View Full Version : Re: Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Pages :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11
12
davidvermeulen
21-11-2013, 22:06
Deze?
http://s7.postimage.org/vecn7q8ln/DSC_9877.jpg
Versnellingsbak steun aan de achterzijde.
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/dmhparts/article7238261.jpg
http://www.dmhparts.nl/a-7241646/motorsteunen/motor-versnellingbaksteun-rubber-achter-vw-golf-1-cabrio-jetta-1-caddy-1-scirocco-1-en-2/
amai ja dat is het hartelijk dakn vraagje nog er is een bout in blijven zitten di krijg ik er wel uit maar welke M moet er terug in en welke lengte ? of is er een site ofzo waar ik tekeningen kan zien ? (weet niet alles van aoto's wel veel intresse)
davidvermeulen
21-11-2013, 22:13
amai ja dat is het hartelijk dakn vraagje nog er is een bout in blijven zitten di krijg ik er wel uit maar welke M moet er terug in en welke lengte ? of is er een site ofzo waar ik tekeningen kan zien ? (weet niet alles van aoto's wel veel intresse)
en met wat heb je di gespoten 2k lak zeker pistool?
Yeb ik heb idd zo al me spullen weer netjes gemaakt
Vandaag weer lekker bezig geweest, had een vriesplugje gekocht voor in het gat van de krukas sensor maar dit gaat hem niet worden.
Je komt hier nog amper bij beter ga ik op zoek naar zo'n oude sensor die ik er dan in stop ben ik van alle olie lekkage af ;)
Dus als iemand nog wat heb liggen die niet meer werkt :D hou ik me aanbevolen ;)
Distributieriem weer een stukje losser :rolleyes: en volgens mij klinkt hij nu een stuk beter :redface:
Stationair ook gevonden ik zag dat hier eigen lijk zo'n kabeltje aan moet met zo'n draai wieltje.
Hier kan je dan waarschijnlijk makkelijk je stationair me afstellen.
Ik heb er voor nu maar een boutje ingedraaid waar me je de gasschuiven iets open kan draaien.
Boutje trilt alleen met de zelfde snelheid weer los :screwy:
http://s5.postimg.org/qzqw3nhdz/IMG_2050.jpg (http://postimage.org/)
http://s5.postimg.org/ijwq8ep53/DSC_1593.jpg (http://postimg.org/image/52zrpjetf/full/)
Retour ook af gesloten nieuwe slang vanaf de filter rechtstreeks op de carburateurs.
En de 2 overloop slangen op de voorkant van de carburateurs nu op de retour aan gesloten :D
http://s5.postimg.org/jbze7ltc7/DSC_1595.jpg (http://postimg.org/image/ubklj7jr7/full/)
Dan de nieuwe olietemperatuur sensor weer in het oliefilterhuis.......niks geen werking :mad:
Dan maar even de draad door meten vanaf de sensor naar de meter.
Midden console los en wat zie ik daar los hangen buiten het lampje van de Volt meter....... :rolleyes: weer 20€ weg gepleurd
http://s5.postimg.org/b57eg139j/DSC_1599.jpg (http://postimg.org/image/rsywiiy0z/full/)
http://s5.postimg.org/7pfa6h613/DSC_1602.jpg (http://postimg.org/image/tolotomv7/full/)
En nog even creatief bezig geweest om een beugeltje te maken die de koelwater slang voor langs vast houd deze leunde nu gewoon op zijn eigen gewicht door.
Beugeltje gemaakt met een slangen klem er door heen die ik op de spal fan huis kan monteren zo dat de slang mooi ondersteund wordt ;)
http://s5.postimg.org/n9mnx0g5j/DSC_1604.jpg (http://postimg.org/image/3rs0h2j7n/full/)
http://s5.postimg.org/q69oxalzb/DSC_1603.jpg (http://postimg.org/image/6bnnb66rn/full/)
Filmpje bij het praatje:
ud5D0mUyyV4
t3fastbackt4
23-11-2013, 17:26
Mooie update weer!
Zeker als ik elke weer bij de garage kom en ik kan zo probleem voor probleem oplossen.
Is hij zeker klaar in Maart 2014 :D
guusvandevenne
23-11-2013, 18:05
Motorruimte en het blokje zien er zo netjes uit zeg! Hoe heb je het nu gedaan met de sproeiers en naalden qua bezetting?
Jetta-GTI-16v
23-11-2013, 18:20
Je kan toch een borging maken op het boutje ?? dan draait die ook niet meer los
Mooi!!
Een 5 bar meter en sensor geven een nauwkeurigere aanwijzing van de oliedruk.
Motorruimte en het blokje zien er zo netjes uit zeg! Hoe heb je het nu gedaan met de sproeiers en naalden qua bezetting?
Alles staat nog origneel hier is nog niks mee gedaan ,dus er zitten nog 130 sproeiers ;) naalden staan ook nog zo als ze origineel staan
Je kan toch een borging maken op het boutje ?? dan draait die ook niet meer los
Dat idd of een veertje er achter zo als vroeger op je brommer stationair schroef
Mooi!!
Een 5 bar meter en sensor geven een nauwkeurigere aanwijzing van de oliedruk.
Voorlopig is hij helemaal niet betrouwbaar met een flinke olie lek bij het gaat van de krukas sensor :rolleyes:
Ik heb de meter en sensor voor 35€ samen gekocht :thumbup:
Joris_MK1
23-11-2013, 18:30
Lekker bezig Peter!
Alleen, hoe weet je nou of je mengsel goed staat? Je hebt er voor zover ik weet geen lambdasonde in, draai je de bougies er af en toe uit?
Nou nu staat er helemaal niks goed :shake: na dat hij bij Tovami is geweest zou dat idd de oplossing zijn.
Geen idee hoe vaak je dit moet controleren na dat hij helemaal goed is afgesteld door hun ?
guusvandevenne
23-11-2013, 19:23
Als je naar tovami gaat hangen ze er toch een viergas meter in. Dan weten ze de waardes toch, lijkt me dan dat het in principe goed blijft. Ben heel benieuwd naar wat het daar kost en hoeveel vermogen ze er uit halen :) Ik was bij kms motoren voor sproeiers en hij zei dat tovami absoluut een van de beste is voor dit soort projecten :thumbup:
Ik blijf deze lekker volgen, kan alleen maar hopen dat de mijne zo netjes word!
Cabrionick
23-11-2013, 19:33
Hoi Peter
Wat rot van dat gat zeg
Dat boutje voor tussen de carbs draai hier gewoon een stopmoertje op en deze zal niet meer verdraaien
Voor dat gat kun je hier niks voor bestellen dan ?
Ik ga maandag naar tovami bellen voor een afspraak moet alleen nog een paar luchtfilters bestellen en dan ben ik klaar
Mvg nick
Ja in het gat moet gewoon wat er in hoort de impuls sensor.Deze moet ik even ergens zien te scoren.
Als iemand nog een oude of niet werkende heeft liggen ben ik er al stekkertje er af knippen en klaar.
Als je naar tovami gaat hangen ze er toch een viergas meter in. Dan weten ze de waardes toch, lijkt me dan dat het in principe goed blijft. Ben heel benieuwd naar wat het daar kost en hoeveel vermogen ze er uit halen :) Ik was bij kms motoren voor sproeiers en hij zei dat tovami absoluut een van de beste is voor dit soort projecten :thumbup:
Ik blijf deze lekker volgen, kan alleen maar hopen dat de mijne zo netjes word!
:thumbup:
Audi1981
23-11-2013, 20:15
Netjes! :thumbup:
Netjes! :thumbup:
Moet je na gaan hoe strak de distributie riem zat :screwy:
Cabrionick
23-11-2013, 20:29
Je kan misschien eens naar oldscoolracers bellen zit in s,gravenpolder
Deze heeft best veel liggen
Succes
Gr nick
[QUOTE=Style]Ja in het gat moet gewoon wat er in hoort de impuls sensor.Deze moet ik even ergens zien te scoren.
Als iemand nog een oude of niet werkende heeft liggen ben ik er al stekkertje er af knippen en klaar.
Volgens mij heb ik er eentje voor je, zit nog in een oud blok wat nu bij het oud ijzer ligt.
Als je mij je adres stuurt, gooi ik m morgen ff op de post.
[QUOTE=Style]Ja in het gat moet gewoon wat er in hoort de impuls sensor.Deze moet ik even ergens zien te scoren.
Als iemand nog een oude of niet werkende heeft liggen ben ik er al stekkertje er af knippen en klaar.
Volgens mij heb ik er eentje voor je, zit nog in een oud blok wat nu bij het oud ijzer ligt.
Als je mij je adres stuurt, gooi ik m morgen ff op de post.
:own:
PM verzonden
Audi1981
23-11-2013, 20:54
Moet je na gaan hoe strak de distributie riem zat :screwy:
Ik weet het, je zet ze zo makkelijk te strak met de juiste sleutel op de spanner...
Volgens mij heb ik er eentje voor je, zit nog in een oud blok wat nu bij het oud ijzer ligt.
Als je mij je adres stuurt, gooi ik m morgen ff op de post.
Thanx Duudt :thumbup: helemaal kosteloos mijn kant op gekomen :rock:
:wee:
Olielekkage problem solved :D
http://s5.postimg.org/ruecsfn47/DSC_1609.jpg (http://postimg.org/image/4g6dgi56r/full/)
Dub-Detail
26-11-2013, 21:02
Toppie!!!
Zeker kwam er echt met bakken uit zetten als je eens flink gas gaf :eek:
Vandaag nieuwe doppen binnen gekregen van mijn collega ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1616Large.JPG
ewcaddymk1
28-11-2013, 22:02
nice!!!!
gooigolf
29-11-2013, 21:27
mooi peter
olie lekkage verholpen ..gaat de goede kant op :thumbup:
Zeker vandaag nog het o ringetje bestelt bij de dealer die er over
er over heen gaat.
Kom ik daar krijg ik hem zo mee :thumbup: Nou hopen dat tie past.
Wat een kut werk zeg om die sensor terug in het onderblok te krijgen.
Zit met zo'n klein inbusje vast die door de gebrek aan ruimte er bijna niet
in te krijgen is :mad:
Maar hij zit motor heeft even gedraaid en het lijk of dat het probleem
opgelost is :thumbup:
Dan de remmen ik had er al vloeistof door heen geduwd met mijn Gunson remontluchter.
Maar dan moet je altijd daarna nog even met het pedaal ontluchten en me broertje was er vandaag dus de uitgelezen kans om dit even te doen.
Nou mooi niet 1L vloeistof er door heen geduwd netje rechts achter links achter rechts voor links voor.
Maar op een of andere manier blijft er ergens lucht in zitten :shake:
Rechter raammechanisme vervangen deze was kapot gedraaid.
