View Full Version : Re: Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Pages :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
10
11
12
Dit weet je zeker Dennis ?* *2e, agg of ady onderblokje zoeken maar, krukas en drijfstangen zijn qua maten hetzelfde.*
Pewi Vwteam
22-05-2014, 12:17
Kep nog wel een 2e peter geheel compleet blok 100 euro liep goed voor demontage.
Dacht ook aan jouw ! maar moet zeker weten dat het past
Scirocco_1600
22-05-2014, 13:45
Als je het blokje terug samen steekt ... Neem dan ACL racing lagerschalen ( kosten iets van 50€ ) en zijn veel sterker dan de originele :)
Opletten als je een 2e blokje koopt voor de krukas ... De STD lagerschalen zijn niks waar en er rijden er heel veel rond met schade .
Dit komt wel weer goed :thumbup:
Welk onderblok het ook wordt ik ga zo veel mogelijk alles vernieuwen !
Erg balen, wat een kutgevoel moet dat zijn geweest. Geef het aub niet op en maak er wederom wat moois van. :thumbup:
Dit weet je zeker Dennis ?* *2e, agg of ady onderblokje zoeken maar, krukas en drijfstangen zijn qua maten hetzelfde.*
Ja weet ik zeker, je kan ook het hele blok pakken dat is de korte klap.
Ik ben zelf ook een aba kop op een 2E onderblok aan het zetten, dit past zonder aanpassen er zo op.
En de aanbouw delen passen dan ook allemaal oliefilterhuis,dynamo ,waterpomp enz
Joris_MK1
22-05-2014, 16:59
Jep, onderblok is hetzelfde ;)
zonde man! echt geen leuke berichten..
ben niet de enige waar het nog wel is wil tegen zitten zegmaar :mad:
zie dat de gang er wel weer aardig in zit ben erg benieuwd naar de mk1 :thumbup:
Idd John maar goed we hadden ook standaard autootjes kunnen gaan rijden maar das nie leuk toch :D ..... kan er al weer wat beter mee om gaan :rolleyes:
ErikvanBilsen
22-05-2014, 21:11
Balen Peter.
Ik ken het gevoel, 680 euro uitgeven aan een bak die het 10.000 km na de revisie begeeft voelde ook niet al te lekker aan.
VwGolfMK2VW
22-05-2014, 21:33
Damn zonde, maar idd doorzetten is de oplossing.
Maar ik kan de duimpjes omhoog wel voorstellen, wat ziet de mk1 er goed uit!
Succes met de opbouw, gaat vast goed komen
Johan1982MK1
22-05-2014, 21:42
Erg zonde idd. Maar komt goed met deze mk1.
Sleutelen blijf je toch, alleen koppen/bakken en onderblokken blijven tijdrovende klussen. En vervelend, helemaal omdat ie net klaar is...
Zaterdag ochtend even naar Pewi Vwteam en dan maar weer beginnen.
Onderblok leeg halen honen nieuwe zuigerveren er in krukas lagers vervangen STD lagers voor de drijfstangen onderblok pakking setje er tegen aan en voor je het weet is het weer vroem vroem en een ervaring rijker wat ik toen niet kon ga ik nu gewoon doen ;)
Dokter D
22-05-2014, 22:27
That's the spirit Peter!
RobbieMK1
23-05-2014, 06:06
Da's een flinke tegenvaller, zuur! Maar gaat vast weer goed komen.
Hobby kost toch altijd geld ;)
Zo is het Peter, ff door bijten nog en dan kan je rijden. :thumbup:
Misschien ook raadzaam om er gelijk nieuwe drijfstang bouten in te zetten, deze willen nog wel eens uit rekken met als gevolg een soortgelijk probleem als wat je nu hebt.
succes ermee!
Gaan we doen zuigerveren gewoon bij de dealer ?
Even een lijst gemaakt iemand nog toevoegingen ?
Of waar beter te halen dan de dealer ik ga op aanraden wel de Drijfstang lager van STD halen de **** was ik ook niet van plan te halen bij de dealer klein voorbeeld de krukas en hulpas keering kost gewoon 25€ per stuk en dat gaat hem niet worden ;)
Krukas bouten kan ik niet vinden ?
Nr 29 wat zijn dat en gaan die ook makkelijk gemonteerd worden ?
Kom maar op met de evt suggesties :D
Krukas lagers 026198491A ---------> bouten niet te vinden
1 set: thrust washers 026198421
Bush - connecting rod 048105431
Drijfstang lager STD lagers
Zuigerveren 053198151C
2x keering kruk en hulpas 068103085E ****
1x pakking krukasflens 026103161B
1x rubber ring hulpas flens N 90353501
Cilinderkop bouten 06A103384C ****
6x hexagonal head bolt M10X1X19,5N 90206103
Uitlaat pakking 028129589B ****
Koppakking staal of toch bij de dealer ? 048103383B
Waterpomp o ring 038121119B
Oliefilterhuis pakking 028115441C
Oliefilter ****
Plug karterpan en ring N 90288901 + N 0138492
Krukaskeerring Bakzijde 068103171G ****
Crankcase Breather Gasket 048103771
Crankcase Breather Round Seal 34,2X3 / N 90467301
Pakking Krukas flens bakzijde 026103181B
Hexagonal head bolt M10X1X19,5 N 90465601
2x Oliefilterhuis boutje N 0160241
2x Oliefilterhuis Seal N 0138115
Oliefilterhuis Gasket 028115441C
Oliepomp 027115105B eerst de spelling op meten van de 2 die ik dadelijk heb.
http://s5.postimg.org/ko2hcldqf/2_E.jpg (http://postimg.org/image/tj3bn42ir/full/)
Idd John maar goed we hadden ook standaard autootjes kunnen gaan rijden maar das nie leuk toch :D ..... kan er al weer wat beter mee om gaan :rolleyes:
de pijn moet indd altijd even zakken, hier donderdag de bak er weer onder
en dan maar is rustig voor na het seizoen uitzoeken wat we met de 2 bakken gaan doen..
standaard autotjes is het ook weer net niet :D
Audi1981
23-05-2014, 16:28
Nr 29 zijn je axiaal lagers, da's om te voorkomen dat als jij je koppeling intrapt, je krukas opschuift :D
Informeer eens voor prijzen bij je locale motoren revisiezaak of automaterialenzaak, deze zal je ongetwijfeld de juiste materialen kunnen leveren voor betere prijzen dan de dealer.
Ik haal alleen de drijfstangbouten, vliegwielbouten en drukgroepbouten bij de dealer.
Hoofdlagerbouten heb ik nog nooit vernieuwd, pistonpen bussen ook niet.
Exact wat duudt zegt. Naar revisie zaak gaan. Die zitten dichter bij de bron en als je vraagt naar goetze of febi heb je dezelfde als bij de dealer. Zelfde merk zelfs, maar dan zonder het vw-embleempje. Bouten en moeren kun je weer wel bij de dealer halen. Niet veel duurder en zeker goed. Bij de revisie boer pakken ze zoiets "uit het schap", minder betrouwbaar.
Duidelijk wat ik nog wel raar vind is dat de ABA koppaking anders is dan die van een 2E ?
http://www.bolku.nl/website/index.php?ProductCategory=1577667&Index=4
Welke pak je nu ?
Ik kan de spullen bij de dealer met werknemers korting krijgen.
Kan natuurlijk netjes een offerte opvragen en gelijk een prijsje vragen bij de revisie boer dan laat ik de krukas lagers zitten ?
Of controleren moet hij er uit voor het honen ?? , piston bus was ook een vraag.
Nr 29 had Eelco gecontroleerd van de week bij de ABA nu je het zegt.
Onderblok moet je meestal kaal aanleveren voor dit soort werk.
Wel balen zeg dat dit gebeurde :( maar wel mooi vermogen evengoed gehaald voor zover het is gekomen nu!
Trouwens als er bepaalde dingen zijn waarvan je wilt weten hoe iets in elkaar moet heb ik een mooi youtube kanaal met beeld en geluid als uitleg, ik wist me axiaal lagers ook niet maar na zijn video was het me toen duidelijk. Hij praat engels maar dan moet vast wel lukken lijkt me ;).
Ik heb aan de hand van die filmpjes me hele blok ook in elkaar gekregen.
Zoek je op "barry mc gowan" dan vind je al die video's.
Ja idd dat dacht ik al en als het dan toch los ligt waarom dan ook niet hehehe.
Wou eigenlijk nog even ern Golf3 vraagbaak scoren heb ik voor de MK1 ook veel aan gehad en je heb gelijk de aanhaal momenten.
Black Devil
23-05-2014, 18:22
Wel balen hoor, opnieuw aan de bak en ding opbouwen en weer genieten. Het zal 100% beloont worden.
Audi1981
23-05-2014, 18:28
Wel balen hoor, opnieuw aan de bak en ding opbouwen en weer genieten. Het zal 100% beloont worden.
Zo duidelijk, de 3e run :rock:
Kan idd niet wachten om te beginnen en om dingen uit handen te geven kan nu niet hebben dat me blok ergens 2 weken ligt om gehoond te worden ;)
Cabrionick
23-05-2014, 21:19
Hoi style
Was net even bij Ruud
Balen zeg ben je weer stap terug
Mvg nick
Koppakking moet je van de aba pakken, krukas lagers ook meteen vernieuwen als je toch bezig bent.
Als je het blok gaat/laat honen en je bent toch alles aan het vernieuwen dan kan je dit beter doen met de krukas eruit.
Controleer trouwens ook de tussenas lagers in het blok, of laat ze even controleren door de revisieboer.
