![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() ik wou de kachelkleppen met foam bekleden.
Dan ga ik dus, wat ik uit dit topic begrijp, meteen de kachelradiator vervangen aangezien ik de boel dan toch los heb liggen. Deze kost +/- 30 euro had ik gelezen. Moet ik de roosters in mijn dashboard ook loshalen om met foam te bekleden, zoja hoe doe ik dat? gr. Justin |
#22
|
||||
|
||||
![]() de roosters in de dashboard zitten allemaal vast met 1 schroefje aan de bovenkant en dan rustig uittrekken
soms kan het zijn dat die niet loskomen moet je juist onder de rooster met een heel platte schroevendraaier erin zin te geraken en dan loswringen daar zit ook foam op om de klep volledig af te sluiten anders hoor je altijd een gefluit |
#23
|
|||
|
|||
![]() Heb nu het winter is geworden ook last van dit probleem. Inmiddels heeft al zoveel foam zich losgemaakt van de kachelklep in mijn Golf 3 dat er nog amper warme lucht uit komt.
Is er een manier om bij deze klep te komen, zonder het hele dashboard uit de auto te halen? |
#24
|
||||
|
||||
![]() hij zit achter de middenconsole
![]() ![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]() Ik heb me laten vertellen dat je de kleppen ook kan tapen met ducktape.
Aangezien mijn dash er momenteel ook uit ligt, ben ik deze werken ook allemaal van plan. Als iemand dus nog tips heeft, ze zijn altijd welkom.
__________________
BORA 1.9 TDI - '99 JETTA 1.8 GT 16v - '90 |
#26
|
||||
|
||||
![]() Gaat idd ook met ducktape, werk prima.
|
#27
|
|||
|
|||
![]() ik heb gewoon gedeelte onder mijn dashbord kasje verwijderd, gat in kachelhuis gezaagt
![]() ![]() |
#28
|
|||
|
|||
![]() Sorry dat ik dit topic omhoog haal.. Maar weet iemand of die voorste warmteklep bereikbaar is bij een MK3 zonder het hele dash te demonteren? Wil deze graag afplakken zonder het hele dash te hoeven demonteren aangezien ik de wagen zsm nodig heb.
Groet, |
#29
|
||||
|
||||
![]() Ik ben vandaag ook bezig geweest.
Ik had geen foam direct beschikbaar en aangezien ik vaker gelezen had dat dichtplakken van die gaten voldoende is heb ik het met aluminium tape dicht gemaakt. De klep tussen de diverse standen (raam, voeten, zijruit) doet het prima dus daar lijkt het voldoende af te sluiten maar nog steeds is de lucht meer lauw dan warm. Zou de klep voor koude/warme lucht dan toch niet afsluiten met alleen tape of zou er nog een flinke luchtbel in het systeem kunnen zitten? Slangen naar binnen worden wel heet. Quote:
|
#30
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hetzelfde probleem na ductape gebruikt te hebben. De schuif moet op driekwart om wat te voelen.
Komt omdat langs de randen lucht ontsnapt, waar normaal het foam zit. Ik heb afzuigkap foam liggen van de bouwmarkt, dat gaat er een keer in.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#31
|
||||
|
||||
![]() Daar was ik al een beetje bang voor.....wordt dus nog een keer de hele boel uit elkaar trekken :-(
Foam plakken met kachelhuis nog gemonteerd gaat hem niet worden denk ik. |
#32
|
||||
|
||||
![]() Neen, je moet het huis echt helemaal demonteren. De foam dient inderdaad om de randen af te sluiten.
Wees voorzichtig als je het huis uit elkaar haalt, de clips willen wel eens afbreken. Ik heb strijkdoek gebruikt om de kleppen af te dichten, en dit werkt perfect! Kan je gewoon halen in de blokker ofzo, ik heb dit gebruikt omdat ik geen afzuigkap foam vond. |
#33
|
||||
|
||||
![]() ik heb de mijne ook met ductape gedaan en die is zo warm dat je je hand niet voor de roosters kan houden als de motor warm is.
ik heb wel de ductape iets over de randen gelegd voor ik die omplooide, zodat die wat uit de kleppen uitsteekt. rijd er al 5jaar mee nu en vind de verwarming fantastisch werken. met het huidige weer beklaag ik me als ik met de vrouw haar benz op de baan ben. die warmt niet echt goed op (verwarming doet het wel, maar als je 90 rijd op autosnelweg zakt de motortemperatuur naar 50° en dan krijgt de verwarming ook geen heet water meer)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#34
|
||||
|
||||
![]() Vanavond wederom de hele boel eruit geschroefd.