Gelukkig werkt nu alles en is deze deur compleet moet alleen nog het scharniertje van het klapraam plakken ;)
http://s5.postimg.org/fqidx61mv/DSC_1627.jpg (http://postimg.org/image/i7u54flj7/full/)
http://s5.postimg.org/b5w7i8hxj/DSC_1622.jpg (http://postimg.org/image/l378bapj7/full/)
Dan liep er toch nog wat benzine uit de voorkant van de carbs ,retour is nu af gesloten dus dit werkt toch ook nog niet helemaal naar behoren.
Ga er nu een benzinedruk regelaar tussen zetten om te kijken of dit het ei is ;)
Gelijk wat zekeringen gehaald want die van 175 en 200A zijn er al door heen geknald.
Dit komt voor namelijk elke keer als ik nog met de ontsteking zit te kutten.
Zet ik hem te ver is gaat de boel wat moeilijk rond en knalt bij het starten gelijk de zekering er uit.
Nu 4 stuks van 250A gekocht ;)
http://s5.postimg.org/7nk7luh1j/DSC_1630.jpg (http://postimg.org/image/a4vyt40xv/full/)
En hoe noem je deze kabel bla bla heb geen idee maar ik zoek hier wel nog een metertje van ongeveer :D
http://s5.postimg.org/jdy5389tz/DSC_1631.jpg (http://postimg.org/image/vftixdj2b/full/)
jellehier
30-11-2013, 18:07
Ik denk dat je 250A zekeringen er nog steeds uit zullen klappen straks
Startstroom is normaal gezien erg hoog, ik zou als ik jou was kijken of iemand met een ampère tang je startstroom eens kan meten, dan weet je in elk geval hoe zwaar je zekering minimaal moet zijn
Erik Baas
30-11-2013, 19:36
je startstroom eens metenDat zal niet meevallen... Een startmotor trekt 80 á 90A, maar de aanloopstroom kan 4 of 5 keer zo groot zijn. Omdat dat maar een korte piek is zal de meter deze niet aangeven.
Overigens vraag ik me af waarom er een zekering in die leiding moet, dat heeft toch geen enkele auto?
svenergy
30-11-2013, 19:47
enigste hoe je dat kan gaan meten denk ik is als je er een oscilloscoop op gaat hangen , maar waar ben je dan mee bezig :p voor de rest van je auto , heel erg veel bewondering hoe je het allemaal hebt aangepakt , petje af !!
Hoi Erik,
Ik heb de zekering er tussen gedaan om overbelasting en kortsluiting op te vangen.
Op zich toch niks mis mee ?
En hoe noem je deze kabel bla bla heb geen idee maar ik zoek hier wel nog een metertje van ongeveer :D
http://s5.postimg.org/jdy5389tz/DSC_1631.jpg (http://postimg.org/image/vftixdj2b/full/)
Deze heb ik al hier gevonden en bestelt leuke site trouwens :thumbup:
http://www.rdae.nl/montagemateriaal-doorvoermateriaal-draden-c-49_80.html
enigste hoe je dat kan gaan meten denk ik is als je er een oscilloscoop op gaat hangen , maar waar ben je dan mee bezig :p voor de rest van je auto , heel erg veel bewondering hoe je het allemaal hebt aangepakt , petje af !!
Nee dat gaat idd te ver en als de ontsteking dadelijk goed is gebeurt er ook niks meer met de zekering.
Gaat alleen fout als ik de ontsteking te ver verdraai ;)
gooigolf
30-11-2013, 19:56
hoi peter
als je nou eens goed pompt met remmen.
en je gooit achter de nippel open en laat effe lope dan is je lucht wel weg lijkt mij . :thumbup:
Denk ook idd dat het ergens achter zit had ook wel eens gehoord van je klauwen er af en om draaien zo dat daar de eventuele lucht weg kan ????
Voor 13€ in huis kan je zelf niet gaan tobben :D
Stationair bout (http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-YZF-R1-YZFR1-GENUINE-NOS-THROTTLE-SCREW-SET-/331068927686?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item4d153eeec6)
http://s5.postimg.org/l4r9yy407/KGr_Hq_N_r_MFEPcvo_BNs_BRc_VC9_Hh4_60_12.jpg (http://postimage.org/)
Audi1981
30-11-2013, 21:37
Ha mooi! :thumbup:
jellehier
30-11-2013, 21:48
Dat zal niet meevallen... Een startmotor trekt 80 á 90A, maar de aanloopstroom kan 4 of 5 keer zo groot zijn. Omdat dat maar een korte piek is zal de meter deze niet aangeven.
Overigens vraag ik me af waarom er een zekering in die leiding moet, dat heeft toch geen enkele auto?
Tja eerlijk dan doe je even voor de zekerheid (je wilt immers niet dat de zekering klapt tenzij je kortsluiting hebt) 100A aanhouden keer 4 of 5
Dat is dus 400-500 Ampère afzekeren en niet 250A
Verder moet het met zon ding wel te meten zijn als je een goede hebt http://www.toolstation.nl/shop/Handgereedschap/Electriciteit/Amperetang/d10/sd170/p61650
Origineel is dit niet afgezekerd omdat het maar een kort kabeltje is met weinig risico en alles zit onder de motorkap en niet in de auto
Jelle ik heb zo'n zelfde als jouw gehaald :thumbup: met vervroeging ;)
http://s27.postimg.org/x4ar9jyib/DSC_1647.jpg (http://postimg.org/image/fr0gup373/full/)
Spulletjes voor de kabelboom zijn ook binnen ;)
http://s13.postimg.org/gq0lkdzc7/DSC_1648.jpg (http://postimg.org/image/9zk4ayc6b/full/)
En de raammechanismes voor me meisjes Cabrio ;)
http://s10.postimg.org/gg2q61c3d/DSC_1655.jpg (http://postimg.org/image/jmx9pnwj9/full/)
Jel Golf 2 GTI
03-12-2013, 18:39
Netjes hoor, beetje bij beetje schiet je wer op, goed dat je de stationair kabel gevonden hebt. :thumbup:
Gunson lamp is een leuk speelgoedje, voor dat geld doet ie gewoon wat ie moet doen, METEN en flitsen. :D
Laatste nieuwe rubber om het linker klapraam gelegd nieuw lager er op.
En morgen hem er maar weer eens letterlijk in klappen laatste keer hield ik er een beurse handpalm aan over.
En dan beide scharniertjes nog op het glas lijmen gaat hem niet worden ben ik bang met deze temperaturen.
Vanmiddag ook wat sterkere slang klemmen gehaald :thumbup:
Hopelijk wat meer geluk met het ontluchten loop alles nog een keer na klauwen achter er af en dan maar eens ontluchten wie weet :rolleyes:
Stationair bout is nog niet binnen :mad: verwacht hem Maandag pas ;)
http://s30.postimg.org/cp3ap24ld/DSC_1657.jpg (http://postimg.org/image/rxt82ty9p/full/)
Wat een kut dag had ik vandaag kan geen Golf1 meer zien ...voor vandaag.
Begon uiteraard met het vergeten van me geheugen kaartje van me fototoestel, eerst de brandstofdruk regelaar er tussen gezet.
Dit lijkt zo ver goed te werken stationair op 1000 toeren afgesteld timer light er op netjes naar de 14GR gedraaid.
Lijkt nu beter te lopen :thumbup: alleen met flink gassen verslikt hij zich nog wel vet maar goed staat nog niet synchroon en misschien zijn de sproeiers ook nog niet goed.
Jammer genoeg sprong de fan aan in het filmpje stond al een tijdje te draaien.
JJON6Ng__Yk
Dan aan het linker raam begonnen sierlijst er op so fa so good.
Klapraam er in en dan weer rustig tobben met een halve knijper om het rubber er netjes in te drukken.
Weer wat klapjes met de handpalm en een handdoekje raampje gaat steeds verder in de onderste hoek.
Op een gegeven moment moest hij nog een mm of 10 de onderhoek in zie ik in eens dat het rubber gescheurd is ............. :mad: :wow:
Heb me er van kunnen weer houden om het raampje niet in bonken te slaan maar was er wel gelijk klaar mee.
http://s2.postimg.org/iry899fe1/20131207_125122.jpg (http://postimg.org/image/og4j05jqd/full/)
http://s7.postimg.org/gnoo1lx3f/20131207_134534.jpg (http://postimg.org/image/97peft9dz/full/)
:shake:
Yellowbug
07-12-2013, 16:30
Balen man. Dan kun je idd beter even alles aan de kant leggen en op een later moment verder gaan.
Is het niet te lijmen met speciale lijm?
Klinkt zalig die carbu's :thumbup:
Doet me terugdenken aan mijn scooter "tuning" tijd :D
Soms heb je van die dagen.
Dat gaat weer even snel over.
Komt goed !
Black Devil
07-12-2013, 18:59
Loopt zo al best netjes hoor
Probleem met het rubber is al weer opgelost was er zo ziek van dat me meisje zelfs dacht dat ik er helemaal mee zou stoppen :screwy:
Nieuw klapraam rubber is al weer onderweg :D kon niet anders 2 dichte hoekraampjes met rubbers waren waarschijnlijk nog duurder ;)
Zie de zwarte vlek rechts boven op de muur die is van me uitlaat :rolleyes:
http://s10.postimg.org/ma7lw2tcp/20131207_144412.jpg (http://postimg.org/image/np96ksufp/full/)
Had de rm's ook mee genomen om te kijken hoe het valt
http://s27.postimg.org/kciw8x4fn/20131207_144439.jpg (http://postimg.org/image/vc43kiuun/full/)
http://s29.postimg.org/c6uvawc07/20131207_144451.jpg (http://postimg.org/image/n6g2mi2f7/full/)
Pewi Vwteam
07-12-2013, 22:49
netjes hoor klinkt leuk die carbs!!!
martiepartie
08-12-2013, 08:45
Mooi zo, zit echt schot in de zaak. Je weet wat er gezegd wordt over de laatste loodjes :)
Je weet wat er gezegd wordt over de laatste loodjes :)
Wou dat stukje eigenlijk over slaan :D nee normaal ben ik best rustig maar gisteren had ik planning gemaakt wat er allemaal gedaan moest worden.
En dit is zeg maar even niet door volledig gehaald :shake:
Maar goed de vrije dagen komen er weer aan en dan kunnen we er weer tegen aan.
En het aller eerste wat ik ga doen is opruimen het is zo'n bende in de box niet normaal meer.
Flikker de MK1 even op de zomer welen van me meisje kan hij naar buiten gerold worden.
En dan kan alles van de vloer moet even een werk bankje maken achter in en ik denk dat ik de auto nu met de neus voor uit in de garage zet.Is wat beter voor me gezondheid als hij een tijdje staat te draaien ,en het is wat meer uit de wind mocht het dadelijk koud worden ;)
gooigolf
08-12-2013, 14:14
:thumbup: toppie klinkt goed niks mis mee . :) Wou dat stukje eigenlijk over slaan :D nee normaal ben ik best rustig maar gisteren had ik planning gemaakt wat er allemaal gedaan moest worden.