Koppakking zou ik de meerlaags metalen voor pakken, wel ff kijken of ie niet dikker is als de gewone want dan ben je de compressie aan het verlagen.
Tussen as lagers kon ik niet vinden in ETKA
Nr van de ABA koppaking ook niet dus geen idee hoe dik de originele is !
Voor de rest is het me duidelijk bedankt voor alle hulp !
Aba Koppakking nr. 037 103 383 N volgens mij?
Met de tussenas bedoel ik de as die je ontsteking aandrijft, die aan wordt gedreven door je distributie.
:thumbup: Die bedoelde ik ook Joram had me daar ook al op gewezen ,maar niet te vinden voor onderdeel nr's
ABA koppakking staat op het lijstje ;)
http://s5.postimg.org/v8h08x7lz/Hulpas.jpg (http://postimg.org/image/lb5zfv003/full/)
He kerel, balen van de motorschade....maarre...wat klonk dat ding heerlijk zeg! :thumbup:
Zeker Rene maar goed we zijn weer op de goede weg ,vanochtend naar Stefan geweest om het 2E blokje op te halen.
Gelijk zijn vette MK1 bekeken bakkie gedaan en weer terug naar huis.
En bedankt voor het mooie blokje Stefan :thumbup:
Alles is nu gedemonteerd wat er af moest ,eventjes lastig met de krukas bout en de drukgroep bouten maar het is gelukt.
Ik denk dat ik de hulpas en krukas flens gewoon 1 op 1 over kan zetten zitten nu voor 50€ aan keeringen in nieuwe pakking er achter en klaar !
Cilinders zien er nog mooi uit ,waar door ik twijfel om ze wel te laten honen.
Kan natuurlijk ook de lagers allemaal doen veren en dan weer op bouwen dan is het broodnodige gedaan voor dit 20 jaar oud blokje en kan het er weer 10 jaar tegen aan ?
http://s5.postimg.org/f6eh2j7wn/DSC_2050.jpg (http://postimg.org/image/etn2wcpmr/full/)
Vrouwtje was niet happy :rolleyes:
http://s5.postimg.org/by9zphlmv/20140524_153817.jpg (http://postimg.org/image/s9a3lsy4j/full/)
http://s5.postimg.org/4pyd078w7/20140524_153738.jpg (http://postimg.org/image/vb0vvrb9f/full/)
http://s5.postimg.org/6vsnupccn/20140524_153743.jpg (http://postimg.org/image/5gr35zb9f/full/)
http://s5.postimg.org/xuwipuytj/20140524_153749.jpg (http://postimg.org/image/f2knma2f7/full/)
http://s5.postimg.org/g64ry8n2f/20140524_153755.jpg (http://postimg.org/image/taacaxf43/full/)
Aba Koppakking nr. 037 103 383 N volgens mij?
Ik heb de oude van de ABA is over die van de 2E gelegd maar ze zijn het zelfde ?
Scirocco_1600
24-05-2014, 18:48
Ik heb de oude van de ABA is over die van de 2E gelegd maar ze zijn het zelfde ?
je moet eens kijken rond het olieretrourkanaal ? daar zit er normaal verschil ( aba is iets breder normaal )
blokje ziet er anders wel fris uit :) :thumbup:
Nou de op bovenste foto liggen ze op elkaar ABA onder.
Zie geen verschil ?
2e foto bovenste is ABA
http://s5.postimg.org/9kwnc7wlj/DSC_2051.jpg (http://postimg.org/image/o43sdmpqb/full/)
http://s5.postimg.org/v8llmnwzr/DSC_2052.jpg (http://postimg.org/image/3l8w8kbsz/full/)
Johan1982MK1
24-05-2014, 19:08
Blokje ziet er zeker fris uit! Zuigers er ook mooi strak in.
Heb je de dynamo en de poelies en steunen e.d over?
De dynamo hou ik zelf om dat ik eerst nog wil testen of het lager van de mijne niet meer goed is ;)
Steunen waren er niet zo veel weet niet welke je bedoelt ?
Johan1982MK1
24-05-2014, 19:21
Nah ik zit weleens te denken om die van mij om te bouwen naar multi. De 9a heeft nl. nog een v-riem. En de poelies en dynamosteunen e.d zitten hier nog mooi bij.
Ik laat het je wel weten Johan :thumbup:
Ziet iemand het verschil tussen deze 2 hoofdlagers ?
http://www.wilmink-performance.com/acl-bearings-89.html
http://www.wilmink-performance.com/acl-bearings-90.html
Volgende is besteld :
Niet OEM
Oliefilter
Krukaskeerring Bakzijde 068 103 171 G
Set Cilinderkop bouten 06A103384C
4x Uitlaat pakking 028 1295 89B
1x Waterpomp o ring 038 121 119 B
1x Oliefilterhuis pakking 028 115 441 C
1x Oliepomp 027115105B
ACL dijfstanglagers
OEM
1x pakking krukasflens 026 103 161 B
1x Pakking Krukas flens bakzijde 026 1031 81 B
1x 1x Rubber ring hulpas flens N 903 53 501
1x Afdicht bout carterpan N 90288901
1x Ring Carterpan bout N 0138492
1x Crankcase Breather Round Seal 34,2X3 / N 90467301
9x Vliegwielboutjes N 10013401
6x Drukgroepbouten N 90206103
4x Dijfstang mooer 048105427
4x Drijfstang bout 048105425
OEM prijs aanvraag
Krukas lagers 026 198 491 A
1 set: thrust washers 026 198 421
Zuigerveren 053 198 151C
Koppakking staal 037 103 383 N
gooigolf
24-05-2014, 20:49
zou mooi die dynamo mee overzetten ,
heb je mooi multiriem .andere was volges mij niet fris ..ivm lager geluid .
Ik heb nu ook al een multi riem poelies zijn al allemaal van een Golf3 alleen dat schit geluid van de lager even uit sluiten.
Vandaag maar begonnen met het onderblok schoon maken was niet meer gewend om vieze handen te krijgen.
Lekker temperatuurtje in de schuur :D eerst met de slijptol met een staalborstel er in ,daarna boormachine en een zachtere staal borstel ,dan de staalborstel met de hand dan de dremmel voor alle kleinen hoekjes.
Tussen door goed spuiten met rem reiniger en motor reiniger en de laatste stap een nachtje in de remvloeistof ;)
http://s5.postimg.org/p7x3h2p53/DSC_2060.jpg (http://postimg.org/image/8wwzkrcn7/full/)
http://s5.postimg.org/qo8lz7s1z/DSC_2061.jpg (http://postimg.org/image/8y6xe6egz/full/)
Ondertussen ben ik zelf pik zwart :D maar het ziet er al goed uit :thumbup:
http://s5.postimg.org/6uwi6ieo7/20140525_133552.jpg (http://postimg.org/image/65dpu5e4j/full/)
http://s5.postimg.org/a30zjk0xz/20140525_133602_0.jpg (http://postimg.org/image/kpusoz937/full/)
En dan een nachtje in de remvloeistof :thumbup:
http://s5.postimg.org/b6l3vill3/DSC_2062.jpg (http://postimg.org/image/b6l3vilkz/full/)
http://s5.postimg.org/bxdu1anyf/DSC_2063.jpg (http://postimg.org/image/xjsuibmir/full/)
Had al wat tips gekregen om de binnenkant van het blok schoon te krijgen:
Vloer reiniger en hogedrukspuit.
Dr Muscle ....
Maar meer tips zijn van harte welkom :thumbup:
jorg-maashees
25-05-2014, 20:58
Ziet er goed uit Peter! Respect, dat je na zoveel tegenslag toch de draad weer oppakt!
Audi1981
25-05-2014, 21:13
Ziet er goed uit Peter! Respect, dat je na zoveel tegenslag toch de draad weer oppakt!
Die draad heeft ie nooit neer gelegd volgens mij :rock:
Nou je kan aan Eelco na vragen toen we de kop er af haalde dat ik zij als de kop kapot was had ik 10 jaar garagebox kosten betaald zo dat me zoontje hem kan af maken.
Maar dat was niet het geval dus bouwen we nu een onderblok zo als gewenst met weer wat ervaring rijker.
En als cadeau als ik hem dadelijk start is hij gelijk voor 95% goed afgesteld hahaha
Audi1981
25-05-2014, 21:26
Niks, die laatste 5% motten er ook uit :thumbup:
superbeast
25-05-2014, 22:12
Binnen 2 weken weer terug bij ruud op de bank? :thumbup: :D
Succes verder
Jel Golf 2 GTI
26-05-2014, 02:27
Veel succes, blijven volhouden en dan komt het wel goed :thumbup:
Week of 4 grasveld Volksdub :D mij kennende zullen er nog wel wat hobbeltjes in de weg zitten maar we gaan er voor :cool:
Onderdeeltjes druppelen binnen .... 1ste pakket binnen Boelm Vrijdag het pakket van de dealer en Jezus wat zijn die drijfstang bouten duur zeg :eek:
Dan nog een pakketje uit Duitsland met dank aan Joram voor het mee denken zuigveren en krukas lagers en dan nog het losse pakketje drijfstang lagers ;)
Voor de zekerheid nog een vraagbaakje Golf3 voor een how to en aanhaal momenten ;)
Al met al een duur onderblokje ;)
http://s5.postimg.org/fh4d4ug1z/DSC_2094.jpg (http://postimg.org/image/gjejndyv7/full/)
Audi1981
27-05-2014, 19:04
:thumbup:
Pompje ff nameten nog ;)
Stuur maar een App how to ;) heb de voelermaatjes mee genomen ;) .....die heb je nodig toch :rolleyes:
Scirocco_1600
27-05-2014, 19:19
Leuk spul ... Een volledige revisie kost veel geld :P ... :screwy:
Zeker maar als je zelf kan doen scheelt het een hoop op het stukje over maat zuigers na
is alles dadelijk toch echt gedaan !
sciroccoGTII
27-05-2014, 19:42
Welk merk drijfstanglagers ging je gebruiken peter? Als ik je een advies mag geven gebruik geen ACL drijfstanglagers, dit heb ik mede op aanraden van postma autosport. Deze zijn te hard voor de drijfstangtappen, krukas is het wel goed maar hun hebben er ook heel veel problemen mee gehad zij monteerden ze eerder ook in hun competitiemotoren en voor klanten hun competitiemotoren maar zijn overgestapt op Clevite lagers met hele goede resultaten. Ikzelf hebze nu ook gemonteerd, voor straatgebruiknis gewoon KS ook prima. Zonde van de vorige opbouw maar je pakt het nu wel op de juiste manier aan, laat je het draaiende gedeelte ook balanceren? Ook als je nieuwe zuigerveren plaatst de slotspeling goed (laten) afstellen.
sciroccoGTII
27-05-2014, 19:47
Plus als je nieuwe zuigerveren plaatst zeker even honen.
