PDA

View Full Version : Project lightweight - Golf 1 trackday auto


Pages : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Herm Schreurs
02-05-2010, 09:18
we doen ons best :thumbup:

:thumbup:

Dat ziet er erg goed uit Frank!

T.C.Z.L
02-05-2010, 10:25
Ziet er weer netjes uit Frank!!

egon
02-05-2010, 10:58
complimenten voor je werk.
al die slechten plekken dat de auto heeft, en dan toch de uitdaging aan gaan
knap hoor

gr.egon

knarfmk1
02-05-2010, 11:31
Tsja je koopt een golfje waarvan je denkt dat ie in redelijke staat is, maar dan ga je strippen en kom je opeens veel meer tegen, maar dan issie al helemaal kaal, en ga je toch maar verder, ach houd je van de straat!
Thanks voor de complimenten, keeps me motivated! :thumbup:

Lieuwe
02-05-2010, 12:50
Ding heeft wel behoorlijk wat krokante plekken :)

Laswerk ziet er echt professioneel uit ! Super project :thumbup:

M1974
05-05-2010, 18:45
Ik volg dit project al geruime tijd. Erg leuk om te zien dat er hier goed werk verricht wordt en niets overgeslagen.
In het begin had ik niet verwacht dat je zoveel rottigheid tegen zou komen. De basis zag er toch goed uit.

Blijven posten die foto's!

knarfmk1
05-05-2010, 22:50
Ik zit een beetje in dubio;

-ik heb nu de 1.4 8v, 140pk is te doen maar wil eigenlijk reserve hebben voor later als we wat meer paarden willen

dan was mijn gedachte:

-in plaats van de 1.4 8v gelijk overgaan op een 16v, dat wil zeggen een 1.4 16v of 1.6 16v uit een polo/lupo, hier zijn ook versies van met alu onderblok, en die zijn compleet net zo zwaar of misschien nog lichter als de 1.4 8v die ik heb (staal onderblok)
-logische stap zou dan zijn om gelijk de 1.6 te nemen (meer inhoud=potentieel meer vermogen)
-echter zijn die er met 085-bak en 020-bak aansluiting, de 085 bakken staan niet bekend om hun sterkte dus zou een 020 bak een logische keuze zijn. Nadeel is dat ik al een shifter heb voor een 085-bak en die past niet op een 020-bak. voordeel van de 085-bak is dat ie lichter is
-als ik voor de 1.6 16v met 020-bak ga, kan ik net zo goed gelijk een 1.8 20v (atmo!) erin hangen, maakt voor de kosten sowieso niet echt uit lijkt me, en die hebben ook een alu onderblok, maar weet niet hoeveel zwaarder die zijn als een 1.6 16v.

dus kort samengevat:

1.4 8v
+ heb ik al liggen
+ lichte bak
+ kan ik later altijd nog vervangen voor een 1.6 16v
- te weinig reserve voor later (of nu al? :rolleyes: )
- bij later vervangen 2x centjes kwijt aan t blok ;)

1.4 16v
+ meer vermogen mogelijk
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ lichte bak
- doe dan gelijk 1.6 16V
- 085 nog sterk/betrouwbaar genoeg?

1.6 16v + 085 bak
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.4 16v
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ lichte bak
+ heb al shifter voor de bak
- 085 nog sterk/betrouwbaar genoeg?

1.6 16v + 020 bak
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.4 16v
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ sterke bak
- zwaardere bak
- andere shifter nodig
(kleine)- geen idee of er standaard aandrijfassen passen?? evt aanpassen dus


1.8 20v atmo
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.6 16v
+ sterke bak
- andere shifter
- gewicht?
(kleine) - motorsteun omlassen
- ga ik mijn doel voorbij? :D


eigenlijk lijkt mij dus de meest logische keuze de 1.6 16v met 085-bak, maar dan wil ik wel zeker weten dat ie (voor redelijke tijd) heel blijft. iemand ervaringen met een 1.6 16v of G40 oid met 160+ pk??

trouwens wel verhelderend voor mezelf ook zon post opschrijven :D

@M1974 & Lieuwe thanks!

breadfan83
05-05-2010, 23:03
Ik zou voor de 1.6 met 16v kop gaan. Die bak zou je eventueel kunnen laten versterken als het nodig is.

Maar wat wil je met die 1.8 dan gaan doen? Turbo-blok atmosferisch laten lopen? Denk dat je dan toch aardig wat moet gaan aanpassen, vooral op gebied van compressie, om daar wat vermogen uit te krijgen. Dan kun je net zo goed een gewone 1.8 nemen en daar een 20v kop op fabriceren... of zien of je een 20v kop op dat 1600cc onderblok krijgt...

Wat ik bij mijzelf merk, en wat volgens mij bij jou ook gebeurt, is dat je inderdaad compleet je doel voorbij gaat. Hoe meer je je inleest hoe meer ander en leuker spul je tegenkomt. Je wilt dit dan allemaal hebben, en dan moet de rest ook maar meegroeien. Jammer alleen dat de bankrekening niet meegaat met je ideeën. ;)

Het project van de KR in een mk2, is nu al uitgelopen tot een ACE 2.0 van een Audi, met een V8 kop en TWM itb's op KMS. Dus van een 1.000 euro project naar een kleine 10.000 euro. Op een gegeven moment moet je gewoon een streep trekken, en tegen jezelf zeggen dat het zo wel mooi genoeg is geweest.

knarfmk1
05-05-2010, 23:13
precies, en als je geen streep trekt komt het project ook nooit af. maar wat reserve op de 8v is toch wel lekker
overigens is de 1.8 is ook niet echt serieus, maar er zijn ook 20v zonder turbo geleverd ;)

maar ben een beetje bang dat ik een voorraad 085-bakken in de schuur moet hebben liggen

breadfan83
05-05-2010, 23:25
Vraag anders eens bij Vwmk2-driver (of hoe de forumnaam ook precies uitziet) na wat hij met die 085 bak kan doen. Misschien dat ie met wat aanpassingen stevig genoeg wordt.