En dit is zeg maar even niet door volledig gehaald :shake:
Maar goed de vrije dagen komen er weer aan en dan kunnen we er weer tegen aan.
En het aller eerste wat ik ga doen is opruimen het is zo'n bende in de box niet normaal meer.
Flikker de MK1 even op de zomer welen van me meisje kan hij naar buiten gerold worden.
En dan kan alles van de vloer moet even een werk bankje maken achter in en ik denk dat ik de auto nu met de neus voor uit in de garage zet.Is wat beter voor me gezondheid als hij een tijdje staat te draaien ,en het is wat meer uit de wind mocht het dadelijk koud worden ;)
met het neusje eerst sleutelt inderdaad een stuk fijner! tl balkje er boven en gaan
auto zo zetten dat de deur nog net dicht kan en je staat prima! :cool:
Vandaag even de breedte genomen van de Box neem gewoon 1 plaat 2/3 op de muur plaat er op 3 poten er onder en alles kan van de vloer of in bakken.
Idd TL er boven en het werkt gelijk een stuk beter nu heb ik over al boodschappen tassen en doosjes met nog nieuwe delen boutjes rubbers enz en dit dan all over the place :screwy:
MartinW0527
08-12-2013, 23:40
Heb het hele project eens door gelezen na af en toe eens een willekeurige bladzijde gelezen te hebben.
Maar ik heb echt wel bewondering voor de netheid waarmee je alles aanpakt.
Veel succes met het afbouwen, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. :)
Bedankt Martin :thumbup: we hobbelen lekker verder op naar de lente.
Envelop uit Engeland binnen gekomen met een Yamaha onderdeel
voor de MK1 :D
http://s30.postimg.org/vnt841p81/DSC_1658.jpg (http://postimg.org/image/u8rnfbo4t/full/)
Stationair schroef ga nog even kijken of ik ergens een beugeltje kan maken waar dat wieltje in valt ;)
Gisteren Eelco en zijn vrouwtje opbezoek gehad hebben we even bij gekletst en de Veerpootbrug voor achter gepast.
Zo dat hij afgelast kan worden :thumbup: zeer mooie oplossing
http://s28.postimg.org/ty5e0hi4t/1469863_712472762111140_1226678905_n.jpg (http://postimage.org/)
http://s29.postimg.org/8jyqbcd93/1460176_712472745444475_1953622815_n.jpg (http://postimage.org/)
Nieuwe klapraam rubber is ook weer binnen deze keer er maar wat voorzichtiger mee om gaan :rolleyes:
http://s27.postimg.org/ahln48xdv/DSC_1664.jpg (http://postimg.org/image/jpdvky4fz/full/)
maar peter man, waar haal jij ze allemaal vandaan, die rubbers?!?!
Mooi dattie binnen is! :thumbup:
maar peter man, waar haal jij ze allemaal vandaan, die rubbers?!?!
Ik had Zaterdag 2 mailtjes gestuurd en beide konden ze gewoon leveren.
Jeroen Rison (Golf1 onderdelen.com) 99€ 8,75 voor het verzenden ;)
Was ook verbaasd :D
Mooi dattie binnen is! :thumbup:
Zeker zeker kunnen we weer verder met de binnenkant :D
Respect dat je het ook allemaal in zo'n garage box doet.
Ik was er niet in begonnen was mij niks waard.
Het verbaast me soms welke dikke projecten in zo'n hokkie worden gemaakt :thumbup:
Respect dat je het ook allemaal in zo'n garage box doet.
Ik was er niet in begonnen was mij niks waard.
Het verbaast me soms welke dikke projecten in zo'n hokkie worden gemaakt :thumbup:
Zeker! Gister ook. Het was zooo koud. En dan peter met zn enkele tl-lamp. Respect peter! Hou vol, tis bijna voorjaar! :D
Ja gisteren avond was fris nog niet koud he :D nee ik moet roeien met de riemen die ik heb ik wou dat ik 8jaar geleden een huis had gekocht met garage ,maar goed als je alles van te voren zou weten ;)
Die veerpoot achter had ik ongeveer hetzelfde ingedachte als jij gemaakt hebt. Wil namelijk niet in met wielschermen gaan boren.
Loopt deze nu redelijk dicht langs je achterbank of niet?
Wilde kwa bevestiging hetzelfde doen maar de stang zelf met 2 knikken erin zodat ie strak langs de achterbank loopt. En er net niet tegen aan. Zodat het ook niet in de weg zit.
Die veerpoot achter had ik ongeveer hetzelfde ingedachte als jij gemaakt hebt. Wil namelijk niet in met wielschermen gaan boren.
Loopt deze nu redelijk dicht langs je achterbank of niet?
Wilde kwa bevestiging hetzelfde doen maar de stang zelf met 2 knikken erin zodat ie strak langs de achterbank loopt. En er net niet tegen aan. Zodat het ook niet in de weg zit.
Die van mij loopt zo goed al tegen de achterbank aan. Rechte stang is ook het stijfst uiteraard.
Ik zal morgen even kijken en foto maken hoe dicht hij langs de bank loopt! :thumbup:
Alle credits zijn voor Eelco Jason hij maakt er 1 voor mij ;)
Zelf ben ik niet zo handig :D
Ben nu op het vliegveld van Eindhoven op weg naar Londen met het meisje.
Ik heb het net gemeten. Krap 3 cm tussen stang en bank. Dus je hoeft er geen bochtje in te maken. :thumbup:
Style, hij ligt hier afgelast en klaar! Fijn weekend gewenst!
Thanx we regelen het het wel als ik terug ben :thumbup:
Vandaag mijn verlies genomen om een nieuwe imi vulpijp niet te gaan gebruiken pas vorm is niet je van het.
Dus vandaag een nieuwe orginele gehaald deze is alleen voor een schroefdop maar dat mag de pret niet drukken weet ik ieder geval dat de pas vorm goed is.
http://s8.postimg.org/9nmjgd7g5/DSC_1677.jpg (http://postimg.org/image/lphxaigoh/full/)
http://s14.postimg.org/fp7ntnjpt/DSC_1681.jpg (http://postimg.org/image/6hffcycnh/full/)
http://s23.postimg.org/o3pzwld2z/DSC_1678.jpg (http://postimg.org/image/ifjp5p8qf/full/)
Denk dat ik hem alleen laat poedercoaten voor een langere levensduur ;)
ewcaddymk1
19-12-2013, 19:50
Zelf ben ik niet zo handig :D
:tongue: zegt de gek :D
Zou ik ook doen die pijp laten poedercoaten.
Die originele verf wat er op zit is zo flinter dun :screwy:
Zeker vlieg roest komt er nu al op sommige plaatsen tussen uit.
Weet jij of je die schroef tank dop ook met slot heb.
Kan alleen deze vinden 171.201.551 zonder slot.
Joris_MK1
19-12-2013, 22:26
Yes die bestaat! Even kijken op golf1onderdelen.com en anders een mailtje sturen, hij heeft ze zeker weten.
Ik heb hem gezien Joris maar kom nog 15Euro te kort :D zo'n oude metalen zou helemaal te gek zijn :jacks:
Vulpijp ligt ieder geval bij de poedercoater pas vorm was uitstekend ;)
Vanmiddag heel voorzichtig te werk gegaan met me nieuwe rechter klapraam rubber.
En na een uurtje of 3 zat hij dan helemaal goed en niet gescheurd :D
Gelijk de hele deur aan de buitenkant afgemaakt en eindelijk zitten alle ramen er in ;)
Gelijk het zeer nette buitenspiegeltje gemonteerd met dank aan Rik :thumbup:
Op ruimen ging hem helaas niet worden regent hier dus de MK1 kon niet naar buiten geduwd worden.
Maar we zijn nu 2 weken vrij en dan mag ik toch hopen dat er nog een mooie dag aan komt.
Gisteren nog een leuk doosje van een collega gehad ,zitten allemaal meters in geen idee hoe of wat maar dan moet wel goed komen.
Ben voor al benieuwd naar de compressie meter om dit zelf eens te doen
http://s17.postimg.org/hq96o0lnj/DSC_1686.jpg (http://postimg.org/image/k7kxva5jv/full/)
http://s18.postimg.org/hvurm53p5/DSC_1689.jpg (http://postimg.org/image/f1rm8p1it/full/)
http://s8.postimg.org/nqqduuhol/DSC_1690.jpg (http://postimg.org/image/tro2rx4ap/full/)
http://s24.postimg.org/ccbbdbf91/DSC_1691.jpg (http://postimg.org/image/pggvq07ap/full/)
gooigolf
21-12-2013, 17:22
leuk setje peter heb ook zoiets ... :thumbup:
Vanmiddag heel voorzichtig te werk gegaan met me nieuwe rechter klapraam rubber.
En na een uurtje of 3 zat hij dan helemaal goed en niet gescheurd :D
Gelijk de hele deur aan de buitenkant afgemaakt en eindelijk zitten alle ramen er in ;)
Gelijk het zeer nette buitenspiegeltje gemonteerd met dank aan Rik :thumbup:
Op ruimen ging hem helaas niet worden regent hier dus de MK1 kon niet naar buiten geduwd worden.
Maar we zijn nu 2 weken vrij en dan mag ik toch hopen dat er nog een mooie dag aan komt.
Gisteren nog een leuk doosje van een collega gehad ,zitten allemaal meters in geen idee hoe of wat maar dan moet wel goed komen.
Ben voor al benieuwd naar de compressie meter om dit zelf eens te doen
http://s17.postimg.org/hq96o0lnj/DSC_1686.jpg (http://postimg.org/image/k7kxva5jv/full/)
http://s18.postimg.org/hvurm53p5/DSC_1689.jpg (http://postimg.org/image/f1rm8p1it/full/)
http://s8.postimg.org/nqqduuhol/DSC_1690.jpg (http://postimg.org/image/tro2rx4ap/full/)
http://s24.postimg.org/ccbbdbf91/DSC_1691.jpg (http://postimg.org/image/pggvq07ap/full/)
Maar die compressie meter hoe gaat dit te werk Gooi ???? :redface:
Bougie eruit, meter erin drukken, dan rondstarten. Doe dit wel met de bobine los, zodat de motor niet aanslaat. :thumbup:
Heb je nu 2 timinglights? Haha
Die remote starter switch is ook grappig. Zet je op je startmotor zodat je kan starten onder de motorkap vandaan :thumbup:
Had trouwens geen tijd meer om langs te komen vandaag.. volgende week spreken we ff af :cool:
ewcaddymk1
21-12-2013, 19:49
Die remote starter switch is ook grappig. Zet je op je startmotor zodat je kan starten onder de motorkap vandaan :thumbup:
zet em dan wel even in devrij A.U.B. :redface:
Bougie eruit, meter erin drukken, dan rondstarten. Doe dit wel met de bobine los, zodat de motor niet aanslaat. :thumbup:
Heb je nu 2 timinglights? Haha
Die remote starter switch is ook grappig. Zet je op je startmotor zodat je kan starten onder de motorkap vandaan :thumbup:
Had trouwens geen tijd meer om langs te komen vandaag.. volgende week spreken we ff af :cool:
:thumbup: Komt goed was er vandaag maar 4 uurtjes dus kwam mij ook wel goed uit.