Wat is slot spelling ? Honen is wel de bedoeling ,krukas balanceren brengt dat met zich mee ik neem aan dat je dat bedoeld ?
edit is dat de spelling die je evt in de er zuigerveren uitsparing zit.
Das zuur Peter, dat je motortje inelkaar gelopen is... Las dat je vroeg naar Goed ben gegaan heb zal ik je wel gemist hebben. Rij ook elke dag over die snelweg hehe.
En slotspelling is de kier tussen de zuigerveer als die in de cilinder zit.
Audi1981
27-05-2014, 20:34
Veren meegeven aan het revisiebedrijf Peter, zij kijken dan hoeveel ze mogen doen voor je :thumbup:
Gelukkig alleen 1 drijfstang lager en een beschadigde krukas op deze zelfde plek cilinder 4.
Het is zo als het is gauw weer verder en we leren nu weer verder !
Audi1981
27-05-2014, 20:37
Welk merk drijfstanglagers ging je gebruiken peter? Als ik je een advies mag geven gebruik geen ACL drijfstanglagers, dit heb ik mede op aanraden van postma autosport. Deze zijn te hard voor de drijfstangtappen, krukas is het wel goed maar hun hebben er ook heel veel problemen mee gehad zij monteerden ze eerder ook in hun competitiemotoren en voor klanten hun competitiemotoren maar zijn overgestapt op Clevite lagers met hele goede resultaten. Ikzelf hebze nu ook gemonteerd, voor straatgebruiknis gewoon KS ook prima. Zonde van de vorige opbouw maar je pakt het nu wel op de juiste manier aan, laat je het draaiende gedeelte ook balanceren? Ook als je nieuwe zuigerveren plaatst de slotspeling goed (laten) afstellen.
Zal voor competitie motoren met hogere gemiddelde effectieve drukken wel opgaan, maar Peter rijd met standaard CR en drijfwerk...
Veren meegeven aan het revisiebedrijf Peter, zij kijken dan hoeveel ze mogen doen voor je :thumbup:
:thumbup:
Audi1981
27-05-2014, 20:40
Is ook alleen van toepassing als de zuigerveerspeling te klein is, dan werken zij de veren wat uit zodat ie in specs valt.
Zuigerveer speling te groot betekend doorhohnen naar eerste overmaat met bijbehorende zuigers en veren.
Of terug sealen, maar da's nog niet zo algemeen bekend...
Dat laatste zou nie grappig zijn Joram :shake:
zou ook niet verdient zijn zeg maar :rolleyes:
Audi1981
27-05-2014, 21:04
Nee maar over t algemeen doen ze niet meer als een paar honderdsten plus de squishrand eruit hohnen ;)
sciroccoGTII
27-05-2014, 21:13
Klopt, wat betreft de lagers zij vinden ze te hard daarom overgestapt op een ander merk ook al zijn/waren ze er dealer van dat zegt wel wat. Je wilt lagerslijtage hebben dan krukslijtage en ook op gewoon straatmotoren die meer kilometers draaien in het algemeen.
BlackbullTDI
27-05-2014, 21:20
weet je al iets over de oorzaak dat je lager kapot gelopen is?
wordt het gruis van die lagers niet door het gehele blok gepompt inc kop?
Oorzaak is nog gokken maar gruis moet ik terug kunnen vinden in de oliefilter toch.
En uiteraard de kop goed spoelen desnoods uit elkaar en spoelen.
Audi1981
27-05-2014, 21:30
Gruis wordt tegen gehouden door 't filter, zeker in dit geval is er niet meer mee gereden of wat dan ook.
Dus weinig kans op doorslag van het filter ;)
Ik heb in me blok dus ook acl drijfstanglagers zitten 😕 krukas lagers had ik originele ingezet.
Ik dacht dat ze juist wel beter zouden zijn, ben benieuwd dan.
En onderblok revisie is best duur inderdaad , weet er alles van....maar als je dit goed doet heb je wel lang plezier van je blok!
Nicky gebruikt ze ook in een cross auto dus ik dacht er ook goed aan te doen.
Incl het blok wat ik trouwens voor een mats prijsje mee gekregen had zit ik al op de 500€ zonder het honen ;)
vervelende is dat er een hele hoop pakkingen en bouten nu in een korte tijd dubbel gekocht zijn :rolleyes:
En het stukje tijd al is het nu hondenweer dus dat maakt ook nie uit.
Scirocco_1600
28-05-2014, 11:48
Nicky gebruikt ze ook in een cross auto dus ik dacht er ook goed aan te doen.
Incl het blok wat ik trouwens voor een mats prijsje mee gekregen had zit ik al op de 500€ zonder het honen ;)
vervelende is dat er een hele hoop pakkingen en bouten nu in een korte tijd dubbel gekocht zijn :rolleyes:
En het stukje tijd al is het nu hondenweer dus dat maakt ook nie uit.
idd ;) ik heb ze in de crossauto zitten , zelf in de scirocco met revisieblokje heb ik ze ook zitten :) ... tot nu toe nergens last van :)
het revisiebedrijfje waar ik mijn lagers gekocht heb rade mij dit ook aan ;) zeker geen originele want deze zijn te zacht( boterzacht :) )
Dub-Detail
28-05-2014, 19:41
Ik heb met die acl ook nog nooit problemen gehad.
Anders kun je de kruk ook nog harden. Dan moet het helemaal goed gaan.
Had ze al besteld dus kon zo wie zo net terug zonder verlies ;)
Onderblok is leeg :thumbup: ,nu nog even schoon maken :rolleyes:
http://s5.postimg.org/aermnsw5j/DSC_2102.jpg (http://postimg.org/image/5svifgamb/full/)
http://s5.postimg.org/vcxslvw07/DSC_2103.jpg (http://postimg.org/image/iljmfdm83/full/)
http://s5.postimg.org/rhuejbcuf/DSC_2104.jpg (http://postimg.org/image/xis3gdzgj/full/)
http://s5.postimg.org/u0g3jzykn/DSC_2105.jpg (http://postimg.org/image/erq6684w3/full/)
Audi1981
28-05-2014, 20:54
Ziet er goed uit onder de veren die zuigers :)
Nou de boel nog schoon krijgen dikke vette op gedikte olie troep :D
Joris_MK1
28-05-2014, 21:05
Ziet er goed uit onder de veren die zuigers :)
Die groeven zijn niet best hoor... In de breedte prima maar in de lengte is minder handig.
Peter je moet als je het blok naar een revisiebedrijf brengt even vragen of ze ook kunnen controleren of de cilinderwanden en cilinders nog rond zijn.
Cilinders worden nog gehoond ik neem dan dat ze dan ook gaan meten voor dat ze beginnen.
Audi1981
28-05-2014, 21:11
Ik zie zuigers met weinig tot geen blow-by sporen en wat leibaan-loopsporen, de zijkanten (pistonpen in/uitgang) vallen serieus mee.
Sowieso wordt alles op onrondheid gemeten, haaks en axiaal. Dit is normaal voor een blok met meer dan 100k joh :thumbup:
Audi1981
28-05-2014, 21:11
Cilinders worden nog gehoond ik neem dan dat ze dan ook gaan meten voor dat ze beginnen.
Precies :thumbup:
Scirocco_1600
28-05-2014, 21:58
Heb je de lagerkappen(lagerkappen van krukas en van drijfstangen) afgetekend ? Zodat ze terug gemonteerd worden als te voren ? ... Want als je ze wille keurig gaat monteren gaan ze loskomen .
Audi1981
28-05-2014, 22:00
Die zijn gemerkt af fabriek ;)
Scirocco_1600
28-05-2014, 22:13
Die zijn gemerkt af fabriek ;)
Als ik mij niet vergis staan er nummers op :) ... Net zoals de lagerkappen van de nokkenas
sciroccoGTII
29-05-2014, 00:34
Lagerslijtage ziet er ook goed uit peter van het onderblok, nette slijtage. Wat betreft de acl lagers is wat ik genoemde bedrijf niet het enige welke er negatief tegenover stond,ook al meerdere particuliere in mijn omgeving waaronder veel autosport gerelateerde kennissen welke niet echt te spreken waren qua hardheid van de ACL lagers. Had bovengenoemd bedrijf genoemd om de reden die ik daar ook al aangaf qua dealerschap, desalniettemin wil ik je keuze niet beïnvloeden enkelt qua info.