En anders gooi je er voor nu een betaalbaar blokje in, en bouw je buiten de auto aan het andere blok. Zo doe ik het nou ook. KR d'r in, en de ACE wordt gewoon in alle rust goed opgebouwd.

joostvw
05-05-2010, 23:42
ik zeg:1.6 16v + 085 bak
ik heb dan wel geen ervaring met die bakken, maar 1.6 16v alu blok lijkt mij gunstig :) in een lichtgewicht project.
en heb wel eens gehoord dat die 020 bakken ook lang zo sterk niet zijn, dus dan kan je net zo goed een 085 bak nemen, of zie ik dat verkeerd?

richard-polo
06-05-2010, 06:39
[QUOTE=knarfmk1]
eigenlijk lijkt mij dus de meest logische keuze de 1.6 16v met 085-bak, maar dan wil ik wel zeker weten dat ie (voor redelijke tijd) heel blijft. iemand ervaringen met een 1.6 16v of G40 oid met 160+ pk??
QUOTE]


ik heb een jaar lang gereden met een 1.6i16v G40{172pk en 230nm koppel} en ATV versnellingsbak..
Ik rijdt niet als een oud omaatje en de bak is in die tijd nog noooit stuk gegaan..
een kennis van me rijdt met een 1.6i16vG60 en een CEK bak en die rijdt met 280nm koppel en die bak is nog noooit stuk gegaan..
meeste bakken die stukgaan zijn 6n 085bakken vanwege het wat zwaardere gewicht van die polo!!


Ik weet niet hoeveel toeren je de motor wilt laten draaien, amar die 16v kopjes zijn niet ontzettend sterk na 8000toeren vanwege die hydro stoters...


1.8i 20v is indd leuk maar ow zo vaak gedaan..
mij lijkt een 1.6i16v weer leuker en unieker..
de 1.4i 16v AFH oud model motor heeft een wat sterkere cilinderkop en ook die motor is zeeer snel te maken..
rijdt een polo2 met 16v turbo motor met 380pk,s. dit is wel met 02 bak..

richard-polo
06-05-2010, 06:43
Ik zou voor de 1.6 met 16v kop gaan. Die bak zou je eventueel kunnen laten versterken als het nodig is.





of zien of je een 20v kop op dat 1600cc onderblok krijgt...



Wat ik bij mijzelf merk, en wat volgens mij bij jou ook gebeurt, is dat je inderdaad compleet je doel voorbij gaat. Hoe meer je je inleest hoe meer ander en leuker spul je tegenkomt. Je wilt dit dan allemaal hebben, en dan moet de rest ook maar meegroeien. Jammer alleen dat de bankrekening niet meegaat met je ideeën. ;)



.


1, een optie indd..

2, dat lijkt me niet!! 20v kop is veel te groot voor zo,n klein 1.6 onderblokkie..

3,je wilt niet weten hoelang ik al aan mij projekt bezig ben... ;)
maar hij word wel echt uniek hier in NL :D en hopelijk snel en luid..

richard-polo
06-05-2010, 06:44
precies, maar er zijn ook 20v zonder turbo geleverd ;)

maar ben een beetje bang dat ik een voorraad 085-bakken in de schuur moet hebben liggen


ADR van audi is een leuke motor.. :thumbup:


kwa bakken zorgen dat je de ATV in huis hebt en de CEK
extra oliekanaal maken, en eventueel wat versterken en gaan met die banaan :tongue:

richard-polo
06-05-2010, 06:48
ik zeg:1.6 16v + 085 bak
ik heb dan wel geen ervaring met die bakken, maar 1.6 16v alu blok lijkt mij gunstig :) in een lichtgewicht project.
en heb wel eens gehoord dat die 020 bakken ook lang zo sterk niet zijn, dus dan kan je net zo goed een 085 bak nemen, of zie ik dat verkeerd?


Preciesss :thumbup: iedereen staart zich blind op die bakken maar zijn die wel zo sterk als beweerd word :confused:
die van de lupo is ook niet zo sterk als men denkt..

knarfmk1
06-05-2010, 07:40
ik heb een jaar lang gereden met een 1.6i16v G40{172pk en 230nm koppel} en ATV versnellingsbak..
Ik rijdt niet als een oud omaatje en de bak is in die tijd nog noooit stuk gegaan..
een kennis van me rijdt met een 1.6i16vG60 en een CEK bak en die rijdt met 280nm koppel en die bak is nog noooit stuk gegaan..
meeste bakken die stukgaan zijn 6n 085bakken vanwege het wat zwaardere gewicht van die polo!!


kijk dit zijn even de ervaringen die ik wilde horen, 280nm zal ik atmosferisch nooit halen, laat staan 230nm.


Ik weet niet hoeveel toeren je de motor wilt laten draaien, amar die 16v kopjes zijn niet ontzettend sterk na 8000toeren vanwege die hydro stoters...

bedoeling is zon 9000, maar hydro stoters kun je natuurlijk ombouwen naar vaste stoters.


kwa bakken zorgen dat je de ATV in huis hebt en de CEK
extra oliekanaal maken, en eventueel wat versterken en gaan met die banaan

extra oliekanaal had ik idd al vernomen, heb nu wel al 2 ahd'tjes liggen maar die kon ik toch al niet gebruiken kwam ik laatst achter omdat ik met sperdiff wil rijden en een ahd een geperst kroonwiel heeft, en dit niet om te bouwen is naar een geboute versie. Dus kunnen we weer even gochelen met de overbrenginsverhoudingen van de bakjes met gebout kroonwiel om te kijken welke het meest geschikt is.


En anders gooi je er voor nu een betaalbaar blokje in, en bouw je buiten de auto aan het andere blok. Zo doe ik het nou ook. KR d'r in, en de ACE wordt gewoon in alle rust goed opgebouwd.

Heb ik ook nog aan gedacht, maar dan ga ik denk ik liever gelijk naar 16v. eerst misschien dan met kleine aanpassingen en een redelijk vermogen, en later meer..

maargoed, al met al lijkt me de keuze dus wel duidelijk: 1.6 16v met 085-bak!