Die remote starter heb je dus nodig als je alleen de compressie wilt meten :D
zet em dan wel even in devrij A.U.B. :redface:
;) staat hij idd nog steeds ,en nog steeds op 4 assen steunen
Als je de compressie test gaat doen.
Zorg dan wel dat je iemand volgas geeft.
Anders krijg je verkeerde waarden ;)
Oke dat gaat hem dus nog niet worden :shake: vol gas houd hij nog flink in om dat de boel nog steeds afgesteld moet worden :D Goeie tip ;)
ewcaddymk1
21-12-2013, 20:54
Als je de compressie test gaat doen.
Zorg dan wel dat je iemand volgas geeft.
Anders krijg je verkeerde waarden ;)
weet je dat zeker??
jup, gasklep moet maximaal open staan. Uiteraard benzine en vonkje ff uit zetten
Now am a bit confused volgas met de bobine kabel er af :dunno: :lmao:
Style het moet niet met lopende motor he!
Maakt niet uit hoe slecht hij loopt.
Het gaat erom dat de gaskleppen gewoon vol open moeten staan.
@ewcaddy: dat weet ik 100% zeker ja.
ewcaddymk1
21-12-2013, 21:03
jup, gasklep moet maximaal open staan. Uiteraard benzine en vonkje ff uit zetten
Oke dat gaat hem dus nog niet worden :shake: vol gas houd hij nog flink in om dat de boel nog steeds afgesteld moet worden :D Goeie tip ;)
Doe dit wel met de bobine los, zodat de motor niet aanslaat. :thumbup:
even een samenvatting Peter :thumbup:
Als je de compressie test gaat doen.
Zorg dan wel dat je iemand volgas geeft.
Anders krijg je verkeerde waarden ;)
was gewoon even een opmerking hoor , ik heb er totaal geen verstand van dus wou er even zeker van zijn voor ik het im mijn grijze massa op sla :D
+1 ik heb het ook nog nooit gedaan in dit geval is het dan wel te doen Bedankt iedereen voor de uitleg en jij Evert bedankt voor het hele verslag.
:thanks:
ewcaddymk1
21-12-2013, 21:16
+1 ik heb het ook nog nooit gedaan in dit geval is het dan wel te doen Bedankt iedereen voor de uitleg en jij Evert bedankt voor het hele verslag.
:thanks:
motor hoeft niet te lopen dus ;)
Achter af zou dit ook raar zijn met 3 bougies loopt ook niet echt dat je zegt van...
ewcaddymk1
21-12-2013, 21:21
Achter af zou dit ook raar zijn met 3 bougies loopt ook niet echt dat je zegt van...
heb je een halver vr6
Dan begin ik al aardig op Gooi te lijken :D
gooigolf
22-12-2013, 07:18
Dan begin ik al aardig op Gooi te lijken :D
hahahahaha :) :tongue:
ik hoop toch op 6 werkende cylinders :)
Vandaag is lekker opgeruimd !!!!
Niet normaal meer wat ik in de afgelopen maanden aan puinzooi verzameld had.
Kwam gewoon nieuwe onderdeeltjes te voorschijn die ik al een tijdje zocht en die waarschijnlijk thuis lagen :screwy:
Dacht dat me oude stalen 13Inch winter velgen nog wel achter zouden passen met de MK4 klauwen :shake:
http://s7.postimg.org/h2dxnzczf/image.jpg (http://postimg.org/image/srhxby3xz/full/)
http://s17.postimg.org/riwj17kpb/image.jpg (http://postimg.org/image/j0n2wve6j/full/)
Wat Vinden jullie van me nieuwe velgen 17Inch :rolleyes:
http://s28.postimg.org/ouw2zibkd/image.jpg (http://postimg.org/image/yffpme0w9/full/)
De andere orginele linker koplamp is bestelt maar door de kerst dagen nog niet binnen ;)
http://s13.postimg.org/62hns0chz/image.jpg (http://postimg.org/image/dv8bjzigz/full/)
http://s24.postimg.org/omitl5qv9/image.jpg (http://postimg.org/image/m572dw6yp/full/)
http://s30.postimg.org/ertvgowtd/image.jpg (http://postimg.org/image/4uiunmp7h/full/)
VdubMKII
28-12-2013, 17:35
Echt super die kleur, stickertje op het raam vind ik ook mooi :thumbup:
t3fastbackt4
28-12-2013, 17:55
17 inch is te groot 15 inch vind ik persoonlijk mooier.
Maar smaken verschillen :)
Helemaal mee eens 16Inch vind ik ook wel mooi maar dit zijn de zomer velgen van me meisjes carbrio.
Het enigste wat nog past voor met de Girling 60 remklauwen ;)
En de koets moest toch uit de garage om op te ruimen dus dit was de beste (tijdelijke) oplossing ;)
ewcaddymk1
28-12-2013, 20:14
lekker bezig Peter :thumbup:
Leuk om hem uit z'n hokkie te zien (mooie foto ook die laatste), maar die velgen, mijn hemel wat een ramp! :tongue: Zet maar rap terug op de bokken...
gooigolf
28-12-2013, 20:25
vind niet raar hoor maar inc kleiner is beter .
goed verschil met je box supper, waar zijn je schermen peter :)
Yellowbug
28-12-2013, 20:26
Mooi al hoor. Idd geen 17inch erop zetten, is een beetje uit proportie :)
inderdaad een deftige wagen! dat opruimen was overigens ook wel even nodig :D
rondekker1983
28-12-2013, 21:05
En die kerst versiering :D :D :thumbup:
vind niet raar hoor maar inc kleiner is beter .
goed verschil met je box supper, waar zijn je schermen peter :)
Schermen liggen lekker beschermd op zolder :D
Mooi al hoor. Idd geen 17inch erop zetten, is een beetje uit proportie :)
Zeker en ik denk als ik hier mee ga rijden ik binnen een paar maandjes weer andere achterschermen nodig heb ,leuk voor Branko en de spuiter maar nie voor mij ;)
inderdaad een deftige wagen! dat opruimen was overigens ook wel even nodig :D
Zeker is nu beter niet zo als bij jouw natuurlijk maar voor mij doen niks te klagen :)
En die kerst versiering :D :D :thumbup:
Led verlichting :D trekt niet zo veel stroom uit mijn omvormer ;) en me vrouw vond het licht te wit voor in de tuin dus geef maar hier.
robertoal
28-12-2013, 22:26
Velgen zijn echt vreselijk :)
Doet af aan de mooie kleur en het complete plaatje: geweldig mooie auto om te zien verder!
hangt helemaal van de velg af.. de juiste 17 staat super op een golf 1.. dit model uiteraard niet
Zou wel een photoshop kunnen gebruiken met RM's antraciet hart met rode logo's :D
jetta op 17
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1465290_682702285103969_1214964678_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1383122_520548088027900_1745149215_n.jpg
denk dat de meeste mk1 topwagens op 17 staan komend jaar..
Die onderste zou ik ook wel willen hebben maar die vallen een beetje buiten het budget wil ik in 2014 nog gaan rijden :D
Of ik moet de ouderejaars loterij winnen :cool:
rondekker1983
29-12-2013, 09:54
Dan koop je er gelijk een andere auto omheen denk :D
Johan1982MK1
29-12-2013, 10:02
Snel gebakje die bordeaux rode mk1 :D
Mooi Peter!
Ziet er goei uit!
Hoever staat het met het interieur? Wanneer gaan we proefrijden? :D
Ik ga van de week de elektrische raam mechanismes terug plaatsen.
Net nog wat plastic en foam gepakt op de zaak om de deuren mee af te sluiten voor dat de deur kaarten er op gaan.
Dan kan het achterbankje er ook in gaat ook makkelijker nu hij even op wielen staat aangezien me deuren niet helemaal open gaan.
Rol ik hem iets naar buiten kan de achterbank er in geschoven worden ,onderste dashboard gedeelte moet dan nog ,zekeringkast vast maken en dan de voor zetels er in.
En dan nog een hoedenplank bekleden met zo'n zelfde stofje als de vloer bv.
Heb de orginele ook nog helemaal netjes zonder gaten maar die wou ik zo houden en in die ander kunnen dan de boxen.
http://s14.postimg.org/tfu68m1j5/DSC_7495.jpg (http://postimg.org/image/9xziso4l9/full/)
http://s30.postimg.org/7w8mjrn75/DSC_7497.jpg (http://postimg.org/image/6h71v1m3x/full/)
Houdt er wel rekening mee dat je de plank niet te zwaar maakt als je de originele dragers gebruikt. Die zijn maar van breekbaar plastic en liggen zo in stukken. En inderdaad, NOOIT gaten maken in een originele dichte hoedenplank.
Idd die houden we netjes,ben eerder bang voor de enkele demper krijg ik een automatische sluitende kofferklep :screwy:
ja dat ook nog ja, te zwaar en hij blijft niet staan, of, die rubberen koortjes breken (zou je ze nog gebruiken...)
martiepartie
29-12-2013, 13:22
Je kan beter een dunnere plank nemen en die dmv dwarsverbanden stijver maken. Een paar t profieltjes van alu onder een helft dunnere MDT plank levert je een even stijve plank op, maar minder massa!
Erik Baas
29-12-2013, 13:23
Maar voor een goede basweergave moet de plank juist zo dik en zwaar mogelijk zijn...
martiepartie
29-12-2013, 13:29
Tja, keuzes :)
Keuzes zat idd gewoon testen zeg ik is de snelste manier om te kijken hoe en wat.
Maar uiteraard allemaal bedankt voor het mee denken :thumbup:
ewcaddymk1
29-12-2013, 16:08
ik zou er in ieder geval een profiel onder maken en dan mee bekleden anders gaat mdf doorhangen
Dat motortje zal ook als muziek gaan klinken. :tongue:
je moet helemaal niet teveel geluid in de auto willen indd! :D
9 van de 10 ritjes op de lange na staat hier de radio uit in de G60
Inderdaad keuzes genoeg!
Maar ik vraag me af wat je met zulke woofers in je hoedenplank moet?
Vind het persoonlijk afbreuk van de hele auto, maar dat is mijn smaak.
Je kan beter een actieve subwoofer in het koffer zetten. Komt meeeer dan zat geluid uit en het neemt amper plek in beslag.