Alle info is welkom Maurits :thumbup: aleen dekeuze was al gemaakt en betaald :rolleyes:
De krukaslager kappen zijn idd genummerd 1,2,3,4,5 maar de drijfstang kappen volgens mij niet ,ieder geval niks gezien
Dus alles ligt nog op volgorde zo als het er uit is gekomen 1 voor 1 schoon maken misschien kom ik dan nog een kenmerk tegen anders na het schoon maken even merken.
Zo dat alles terug komt zo als het hoort :thumbup:
sciroccoGTII
29-05-2014, 10:34
Drijfstanglagerkappen goed bij de bij bijbehorende drijfstang houden ze zijn gelijnboord! Ook in de juiste richting ten opzichte van elkaar monteren, zitten nokken op de kopse kanten, daar kun je ook centers in tikken om te nummeren. Drijfstangen ook weer in de juiste richting monteren.
Heb de nokjes idd gezien en er staan pijlen op de zuigers dus dat moet ook goed komen.
Maar wat een K.T werk om dat onderblok aan de binnen zijde schoon te krijgen :mad:
Onder tussen een Petrol Head van de hele dag in de Diesel lucht te staan.
Alles is nu zo goed als schoon dat je het gewoon met je handen kan pakken aan raken zonder kolen schoppen te krijgen :D
Tip van Stefan om tapijt reiniger voor de binnen kant van het blok te gebruiken om de boel schoon te krijgen werkt prima :thumbup:
http://s5.postimg.org/nqktwzz5z/DSC_2109.jpg (http://postimg.org/image/mbj989y2r/full/)
http://s5.postimg.org/86i1k7efb/DSC_2110.jpg (http://postimg.org/image/v7ympye2r/full/)
z.g.a.n :D
http://s5.postimg.org/vyrcvqgg7/DSC_2111.jpg (http://postimg.org/image/tu6zunetf/full/)
http://s5.postimg.org/w01ap5i9z/DSC_2112.jpg (http://postimg.org/image/ms928gb7n/full/)
http://s5.postimg.org/m407pichz/DSC_2114.jpg (http://postimg.org/image/y5vljnlqb/full/)
Dub-Detail
29-05-2014, 18:45
Wel assembly-lube gebruiken met monteren peet.
Anders krijgt het blok al een knauw voordat hij goed en wel loopt.
Onder tussen een Petrol Head van de hele dag in de Diesel lucht te staan.
Alles is nu zo goed als schoon dat je het gewoon met je handen kan pakken aan raken zonder kolen schoppen te krijgen :D
Tip van Stefan om tapijt reiniger voor de binnen kant van het blok te gebruiken om de boel schoon te krijgen werkt prima :thumbup:
http://s5.postimg.org/nqktwzz5z/DSC_2109.jpg (http://postimg.org/image/mbj989y2r/full/)
http://s5.postimg.org/86i1k7efb/DSC_2110.jpg (http://postimg.org/image/v7ympye2r/full/)
z.g.a.n :D
http://s5.postimg.org/vyrcvqgg7/DSC_2111.jpg (http://postimg.org/image/tu6zunetf/full/)
http://s5.postimg.org/w01ap5i9z/DSC_2112.jpg (http://postimg.org/image/ms928gb7n/full/)
http://s5.postimg.org/m407pichz/DSC_2114.jpg (http://postimg.org/image/y5vljnlqb/full/)
Thanx Pim voor de tip :thumbup: Joram had me daar ook al op gewezen :D
En als ik goed heb heb als alles gemonteerd en wel in de auto zit even met een schroeftol de oliepomp rond laten draaien via het gat van de ontsteking had dit de eerste keer ook gedaan weet alleen niet meer hoe ik denk met een dop op de oliepomp sleuf :D
sciroccoGTII
29-05-2014, 22:58
Dop 13 op de oliepomp as peter. laat je de kruktappen ook nog even polijsten nij de revisiebedrijf voor het monteren van de nieuwe lagers?
Audi1981
29-05-2014, 23:41
Dop 13 op de oliepomp as peter. laat je de kruktappen ook nog even polijsten nij de revisiebedrijf voor het monteren van de nieuwe lagers?
Als ze nageslepen zouden worden misschien, maar te glad dan pakt er ook geen oliefilm meer op he?
Ik breng dadelijk het onderblok naar Ronnieabf die was zo vriendelijk om mij gisteren een pm te sturen dat hij bij een revisie bedrijf werkt.
En het zit nog om de hoek ook ;)
Hij gaat hem in de wasmachine doen :screwy: :D en honen voor mij.
En dan was Marcogolf1 zo vriendelijk om wat spullen bij zijn werkgever te bestellen de VW dealer :D daar gaan we eerst heen om de laatste pakkingen en bouten op te halen.
Mijn dank voor deze 2 heren :thumbup:
Als jij toch niet uit alle hoeken geholpen word dan weet ik het ook niet meer! Haha
Mag ook wel eens mee zitten he ,kan nie altijd regen en het forum zit idd vol met behulpzame mensen te veel om op te noemen :thumbup:
Ronnie kan dat wel, heb je n goede aan :thumbup:
Audi1981
30-05-2014, 09:35
Kijk dat gaat goed komen :thumbup:
Zeker en laat ik Ronnie nou al een keer eerder gezien te hebben via het verkoop van mij aba onderdelen in het verleden.
Hij ligt iedergeval bij hem nu en mocht er niks gebeuren kan ik hem Maandag avond op halen !
We zijn bijna compleet !
Nu alleen nog alle lagers en veren :D
http://s5.postimg.org/lxmimf3d3/DSC_2116.jpg (http://postimg.org/image/9izqm3bur/full/)
sciroccoGTII
30-05-2014, 12:57
Als ze nageslepen zouden worden misschien, maar te glad dan pakt er ook geen oliefilm meer op he?
een goede revisiebedrijf polijst de kruktappen eerst voor de laatste meting van de kruktappen om zo tot een spatzuivere meting te komen. Polijsten niet in de zin van een mooi showonderdeel, vervuiking van de lagers wegpoetsen en evt oude oliesporen in het midden van de tap. Dus niet enkeld na het slijpen van een krukas.
Laat het nieuwe blok maar komen ,even zwoegen maar was best te doen zo in je uppie zonnetje er bij alle knokkels kapot maar voldaan.
http://s5.postimg.org/svv863qvb/DSC_2120.jpg (http://postimg.org/image/kqd67y2mb/full/)
http://s5.postimg.org/yy2uwlfbb/DSC_2121.jpg (http://postimg.org/image/nlq9et6mb/full/)
http://s5.postimg.org/d06e2t0av/DSC_2122.jpg (http://postimg.org/image/qtuqrusw3/full/)
http://s5.postimg.org/7da15bxs7/DSC_2123.jpg (http://postimg.org/image/u1z84wf5v/full/)
Oh ja Joram had de zaak als adres op gegeven voor de DHL Zuigerveren en krukaslagers :rolleyes:
Net de oliefilter open gezaagd en zelfs daar zaten de schilfers van het lager :shake:
http://s5.postimg.org/g9kt99oef/DSC_2124.jpg (http://postimg.org/image/xmv3o4jpf/full/)
http://s5.postimg.org/8uvhgw2iv/DSC_2125.jpg (http://postimg.org/image/8i43apk8z/full/)
eerste stukje weder opbouw is een feit :rolleyes: netjes in de steenslag daarna zwart gespoten morgen aflakken :thumbup:
http://s5.postimg.org/qspec6gg7/DSC_2126.jpg (http://postimg.org/image/ft470kq0z/full/)
gooigolf
31-05-2014, 18:55
bob de bouwer heeft mooi plekkie :tongue:
Idd was van me zoontje met een beetje mazzel volgende week Zaterdag weer bouwen met Bob
gooigolf
31-05-2014, 20:20
:thumbup: ;) Idd was van me zoontje met een beetje mazzel volgende week Zaterdag weer bouwen met Bob
Audi1981
31-05-2014, 23:26
Idd was van me zoontje met een beetje mazzel volgende week Zaterdag weer bouwen met Bob
:rock:
Ik heb vandaag heel ruig de trekhaak onder de 'Tavia gezet, morgen de kabelboom :D
Weer een stapje verder onderblok netjes laten honen door Ronnie :thumbup: mijn dank is groot ,vakkundig en snel ook zo dat wij weer verder kunnen.
Ben er blij mee :rock:
http://s5.postimg.org/urrns4bev/20140602_210658_1.jpg (http://postimg.org/image/ljzfbf4cj/full/)
http://s5.postimg.org/xoja656mf/20140602_212642_1.jpg (http://postimg.org/image/azu36kp8j/full/)
:cool:
Johan1982MK1
02-06-2014, 21:44
Ziet er goed uit! Stootrandjes mooi weg, top!!
MarviinL
02-06-2014, 22:04
Nice, wat een topwerk dit :thumbup:
Zeker jongens ben er blij mee nu gauw verder bouwen deze week ;)
Gaat weer de goede kant op zo, heb je nou het blokje zo via de onderzijde in je eentje eruit gehaald :tongue: ?
Is nog best een zwaar brok ijzer vind ik, vooral de krukas maakt het zo zwaar :).
Onderblokje in elkaar zetten vond ik wel leuk werk alleen moet je goed opletten en je kop erbij houden, 1 foutje en je kan het hele blok in de soep laten draaien daardoor :wow: .
Idd zo is hij er uit gegaan danoontje power !!!
Krukaslagers en zuigerveren zijn ook binnen :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/2014-06-0314.52.44.jpg
Audi1981
03-06-2014, 17:24
Mooi spul! ;)
Zal wel lekker vlammen straks, welke oliepomp gebruik meette nou wat?