Mtdi
06-05-2010, 08:21
Aan welke overbrengings verhoudingen zit je te denken?

knarfmk1
06-05-2010, 08:28
iig vrij kort, ligt ook een beetje aan de banden die eronder komen

Mtdi
06-05-2010, 08:34
Je hebt de volgende eindoverbrengingen van vw.
5,4
4,2
4,0
3,8
3,5
3,3
keus genoeg lijkt me,en ja ze zijn allemaal te bouten.
Maatje van me rijd al jaren met een g40 met bij behorende bak niks mis mee.

Subever
06-05-2010, 10:06
My 2 cents,

Dit is door Richard ook al een x tegen mij gezegd.. Bouw het op met de spullen die je nu hebt(punt 1 je portemoniks blijft iets voller, punt 2 wat je zelf al aangeeft die spullen heb je al liggen) groter/sneller kan altijd nog...

SpiderClass
06-05-2010, 12:31
Frank, ik zag je reactie al op het polo forum :thumbup:
Ik zou het lekker bij de 085 bak laten en als je een 8S pakt heb je denk ik meteen de stevigste te pakken, hij is ook redelijk kort. Popnageltjes vervangen en gaan! Je kan ook een 084 pakken, die is zelfs nog ietsje lichter en stevig, maar wel redelijk lang en wie heeft er nou een 5 nodig, die gebruik je toch niet... :rolleyes:

Wat is trouwens mis met 140pk uit een 1.4 8v? :redface: Lijkt me een zeer mooi resultaat.

Mocht je trouwens toch voor 020 gaan, dan kan je me altijd pm'en als je van die shifter af moet. :tongue: Oh nu snijd ik mezelf in de vingers, ga voor 020! :D

egon
06-05-2010, 12:34
Ik zit een beetje in dubio;

-ik heb nu de 1.4 8v, 140pk is te doen maar wil eigenlijk reserve hebben voor later als we wat meer paarden willen

dan was mijn gedachte:

-in plaats van de 1.4 8v gelijk overgaan op een 16v, dat wil zeggen een 1.4 16v of 1.6 16v uit een polo/lupo, hier zijn ook versies van met alu onderblok, en die zijn compleet net zo zwaar of misschien nog lichter als de 1.4 8v die ik heb (staal onderblok)
-logische stap zou dan zijn om gelijk de 1.6 te nemen (meer inhoud=potentieel meer vermogen)
-echter zijn die er met 085-bak en 020-bak aansluiting, de 085 bakken staan niet bekend om hun sterkte dus zou een 020 bak een logische keuze zijn. Nadeel is dat ik al een shifter heb voor een 085-bak en die past niet op een 020-bak. voordeel van de 085-bak is dat ie lichter is
-als ik voor de 1.6 16v met 020-bak ga, kan ik net zo goed gelijk een 1.8 20v (atmo!) erin hangen, maakt voor de kosten sowieso niet echt uit lijkt me, en die hebben ook een alu onderblok, maar weet niet hoeveel zwaarder die zijn als een 1.6 16v.

dus kort samengevat:

1.4 8v
+ heb ik al liggen
+ lichte bak
+ kan ik later altijd nog vervangen voor een 1.6 16v
- te weinig reserve voor later (of nu al? :rolleyes: )
- bij later vervangen 2x centjes kwijt aan t blok ;)

1.4 16v
+ meer vermogen mogelijk
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ lichte bak
- doe dan gelijk 1.6 16V
- 085 nog sterk/betrouwbaar genoeg?

1.6 16v + 085 bak
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.4 16v
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ lichte bak
+ heb al shifter voor de bak
- 085 nog sterk/betrouwbaar genoeg?

1.6 16v + 020 bak
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.4 16v
+ mogelijk lichter dan 1.4 8v ivm alu onderblok
+ sterke bak
- zwaardere bak
- andere shifter nodig
(kleine)- geen idee of er standaard aandrijfassen passen?? evt aanpassen dus


1.8 20v atmo
+ nog meer vermogen mogelijk t.o.v. 1.6 16v
+ sterke bak
- andere shifter
- gewicht?
(kleine) - motorsteun omlassen
- ga ik mijn doel voorbij? :D


eigenlijk lijkt mij dus de meest logische keuze de 1.6 16v met 085-bak, maar dan wil ik wel zeker weten dat ie (voor redelijke tijd) heel blijft. iemand ervaringen met een 1.6 16v of G40 oid met 160+ pk??

trouwens wel verhelderend voor mezelf ook zon post opschrijven :D

@M1974 & Lieuwe thanks!



http://www.volksforum.com/albums/files/7/1/3/6/Scannen0002.jpg
of gewoon lekker oldskool 1100 motor met veel pk`s
dus met een 1300 motor nog iets meer pk`s

knarfmk1
06-05-2010, 13:05
Frank, ik zag je reactie al op het polo forum
Ik zou het lekker bij de 085 bak laten en als je een 8S pakt heb je denk ik meteen de stevigste te pakken, hij is ook redelijk kort. Popnageltjes vervangen en gaan! Je kan ook een 084 pakken, die is zelfs nog ietsje lichter en stevig, maar wel redelijk lang en wie heeft er nou een 5 nodig, die gebruik je toch niet...

Wat is trouwens mis met 140pk uit een 1.4 8v? Lijkt me een zeer mooi resultaat.