Maar laat je me je niet weerhouden! Keep up the good work.
Mijn speakers voor in de hoedenplank zijn rond de MTX sub staat gewoon in de koffer bak :D Ik ben gewoon een muziek lief hebber en dan niet van de hardcore boem boem boem ,just take it easy en slow ;)
Net nog even het plastic en schuim op maat gesneden voor me deurkaarten.
Het orginele spul is helaas gesneuveld :rolleyes:
http://s13.postimg.org/wg2r0almf/image.jpg (http://postimg.org/image/f2sglfqb7/full/)
http://s22.postimg.org/ds9lkojxd/image.jpg (http://postimg.org/image/phdl8navx/full/)
http://s23.postimg.org/asqsl5orv/image.jpg (http://postimg.org/image/bi9kxipbb/full/)
http://s29.postimg.org/8cde3t25j/image.jpg (http://postimg.org/image/cy9ic5noj/full/)
gooigolf
29-12-2013, 17:23
Idd die houden we netjes,ben eerder bang voor de enkele demper krijg ik een automatische sluitende kofferklep :screwy:
heb jij 1 cylinder .
volges mij hoord daar wat anders iedergeval bij mei wel ..zon vaste :)
Je achter klep wordt toch omhoog gehouden door 1 zo'n
cilinder aan de linker kant ?????
gooigolf
29-12-2013, 18:56
Je achter klep wordt toch omhoog gehouden door 1 zo'n
cilinder aan de linker kant ?????
dit type ..
heeft zo.n vaste stok ..iedergeval bij mij zit die wel das orginaaaaallll :tongue:
oeioei peter, da's toch wel heel spijtig dat je zo een zeldzame deurkaarten vol met gaten hebt gezet, had dan even een setje andere beige gevallen van een '83er genomen. Zelfde kleur, maar wel vindbaar...
Zijn toch niet zo zeldzaam zie ze nog vaak zat voor bij komen toch :confused:
Joris_MK1
29-12-2013, 21:10
Ik vind het er gelikt uitzien Peter! Eventueel als je toch alles poedercoat enzo die roosters ook maar beige poedercoaten??? Audio System, als ik het goed zie? Mooi spul hoor!
En zeldzaam, ach, je weet waar het in komt, dat is zeldzaam an sich!
Zou niet weten of dat kan ? Audio System idd in eerste instantie verkeerd gekocht dacht dat het de 13cm versie was ipv de 16 vandaar de oplossing zo elektrische ramen om dat de raamslinger anders net meer rond ging.
Cabrionick
29-12-2013, 21:19
Ziet er weer netjes uit Peter
Weet je al wanneer je naar tovami gaat ik ga begin januari
Mvg nick
Nee nog niet ergens net voor Maart denk ik als de vogeltjes weer gaan fluiten.
Nog gelukt met de nokkenas ???
Mooi spul dat audio system!
Ik wil niks anders weer.
Ben, net als jij, ook een audio liefhebber. Maar het moet wel netjes weggewerkt ;)
Heb het in m'n jetta mk1, beetje puzzelen maar het is best netjes weg te werken :)
Heb uiteindelijk deurbakken van een cabrio gepakt om 13cm voor kwijt te kunnen.
Keep it up!
Die deur bakken had ik dus toen ook liggen en toen kocht ik dit composetje met de gedachte dat het 13CM boxen waren :shake:
En toen had ik de keuze boxen weg of de bakken nou de bakken verkopen een stuk makkelijker dus de keuze was daar ;)
Die deur bakken had ik dus toen ook liggen en toen kocht ik dit composetje met de gedachte dat het 13CM boxen waren :shake:
En toen had ik de keuze boxen weg of de bakken nou de bakken verkopen een stuk makkelijker dus de keuze was daar ;)
Snap het, jammer. Maar je bent nu ook mooi bezig, komt wel goed volgensmij :thumbup:
Vandaag even de elektrische raambekabeling uit elkaar gehaald.
Relais er tussen en rekening gehouden met de twee uiteindes die ik nog de deur in moet voeren ;) Voor zo ver ik weet zijn er geen originele rubbers tussen het chassis en deur waar evt kabels door kunnen.
Morgen maar even kijken of we zelf iets kunnen fabriceren ;)
http://s11.postimg.org/5c1abkfyr/DSC_1816.jpg (http://postimg.org/image/o4d5f5ccv/full/)
gooigolf
31-12-2013, 19:53
:thumbup: mooi peter netjes Vandaag even de elektrische raambekabeling uit elkaar gehaald.
Relais er tussen en rekening gehouden met de twee uiteindes die ik nog de deur in moet voeren ;) Voor zo ver ik weet zijn er geen originele rubbers tussen het chassis en deur waar evt kabels door kunnen.
Morgen maar even kijken of we zelf iets kunnen fabriceren ;)
http://s11.postimg.org/5c1abkfyr/DSC_1816.jpg (http://postimg.org/image/o4d5f5ccv/full/)
We doen ons best om in het nieuwe jaar gelijk weer te kinnen beginnen :D morgen dus ;) Is de Diesel de deur uit ? en al wat verder met de VR6 ?
yniezink
31-12-2013, 20:47
dat dieselhok van mij staat nog lekker droog bij gooi in het hok :D
Haal hem op dan kan Gooi weer verder met de MK1 of heeft hij het geld gewoon eerst nodig om verder te bouwen :D
HUH! Spal!!
Ondingen.
Waarom geen orgineel?
Dit lijkt me een mooi projectje voor jou:
http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=22&t=34826
gooigolf
31-12-2013, 22:19
Haal hem op dan kan Gooi weer verder met de MK1 of heeft hij het geld gewoon eerst nodig om verder te bouwen :D
valt mee peter ..
heb abba nog in de auto .en vr6 op kar ,
en yorick zijn tdi effe kopp reviesie alle pakkings kleprubbers etc
en nieuwe nozzels .. :thumbup:
tdi rij ik mooi in door ,en ga binnekort bezig met de mk1 vr6 :)
gooigolf
31-12-2013, 22:20
dat dieselhok van mij staat nog lekker droog bij gooi in het hok :D
idd en mijn einzer buitennn :(
Ja zeker mooi maarrrrrr sla hem op en ga dit eens op me gemak bekijken.
Anders wordt dit weer een project op zich zelf met alle up en downs en ik heb er nog een paar af te maken :D
Maar bedankt voor de Tip :thumbup:
idd en mijn einzer buitennn :(
Dat is nie goed ik dacht dat diesels daar beter tegen konden :D
yniezink
31-12-2013, 22:23
Hij rijdt nog niet :p
Blijft een goeie vent he die Gooi :thumbup:
yniezink
31-12-2013, 22:30
Das een feit! Fijne jaarwisseling alvast!
Idd voor iedereen een topjaar.
Veel sleutel plezier.
En af te ronden projecten
Idd voor iedereen een topjaar.
Veel sleutel plezier.
En af te ronden projecten
Zeker en dat er maar nog veel mogen komen op het forum :thumbup:
Idd
Nieuwe ronde
Nieuwe kansen
gooigolf
01-01-2014, 08:06
Zeker en dat er maar nog veel mogen komen op het forum :thumbup:
de bestu wensen .
nieuwe projekten dat gaat zeker wel lukken volges mij ;)
gooigolf
01-01-2014, 08:07
Blijft een goeie vent he die Gooi :thumbup:
diesels kunnen er zeker beter tegen peter .
maar hij kan bijna na buiten ,, :) :tongue:
En we gaan dit jaar gewoon weer vrolijk verder :thumbup: Iedereen de beste wensen en dat het maar een mooi sleuteljaar mag worden ;)
Deuren zijn weer klaar ,mechanismes ingebouwd gelukkig kon ik alles schroefjes en dergelijke nog vinden naar de schoonmaak.
Zaterdag toch ook maar eens de binnenkant opruimen :rolleyes:
http://s29.postimg.org/65wzrtobb/DSC_1821.jpg (http://postimg.org/image/7876ad74j/full/)
http://s30.postimg.org/7namy0t41/DSC_1827.jpg (http://postimg.org/image/vea0g4tb1/full/)
http://s29.postimg.org/4tfapxqvr/DSC_1820.jpg (http://postimg.org/image/7ar1x7as3/full/)
http://s21.postimg.org/sb8ikh8jb/DSC_1822.jpg (http://postimg.org/image/ormkuo5tf/full/)
http://s14.postimg.org/rgjl4cvjl/DSC_1831_kopie.jpg (http://postimg.org/image/yjrgjz0z1/full/)
ziet er allemaal netjes uit zo, met de deurpanelen!
gooigolf
01-01-2014, 19:34
dat doe je goed peter ,
werken ze ook nu :tongue:
ziet er allemaal netjes uit zo, met de deurpanelen!
:thumbup: Ja het is niet orgineel maar de functionaliteit wint het hier toch :cool:
dat doe je goed peter ,
werken ze ook nu :tongue:
Nee nog niet het kabelboompje wat de twee motoren verbind moet er nog tussen.
Maar ik had het koud en hield het voor gezien Zaterdag ga ik er weer een lange dag van maken met een hoop eind doelen :rolleyes: :D
gooigolf
01-01-2014, 20:45
:thumbup: :) :thumbup: Ja het is niet orgineel maar de functionaliteit wint het hier toch :cool:
Nee nog niet het kabelboompje wat de twee motoren verbind moet er nog tussen.
Maar ik had het koud en hield het voor gezien Zaterdag ga ik er weer een lange dag van maken met een hoop eind doelen :rolleyes: :D
Jetta-GTI-16v
01-01-2014, 20:56
Ziet er zeer netjes uit zo :thumbup:
Vandaag wat administratieve dingetjes gedaan :D
Vanochtend de RM's weg gebracht om te laten richten 1 velg had zo wie zo op het oog al een deukje in het achter ring.
Dus dat wist ik ,bij aankomst gelijk zo vriendelijk om ze allemaal even te bekijken op de bank.
Nou kon er 3 achter laten en 1 mee terug :screwy:
Deze wist ik:
http://s2.postimg.org/c10sqlq15/Ooienvaars_Portugal.jpg (http://postimg.org/image/qwzby71fp/full/)
Daarna door na de poedercoater vulpijp was klaar 15€ afrekenen en weg wezen.
Ziet er weer zeer goed uit allemaal pakkingen en dergelijke hebben we liggen ;)
http://s29.postimg.org/v9ic4tbav/Ooienvaars_Portugal_2.jpg (http://postimg.org/image/ch6h18ewj/full/)
http://s30.postimg.org/gs308vk3l/Ooienvaars_Portugal_3.jpg (http://postimg.org/image/9c3qn2we5/full/)
Daarna me bank en stoelen onder de dekens vandaan zaten heel wat haren op van de katers.
Alles netjes gestofzogen daarna met water en een zeepje schoon gemaakt.