Wou de nieuwe gebruiken :D maar moet hem nog wel even na meten :D
Ga nu dadelijk eerst het blok spuiten niet ideaal maar het is nie anders.
Of toch nie ? Beslis zo Eelco komt morgen met een zuiger tang en met een beetje geluk ook een zuigerveren tang :limey:
Audi1981
03-06-2014, 17:46
zuiger tang
huh? :D
Huh hoe bedoel je spuiten of pomp hehehe
Cabby1990
03-06-2014, 20:25
Ik ben echt blij dat dit weer de juiste richting op gaat!
Keep up the good work! :thumbup:
Dokter D
03-06-2014, 20:39
Mooi werk Peter!
Altijd leuk een blok opbouwen! Alleen de reden waarom is iets minder maar dat ben je straks snel vergeten.
Ik ben echt blij dat dit weer de juiste richting op gaat!
Keep up the good work! :thumbup:
Gaan we doen ;)
Mooi werk Peter!
Altijd leuk een blok opbouwen! Alleen de reden waarom is iets minder maar dat ben je straks snel vergeten.
Zeker ,maar goed ! ik kan dadelijk weer me boterham op het blokje leggen zonder dat we olie zitten te happen zo als ik gewend ben :thumbup:
Schoner dan dit kreeg ik hem niet.
http://s5.postimg.org/n0fj7awnb/20140603_212837.jpg (http://postimg.org/image/rz31lu0g3/full/)
Daarna in de lak !
http://s5.postimg.org/ingzovnwn/DSC_2139.jpg (http://postimg.org/image/6yd00wwxv/full/)
http://s5.postimg.org/e0axn40jr/DSC_2140.jpg (http://postimg.org/image/cl9cydzgj/full/)
En dan met blank afgewerkt en dadelijk verhitten maar om hem af te bakken.
http://s5.postimg.org/4ib6n2evb/DSC_2151.jpg (http://postimg.org/image/sm1ybcxc3/full/)
http://s5.postimg.org/5ymp57hs7/DSC_2152.jpg (http://postimg.org/image/vu6foejlv/full/)
:cool:
yniezink
03-06-2014, 21:50
Mooi!
Joris_MK1
04-06-2014, 10:52
Wat voor lak gebruik je? Ziet er goed uit
Btw je motorcode is niet te lezen man haha!
Hitte bestendige lak 800gr motorcode was al niet te lezen heb wel het kenteken er bij.
Nou weer wat verder eerst de zuiger uitsparingen sshoon gemaakt wat een shit werk is dat zeg.
Halfuurtje per zuiger maar het resultaat was dan ook brandschoon.
http://s5.postimg.org/oh4tuo3pj/image.jpg (http://postimg.org/image/hdwyf1y9v/full/)
Daarna vandaag met Eelco de krukas en hulpas gemonteerd ,zuigerveertjes er op.
Helaas nog steeds geen drijfstang lagers was Woensdag nog langs het bedrijf geweest nee meneer deze week heeft u ze.
Vanmiddag nogmaals gebeld nee meneer vandaag komen ze bij ons binnen.
Wat denk je half vijf mailtje sorry gaat nog langer duren we hebben wel vervangende maar die zijn 20€ duurder :blahblah: ....... idioten.
Toen wat what's upjes gestuurd Eelco druk bellen hopelijk morgen ochtend dorp hier naast bij de revisie boer drijfstang lagers halen.
Dan zou het blok er dan toch nog Zondag in kunnen ipv Zaterdag.
http://s5.postimg.org/br0lhkvrb/image.jpg (http://postimg.org/image/mqlst6m6b/full/)
http://s5.postimg.org/4cb9p79vr/image.jpg (http://postimg.org/image/tic7w1b5v/full/)
http://s5.postimg.org/shbz6wu6f/image.jpg (http://postimg.org/image/niogsdqdf/full/)
http://s5.postimg.org/silx0bw07/image.jpg (http://postimg.org/image/iy2adg6o3/full/)
Nog wat deeltje van kleur veranderd :D
http://s5.postimg.org/tm61cagnb/image.jpg (http://postimg.org/image/pd1ba4ddv/full/)
http://s5.postimg.org/44nmsoyx3/image.jpg (http://postimg.org/image/mwzhw9vb7/full/)
En nou maar hopen dat we morgen wat meer geluk hebben :cool:
kijk hier is weer heel wat liefde in gestoken :thumbup:
Hier is inderdaad weer een bak liefde ingestoken!
Nog tijd voor het gezin?
Nou ze moeten me soms wel even af remmen maar ik heb een planning in me hoofd en die moet dan ook gehaald worden plus ik was vrij vandaag met de hoop alles in elkaar te zetten om morgen in te bouwen en starten. ... schuift nu op naar Zondag met heel veel geluk....
En niet te vergeten had vandaag hulp van Eelco ;)
Is toch allemaal best rap gegaan moet ik zeggen!
En dan ook nog zeer net werk. Heb je nu ook overmaatse zuigers erin?
Nee was nie nodig alles zat nog mooie binnen de toleranties :thumbup:
sciroccoGTII
06-06-2014, 23:05
Netjes werk peter ziet er top uit! Misschien overheen gelezen maar ook nieuwe botjes voor de drukgroep en vliegwiel? Wordt vaak vergeten maar wel vervangen!
Audi1981
06-06-2014, 23:11
Lekker bezig kerel :thumbup:
gooigolf
07-06-2014, 06:05
word weer netjes peter ..
hoop dat je spulle vandaag compleet zijn .
kun je mooi opbouwe dit lang weekend :) :thumbup:
Netjes werk peter ziet er top uit! Misschien overheen gelezen maar ook nieuwe botjes voor de drukgroep en vliegwiel? Wordt vaak vergeten maar wel vervangen!
Liggen allemaal klaar samen met de veelste dure drijfdtang boutjes en moeren :thumbup:
En nu maat hopen dat ze over 2 uur zeggen uiteraard zijn de drijfstang lagers binnen :D
RobbieMK1
07-06-2014, 07:05
Goed bezig! Herkenbaar ook, die GFT bakken gebruik ik ook vaak als werkbank :D
Johan1982MK1
07-06-2014, 07:57
Goed bezig peter. Echt respect voor je doorzettingsvermogen.
En we blijven m natuurlijk volgen ;)
Geluk is aan mijn zijde drijfstang lagers waren binnen gisteren om 16.30 bestelt zo kan het dus ook.
Hoofd leverancier Wilmink had ik nu maar daar gelijk die andere bestelt had ik ze een dag later op kunnen halen bij Harry Vos :rolleyes:
http://s5.postimg.org/u2r8yq4ef/IMG_20140607_WA0000_1.jpg (http://postimg.org/image/59hoy2ldv/full/)
Verder bouwen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cool:
:thumbup: goede vorderingen, succes met de opbouw
Audi1981
07-06-2014, 10:12
Ha da's mooi, we mogen maar blij zijn dat je niet bij de belastingdienst werkt Peter :D
Na een dagje sauna in de schuur weer lekker opgeschoten.
Vanochtend weer hulp gehad van Eelco na dat de drijfstang lagers binnen waren gekomen.
Zuigertjes er in :D
http://s5.postimg.org/xnn4hy8xz/DSC_2270.jpg (http://postimg.org/image/gzvmfge6b/full/)
http://s5.postimg.org/qlts9hupz/DSC_2271.jpg (http://postimg.org/image/igbqbc6gz/full/)
:rolleyes:
http://s5.postimg.org/3zogwrgzr/DSC_2273.jpg (http://postimg.org/image/j8eeajao3/full/)
http://s5.postimg.org/exzqey5l3/DSC_2275.jpg (http://postimg.org/image/ujh1ywhj7/full/)
Netjes werk peter ziet er top uit! Misschien overheen gelezen maar ook nieuwe botjes voor de drukgroep en vliegwiel? Wordt vaak vergeten maar wel vervangen!
Koppeling over zetten die was nog goed na 300km :D met nieuwe bouten
http://s5.postimg.org/ep25p0ssn/DSC_2277.jpg (http://postimg.org/image/rt7q1pkub/full/)
Afgedraaid vliegwiel er terug op.
http://s5.postimg.org/4t12pdn0n/DSC_2278.jpg (http://postimg.org/image/6xlfqgon7/full/)
Nu nog even de pijl stok pijpje bij buigen om weer tussen de carburateurs te komen.
http://s5.postimg.org/4hjmcm6kn/DSC_2281.jpg (http://postimg.org/image/inzd7uhfn/full/)
Nog tijd voor het gezin?
Nu nog kijken of ik de boel morgen ga monteren of Maandag in goed over leg met de baas thuis :D
Goed opgeschoten!
Ja overleggen met de baas hoort erbij
Scirocco_1600
07-06-2014, 17:25
Het einde is inzicht ... Ook zorgen voor je de motor gaat opstarten dat je oliedruk hebt ... Starten zonder ontsteking , zoveel mogelijk opgieten , want je wilt niet dat je blok in snot draait omdat je blok 2 min. Geen oliedruk heeft :) misschien over het hoofd gezien ? Maar je steekt toch een nieuwe oliefilter ?