Mocht je trouwens toch voor 020 gaan, dan kan je me altijd pm'en als je van die shifter af moet. Oh nu snijd ik mezelf in de vingers, ga voor 020!

niks mis met 140pk uit een 1.4 8v, maar als we nog meer willen wordt dat wel lastiger!
daarom beter gelijk met een 16v verder, hebben we wat meer ruimte voor vermogen ;)

wil wel een 5-bak, die 5e is wel erg lekker als ik via de snelweg naar t circuit rij, op t circuit is ie waarschijnlijk niet nodig nee :)


of gewoon lekker oldskool 1100 motor met veel pk`s
dus met een 1300 motor nog iets meer pk`s

dat was (is) dus ook het idee, maar dan met een 1400 :)

Gertjan
06-05-2010, 17:44
Schroef er anders gewoon een turbo op :D

knarfmk1
06-05-2010, 17:48
:D er gaat niks boven de directe gasrespons van een atmo! ;)

breadfan83
06-05-2010, 18:37
:D er gaat niks boven de directe gasrespons van een atmo! ;)

:thumbup:

En wat die kop van de 20v op een 1.6 onderblok aangaat... als de KR kop op een 1.6 past, zou dit moeten kunnen, toch? De 20v kop past immers ook op 't KR onderblok, althans dat heb ik gelezen.

Ron mk1
06-05-2010, 18:54
2.0 fsi?

Blijft moeilijk een motor keuze maken.

knarfmk1
06-05-2010, 21:19
Jongens ik heb me blok al gevonden!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1931_original.jpg

:D:D

BeetleGrandDad
06-05-2010, 21:24
Jongens ik heb me blok al gevonden!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1931_original.jpg

:D:D


Bouw je het blok in de golf of......... de golf in het blok :D

Tjaap
06-05-2010, 21:25
detroit?

knarfmk1
06-05-2010, 21:30
Caterpillar, heeft bij me pa dienst gedaan als generator voor de lampen (rozen, geen andere plantjes ;) ) en gaat nu naar pakistan

Bouw je het blok in de golf of......... de golf in het blok :D

golf past wel in de turbo's :D

knarfmk1
06-05-2010, 21:53
:thumbup:

En wat die kop van de 20v op een 1.6 onderblok aangaat... als de KR kop op een 1.6 past, zou dit moeten kunnen, toch? De 20v kop past immers ook op 't KR onderblok, althans dat heb ik gelezen.

Maar een kr kop past lijkt mij ook niet op een (smallblock!) 1.6

kr kop kan iig wel op een 20v dus zal dat andersom idd ook wel lukken, met wat aanpassingen uiteraard.

maargoed, een 1.4 16v kop kan met wat aanpassingen wat ik gelezen heb ook op een 1.4 8v, maar waarom dan niet meteen de 1.4 16v nemen, hebben we gelijk dat alu onderblok

bovenaan het lijstje staat nu iig de 1.6 16v met 085-bak :thumbup:

breadfan83
07-05-2010, 03:45
1.6 is toch geen smallblock?

Tenminste bij de Golf 2 is dat zo... kan zijn dat dat bij andere modellen weer anders is.

knarfmk1
07-05-2010, 07:15
Ja je heb 1.6 in bigblock en in smallblock idd, ik heb het over de smallblock variant uit een Polo

op een 1.6 bigblock zou die kr kop nog wel eens kunnen passen

richard-polo
07-05-2010, 07:40
Ja je heb 1.6 in bigblock en in smallblock idd, ik heb het over de smallblock variant uit een Polo

op een 1.6 bigblock zou die kr kop nog wel eens kunnen passen


Ja kan toch geen big block cilinderkop op een small block onderblok plaatsen ;) dat past toch nooit..

kr op 20v is big versus big.. 20v op kr is big versus big :)

edit,, verkeerde {quote} :confused: ik bedoel de quote van breadman :)
En wat die kop van de 20v op een 1.6 onderblok aangaat... als de KR kop op een 1.6 past, zou dit moeten kunnen, toch? De 20v kop past immers ook op 't KR onderblok, althans dat heb ik gelezen.

sciroccoGTII
07-05-2010, 12:39
Inderdaad kijk maar naar de autocross (keverklasse 1600) Daar rijden er ook zat rond met een 1600 20V. Is dan wel gebruik gemaakt van een bigblock onderblok. Rijden er ook zat rond met een 1600 16V. Maar ja hier heb je niet zoveel aan aangezien jij met een smallblock gaat rijden..

De Pul
07-05-2010, 18:13
1600 16v smallblock op itb's...;)
staat ook een filmpje van op YT,kan um alleen zo snel niet vinden...

breadfan83
07-05-2010, 19:10
Ja kan toch geen big block cilinderkop op een small block onderblok plaatsen ;) dat past toch nooit..

kr op 20v is big versus big.. 20v op kr is big versus big :)

edit,, verkeerde {quote} :confused: ik bedoel de quote van breadman :)
En wat die kop van de 20v op een 1.6 onderblok aangaat... als de KR kop op een 1.6 past, zou dit moeten kunnen, toch? De 20v kop past immers ook op 't KR onderblok, althans dat heb ik gelezen.

Precies Ries! :tongue:

Zoals ik al zeg, is 1.6 ook als bigblock, en zou die KR kop of de 20v kop er op moeten passen.

Ik hou altijd wel van niet zo gebruikelijke oplossingen, vandaar een V8 kop op een 4-cilinder Audi-block. :D Die 20v 1.6 zou daar ook een prima voorbeeld van zijn... ik zeg: DOEN!

Dus, 1.6 bigblock met 20v kop op ITB's! :D

knarfmk1
08-05-2010, 09:31
1600 16v smallblock op itb's...;)
staat ook een filmpje van op YT,kan um alleen zo snel niet vinden...

dat dus maar in eerste instantie op de keihin FCR carbs! :thumbup:
ben wel benieuwd naar dat filmpje trouwens

De Pul
08-05-2010, 12:48
okay,ook vet:thumbup:
is zo belazerd dat ze geen goede omschrijving neerzetten bij een filmpje,je vind het nooit weer:mad:
het linkje had ik volgens mij hier uit het filmpjes topic.

knarfmk1
11-05-2010, 19:14
Van het weekend even gespeeld met de wielen op de daily wat wel en wat niet gaat passen

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1738.jpg

2,5" buitenrand voor met 10mm spacer, past perfect:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1737.jpg

remklauwen gaat net!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1744.jpg

