![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Waar kan ik het beste mijn Intercooler buizen van maken ?
RVS of alluminium... Graag wel onderbouwde antwoorden. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Gewoon metalen buizen kan ook best hoor ,alleen zul je deze in een lak moeten gaan spuiten .
Het voordeel van rvs en alu is dat je het kunt polijsten natuurlijk Verder zal het kwa warmteafvoer niet erg veel uitmaken ,wel in gewicht natuurlijk ! En je zal alu moeten kunnen lassen . Ik heb mijn systeem gewoon van uitlaatbuis gemaakt ,en dat werkt goed ! (Zoals de meesten denk ik ) Mijn systeem voor de TD
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Het hangt er van af waar je voor wilt gaan.
Snelheid=gewicht=aluminium. Looks= polijsten=RVS Wat het bewerken betreft ik zou dan voor aluminium gaan dit is zelf heel goed op maat te maken en na het in elkaar lassen makelijker te bewerken, shuren en of polijsten, wordt wel weer sneller dof. Ook wat het gewicht betrft is RVS geen beste keus denk ik. Al je bevestigings punten worden wel zwaarder belast door het hogere gewicht van het RVS. Hoe dan ook, de keus ligt bij jou en dit is mijn mening erover. Gr, Joost |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat ik dan toch voor alluminium ga, het lassen daarvan is voor mij geen probleem.
De tip van jettaracing om het te spuiten ga ik wel gebruiken. Gepolijste buizen vind ik persoonlijk net even "TE" voor mijn auto. Mooi zwart of grijs van kleur zal hem niet misstaan. Bedankt voor de tips. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() ![]() Leuke motorruimte met matzwarte ic buizen. Dat gaat hem wel worden, enkelt niet zo heel veel matzwart als dat hij heeft gedaan. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog alu pijp 50 mm binnenmaat bijna een meter
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Het is wel zo dat aluminium makkelijker warmte overdraagt als RVS. Daar tegenover staat dat RVS bij opwarming weer meer uitzet. Maar dat zal gezien die korte stukken en temperatuurverschil niet heel veel zijn.
Welk denk ik dat je met aluminium buizen de lucht in de buizen meer zult opwarmen als bij het gebruik van RVS buizen. Met andere worden, met aluminium buizen zul je het effect van de intercooler meer teniet doen als met RVS buizen. En tja gewicht, komt er ook een interieur in, elektrische ramen & spiegels etc. Dan helpt die kleine besparing door het toepassen van aluminium ook niet echt lijkt me. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar klopt dus geen hout van je redenatie. RVS heeft een uitzettingscoefficient van 16 (lineair) Aluminum 23. (lineair) Vwb de warmte afgifte en opname is Aluminium vele malen geschikter dan RVS. RVS warm langzamer op dat Aluminium, echter houdt warmte beter vast. Simpel gezegd, is het warm, koelt het niet snel meer af. Dat wil je dus echt niet. Voor preformance doeleinden Aluminium. Voor show and shine RVS. (al kun je Aluminium ook goed laten glimmen)
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de reactie`s , denk toch dat het allu gaat worden.
|