Edit : ik weet het weer je hebt u filter opengesneden dus die nieuwe filter komt er sowieso op :thumbup:
Audi1981
07-06-2014, 18:09
Pomp had ie al nat gemaakt met olie en straks voor t starten ff ontsteking eruit en met de boortol druk opbouwen :thumbup:
Cabrionick
07-06-2014, 19:18
Hoi
Dat gaat snel zeg
Mag ik vragen bij wie je je spruitstuk hebt laten maken en wat het koste
Wil mijn webbers er af halen en ook bike carbs er op zetten
Mvg Nick
Idd Joram zo gaan we doen had ik ook de eerste keer ook gedaan :thumbup:
Hoi
Dat gaat snel zeg
Mag ik vragen bij wie je je spruitstuk hebt laten maken en wat het koste
Wil mijn webbers er af halen en ook bike carbs er op zetten
Mvg Nick
Waarschijnlijk morgen starten en hangen of andersom :D
Spruitstuk heeft Pim gemaakt Dubdetail forum sponsor en de topic starter van het grootte motorfiets carburateurs topic ;)
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66904
gooigolf
07-06-2014, 20:39
heb nog net zo.n set als peter liggen 6x ..2 reserve
alles erbij ..mocht iemand zijn geintreseerd doe ma pb :thumbup:
superbeast
07-06-2014, 21:26
flink de gang erin hoor, :D :thumbup:
Zeker heb mogen proeven ,en na het afstellen 0 km gereden hoe sneu is dat.
Maar na familie overleg gaat het morgen dan toch echt gebeuren moet raar zijn wilt hij s avonds niet starten ;)
gooigolf
08-06-2014, 06:42
:thumbup: :tongue: :tongue: Zeker heb mogen proeven ,en na het afstellen 0 km gereden hoe sneu is dat.
Maar na familie overleg gaat het morgen dan toch echt gebeuren moet raar zijn wilt hij s avonds niet starten ;)
Peter zal wel vol aan de gang zijn nu!
Scirocco_1600
08-06-2014, 11:56
Pomp had ie al nat gemaakt met olie en straks voor t starten ff ontsteking eruit enmet de boortol druk opbouwen :thumbup:
dit komt goed :) ... :thumbup: ben benieuwd wat het zegt op de testbank :)
Audi1981
08-06-2014, 12:22
De laatste run was 128pk aan de wielen, Ruud had gezegd dat ie 95% goed stond zo...omgerekend iets van 147 aan de krukas?
Genoeg om een mk1 lekker vlot te maken en laten klinken :D
Peter, wat voor luchtfilters had je nou gekocht bij Ruud?
Edit: Er is maar 1 domme lul en dat ben ik heb gewoon de verkeerde bouten bestelt. ............. :(
Sta je dan onderstel klaar bak en onderblok er in alleen nog de kop ,waterpomp ,dynamo ,carbs,distributie klaar meer gaat niet.
superbeast
08-06-2014, 13:37
Das inderdaad balen zeg, dat het verkeerde bouten zijn
Audi1981
08-06-2014, 13:43
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Diep ademhalen
Even in perspectief zien...
En door...
Ben nu bij 1000 maar het gaat er nog steeds nie in bouten hebben een andere kop ipv de 12tand.
Dan zijn ze ook nog M10x1.5 IPV M11 :shake: starten had er makkelijk ingezeten
me de hele week de tering gewerkt voor vandaag en dan ......
Ging vlotjes 1 reserve band kistje van 10cm precies de hoek om de motorsteun vast te zetten.
http://s5.postimg.org/4iy5jrxs7/DSC_2283.jpg (http://postimg.org/image/jeword96r/full/)
Dan de bak er handmatig op bovenste bouten er in.
Krik er onder en de andere motorsteun vast :thumbup:
http://s5.postimg.org/oua062q4n/20140608_110012_1.jpg (http://postimg.org/image/sqnc22b43/full/)
Alles er op wat maar kon.
http://s5.postimg.org/3upb0tz2f/DSC_2284.jpg (http://postimg.org/image/yowjyk4oz/full/)
:mad: :shake: :wow: :eek:
http://s5.postimg.org/x11zxng7b/20140608_134831_1.jpg (http://postimg.org/image/ovjxzhryb/full/)
De laatste run was 128pk aan de wielen, Ruud had gezegd dat ie 95% goed stond zo...omgerekend iets van 147 aan de krukas?
Genoeg om een mk1 lekker vlot te maken en laten klinken :D
Peter, wat voor luchtfilters had je nou gekocht bij Ruud?
Ik heb ze nu van K&N deze bestaan uit 1 gedeelte de oude daar kon je de filters draaien los van het gedeelte wat op de carbs zat.
En deze hebben van binnen een kelk vorm wat weer beter is voor de air flow.
Keken is idd nie goed ,vol in de rijwind ,airbox zou het beste zijn volgens Ruud ;)
Dichte aluminium bak om de carbs heen dan in de kopse kanten 2 haakse bochten vol in de rijwind :cool:
http://s5.postimg.org/wydix2n5z/DSC_2286.jpg (http://postimg.org/image/jhgke7cub/full/)
Tering wat balen zeg van die bouten!
Kan je weer wachten
Wordt nog erger is me eigen schuld auw....... net even alles na gekeken en een paar pagina's terug staat het ook ik heb het vw nr met op het eind een C bestelt had B moeten zijn..........ben en blijf een amateur
robertoal
08-06-2014, 19:18
Geen amateur! Meer een gast met doorzettingsvermogen. Super veel respect hoe je door blijft gaan!
robertoal
08-06-2014, 19:18
Geen amateur! Meer een gast met doorzettingsvermogen. Super veel respect hoe je door blijft gaan!
Audi1981
08-06-2014, 19:27
Nou idd, terwijl half nederland op z'n terras ligt te puffen is Peter aan t bouwen :thumbup:
:thumbup: Thanx jongens !
Misschien toch nog een geluk had nu ook de Mocal oliekoeler mee genomen en hier kwam toch nog wel wat drijfstanglager troep uit zetten.
Was van plan om hem bij de garage alleen even door te blazen met de compressor :rolleyes:
Zal er morgen niet stiekem ergens iets open zijn voor de kopbouten :D
superbeast
08-06-2014, 22:15
effe rondbellen, wie weet :D
Inderdaad wie weet!
Hier in de buurt zijn wel wat autoonderdelen bedrijfjes vaak open op feestdagen.
Black Devil
08-06-2014, 22:38
Ik kan wel kijken of ik toevallig iets op het werk heb morgen. Waar woon je eigenlijk?
Serieus hard gegaan hier!
Ziet er allemaal weer erg goed uit. Jammer van de verkeerde kop houten
Ik kan wel kijken of ik toevallig iets op het werk heb morgen. Waar woon je eigenlijk?
:thumbup: in de buurt van Dordrecht ,eigenlijk ben ik wel dom geweest om te dood te staren op starten.
Als ik de kop nu vast gezet had met oude bouten had ik af kunnen bouwen.
En had ik dus alleen nog 10 bouten moeten vervangen :rolleyes:
Ja peter je wilt wat hebben om naar vooruit te kijken he.
Dus ik begrijp het wel
Black Devil
09-06-2014, 13:17
Ach weet je, zo loopt het nou eenmaal......hangt ook niet meer op een dag toch.
Idd is meer dat je je zelf gek maakt :rolleyes:
Net nog even 3 uurtjes geweest :cool: enigste wat nu nog moet gebeuren is het uitlaatspruitstuk onderste 2 stabistangen ,multiriem en kap en 10 nieuwe bouten :redface: en de vloeistoffen :thumbup:
http://s5.postimg.org/izulpu213/DSC_2292.jpg (http://postimg.org/image/bjvc41ebn/full/)
Dus je hebt de kop er nu los op liggen?
Nee met oude bouten vast gezet op de eerste fase 40nm.
Hey Peter wat een verhaal allemaal weer, had al een poosje niet gekeken ivm eigen zaak.
Maar dat is toch wel weer een tegenvaller wat je hebt gehad.
Goed van je dat je gewoon weer doorgaat al valt dat niet mee.
Succes man!
Scirocco_1600
09-06-2014, 19:46
Nee met oude bouten vast gezet op de eerste fase 40nm.
zijn het rekbouten ? want sommige kopbouten( indien geen rekbouten ) kun je gewoon opnieuw gebruiken ( al hoewel ik ze toch telkens vervang )
Ja zijn rekbouten dus moeten echt vervangen worden !
Hey Peter wat een verhaal allemaal weer, had al een poosje niet gekeken ivm eigen zaak.
Maar dat is toch wel weer een tegenvaller wat je hebt gehad.
Goed van je dat je gewoon weer doorgaat al valt dat niet mee.
Succes man!
Tis nie anders :rolleyes: Branko ,komt vast goed met je eigenzaak :thumbup:
En peter? Hoe staat het ermee?
Dokter D
10-06-2014, 22:22
Ik heb een plaatje voorbij zien komen met verse noeuwe boutjes in de juiste maat :thumbup:
Audi1981
10-06-2014, 22:30
Ik denk dat er nu ff alleen maar schaapjes voorbij komen :D
Of zou die van wat anders dromen?
Dokter D
10-06-2014, 22:42
Ik denk dat ie kopbouten aan het tellen is :d
Johan1982MK1
10-06-2014, 22:43
:D
Serieuze vooruitgang geboekt. Lijkt er al weer op.
Ze zitten in me rugzak vandaag iets eerder stoppen en knallen maar gisteren hadden we de puf er niet voor.....nieuwe dag nieuwe kansen !
He's A Live Again !!!!
Lekkerrrrrr hoor motor draait weer :D
wdCK11bBcbk
:limey: :thanks: allemaal bedankt voor het meedenken en mee leven :D
superbeast
11-06-2014, 20:16
Nou effe inrijden en weer genieten hoor :D
Black Devil
11-06-2014, 20:33
Goed zo!!
Audi1981
11-06-2014, 20:35
:drive:
The power of the forum :thumbup:
Nou effe inrijden en weer genieten hoor :D
Goed zo!!