3" buitenrand achter met 10mm spoorverbreder achter past ook heel mooi:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1743.jpg

uiteindelijke maten worden:

voor: 2,5" buiten + 4,5" binnen + 10mm spacer = 7x13 et15
achter: 3" buiten + 4" binnen + 10mm spacer = 7x13 et3

misschien worden de binnenringen nog een 0,5" breder, achter gaat dat prima maar voor wordt het krap ivm de veerpoot, dit is een 5,5" binnenrand:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1751_635146.jpg

en hoe ziet dat er dan uit, lekker zat dacht ik zo!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1957.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1968.JPG

:thumbup:

Oja maatje banden wordt waarschijnlijk 185-60-13, is niet zoveel keus in die straatlegale semi-slicks :(

185-60-13 op 7J ziet er zo uit (kon geen golf 1 vinden met die maat ;) )

http://www.stenelson.co.uk/mx5/orange/images/08.jpg

http://www.stenelson.co.uk/mx5/orange/images/09.jpg

http://www.stenelson.co.uk/mx5/orange/images/04.jpg

en vindt het eigenlijk helemaal niet verkeerd staan! Wel een lekkere old-skool beefy look :D

breadfan83
11-05-2010, 19:17
Dik Frank!!!

Die banden zijn inderdaad ook gaaf zo!

De Pul
11-05-2010, 21:21
heel netjes,supermooie wieltjes...

Herm Schreurs
11-05-2010, 21:46
Dat ziet er goed uit!

Lijkt alleen of de binnenrand de veerpoot raakt. Kun je daar nog smaller mee of gaat dat passen?

breadfan83
11-05-2010, 21:55
Dat ziet er goed uit!

Lijkt alleen of de binnenrand de veerpoot raakt. Kun je daar nog smaller mee of gaat dat passen?

Dat is met de 5.5" binnenrand. Frank gaat volgens de planning hierboven met maar 4" achter en 4.5" voren rijden.

knarfmk1
11-05-2010, 21:56
-edit- wat breadfan zegt dus :thumbup:

SpiderClass
12-05-2010, 10:57
Oei, staan wel heel netjes gelijk met de wielranden :spankit:

Maar klopt aan de voorkant die et waarde wel? (7j et15), want normaal gesproken zou dat een klein stukje uit moeten steken die maat!?

vdWal.
12-05-2010, 16:07
dik wiel, band zal er ook goed omheen staan

knarfmk1
12-05-2010, 18:10
dik wiel, band zal er ook goed omheen staan


Oei, staan wel heel netjes gelijk met de wielranden :spankit:

Maar klopt aan de voorkant die et waarde wel? (7j et15), want normaal gesproken zou dat een klein stukje uit moeten steken die maat!?

Thanks!

voor: 2,5" buiten + 4,5" binnen + 10mm spacer = 7x13 et15

volgens de rekensom wel:

hart is volledig vlak dus je hoeft alleen rekening te houden met de velghelften, dus midden wiel is 1/2x7=3.5"
verschil tussen de buitenste velghelft en het midden is 3,5"-2.5"=1" = 25.4mm = montagevlak --> spacer van 10mm= 25.4-10= 15.4mm, je et waarde
kan een 2-3mm afwijken maar opzich klopt het wel, belangrijkste is dat het past :thumbup:

PimVW
12-05-2010, 18:14
Staan netjes die velgen zeg!

Langedaik
10-06-2010, 09:20
Bijna een maand stil... Frank wat is er aan de hand in de schuur!

knarfmk1
10-06-2010, 11:49
er wordt hard gewerkt ipv getypt ;) :D

Langedaik
10-06-2010, 12:56
Kom maar op met de foto's dan!

Pedaalemmer
10-06-2010, 13:09
Gaat de goede kant op!

egon
01-07-2010, 17:45
laat maar weer eens wat zien of horen van je project.
ik ben nou wel weer benieuwd hoe het er uit ziet.
dus FOTO`S.......graag.
gr, egon

Gijs
01-07-2010, 18:11
er wordt hard gewerkt ipv getypt ;) :D
En zo hoort dat ook! :thumbup:

knarfmk1
01-07-2010, 22:30
En zo hoort dat ook! :thumbup:

en net terug van een week vakantie :D

maar heb nu nog een week vrij waarin veel geklust zal worden, zal dan wel weer effe een updateje doen :thumbup:

Ron mk1
01-07-2010, 22:46
En nu ook gewoon even doorgaan, klaar maken dat ding.

Zoveel werk zit er niet meer in ouwe...;)

Intelligence
02-07-2010, 09:46
Echt een super project dit, blijf ik zeker volgen!

knarfmk1
05-07-2010, 21:39
Waar waren we ook alweer ergens?
daar dus:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1908.JPG

gat weer netjes dicht,

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1930.JPG

maar er is natuurlijk nog meer:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1936.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1939.JPG

vers knackerbröd:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1937.JPG

en weer netjes:

*edit heb ik geen foto van komt nog :D *

Next de achterzijde, genoeg kleine plekjes:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1982.JPG

Plus deze:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0861.JPG

maar helemaal dichtgemaakt, slot komt er toch niet meer op.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2049.JPG


en ook weer netjes, typen gaat sneller als lassen :rolleyes:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2051.JPG

next: achterasophanging links en rechts, met een jaarvoorraad knackerbröd :shake:

Zit een beetje te denken of we hier niet gelijk iets stevigers/stijvers van kunnen brouwen

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2300.JPG



en een tijdje terug nog een mooi pakketje van Longstreet Engineering binnengekomen, Quiffe quick steering-rack, scheelt sturen bij het inparkeren bij het boodschappen doen ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1979.JPG

Deze week kan ik mooi verder aan de achterasophaning, gaan nog wel een paar uurtjes werk inzitten ben ik bang :screwy:

breadfan83
05-07-2010, 22:04
Mooi werk verzet, en mooi spul, die steering-rack van Herm. Heb er ook nog even bij staan kijken zondag.

knarfmk1
25-07-2010, 19:05
we hebben weer wat kilo's bespaard!

heb uiteindelijk toch de reservewielbak eruit gehaald, scheelt in combinatie met het sleepoog achter en de 2 krikpunten achter 4,5 kilo!