Helaas nog niet helemaal droog toen ik de foto's maakten van daar de donkere vlekken ;)
http://s30.postimg.org/3vl2sp30h/DSC_1850.jpg (http://postimg.org/image/jh2ecneyl/full/)
http://s22.postimg.org/twoajkub5/DSC_1848.jpg (http://postimg.org/image/kow22vn8t/full/)
Ooit zou ik nog wel eens Scirocco 1 stoelen willen hebben :D maar goed we moeten ook nog lekker bezig kunnen zijn als hij dadelijk gewoon op de weg is.
Alleen rijden is ook zo saai :rolleyes:
Vandaag de achterbank en rechter stoel er in gezet.
Raammechanismes aangesloten was nog precies plek voor 1 relais :D
Linker raam doet het prima rechter raam gaat iets zwaar hier moet ik waarschijnlijk het raam iets verzetten in de klem die op het mechanisme zit.
Eelco is nog even langs geweest heeft een mooie stabi voor achter voor me gemaakt :thumbup:
Thanx Eelco :thanks:
http://s16.postimg.org/yj59rcoqt/DSC_1857.jpg (http://postimg.org/image/rfxebqjb5/full/)
http://s30.postimg.org/7dowbfjpt/DSC_1859.jpg (http://postimg.org/image/sncima00d/full/)
http://s24.postimg.org/gj3p0djfp/DSC_1860.jpg (http://postimg.org/image/hldvix28x/full/)
http://s13.postimg.org/7hkxnccx3/DSC_1861.jpg (http://postimg.org/image/3l7lrcrxf/full/)
http://s22.postimg.org/6diixn6n5/DSC_1862.jpg (http://postimg.org/image/tez43e6al/full/)
ErikvanBilsen
04-01-2014, 18:38
Ziet er goed uit Peter.
Een erg mooi interieurtje zo.
Ziet er goed uit Peter.
Een erg mooi interieurtje zo.
Dank je wel Erik :thumbup:
Net nog even creatief bezig geweest ,veerpoot rubbers weer netjes rood gekregen zat wat spuitnevel op ;) schoteltjes dan ook maar even netjes zwart gemaakt.
Beugeltje gemaakt voor de stationair schroef.
Op de zijkant van de carburateur zat al een plaatje wat volgens mij geen functie had.
Dus deze eb ik zo goed als mogelijk na gemaakt voor het geval dat :D met een lipje er aan met een uitsparing er in.
Precies zo klein dat het wieltje van de stationair bout er strak in gaat ;)
http://s28.postimg.org/8g2ivab9p/DSC_1218.jpg (http://postimg.org/image/d1yn3mwsp/full/)
http://s16.postimg.org/osh4t7sad/image.jpg (http://postimg.org/image/utetqaewh/full/)
http://s28.postimg.org/c66r1xci5/image.jpg (http://postimg.org/image/vba0bor61/full/)
http://s29.postimg.org/4jazy8hp3/image.jpg (http://postimg.org/image/82wxo1ker/full/)
http://s28.postimg.org/jaokayjrh/image.jpg (http://postimg.org/image/i8edsf0y1/full/)
http://s21.postimg.org/6akru99rr/image.jpg (http://postimg.org/image/jeqc6y1tf/full/)
Jetta-GTI-16v
05-01-2014, 13:50
Erg netjes weer :D
Ja gaat nog steeds lekker hoop deze week mij orginele Hela koplamp binnen te krijgen en de schroef tankdop.
En dan kan de voorkant ook af gemaakt worden ,het rechter achter scherm gedeelte :D
Er was weer een pakketje :jacks:
De andere koplamp na mijn pijnlijke vergissing vorige maand dat ik dacht voor dit geld er twee te krijgen.
En een orginele VW schroefdop :D
Alleen nu ? past de plastic ring/pakking niet die in de opening gaat van het gat in je chassis ?????
De diameter van de plastic ring is te klein wordt deze nu met een vulpijp met schroefdop niet gebruikt ???
Want normaal druk je deze plastic ring van achter in het ronde gat in het chassis en dan daar weer door met de vulpijp ?
Die met bajonet paste wel daar heb ik er namelijk al 2 van gehad :rolleyes:
De schuim pakking gaat wel maar hier zit natuurlijk rek in ?
http://s12.postimg.org/7jwoe2u8t/DSC_1883.jpg (http://postimg.org/image/52kx6tac9/full/)
http://s27.postimg.org/ft11w0xib/DSC_1884.jpg (http://postimg.org/image/4goge8otb/full/)
http://s11.postimg.org/km31bxwmb/DSC_1885.jpg (http://postimg.org/image/3lk539jkv/full/)
En dan heb ik voor de Hella lampen een Pilot xenon classicline H4 bi-xenon 3000K setje.
En er is 1 lampje stuk gegaan in de verbouwing :(
Wou net gelijk een andere bestellen pleurde gewoon van me stoel af 65€ voor 1 lampje :screwy:
Ook kreeg ik nog een belletje dat ik de 3 gerichte velgen kon ophalen ,gaan we morgen dan maar doen.
Contact is ook al op genomen met Marnix ;) om te kijken wat allemaal de mogelijkheden zijn om ze verder klaar te maken.
Cabrionick
07-01-2014, 19:08
Och Peter
Dat is nou het mooie aan sleutelen
Soms zit het mee soms zit het tegen
Mvg nick
Even in ETKA gespiekt maar het lijkt toch dat deze er idd niet tussen zit met de schroefdop versie.
Nr 5 is de schuim pakking
Nr 57 zit aan de binnenkant van de schroefdop ;)
http://s21.postimg.org/8ndzu68t3/Naamloos.jpg (http://postimg.org/image/qdfof7mdv/full/)
Das dan misschien zo'n kleine pakking als er bij mij tussen zat?
Het gekke is alleen dat de schuim pakking nr 4 171201119F die ik heb ook niet gelijk is aan Nr 5 171201119E die ik eigenlijk nodig heb.
Ik denk dat Rik wel weet hoe dit zit :D
gismo160
07-01-2014, 19:51
blijft en is een super project
Diameter van een schroefpijp is geloof ik wat groter dan die van een bajonet. Je zult die ring ofwel moeten skippen, als er dan nog een ruimte tussen de kas en de pijp valt, hoort er een andere ring in. Ik zal zo even kijken bij mijn GTI's. ;)
Thanx Rik ,en ik denk idd dat er niets in de ronding van het chassis komt.
Alleen de schuimpakking op de flens van de pijp die dan tegen de achterkant van het chassis komt.
Maar als je zou kunnen kijken graaggggggg !
Nou, zit dus inderdaad alleen de schuimpakking tussen. Op de foto is het wat lastig te zien door alle roest, maar hier is het heel duidelijk. Alle kas is namelijk om de haveloze vulpijp (ja echt!!) weggerot... :tongue:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG436_zps02a1eb55.jpg
Ik zal zo even kijken bij mijn GTI's. ;)
Klinkt toch lekker :D
Bedankt Rik voor de foto het is me duidelijk.
Vandaag weer lekker bezig geweest :thumbup:
De nieuwe vulpijp gaat idd zeer krap door het gat van het chassis dus daar komt idd niks meer tussen Rik :thumbup:
Linker koplamp gemonteerd ,grill er in voorkant staat er weer netjes bij.
Dan alles achter bij de stabi weer in orden gemaakt 2 extra moeren bij Fabory gehaald is fijn draad volgens mij de aansluiting van de schroefset.
Stabi past nu netjes en loopt een klein stukje van de achterkant van de bank perfect dus ;)
Beugeltje voor de stationair kabel van de carbs zit er op.
Hoedenplank gepast vind de zwarte stof alleen niet zo mooi zeker om dat de zijkant nog gewoon origineel lichtbruin is :shake:
Kan ik 2 dingen doen of de zijkanten zwart maken en voorzichtig het lichtbruine er af halen.
Of op zoek naar lichtbruine hoedenplank stof :rolleyes:
Daarna weer verder met de zoektocht waarom er nog ergens lucht in de leidingen blijft zitten waar door ik geen hard pedaal krijg.
Ik ontlucht altijd met zo'n setje wat je op het remvloeistof reservoir zet en dan met druk van een band de boel op druk zet.
Dit keer had ik alleen 4bar in het bandje gedrukt waar door het systeem ook wat zwaarder onder druk kwam te staan.
En meteen was duidelijk wat het probleem is bij de korte leiding voor links voor liep het vloeistof gewoon langs de nippel uit de HRC.
Ik zag ook dat ik de remleiding nippel helemaal tegen de HRC zat gedraaid.
Dus de felsrand is gewoon niet goed :mad:
Maar wel blij dat het nu gevonden is van de week even terug naar de zaak die ze gemaakt heeft voor een nieuwe :thumbup:
Dan de bijbehorende plaatjes :D
http://s30.postimg.org/chh1evy81/DSC_1901.jpg (http://postimg.org/image/xr4npqeil/full/)
http://s12.postimg.org/hz3b6gntp/DSC_1891.jpg (http://postimg.org/image/to7aufes9/full/)
http://s12.postimg.org/r5lltqt25/DSC_1893.jpg (http://postimg.org/image/cz5uyii6x/full/)
http://s23.postimg.org/yuh2jievf/DSC_1897.jpg (http://postimg.org/image/cvanway13/full/)
Zou ik de stabi polijsten of gewoon zwart spuiten/coaten ????
http://s21.postimg.org/4h3rg8us7/DSC_1898.jpg (http://postimg.org/image/xji1j2h1v/full/)
http://s24.postimg.org/f3hwn5y79/DSC_1900.jpg (http://postimg.org/image/dogbyfx41/full/)
http://s28.postimg.org/fsoncy31p/DSC_1903.jpg (http://postimg.org/image/6kwew8vzd/full/)
Stationair kabel beugeltje ;)
http://s21.postimg.org/wd9g6j3dj/DSC_1889.jpg (http://postimg.org/image/h4jisr9oz/full/)
En dan de boos doener van de remleidingen :mad:
http://s23.postimg.org/9y0nzb9aj/DSC_1905.jpg (http://postimg.org/image/ro2ckcmvb/full/)
En de hoeden plank alles zwart of alles lichtbruin als deze stof bestaat :D
http://s2.postimg.org/r0lc91oyh/DSC_1902.jpg (http://postimg.org/image/lp6foc2vp/full/)
wessel97
11-01-2014, 19:51
:wow: waren alles golfjes mk1 maar zo, mooie kleur trouwens! :thumbup:
sander_beer
11-01-2014, 20:09
stabi zou ik zwart maken de voorste ook trouwens maar dat is mijn smaak
riendert
11-01-2014, 20:17
Heel mooi project, veel oog voor detail en weer eens een lekkere motor als anders. Erg mooi!
