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/baksteunrechts3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/baksteunrechts.JPG


Als de rechterkant klaar is ga ik deze met de linkerkant en naar de bovenkant van de bak verbinden. Op deze manier heb ik straks één steun die aan 6 draadeinden van het neusstuk vastzit.
Ook kan ik dan eindelijk die lelijke roestige (tijdelijke) steun er af halen.

RubenD
09-05-2009, 23:51
Waarom boor je nu juist in de bovenkant en onderkant gaten? De steun moet toch het meedraaien van de bak tegen gaan zeg maar, doordat de motor draait en koppel genereert.

Om die steunen zo sterk mogelijk te maken moeten ze zo hoog mogelijk worden, alles wat tussen de boven en onderplaat zit kan er bijna tussenuit gehaald worden, maar de onder en bovenkant van de balk//steun moeten volgens mij juist dicht blijven.

Maar hoe dan ook, ziet er wel mooi uit zo!

Fahrvergnugen
10-05-2009, 08:33
Waarom boor je nu juist in de bovenkant en onderkant gaten? De steun moet toch het meedraaien van de bak tegen gaan zeg maar, doordat de motor draait en koppel genereert.

Om die steunen zo sterk mogelijk te maken moeten ze zo hoog mogelijk worden, alles wat tussen de boven en onderplaat zit kan er bijna tussenuit gehaald worden, maar de onder en bovenkant van de balk//steun moeten volgens mij juist dicht blijven.

Maar hoe dan ook, ziet er wel mooi uit zo!

Hier heb je gelijk in, maar de bak krijgt aan het koppelingshuis nog een steun die het verdraaien absoluut niet toe laat en ook de motor krijgt een soortgelijke steun, dus er zal niets gebeuren.

Omdat de steun niet heel hoog is kon ik in de hoogte de gaten niet kwijt en omdat de rubbers behoorlijk ver van het draaipunt zitten zal er niets aan de hand zijn, een tweede gedachte van het open maken aan de onderkant is het vuil dat er nu uit kan.

Er zit geen fancy berekening achter maar ik denk dat het allemaal wel goed komt. ;)

Paul.

RubenD
10-05-2009, 12:32
Ok, wel over nagedacht dus. Berekenen moet ook niet, logisch verstand is afdoende, haha.

Wilde je er alleen even op wijzen, en met die andere steun erbij zal het wel goed komen! Niet dat je straks gaat rijden en een dikke klap hoort ;)

En voor het vuil is het inderdaad handig zo.

Fahrvergnugen
13-05-2009, 19:07
Vandaag weer een pakketje binnen gekregen :cool:

Een kunstof accubak en een 6-polige hoofd/noodschakelaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Accubak.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Hoofdschakelaar.JPG

Paul.

Samurai
13-05-2009, 20:45
Hulde aan dit project hoor, lees het altijd met veel plezier door.

Bedankt voor het bijhouden van dit topic.

Fahrvergnugen
14-05-2009, 06:46
Hulde aan dit project hoor, lees het altijd met veel plezier door.

Bedankt voor het bijhouden van dit topic.

Dank je, vind het zelf ook leuk om te posten.
Iedereen blij dus :hug:

Paul.

Fahrvergnugen
16-05-2009, 20:28
Vandaag weer veel gedaan, helaas is dit niet op foto's te zien.

Ik was niet tevreden over de rubbers die ik had gebruikt. Deze T2a motorrubbers werkten prima wanneer ze zijdelings bewogen of ingedrukt werden, maar bij voor en achterwaartse beweging zat er helemaal geen weerstand in. Om de nieuwe rubbers te gebruiken moest ik beide steunen weer aanpassen.

De rechtersteun afgelast, voorzien van gaten en op de nieuwe rubbers aangepast.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechtsookklaar1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Rechtsookklaar.JPG

Linker en rechter deel met elkaar verbonden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/LRverbonden.JPG

Eindelijk die roestige (tijdelijke) steun eraf.
Alvast een mal gemaakt voor het laatste deel van de steun, kan ik eindelijk weer aan iets anders beginnen
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/malvoorlaatstedeel1.JPG


Thuis nog een 914 in tweeen gezaagd, nu is het tijd voor bankzaken

Paul.