heb de balk vervolgens dichtgelast, over het gat komt dan een carbon plaat uiteindelijk

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2314.JPG

ook hebben we de linkerachterhoek aangepakt

roest!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2308.JPG

de slijptol erin:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2341.JPG

stukje voor stukje pas maken (wat een k*t-kwaliteit was dat onderste stukje zijscherm reparatieplaatwerk! :chair: )

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2368.JPG

en weer netjes! Hier zie je ook dat ik een deel van de achterplaat heb weggehaald om het wind vangen te verhinderen nu de reservewielbak weg is. Ik heb de uitlaatuitsparing zeg maar heel erg breed gemaakt :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2369.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2370.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2371.JPG

Gijs
25-07-2010, 19:34
Vergeet je niet dat het verplicht is om sleepogen te hebben op een circuit auto? Net werk overigens! :)

vdWal.
25-07-2010, 19:46
mooi werk!

vwmk2driver
25-07-2010, 19:58
Vergeet je niet dat het verplicht is om sleepogen te hebben op een circuit auto? Net werk overigens! :)

je zal daar maar is niet aan gedacht hebben.. ;)

maar idd het is verplicht duidelijke sleeppunten te hebben,anders trekken ze hem aan je wielen de grint bak uit als je daar ooit beland.

voor de rest ziet het er leuk uit frank.. :thumbup:

knarfmk1
25-07-2010, 21:13
geen zorgen, die komen er voor en achter nog wel op :thumbup:

Audilimburg
25-07-2010, 21:25
Je bent weer goed bezig Frank, maar ik vraag me af wat je nog allemaal moet qua plaatwerk aangezien ik iedere keer weer ergens een gerepareerde hoek zie als ik in dit topic kijk. Je moet toch langzamerhand alles gehad hebben.

Of maak jij zelf roest om het vervolgens te kunnen aanpakken? :D

knarfmk1
25-07-2010, 21:30
haha het einde komt in zicht gelukkig, op het lijstje staan nu nog:

-Andere hoek achter
-Aspunt achter L+R
-Spatbordrand achter L+R

Ben er onderhand wel een beetje klaar met het plaatwerken moet ik zeggen, maar we bikkelen nog effies door en dan kan het echte leuke werk beginnen :thumbup:

egon
28-07-2010, 19:27
zozo weer lekker bezig geweest.
top man.. :thumbup:

Mtdi
28-07-2010, 22:39
@Frank;heb je al een bak?

knarfmk1
29-07-2010, 07:21
Nee nog niet, heb wel gekeken welke ik nodig heb, dat is een CEH bak. komt van een polo GT af geloof ik, in ieder geval met gebout kroonwiel.
Heb 2 AHD bakken in de aanbieding!

Mtdi
29-07-2010, 09:03
De AHD bakjes moet je bewaren,de overbrengings verhoudingen zijn het zelfde als de CEH.
Op het differentieel na dat is gelijmd/geperst maar dat wist je al.
Pm me maar als je meer wil weten of als ik iets voor je kan betekenen.

Jan

egon
30-07-2010, 08:04
zitten die CEH bakken ook niet in de seat ibiza? daar heb ik namelijk ook zo`n 5bak uit gehaald weet alleen de bakcode niet. het is wel de moeite waard on eens de codes na te kijken van de seat...
dat vergroot je kansen weer on zo`n bak te pakken te krijgen.

succes er mee
gr,egon

knarfmk1
30-07-2010, 08:16
Zou kunnen, is er geen doppel-wobber van seat? :)

heb overigens ook nog niet echt gezocht naar de bak, zal eens even een gevraagd topicje maken

De Limburger
30-07-2010, 08:35
Heey , dat ziet er echt heel goed uit , ga je ook zo'n diffusor eronder in bouwen? Aangezien je nu wel plaats daarvoor hebt, onder je reservewiel bak. Gr Ronnie

knarfmk1
30-07-2010, 14:07
Thanks, een diffuser komt er voorlopig niet, misschien als ie ooit eens af is en ik zin heb om m verder te verbeteren ;)

BeetleGrandDad
30-07-2010, 15:31
Thanks, een diffuser komt er voorlopig niet, misschien als ie ooit eens af is en ik zin heb om m verder te verbeteren ;)


Tja......... stel je voor dat je straks niks meer te doen hebt

knarfmk1
30-07-2010, 15:41
of nu ;)

René
30-07-2010, 16:54
Mooi bezig frank! Wordt al net zo`n meerjaren-project als dat geval van mij :D

knarfmk1
30-07-2010, 17:45
Thanks! heb net van de week de schorsing voor het 3e jaar in laten gaan :eek::D

De Pul
04-08-2010, 20:29
netjes laswerk weer frank!

Gijs
04-08-2010, 22:21
3 jaar alweer!? :eek:

knarfmk1
04-08-2010, 22:25
2, hij gaat het 3e jaar in, time flies when you're havin fun! :D

Gertjan
05-08-2010, 00:43
CEH bak had ik een tijdje terug nog te koop, zijn dat speciale bakken ofzo?

knarfmk1
05-08-2010, 07:27
niet echt speciaal maar wel lekker kort en met gebout kroonwiel, daar kun je dus een sperdiff inzetten.

Thomas
05-08-2010, 14:06
niet echt speciaal maar wel lekker kort en met gebout kroonwiel, daar kun je dus een sperdiff inzetten.

Samengevat, Korte CEH bak + pktjes = Fun³ :D

picasso_16v
08-08-2010, 13:32
ik heb je topic is door gelezen super wat je aan het doen bent.

Wij gaan zelf ook een auto omzetten voor op het circuit, waar heb jij de rollen carbon vandaan om ik kan niks vinden en die draag armen.

ga zo door blijf het volgen.

knarfmk1
10-08-2010, 07:43
Hey thanks!

carbon en hars heb ik bij http://www.bacuplast.de/ vandaan
kan ook hier die hebben alleen geen los weefsel: http://www.en.carbon-europe.com

draagarmen komen bij http://scch-heads.com/ vandaan

heb je ook een topic of wat foto's?

knarfmk1
10-08-2010, 11:06
qiuck question:

eerst stralen dan kooi erin of eerst kooi erin en dan stralen?

denk zelf het laatste?