Tape van de kleppen gehaald en afzuigkap foam van de marskramer (filtralux, universeel afzuigkapfilter, vlamdovend) aan beide kanten erop geplakt. Iets groter dan de klep voor de afsluiting. Even de kleppen bediend voordat het huis er weer in ging en dat leek ok. Resultaat is wel verbeterd maar niet wat ik gehoopt had. Standje 1 is redelijk warm, standje 2 gaat maar houdt niet over en op standje 3 is het meer lauwe lucht. Het is zeker niet zo heet als fcapri hierboven aangeeft. Heb zo'n vermoeden dat afzuigkapfoam te 'open' is, in een afzuigkap moet het tenslotte lucht er doorheen kunnen zuigen. Ondanks dat er 2 lagen op zitten is de luchtstroom op hogere blowerstand misschien wel te veel om nog goed koude lucht tegen te houden. Kijk het even aan, ben het voorlopig wel even zat om dat huis uit en in te bouwen. |
#35
|
|||
|
|||
![]() In en uitgaande slang worden wel nog goed warm? Deze klus staat mij ook nog te wachten komende zomer in de MK3. Je zou nog eens voor de 'grap' je kachelradiateur kunnen uitspuiten vanaf het motorcompartiment. misschien zit hier nog wat zooi in waardoor hij z'n warmte niet goed kan doorvoeren. (NIET met hogedrukreiniger), tuinslang is voldoende lijkt mij.
Zodra ik het uitelkaar heb liggen ga ik het denk ik ook gewoon met tape doen + ik regel een nieuwe kachelradiateur, zal net zien dat ik het geluk heb dat mijn 'oude' het 2 weken later begeeft ofzo.. :P |
#36
|
||||
|
||||
![]() het is de bedoeling dat die gaten in die platen luchtdicht zijn. die platen gaan namelijk de koude binnenkomende lucht blokkeren zodat die door de radiator MOET vloeien.
als die foam de lucht beter doorlaat dan via de kachelradiator, blijf je dus een koude luchtstroom krijgen langs die gaten. ik zou over die foam nog eens ductape wikkelen. maar plak die niet strak over de randan van die platen, maar laat de tape daar een eindje over hangen (paar mm). of je zou eerst die gaten kunnen dichten met tape, en daarna die foam over plakken om de randjes goed af te sluiten. ik krijg al goeie warme lucht als de motor een 40°C heeft bereikt (analoge naald gaat amper omhoog). met dit huidig weer moet ik de verwarming minder, want het wordt te warm. en ik rijd dan gewoon 85-90km/h op de autosnelweg (ga 2weken woon-werk verkeer proberen met 1 tankbeurt en rijd 86km/dag. ik moet dus heeeel zuinig rondrijden. met mijn vrouw haar benz zou ik dus kou lijden) dit waren mijn platen eerst: helaas geen fotos genomen van het afgewerkte ![]()
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 09-12-2015 at 08:05. |
#37
|
||||
|
||||
![]() Lauwe binnentemperatuur kan ook liggen aan een defecte bypass klep. Dit is een terugroep modificatie geweest en deze gaan allemaal stuk.
Er tussenuit halen is het beste!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#38
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee. Die klep zit er om te voorkomen dat de kachelradiator stuk gaat door een te hoge druk in de waterslangen, die kun je er dus niet zomaar tussenuit halen. |
#39
|
||||
|
||||
![]() Niet helemaal juist... Die klep zit er om te voorkomen dat je interieur volgebutst word met koelvloeistof als de radiator lek gaat.
Die kleppen gaan vast zitten en vervolgens te weinig doorlaten. Haal hem maar weg en het word weer fatsoenlijk warm. Zelfs de dealer haalt ze weg om die reden.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 Last edited by Roy16VG60 : 13-12-2015 at 22:54. |
#40
|
||||
|
||||
![]() Mis. Zie de volgende pagina's (en via Google vind je er nog tientallen meer):
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53050 http://www.vwforum.nl/volkswagen-pr...6.html#p2283877 http://www.vwforum.nl/volkswagen-pr...6.html#p2283887 http://www.problemcar.nl/nl/particu...lf.html#p981168 http://www.problemcar.nl/nl/particu...lf.html#p981180 Overigens lees ik zo hier en daar ook dat het de hoge temperatuur is waar de kachelradiateur niet tegen zou kunnen, en niet de hoge druk; welke van die twee beweringen waar is weet ik nu ook niet meer... |