:drive:
The power of the forum :thumbup:
zeker weten ! :D
RobbieMK1
11-06-2014, 21:01
Torretje klinkt weer goed :thumbup:
Proost! Mooi Peter, de aanhouder wint! ;)
Juist Rik achter af weer een leuke ervaring om zo een onderblok op te bouwen.
Op naar de bak deze is er ook zo onder gegaan is nog een oude Golf 1 GTI bak van een DX bakcode 7G.
Audi1981
11-06-2014, 21:50
Juist Rik achter af weer een leuke ervaring om zo een onderblok op te bouwen.
Op naar de bak deze is er ook zo onder gegaan is nog een oude Golf 1 GTI bak van een DX bakcode 7G.
Een echt project is nooit klaar :D
MarviinL
11-06-2014, 22:01
Mooi man, dingetje loopt netjes
Johan1982MK1
11-06-2014, 22:12
Loopt weer netjes! Zal vast een grote opluchting zijn :D
Cabby1990
12-06-2014, 04:45
Draait mooi! Ben blij voor jou! :thumbup:
Thanks allemaal lekker geslapen :D
Vraagje nu heb ik zo'n verstelbaar nokkenas tandwiel is dit nu om de timing exact goed te zetten ?
Of kan je zelf nog meer met dit en hoe je kan naar - draaien links om of naar rechts maar wat zijn dan de voordelen.....?
Netjes hoor peter! Loopt weer heel mooi.
Zitten de 2 rechter luchtfilters nu tegen de radiateur aan?
Bijna ik zou de radiateur wat dichter bij de slotplaat kunnen krijgen.
Audi1981
12-06-2014, 11:57
Bij deze ook maar eens mijn MK1 in het project hoekje gooien.
Wordt waarschijnlijk niet zo schokkend als de meeste die ik voor bij zie komen.
:lmao: :lmao: :lmao:
Wahahahahaha zo loopt het dus uit de hand :D
Johan1982MK1
12-06-2014, 12:07
Thanks allemaal lekker geslapen :D
Vraagje nu heb ik zo'n verstelbaar nokkenas tandwiel is dit nu om de timing exact goed te zetten ?
Of kan je zelf nog meer met dit en hoe je kan naar - draaien links om of naar rechts maar wat zijn dan de voordelen.....?
Je kan nokkenassen preciezer stellen en de koppelband eerder of later laten inkomen.
Ook met een gevlakt onderblok of kop is het noodzakelijk ivm de timing.
En wat ik wel eens heb gehoord is dat met een oudere motor waar de kleppen iets dieper liggen is het ook handig omdat de nokkenasdiagram niet meer 100% overeenkomt met de fabriekswaarden.
Maar dat zal met jouw motor niet het geval zijn :D
Enorm veel respect voor je doorzettingsvermogen!
Veel anderen hadden m waarschijnlijk in de schuur getrapt, en er een jaar later misschien eens mee verder te gaan.
Top man!
:lmao: :lmao: :lmao:
Wahahahahaha zo loopt het dus uit de hand :D
Ja dat is door jullie gekomen hoor ,laten denken dat je meer kan allemaal slechte voorbeelden hier op het forum van veelste snelle auto :D
Je kan nokkenassen preciezer stellen en de koppelband eerder of later laten inkomen.
:D
Eerder zou ik wel leuk vinden :D
http://s5.postimg.org/t8s6gb8w7/DSC_1334.jpg (http://postimg.org/image/m5kb0p3gj/full/)
Maar moet hij dan naar de - gedraaid worden of naar + met voorzichtigheid ?
Enorm veel respect voor je doorzettingsvermogen!
Veel anderen hadden m waarschijnlijk in de schuur getrapt, en er een jaar later misschien eens mee verder te gaan.
Top man!
In me hoofd heeft dat wel even gespeeld in Goes maar daarna kan je niet anders dan bouwen en willen rijden :D
sciroccoGTII
12-06-2014, 19:44
Peter niet zomaar aan gaan draaien! Kijk naar je gevevens van de nokkenas welke timing zij aanraden. Dit meet je met een gradenschijf en een meter op een statief en in bdp. Hierna kun je op de testbank gaan en kijken wat je met een kleine verdraaing doet of het helpt. Let wel hele kleine stapjes die streepjes zijn almveel te grof je timing staat heel snel al op de boel kapot rammen met een beetje knappe lift. Als het goed is heb je het verstelbare tandwiel nu op de setting van een orgineel exemplaar staan ?
Shit dat papiertje ligt in de garage dus geen doe het zelf actie ben allergische voor draaid kapot.
Johan1982MK1
12-06-2014, 19:53
het eerder laten sluiten van de kleppen geeft meer onderin en later sluiten bovenin meer vermogen. Als ik ff niet naar die zwarte pijlen kijk die erin getekend en puur naar je tandwiel kijk zou je m in het + gedeelte moeten zetten om de kleppen eerder te laten openen/sluiten en vice versa. Draai na het stellen altyd de motor met de hand rond om zeker te zijn dat hij vrij loopt. En verdraai het tandwiel met mate dwz een heel klein beetje per keer.
Dit is het papiertje wat er bij zit als je op de foto drukt wordt het groter en ik kan dan wel in zoomen en is het leesbaar maar waar moet je dan naar kijken ?
duration
279 / 279°
duration
243 / 243°
maximum lift
11.50 / 11.50mm
lift at TDC
2.70 / 2.70mm
Klepspreiding 108Gr zo wel in als uit
Laatste 2 regels zijn niet goed te lezen
http://s5.postimg.org/74pbhvr9j/DSC_8698.jpg (http://postimg.org/image/3l3ds2ojn/full/)
free upload image (http://postimage.org/)
sciroccoGTII
12-06-2014, 22:11
http://m.youtube.com/?client=mv-google&ytsession=1j_1lUOO57JjzPNbpbnf7qYWdmTLD_7I6c9a9GEH4NaQRsf7R3Xkm6B5d_JoMesZmsjGZ3C7M6LcMCjzJwpN6Ez7UTsso2Bw82oXRrnTAF_DiWeSqY3V6g5ppmPpCHtQ8-STmm36wtzELLJFBLyGVMYZFdXw9ZhOScHXAngWc66NMgTmSP_iF6shhP0ipGkmeRxfX_q1_6sviWgSUCoSJYE6ZQL_vxO42LHQ6rp-l3pEc-ppV6vHKe5noujk5_258p8ZIUNxxACh8gbY4lvmmLZ-OkxexSThnhp9b9AL9vQ#/watch?v=-VwsbEg7Z4I
Om je er even een beeld bij te geven zonder een lap tekst die niet meer te begrijpen is, gaat dus om de kleplift in bdp welke op je papier staat. Op de testbank wat gaan verstelling dan weet je wat je doet en welk effect het heeft en tot welk punt.
Johan1982MK1
12-06-2014, 22:21
http://m.youtube.com/?client=mv-google&ytsession=1j_1lUOO57JjzPNbpbnf7qYWdmTLD_7I6c9a9GEH4NaQRsf7R3Xkm6B5d_JoMesZmsjGZ3C7M6LcMCjzJwpN6Ez7UTsso2Bw82oXRrnTAF_DiWeSqY3V6g5ppmPpCHtQ8-STmm36wtzELLJFBLyGVMYZFdXw9ZhOScHXAngWc66NMgTmSP_iF6shhP0ipGkmeRxfX_q1_6sviWgSUCoSJYE6ZQL_vxO42LHQ6rp-l3pEc-ppV6vHKe5noujk5_258p8ZIUNxxACh8gbY4lvmmLZ-OkxexSThnhp9b9AL9vQ#/watch?v=-VwsbEg7Z4I
Om je er even een beeld bij te geven zonder een lap tekst die niet meer te begrijpen is, gaat dus om de kleplift in bdp welke op je papier staat. Op de testbank wat gaan verstelling dan weet je wat je doet en welk effect het heeft en tot welk punt.
Idd en gaat dus ook om halve graden. Te veel resulteert in vermogensverlies. Mooiste is afstellen op de bank. Dan zie je in de curve wat er gebeurd.
Met mijn uitlaatnokkenas op de inlaat had t wel effect alleen nadeel is dat je bij mij de nokkenassen onderling (overlap) niet kon verstellen dmv een verstelbaar kettingwiel.
Hierdoor krijg je het nooit perfect en daarom heb ik gekozen om de standaard kr assen er weer in te zetten en op een later moment een echte snelle as te monteren icm verstelbare kettingwielen. (Deze zijn nogal prijzig :D).
Maar mogelijk heeft het bij jouw setup wel meer effect omdat je een betere nokkenstok hebt gemonteerd.
De youtube link doet het helaas niet ? brengt me ieder geval niet naar een lap tekst ;)
Vandaag dacht ik even een uurtje of 3 te gaan rijden :shake: ik had maar 3 versnellingen had toen het bloker uit lag de schakelvinger iets verzet :rolleyes: om dat hij wat moeilijk in 1 ging.
Nou dat was dus een beetje te had een achteruit en 3 en 4 denk ik.
Dit had ik toen laten doen dus zelf nog nooit gedaan was even lastig uiteindelijk de pook maar in 2 de versnelling gezet bak in 2 en toen de vinger vast gedraaid.
Nu heb ik weer alle versnellingen ,maar me km teller doet het ook niet meer tijdens het demonteren van de bak wou ik de bak laten zaken maar hij zat nog vast aan de kabel en nu doet hij dus niks meer :rolleyes:
Hij is niet gebroken want het wormwiel heb ik nog opnieuw gemonteerd misschien ligt hij uit de teller ?
Morgen dan maar een lekker eind rijden is een keer goed wassen en poetsen :D
Wat is hier op korte tijd weer allemaal gebeurd.