Audilimburg
10-08-2010, 12:54
Eerst stralen, dan behandelen/spuiten, dan rolkooi erin zou ik denken.

Als je de kooi erin bouwt en dan gaat stralen beschadig je de kooi toch? Of wordt die in kleur mee gespoten?

knarfmk1
10-08-2010, 12:56
wordt inderdaad in kleur meegespoten

jones
10-08-2010, 13:21
echt een gaaf project dit!
vroeg me nog wel een paar dingen af.
met wat voor remmen ga je rijden?
als je met deze auto trackdays gaat rijden,
kom je dan geen topsnelheid te kort met deze bak?
verder mn complimenten, lees altijd met veel plezier alle updates

knarfmk1
10-08-2010, 13:37
Thanks!

Remmen worden waarschijnlijk wilwoods, je hebt hele mooie lichte setjes voor 13"
Bak is voor t circuit sowieso niet te kort, daar kom je toch niet aan je topsnelheid met uitzondering van de Nordschleife misschien, maar dan nog is de bak lang zat, heb wel een excel waar t uitgerekend is, zal ik vanavond eens posten.

alleen op de snelweg draait het misschien wat teveel toeren om comfortabel te zijn, maarja, dan doen we wel oordoppen op :D

picasso_16v
10-08-2010, 20:36
heb er nog geen fotos van, wij beginnen met het blok gaat mooi rustig aan zal het wel allemaal posten als alles af is dan zit niemand ook op fotos te wachten haha.
bedankt voor de links

suc6 verder

knarfmk1
02-09-2010, 18:25
kwam nog wat binnen vandaag als voorbereiding op mooi spul:


http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2530.JPG

overigens schiet t met t laswerk ook lekker op, laat ik later wel weer effe wat van laten zien

picasso_16v
04-09-2010, 13:19
is dat voor je camber te stellen? of voor een veerpootbrug?

knarfmk1
04-09-2010, 17:02
Voor de camberplaten inderdaad:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2532.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2533.JPG


Voor deze bad-boys :cool:

http://www.intraxracing.nl/afbeeldingen/producten/688_1.jpg

Moet alleen eerst naar t rdw om het chassisnummer te verplaatsen voordat ik deze erin zet

Mtdi
04-09-2010, 17:27
Intrax
Goeie keus!

knarfmk1
05-09-2010, 10:39
Jup Intrax, heb met Henk een mooi setje kunnen samenstellen :drive:

Pewi Vwteam
05-09-2010, 13:48
neem aan dat je de camberplaten er in gaat lassen?! hoe ga je dat doen met je chassisnummer? omdat hij toch in je rechterveerschotel staat.

Mitta
05-09-2010, 14:19
neem aan dat je de camberplaten er in gaat lassen?! hoe ga je dat doen met je chassisnummer? omdat hij toch in je rechterveerschotel staat.


Moet alleen eerst naar t rdw om het chassisnummer te verplaatsen voordat ik deze erin zet

:D

brittjan
06-09-2010, 19:24
Knarfmk1,

Zelf ben ik momenteel bezig met het hoekje linksachter van mijn eigen golf te herstellen. Nu zit ik alleen met een vraagje, tussen de hoek en het achterpaneel zit een naad die dicht gekit is. Nu wou ik nieuwe plaat delen gaan inlassen maar nu dacht ik van deze naad gewoon dicht te lassen omdat het vast zetten van de "nieuwe" plaatdelen zo heel wat makkelijker is.
Hoe heb jij dit juist aangepakt? Want als ik het goed zie heb jij ook in deze naad gelast gehad?

knarfmk1
07-09-2010, 09:13
Aan de linker kant heb ik dat inderdaad zo gedaan, aan de rechter kant kon ik er van de achterkant wat beter bij en heb ik ze daar gelast, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, kitrandje komt er toch weer bovenop en dan zie je er niks meer van.

Langedaik
28-09-2010, 13:26
Ik wacht op updates.

knarfmk1
28-09-2010, 22:00
kom s in de schuur kijken zou ik zeggen :D

Ron mk1
29-09-2010, 17:35
is goed hoor, doe mij maar een meeting avond datum . ;)

Hight
29-09-2010, 17:40
hee een forum bierdrink avond in hhw?

ich bin dabei!

Langedaik
30-09-2010, 12:40
Ich bin dabei! In jouw schuur frank? Ik neem kratje koud bier mee!

knarfmk1
30-09-2010, 16:26
Prima hoor! wanneer? :D

Ron mk1
30-09-2010, 22:13
Zeg het maar , zondag?

Neem ik wel wat cola mee, bier smaakt mij niet...

knarfmk1
01-10-2010, 18:14
is goed maar dan wel volgende week! en we hebben ook wel cola hoor :D

Ron mk1
01-10-2010, 20:20
Volgende week heb ik mijn kinderen ,dus gaat hem niet worden frank.

Helaas..

knarfmk1
28-10-2010, 22:00
Hatsaflats!