Fahrvergnugen
20-05-2009, 20:03
Eindelijk is de versnellingsbaksteun klaar, nou ja.. nog een beetje afbramen ed. en dan kan ik naar de volgende klus

De kartonnen mal is gisteren avond in staal nagemaakt.
alles meteen afgelast, wat gaten erin gezaagd, biertje gedronken, sigaretje gerookt en toen was de avond alweer voorbij.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/V-baksteunklaar1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/V-baksteunklaar3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/V-baksteunklaar4.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/V-baksteunklaar7.JPG

Paul.

vwcrewcab
20-05-2009, 21:17
Is degelijk steuntje geworden!

Fahrvergnugen
20-05-2009, 21:38
Is degelijk steuntje geworden!

Ik denk ook wel dat deze steun gaat doen waar hij voor bedoeld is.
Het duurt allemaal wat langer dan ik vooraf dacht, maar ik heb geen deadline, ik wil het in een keer goed doen en het oog wil ook wat.

Paul

Gijs
20-05-2009, 22:23
De kartonnen mal is gisteren avond in staal nagemaakt.
alles meteen afgelast

Ook geen doorzettingsvermogen om meteen maar alles af te lasten... :screwy: Regende het ofzo :confused:

:D :tongue:

Anyway, lekkere degelijke steun! Ziet er ook wel racy uit met die ronde gaten erin :thumbup:

Oudelut
20-05-2009, 22:54
Ziet er ook wel racy uit met die ronde gaten erin :thumbup:

:iamwithst
Ook handig voor de lege biertjes tijdens het nagenieten van een produktieve klusdag... :D

Fahrvergnugen
23-05-2009, 20:41
Vandaag de bak en ook de draagarmen weer gemonteerd.
Tijd om eens te passen en meten.
De bagage vloer zal +/- 6cm hoger in de auto gelast worden (vandaar de kokerprofielen), het punt waar de carroserie origineel (met een steun in het binnenschern) op de schokbrekersteun gemonteerd zit zal naar buiten gebracht worden zodat de binnenschermsteun gewoon gebruikt kan worden, ook zullen deze 2 punten (L+R) met elkaar verbonden worden zodat hier de bovenste coilover bevestiging gemaakt kan worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Achtertereinpassen3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Achtertereinpassen1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Achtertereinpassen.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Achtertereinpassen2.JPG

Paul

Fahrvergnugen
27-05-2009, 20:08
Omdat het achterterrein incl. torsiebuis behoorlijk versmald is, en omdat ik de achter binnenschermen niet wil vern%@#ken, moeten de bevestigingspunten naar buiten gebracht worden. Ik moest er wel rekening mee houden dat de veerplaten ook bij een flinke verlaging niets raken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/carrosbev.puntlinks3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/carrosbev.puntlinks2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/carrosbev.puntlinks1.JPG

Alleen nog een gat erin boren, en links is klaar.

Paul.

Fahrvergnugen
30-05-2009, 20:39
Vandaag weer een aantal dingen afgewerkt, helaas zijn het de laatste tijd kleine stapjes waar veel tijd in zit .

Ook rechts is de steun aangepast zodat de koets op originele breedte vastgezet kan worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterbrug3.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterbrug2.JPG


Omdat ik tussen de twee, ooit schokbrekerbevestigings, punten een buis wilde lassen moest de binnenkant eerst vlak gemaakt worden.

Oude en nieuwe situatie.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterbrug4.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterbrug5.JPG

Pijp gebogen en op zijn plaats vastgelast.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterbrug8.JPG


Ook al vast begonnen met het bedenken van de schokbrekersteun.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterbrug.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/achterbrug1.JPG

Paul.

hajee
30-05-2009, 21:08
gaat er goed uitzien...
serieus werk.

Tiki Madness
30-05-2009, 21:13
Ik zou toch wat dikker karton pakken voor die schokbrekers dit gaat nooit houden :D

Ziet er goed uit ouwe,

Michael

Fahrvergnugen
31-05-2009, 07:23
gaat er goed uitzien...
serieus werk.

Thanx HJ,

Ik wil het zo maken dat er heeel veeel PK's op los gelaten kunnen worden, ik heb momenteel maar +/- 120PK maar je kunt maar beter op de toekomst voorbreid zijn ;)

Paul.