Laatst had ik nog gelezen dat je op de testbank ging en dat er een drama was gebeurd.. Maar ik had geen idee wat er juist aan de hand was.
Echt knap hoe je het weer aanpakt zoals het komt en gewoon direct door gaat.
Het gaat echt een plezier zijn om in te rijden. Wat een auto :thumbup:
Ja echt petje af wat deze man in korte termijn voor mekaar heeft gebokst.
Heel veel respect voor!!
Heb elke dat het topic bekeken of er weer wat vorderingen waren, achja wat wil je als je ongeneeselijk ziek thuis zit.
Audi1981
13-06-2014, 23:23
Heb elke dat het topic bekeken of er weer wat vorderingen waren, achja wat wil je als je ongeneeselijk ziek thuis zit.
Kerel, wazzup? ( mag over pb )
Dat mag ook hier, ziekte van crohn waar de medicijnen niet meer bij aanslaan.
Dus waarschijnlijk operatie.
Heel veel sterkte Kenny.... :thumbup:
Vandaag een heerlijk stukje door de polder getuft ...130km helaas is er iets met me teller /kabel ik heb met het demonteren van de bak heel even het hele gewicht aan deze kabel gehad was hem vergeten los te maken .... :rolleyes:
Alles los gehaald vanochtend niks afgebroken ook niet bij de teller aansluiting wel is de buitenmantel van de kabel iets uit gerekt.
Morgen ga ik hem netjes poetsen en al vast zo goed als mogelijk klaar maken voor Volksdub :thumbup:
Helaas geen tijd om terug te gaan naar de spuiter dus het is nie anders so please be gentle if you spot him ;)
Plaatjes om dat het kan :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/MK120141van1Large_663813.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/MK120141van1-3Large.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/MK120141van1-2Large.jpg
Audi1981
14-06-2014, 16:28
Buitenkabel opgerekt > binnenkabel drijft tellerbak niet meer aan ;)
Tsja denk het ook wel vervelend zonder kom teller rijden en de tom tom pakt niet lekker in de sigaretten aansteker die trouwens ook niet aangesloten was.
Dit heb vanochtend ook gelijk gedaan grijs/rood kabel zat er gewoon niet dus nieuw kabeltje getrokken vanaf de originele stekker en een massa ;)
Wat een mooie foto's van een schitterende wagen.
Thanx Kenny :thumbup: en nu maar hopen dat alles heel blijft voor een half jaartje of zo :D
MarviinL
14-06-2014, 21:36
Heerlijke wagen!
http://www.volksdub.nl/ Ready !!!
Auto netjes gepoetst van binnen schoon ,velgjes gepoetst tot dat je vingers pijn doen.
Mochten er nog tips zijn om de RM's schoon te maken kom maar op wat een k.t werk.
Ben je net klaar met het dak flats komt er zo stink vogel over zetten :mad:
http://s5.postimg.org/y93ethio7/20140615_142735.jpg (http://postimg.org/image/68zb97f7n/full/)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_2313Large.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_2314Large.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_2315Large.JPG
Audi1981
15-06-2014, 16:36
Mochten er nog tips zijn om de RM's schoon te maken kom maar op wat een k.t werk.
Fatsoenlijke velgen kopen :D
Scirocco_1600
15-06-2014, 16:43
Fatsoenlijke velgen kopen :D
Jup zeg ik ook ... Mijn exip's zijn ook zo leuk om te poetsen :)
Joris_MK1
15-06-2014, 17:04
Ze maken daar van die dingen voor die zetten wat meer druk achter het water... Jouwe zijn niet met action verf gespoten dus denk dat dat wel perfect gaat! :)
Fatsoenlijke velgen kopen :D
Jij ben nie grappig Joram ;)
Ik zal ze gewoon wat vaker schoon maken en hogedruk is misschien ook een idee met wat rommel dat remstof beter verwijderd ,hadden we natuurlijk nie liggen.
Audi1981
15-06-2014, 17:28
Zijn gepolijste randen toch? Suc6 met onderhouden ;)
Veel tijd en veel liefde in steken, blijven ze mooi ;)
martiepartie
15-06-2014, 17:29
Dasty. Even laten inweken en afspuiten haalt al veel rommel weg.
Mooie golf trouwens, beetje jaloers ben ik wel :)
Dankje ,zijn idd gepolijst Joram zag ook dat ze van die handige borstels hadden waar mee je wel tussen dedriehoekjes kan komen ipv je pinkie.
Cabrionick
15-06-2014, 20:33
Hoi style
Ging je nu nog een keer naar Ruud Frederiks'/tovami
Of staat de vw nu al goed afgesteld
Mvg nick
Ik ga nog een keer staat nu voor 95% goed ,maar ik wil 100 en nog een keer spelen met me nokkenas tandwiel.
Maar geen haast eerst lekker rijden.
Cabrionick
15-06-2014, 20:42
Kan ik goed snappen eerst lekker genieten
Ziet er geweldig uit
Mvg nick
Wie mooie velgen wil hebben moet pijn lijden haha. Wat dat betreft zijn BBS'jes erg tijdrovend om schoon te maken ja haha.
zoiets zou wel makkelijke zijn denk ik : http://carclean.nl/product/Monello/Wheel_Woolie_Spoke_Large_102565
Maar echt een pracht dingetje. Mijn favo golf 1 kleur samen met marinogeel
Die ziet er idd geschikt uit :thumbup: zat ook nog even te kijken of de mk1 nog wat verder na beneden kan.
Schroefset laat het wel toe maar et zit nu op beide aandrijfassen een streepje waar geen lak meer zit die hebben gewoon tegen het subframe aan gezeten....
Ja daar zit ik ook al bijna mee te kijken. En je carter? Moet je zo'n mooi U 'tje uitsluipen en dichtlassen zodat je asjes verder omhoog kunnen...
Johan1982MK1
17-06-2014, 08:40
Ja daar zit ik ook al bijna mee te kijken. En je carter? Moet je zo'n mooi U 'tje uitsluipen en dichtlassen zodat je asjes verder omhoog kunnen...
Carter? kokerbalk denk ik? ;)
En dan zowieso de kant van de dikke as.
nee bedoel carter of die de grond raakt bij drempels ofzo
Nee is idd kokerbalk aandrijfas en als ik de grond raak is het de stabi tussen het frame werk van draagarmen.
Maar gelukkig niet meer mijn spatborden.
Van Limburg
17-06-2014, 22:32
Mooi geworden Peter:)
Dankje ,zijn idd gepolijst Joram zag ook dat ze van die handige borstels hadden waar mee je wel tussen dedriehoekjes kan komen ipv je pinkie.
http://www.amazon.de/gp/product/B00AZGSRI6/ref=as_li_qf_sp_asin_il_tl?ie=UTF8&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B00AZGSRI6&linkCode=as2&tag=woertherseeca-21
:)
martiepartie
18-06-2014, 12:21
Koop dan een flessenborstel voor babyflesjes, kost veel minder en doet hetzelfde.
Ik lees net dat je bij volksdub bent , ben je er het hele weekend of alleen de zondag?
Ben wel even benieuwd want dan kom ik ook zeker ff kijken 😜
http://www.amazon.de/gp/product/B00AZGSRI6/ref=as_li_qf_sp_asin_il_tl?ie=UTF8&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B00AZGSRI6&linkCode=as2&tag=woertherseeca-21
:)
zo iets heb ik volgens mij nog wel ergens ! Thanx
En idd ik ben het hele weekend op Volksdub heb er zin in :D
Maar vervang wel die ruitenwissers voor dat model waar de foto van gepost is.
Want dan heb je een super mooie mk1 en dan van die aero ruitenwissers (wat nooit uitziet op een oudere auto)
Normale type ruitenwissers wissen net zo goed!
Die wissers vind ik trouwens echt geen porum sorry.
Precies Wessel, die zijn veel netter dan die moderne meuk. Dat hoort gewoon niet, naast dat ze ook echt lomp zijn. Vind ik...
Nou de laatste update dan voor VolksDub :D
http://s5.postimg.org/wcp27vljb/DSC_2317.jpg (http://postimg.org/image/jlaw1dbr7/full/)
wessel97
19-06-2014, 16:39
:rock:
Audi1981
19-06-2014, 16:45
Puntjes op de i
Zijn die inrijkilometers al gereden? ;)
Als we terug komen uit Well dan wel ,id een beetje shit weer hier de afgelopen dagen.
Van Limburg
22-06-2014, 16:37
Nogmaals proficiat met je prijs;)
EnVeeZee
22-06-2014, 17:19
Heb hem live gezien en die prijs... Is verdiend :thumbup:
Nogmaals proficiat met je prijs;)
Thanx jammer dat ik je pas op het laatst tegen kwam ;)
Heb hem live gezien en die prijs... Is verdiend :thumbup:
Dankje weet niet of wij elkaar gesproken hebben ik heb vandaag en gisteren zo veel mensen ontmoet :D
In de ochtend zon
http://s5.postimg.org/j53x3j93b/DSC_2345.jpg (http://postimg.org/image/3jmljkx4z/full/)
Samen met de enige echte MK1 op het terrein :D
http://s5.postimg.org/64s673miv/DSC_2349.jpg (http://postimg.org/image/aqoafg81v/full/)
En dan uiteraard nog de mooie prijs :D
http://s5.postimg.org/csortp613/DSC_2373.jpg (http://postimg.org/image/fzjbdbqgz/full/)
Was echt een leuk weekend zelfs het tent slapen viel mee :D
ErikvanBilsen
22-06-2014, 18:55
Netjes Peter,
Hij stond er netjes bij vandaag.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.