Thanx Guys your far to kind :D
stabi zou ik zwart maken de voorste ook trouwens maar dat is mijn smaak
Dat is idd een goed idee en maakt het gelijk aantrekkelijker om te laten poedercoaten :thumbup:
Dokter D
11-01-2014, 20:25
De stabi zwart, valt ie veel minder op.
De hoedenplank zou ik dezelfde kleur als de steunen geven.
Goed bezig hoor, top project!
Vind ik ook ! dit is toch geen stof Bekledingsstof skai-vinyl lbru
http://www.navishop.nl/aansluit-inbouwmateriaal-bekleding-c-17_24_780.html
Of vergis ik me nu dacht dat dit een soort nep leer was ?
Dokter D
11-01-2014, 20:36
Skai is kunstleer
Dat moeten we nie hebben dit lijkt er dan meer op:
http://www.navishop.nl/eol-hoedenplankstof-beige-dik-rib-122611312-p-1856.html
Zou niet helemaal het zelfde zijn maar ik kan natuurlijk ook alles op nieuw bekleden zo wel hoedenplank en de zijkanten als ik hier voorzichtig de stof af haal en bewaar ;)
wessel97
11-01-2014, 21:05
welk merk zijn die elektrische ramen eigenlijk peter? werken ze ook goed?
jellehier
12-01-2014, 07:56
Jom?
Is idd een setje van Spy de zo genaamde zware uitvoering.
Maar het onderstaande was ook leuk geweest ;)
Dit lijkt me een mooi projectje voor jou:
http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=22&t=34826
Net nog even de stof van de hoedenplank getrokken.
Ga nu toch voor deze: http://www.navishop.nl/eol-hoedenplankstof-beige-dik-rib-122611312-p-1856.html
http://s22.postimg.org/y9dlms1g1/12_2611312.jpg (http://postimage.org/)
Moet ook een nieuwe plank maken de uitsparing aan de zijkant was waarschijnlijk iets te groot.
waar door het randje wat op de hoedenplank steunen kwam gebroken is.
Heb nog even gekeken maar of je nu een 16mm of 18mm plank pakt maakt weinig uit qua m4 gewicht.
Neem nu genoeg stof om alles te doen stuk of 3 denk ik ,jammer dat ik gisteren niet gelijk een plank gehaald heb :rolleyes:
http://s24.postimg.org/6w6iyo1z9/DSC_1922.jpg (http://postimg.org/image/eox6qn7y9/full/)
http://s28.postimg.org/jb9a6dkhp/DSC_1921.jpg (http://postimg.org/image/qeh5lzpx5/full/)
BlackbullTDI
12-01-2014, 19:31
Hey
Hoe zit het met die andere tankvulhals zit deze wel goed?
Welke types golf hebben bajonet sluiting en welke schroefdop
Heb er nog 1 nodig voor men gti waar heb je hem gekocht.
Ziet er bij jou netjes uit in ieder geval :shake: :thumbup:
misschien anders beter een plaatje 15mm multiplex nemen oid!
Hey
Hoe zit het met die andere tankvulhals zit deze wel goed?
Welke types golf hebben bajonet sluiting en welke schroefdop
Heb er nog 1 nodig voor men gti waar heb je hem gekocht.
Ziet er bij jou netjes uit in ieder geval :shake: :thumbup:
Zo lang het een orginele is ga je altijd goed alle immi shit past voor geen meter ;)
Kwam deze bij Golfparts tegen ;) hoort eigenlijk idd op de GTI
misschien anders beter een plaatje 15mm multiplex nemen oid!
Zijn zeker sterker maar hebben deze het zelfde gewicht als mdf ?
zal inderdaad kwa gewicht minder zijn!
Ga hem gelijk morgen halen ;) Thanx voor de tip :thumbup:
robertoal
12-01-2014, 22:50
Als ik het goed heb is multiplex van populier het minst zwaar :thumbup:
Ik heb een multiplex populier plaatje gekocht.
Nu zit ik alleen te denken ik had bij de oude plaat de zijkant in gefreesd
zo dat je geen dikke overlapping krijgt met de hoedenplank steunen.
Maar ik kan natuurlijk ook aan de zijkanten een aluminium hoekje zetten die dan op de hoedenplank steunen valt.
Heb je haast geen overlapping en scheurt ook niet uit.
http://s15.postimg.org/94q4rpjfv/DSC_1925.jpg (http://postimg.org/image/pshmu7e7b/full/)
:confused:
dat zal indd zeker niet scheuren, gewoon netjes voor boren en een fijn dun spax schroefje ofzo er in draaien :thumbup:
En dan 3,5x20 schroefje bv en dan voor boren met 2mm ?
racecees
13-01-2014, 20:44
Zeer mooi project om te volgen :thumbup:
Mijn tip voor de schroeven:
Dit zijn top schroeven om in de kopse kant van het hout te draaien:
klik (http://www.spax.com/nl/doe-het-zelver/schroefvinder/producten/oplossingen/spax-mdf-schroef/)
Voorboren niet nodig en het hout splijt niet.
Ik heb ze al bij vele houtsoorten gebruikt, ondanks dat er bij staat dat ze alleen voor MDF geschikt zijn, werkt het perfect. (al een doos of 6 van 200 stuks gebruikt)
Gr. Cees
En dan 3,5x20 schroefje bv en dan voor boren met 2mm ?
3,5x 30 moet zelfs ook nog wel kunnen
zoals racecees beschrijft is voorboren niet nodig
maar zelf doe ik het wel altijd wel :) zeker bij iets meer lengte
Ik boor ook altijd voor wordt er ziek van als het scheurt.
Maar als ik ze morgen zie liggen neem ik ze gelijk mee.
Heb de plank nu afgetekend morgen op de zaak met de Festool even af zagen,hebben helaas geen zaag bank meer.
En dan frees ik morgen thuis wel even een rond hoekje aan de voorkant en de boxen verdiept,net als de luidsprekerkabels.
Heb trouwens nog een ander setje boxen gehaald deze die ik nu had komen van de sloop vandaan ;) en zijn ook rond komt ook niet meer lekker uit.
Heb nu een setje MTX gehaald moet alleen nog een 4 kanaals versterker hebben voor deze en de boxen voor.
Bij de karwei hebben ze ook standaard 15x15 aluminium hoek profiel.
voor de zijkanten en 1 aan de onderkant voor het evt doorbuigen ;)
Thanx Guys ;) gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren :rolleyes: :shake:
robertoal
13-01-2014, 22:05
Niet dat dit voor autogebruik heel veel uitmaakt..(verschil in geluid zal je niet horen) maar mooiste is om de speaker vanaf bovenaf in te laten zakken, en dan de baffle uit te frezen zodat ie verzonken is. Stukje gaas erop; vervolgens wat stof en klaar!
In hifi/pa een 'must' in deze toepassing zou ik het simpelweg mooier vinden :D
Dat is ook de bedoeling denk alleen door de tweeters dat het van boven af niet gaat lukken.
Dan komen ze boven de plank uit kan er geen gaas op en geen doek overheen maar ik krijg ze morgen binnen kijken we weer verder :thumbup:
Alle ingrediënten zijn binnen alleen de stof is niet meer leverbaar was vandaag even langs gereden :mad:
http://s27.postimg.org/vi821woib/DSC_1931.jpg (http://postimg.org/image/sbdiia427/full/)
Vanavond weer lekker verder knutselen ;)
http://s30.postimg.org/ihimbbmsx/DSC_1932.jpg (http://postimg.org/image/vlo6o0eul/full/)
http://s27.postimg.org/59z9oxtlf/DSC_1933.jpg (http://postimg.org/image/tqhfjeubz/full/)
http://s27.postimg.org/cfvm54s2b/DSC_1934.jpg (http://postimg.org/image/74gpkf5zj/full/)
Morgen nog een paar sleuvjes trekken in de achterkant voor de speaker draden.
En nu weer op zoek naar iemand die wel een beige hoedenplank stof kan leveren ;)
Audi1981
17-01-2014, 22:33
Jij blijft maar lekker bezig zijn zeg, thumbs up!
jellehier
18-01-2014, 09:44
TOMA CAR PARTS bellen?
Die hebben waarschijnlijk die stof wel
Jij blijft maar lekker bezig zijn zeg, thumbs up!
As always :D ;)
TOMA CAR PARTS bellen?
Die hebben waarschijnlijk die stof wel
Wordt waarschijnlijk bellen op hun site staat het niet :thumbup:
Nou gisteren was weer zo'n dag dat ik beter op me bed kon blijven liggen :mad: Maar goed vandaag staan we weer te popelen om verder te gaan :D
Remmen blijven kut sponzig alle manieren van ontluchten geprobeerd niks.
Dacht het gevonden te hebben in het linker voorste remleiding :shake: nog niks.
HRC heb ik er nu af gehaald en ga deze vervangen voor een nieuwe van de T4 25mm HRC zonder ABS dit keer :rolleyes:
Kan ik dit ieder geval uit sluiten Maandag even bij de dealer zo'n o ring halen wat tussen de HRC zit en de bekrachtiger :thumbup: kan ik gelijk 18 nieuwe boutjes halen om de voor schermen te bevestigen.
En stof voor de hoedenplank I NEED BEIGE STOF !!!!!
http://s28.postimg.org/99pf4d7xp/1531813_495922633858728_1152773584_o.jpg (http://postimg.org/image/6sdnx3o15/full/)
Nou begon vandaag fantastische nieuwe boutje gehaald bij de dealer om de schermen te monteren.
Nieuwe o-ring gekocht voor de T4 HRC was niet nodig kwam ik achter toen de HRC vanmiddag binnen kwam.
Maar goed mocht de pret niet drukken ,kom ik thuis leg de ene HRC even naast de ander :shake: :shake: :shake: :shake: dom dom dom dom en dom.
Reservoir past wel :rolleyes:
http://s18.postimg.org/lb5za1dt5/DSC_1950.jpg (http://postimg.org/image/mdg5skwmd/full/)
http://s23.postimg.org/3wnrn46kr/DSC_1951.jpg (http://postimg.org/image/85shpa9tz/full/)
Die T4 hrc past wel met de Golf 1 bekrachtiger
Die heb ik verkocht al heeeel lang gelden maar dan moet het ook bv op een Golf2 bekrachtiger passen nou had ik die ook van een Golf2 GTI 16V maar ook deze heb ik verkocht.
Zou mooi zijn als die ook van een Golf3 past dan heb ik morgen de meeste kans op de sloop.
En zijn de bekrachtigers allemaal even groot ? wil wel een beste hebben :D
Nou ik heb een passende gevonden gewoon weer 1 van een Golf4 9Inch voor de rest waren er alleen maar Golfjes 2 met een 7Inch rembekrachtigers :rolleyes:
Maar deze past wel op de T4 HRC raar maar waar zitten er dus nog wat verschillen in deze modellen ,deze had toch ook ABS maar toch een andere HRC en rembekrachtiger dan ik had.