Fahrvergnugen
31-05-2009, 07:25
Ik zou toch wat dikker karton pakken voor die schokbrekers dit gaat nooit houden :D

Ziet er goed uit ouwe,

Michael

Dit zijn mallen, papier is makkelijk te verwerken. Voor het uiteindelijke materiaal zit ik aan triplex te denken, wat denk jij :tongue:

hajee
31-05-2009, 07:40
Ik zou toch wat dikker karton pakken voor die schokbrekers dit gaat nooit houden :D
Michaeltja dat heb je met die "fram"oliefilters he..zelfs het karton is rommel.. ;)




Ik wil het zo maken dat er heeel veeel PK's op los gelaten kunnen worden, ik heb momenteel maar +/- 120PK maar je kunt maar beter op de toekomst voorbreid zijn ;)

Paul.
maar 120 pk :eek:
dan heb je voor luchtgekoelde begrippen al een serieuze motor erin hangen
kom ik aan met m'n 35 horses! :D

maar als je toch van plan bent straks verder te gaan met sprinten oid, dan is de basis in ieder geval dik in orde, mooi projekt om te volgen :thumbup:

groeten hj

Tiki Madness
31-05-2009, 08:21
Dit zijn mallen, papier is makkelijk te verwerken. Voor het uiteindelijke materiaal zit ik aan triplex te denken, wat denk jij :tongue:
kun je beter trespa pakken dat kan beter tegen vocht :tongue:

Michael

Fahrvergnugen
31-05-2009, 12:23
trespa kan beter tegen vocht :tongue:

Michael


Ga je kwijlen dan??, zévere doe de al :D

Fahrvergnugen
03-06-2009, 20:03
Weer wat dingen aan het proberen geweest. Omdat ik geen vorken meer aan mijn chassis heb zitten moet ik iets anders maken. Onder de bak door is ivm de IRS scharnieren geen ruimte, dus het moet over de bak heen. Boven over de bak is ook niet makkelijk omdat hier de startmotor al snel in de weg zit en ook de coilovers moet er nog een plaats krijgen.
Op de volgende foto's is mijn laatste plannetje te zien (plannen kunnen heel snel en vaak veranderen :D ), met deze set-up heb ik de bak-draagarmen en bovenste shock bevestiging gecombineerd, de armen lopen naast het koppelingshuis naar beneden en worden daar met een bout verbinding aan de steun die onder het kopp.huis doorloopt verbonden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/v-bakshockprobeersel.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/v-bakshockprobeersel1.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/v-bakshockprobeersel2.JPG
De buizen boven over de bak krijgen nog een bevestigings punt voor de pijpen van de rolkooi.



Paul.

RubenD
03-06-2009, 20:41
Hoe word die gebogen buis onderaan je vliegwielhuis nu met je chassis verbonden?

Ben ook wel benieuwd hoe je, met deze schuinstand van de veerpoten, de veerpoten met de draagarmen gaat verbinden. Daar zit toch al draad ingetapt?

Fahrvergnugen
03-06-2009, 21:07
Hoe word die gebogen buis onderaan je vliegwielhuis nu met je chassis verbonden?

de armen lopen naast het koppelingshuis naar beneden en worden daar met een bout verbinding aan de steun die onder het kopp.huis doorloopt verbonden.


Ben ook wel benieuwd hoe je, met deze schuinstand van de veerpoten, de veerpoten met de draagarmen gaat verbinden. Daar zit toch al draad ingetapt?

Voor de bevestiging aan de onderkant ga ik nog een steun maken die de schuinstand mogelijk maakt ;)

Paul.

Fahrvergnugen
14-06-2009, 13:34
Gisteren begonnen met de bovenste schokbreker bevestiging. In eerste instantie had ik een kokerprofiel op met een gatzaag bewerkt, zodat deze mooi om de kooi viel, en aan de onderkant opengeslepen zodat de schokbreker er tussen zou vallen.
Na er even naar gekeken te hebben is dit ontwerp in de afvalbak beland. Nu heb ik een hele :redface: dikke strip op maat geslepen waar meerdere bussen met schroefdraad op gelast kunnen worden zodat ik verschillende montage mogelijkheden heb. De driehoek die nu onstaan is maak ik nog, voor de looks, met een stuk plaat dicht.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Uppershockmount2.JPG

Ook rechts de strip op zijn plaats gehecht.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Uppershockmount4.JPG


Ook aan een kant alvast een excentrische IRS bout gemonteerd, je kan hier je achterwiel behoorlijk mee verstellen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Uppershockmount3.JPG

Paul.

Samurai
15-06-2009, 18:44
Goed bezig Paul ...

Wat een bult werk een achterwielophanging veranderen.
Wordt de voorkant ook nog aangepast?