En wat een kut werk is dit om deze uit een Golf4 te halen :eek: bevestigings bouten gaan door het schutboord ipv op een beugels zo als bij de MK1 en 2.
Dan de bevestiging van de pin aan het pedaal :screwy: kwam natuurlijk ook door het ruimte gebrek en het was de bovenste auto op de sloop.
Dat maakt het ook lastig maar goed nu weer netjes schuren en spuiten.
Even aanpassen aan het pedaal van de MK1 en we kunnen weer verder ;)
http://s28.postimg.org/cwgbkprjx/DSC_1952.jpg (http://postimg.org/image/dyqi39ad5/full/)
http://s27.postimg.org/ai8pcad2r/DSC_1953.jpg (http://postimg.org/image/5jl6xr99r/full/)
gooigolf
24-01-2014, 20:22
Nou ik heb een passende gevonden gewoon weer 1 van een Golf4 9Inch voor de rest waren er alleen maar Golfjes 2 met een 7Inch rembekrachtigers :rolleyes:
Maar deze past wel op de T4 HRC raar maar waar zitten er dus nog wat verschillen in deze modellen ,deze had toch ook ABS maar toch een andere HRC en rembekrachtiger dan ik had.
En wat een kut werk is dit om deze uit een Golf4 te halen :eek: bevestigings bouten gaan door het schutboord ipv op een beugels zo als bij de MK1 en 2.
Dan de bevestiging van de pin aan het pedaal :screwy: kwam natuurlijk ook door het ruimte gebrek en het was de bovenste auto op de sloop.
Dat maakt het ook lastig maar goed nu weer netjes schuren en spuiten.
Even aanpassen aan het pedaal van de MK1 en we kunnen weer verder ;)
http://s28.postimg.org/cwgbkprjx/DSC_1952.jpg (http://postimg.org/image/dyqi39ad5/full/)
http://s27.postimg.org/ai8pcad2r/DSC_1953.jpg (http://postimg.org/image/5jl6xr99r/full/)
gaat wel weer goedkomen .
leuk zo,n hobby hahaha :D :thumbup:
Zeker :D kwam er net nog achter dat deze bekrachtiger 10Inch is :thumbup:
Zeker :D kwam er net nog achter dat deze bekrachtiger 10Inch is :thumbup:
En dat de aansluiting op de HRC van de Golf4 schuin zit of terwijl deze bekrachtiger kan ook de prullenbak in :mad: :D
http://s8.postimg.org/ilyjr87vp/1559335_498850593565932_919218844_o.jpg (http://postimg.org/image/mibvn7sv5/full/)
Weer naar de sloop nu een 9Inch van de Golf2 ;)
http://s15.postimg.org/7lp6itv5n/1544304_498880290229629_71790448_n.jpg (http://postimage.org/)
De stang naar de bekrachtiger is bij de Golf2 iets korter dan de Golf1.
Maat van af achterkant bekrachtiger tot het einde van het vorkje moet 215mm zijn.
http://s28.postimg.org/wsyehrdu5/20140125_144404.jpg (http://postimg.org/image/8p7mtgvd5/full/)
Dus de zaag er in :D
http://s8.postimg.org/p65xbbbad/20140125_144652.jpg (http://postimg.org/image/mou641rdt/full/)
Dan draad snijden M10 op de stang van de Golf2
http://s24.postimg.org/4jh5wd5zp/20140125_150752.jpg (http://postimg.org/image/uf0wfk7td/full/)
Dan een pijpje en daar weer draad in tappen M10
http://s27.postimg.org/kq1cixjnn/20140125_151229.jpg (http://postimg.org/image/66u7hiqin/full/)
http://s16.postimg.org/cqzkrxmv9/20140125_151349.jpg (http://postimg.org/image/bope9e41t/full/)
Dan de juiste lengte bepalen van een M10 draadstang om te verlengen.
http://s4.postimg.org/r9nd341u5/20140125_154332.jpg (http://postimg.org/image/ly8giefrd/full/)
En klaar is Peter ;)
http://s29.postimg.org/tsixnchcn/20140125_154352.jpg (http://postimg.org/image/jigio3rgz/full/)
Kaal schuren :thumbup:
http://s28.postimg.org/98zozg5ot/20140125_163059.jpg (http://postimg.org/image/9lr35mnyh/full/)
3 laagjes Grondlak en af lakken met mat zwart
http://s24.postimg.org/3xwse00b9/20140125_171339.jpg (http://postimg.org/image/9yuhb2mxd/full/)
http://s14.postimg.org/3s1gzw9k1/20140125_171756.jpg (http://postimg.org/image/wufr2pvtp/full/)
En dan van de week aflakken met 2k blank :thumbup:
Voor en nadelen van deze drama van een 10Inch bekrachtiger terug naar 9Inch.
Met het voordeel dat me koppelings kabel weer wat losser over de bekrachtiger gaat :D
Maar dan wel weer van een 23mm HRC naar 25mm HRC.
3/15 remdrukbegrenzers passen weer zonder verloopje daar in tegen gaan de voor remmen weer met een verloopje op de HRC want deze hebben M12x1 nippels om dat de oude Golf HRC deze aansluiting had.
T4 25mm HRC reqdy to go
http://s9.postimg.org/6vbaji6hr/20140125_193223.jpg (http://postimg.org/image/twrvp9657/full/)
En dan volgende week Zaterdag maar hopen dat we dit hoofdstuk af kunnen sluiten :lmao:
het houdje fijn bezig zo :tongue: maar komt best goed uit eindelijk!
Dokter D
25-01-2014, 19:26
Peters bekrachtigingsperikelen :d
Mooi dat t nu opgelost is :thumbup:
Peters bekrachtigingsperikelen :d
Mooi dat t nu opgelost is :thumbup:
Het was ook een beetje mijn eigen fout beter had ik gelijk naar je geluisterd Douwe ;)
Dokter D
25-01-2014, 19:50
http://s9.postimg.org/6vbaji6hr/20140125_193223.jpg (http://postimg.org/image/twrvp9657/full/)
Moet je nog wel even het potje omdraaien :thumbup:
Proef opstelling had de adapters even pas gezaagd :D en de remdrukbegrenzers op gepoetst ;) :thumbup:
Dokter D
25-01-2014, 20:06
Dan komt het goed!
Niet te hard roepen :D volgende week Zaterdag gaan we het zien ;)
Alles staat weer dik in de 2K blank :D
http://s16.postimg.org/drdtaexth/DSC_1978.jpg (http://postimg.org/image/demf48fjl/full/)
Beetje mistig in de schuur :D
http://s10.postimg.org/873usjamx/DSC_1970.jpg (http://postimg.org/image/h24p31zf9/full/)
http://s7.postimg.org/b6d92g93v/DSC_1969.jpg (http://postimg.org/image/n88mwlic7/full/)
Dokter D
29-01-2014, 19:18
Ziet er weer gelikt uit Peter!
RobbieMK1
29-01-2014, 19:30
Blijft leuk om te volgen dit topic :thumbup:
gooigolf
29-01-2014, 19:37
weer mooi strak werk peter ,,
kan je dat mooi afmaken ..ist einde ook bijna inzicht of niet , :thumbup:
Blijft leuk om te volgen dit topic :thumbup:
:thumbup:
weer mooi strak werk peter ,,
kan je dat mooi afmaken ..ist einde ook bijna inzicht of niet , :thumbup:
Zekers zou toch blij zijn als die remmen het doen raar maar waar had niet gedacht dat dit zo'n drama zou worden.
Maar goed gok genomen niet gelukt lekker verder gaan en de winter moet nog komen dus we hebben nog wel tijd :D
ewcaddymk1
29-01-2014, 20:31
gaat weer mooi Peter , hopen dat er een beetje internet-verbinding in Berlijn is , kan ik blijven volgen :D
Werkse Evert ;) jouw plaatjes op Facebook in het buitenland doen hem ook altijd goed :thumbup:
ewcaddymk1
29-01-2014, 20:42
Werkse Evert ;) jouw plaatjes op Facebook in het buitenland doen hem ook altijd goed :thumbup:
word weer leuk dit weekend, we gaan weer 6 meter de lucht in met een standje van 12x9 meter pffffffffff :Dals deze volgende week weer plat ligt ben ik wel eens toe aan een dagje klussen aan de caddy zeker na 5 weken achterelkaarinclusiefweekendwerkenenveeeeeeeeelkilometersmaken :D
vrachtwagenchauffeur zeker? :D
Gaat de goeie kant op Peter, de laatste loodjes wegen zwaar, maar je bent er bijna! :thumbup:
ewcaddymk1
29-01-2014, 21:05
vrachtwagenchauffeur zeker? :D
:
nee , standbouwer
:redface: Ook leuk! :thumbup:
nee , standbouwer
herkenbaar indd! van gent naar parijs naar frankfurt en dan nog even essen..
werk staat nooit stil :tongue: :screwy:
deftige update weer :thumbup:
Gaat de goeie kant op Peter, de laatste loodjes wegen zwaar, maar je bent er bijna! :thumbup:
Wist niet dat ze zo zwaar waren maar de top is zichtbaar :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1982Large.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1981Large.JPG
gooigolf
31-01-2014, 17:03
:thumbup: Wist niet dat ze zo zwaar waren maar de top is zichtbaar :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1982Large.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_1981Large.JPG
Hoe is het met de golf 1 vr6 under construction Gooi ????
Joris_MK1
31-01-2014, 17:33
Gaat dat goed peter? bij mij zit de vacuumaansluiting precies aan de andere kant...
Hoe bedoel je Joris bij jouw zit hij links boven in ? heb hem nu expres gedraaid zit de aansluiting dichter bij de pomp en wordt de leiding dus korter.
Joris_MK1
31-01-2014, 17:39
Ja precies, dat! Maar de bevestiging aan het schutbord, kan dat zomaar omgedraaid worden? Die ziet er niet symmetrisch uit op de foto's...
De beugel is origineel MK1 die kan idd maar op 1 manier aan het schutbord 1 gat boven 2 onder.
Maar de bevestiging van de bekrachtiger op de beugel kan op 4 manieren bouten van de bekrachtiger zitten alle 4 even ver van elkaar /t.o.v elkaar
gooigolf
31-01-2014, 20:06
Hoe is het met de golf 1 vr6 under construction Gooi ????
nog niks verder aangedaan peter .
ben met cabrio aba bezig , paar apk klusjes dan weer verder met vr6 :)
Mooi dat hij hem bij jouw gebracht heb ;)
gooigolf
31-01-2014, 22:15
Mooi dat hij hem bij jouw gebracht heb ;)
die loopt ook al weer peter, moet nog effe afbouwe ,
heb ik nog heel feest mee beleeft ..
claen motor ruim is mooi ,maar alles zat verkeert.
verlichting boom alles vervangen na orgineel ,en aba via nieuwe boom :thumbup: :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.