Laatste weken hard bezig geweest met het resultaat dat alle rotte plekken verleden tijd zijn! :rock:

Wat moesten we nog:

Aspunten/dorpel links en rechts (waren veeel rotter dan ze er hier uitzien..)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0906.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0905.JPG


en wielranden links en rechts

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0862.JPG

Bij de aspunten was van binnen ook alles rot dus dan slijpen we alles er maar uit en gaan we zelf wat fabrieken, nieuwe aspunten gemaakt:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2582.JPG

Aspunt van binnen verstevigd:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2397.JPG

beetje verder knutselen:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2401.JPG

en dan zien ze er uiteindelijk weer zo uit:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2606.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2608.JPG

en verder met de wielranden:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2595.JPG

ook weer knap!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2611.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2613.JPG

Binnenschermen ook (beetje scheve foto)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2604.JPG

Nog eentje van de achterkant waar je de uitsparing aan de onderzijde goed kan zien

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2614.JPG

en nog een sfeerpic :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2618.JPG

Ben superblij dat t 99% van t laswerk achter de rug is en ik me nu kan gaan concentreren op het opbouwen! :cool:

De Pul
28-10-2010, 22:03
nice hoor,ik ben nu ook aan lassen toe in principe,zie er als een berg tegenaan:d

knarfmk1
28-10-2010, 22:12
Zolang t niet zoveel is is t goed te doen, het is iig lonend werk :D

De Pul
28-10-2010, 22:16
het is nog geen kwart van wat jij had,maar heb er gewoon een hekel aan;)

breadfan83
29-10-2010, 00:20
Mooi werk Frank. :thumbup:

René
29-10-2010, 06:31
Die uitsparing aan de achterzijde is echt gaaf gedaan....mooi onopvallend zo :)

knarfmk1
29-10-2010, 11:40
Thanks, wilde het er ook zo oem mogelijk uit laten zien

René
29-10-2010, 13:25
Dat is goed gelukt :thumbup:

vdWal.
29-10-2010, 15:43
erg netjes idd :cool:

jetta mk1 '82
29-10-2010, 15:57
ziet er goed uit, het lassen gaat je ook goed af zeg!

A.D GOLF1 1976
29-10-2010, 16:07
Vet, die uitsparing echt een super detail. :thumbup:
Succes met de verdere werkzaamheden, maar dat gaat zo te zien vast geen probleem worden.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

knarfmk1
29-10-2010, 21:06
Thanks!

nu maar s effe afspraak maken met t rdw voor t chassisnummer

knarfmk1
16-11-2010, 00:29
Ik had voor de bak al eens een mal gemaakt om een baksteun te maken maar was er eigenlijk niet meer mee verder gegaan,
dus van de week de boel er maar eens bijgepakt

mal:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0998.JPG

heb op basis van een 085 baksteun en een 020 5-baksteun een steun gemaakt met spullen wat ik had liggen, paste prima maar zag er wat lomp uit dus dat moest anders.
gelukkig kon ik deze steun wel gebruiken om goed te maten op te nemen zodat ik e.e.a. in 3d kon zetten, het resultaat:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/12-11-201012-37-42.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/12-11-201012-38-16.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/12-11-201012-38-32.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/12-11-201012-39-08.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/12-11-201012-38-48.jpg

Als het goed is is ie lichter als een originele 020 5-baksteun en ook sterk genoeg ;)
de plaatdelen gaan morgen onder de laser op me werk dus dan kunnen we weer verder knutselen :thumbup:

overigens gaat de golf donderdag op de aanhanger richting RDW om t chassisnummer om te slaan!

De Pul
16-11-2010, 00:33
gaaf die steun......
en chassisnummer omslaan,waarom?cosmetische redenen?
ik heb het voor mijne ook gevraagd,maar ze wilden het niet doen omdat het verwijderen van het stuk schutbord de stevigheid aan zou tasten.

Thomas
16-11-2010, 01:56
gaaf die steun......
en chassisnummer omslaan,waarom?cosmetische redenen?
ik heb het voor mijne ook gevraagd,maar ze wilden het niet doen omdat het verwijderen van het stuk schutbord de stevigheid aan zou tasten.
Nope, is enkele pagina's terug al te lezen, camberplaten worden er vooraan ingelast en dan zit de chassisnummer dus in de weg...

breadfan83
16-11-2010, 02:53
Mooi die steun!

Heel simpel ontwerp eigenlijk, maar gaat er dalijk super gaaf uitzien in 't echt. En al zeker beter dan dat baksel wat je eerst gemaakt had. :D

knarfmk1
16-11-2010, 08:24
Thanks, dat baksel op de foto is alleen de mal hoor, die hoeft niet mooi :D
hoop alleen dat ik die ronding er mooi inkrijg met t handje.. maar kan de bovenste plaat dan eerst ook weer als mal gebruiken dus zou goed moeten komen ;)

en chassisnummer omslaan voor de camberplaten idd

De Pul
16-11-2010, 20:53
valt me mee dat ze dan niet zeggen dat het niet origineel is......
want officieel heeft ie geen camberplaten? ;)

knarfmk1
16-11-2010, 20:56
tsja moet ook nog zien of ze m echt gaan omslaan, je moet denk ik net de goede kerel hebben, bij de ene doen ze heel moeilijk en bij de andere is t zo gedaan, geen pijl op te trekken.
die ik aan de telefoon had klonk trouwens heel relaxt, nu maar hopen dat ze vrouw geen hoofdpijn had de avond ervoor :D

Gertjan
16-11-2010, 21:20
Kan je ook meteen zo'n steun voor mijn Jetta maken? :D

knarfmk1
16-11-2010, 22:33
misschien wel, ik ga eerst deze eens maken kijken hoe dat gaat, daarna kan ik er evt nog een aantal maken voor wie geinterreseerd is, wel nog even onder voorbehoud.. :thumbup:

De Limburger
16-11-2010, 23:48
misschien wel, ik ga eerst deze eens maken kijken hoe dat gaat, daarna kan ik er evt nog een aantal maken voor wie geinterreseerd is, wel nog even onder voorbehoud.. :thumbup:


Dat is fijn want zo eentje zoek ik ook nog haha en ziet er erg goed uit man.
Gr Ronnie

Gertjan
16-11-2010, 23:57
Die van mij hoeft er absoluut niet mooi uit te zien en hij hoeft ook niet lichtgewicht te zijn, hij hoeft alleen z'n taak te vervullen :D

Samurai
17-11-2010, 11:10
Knarf, je hebt echt een leuk project op touwen gezet.
Je denkt echt na over de zaken!

Leuk om het allemaal te volgen, en ben erg benieuwd als straks alles in elkaar zit.
Veel plezier met bouwen toegewenst, en hou a.u.b het topic up to date!

knarfmk1
17-11-2010, 20:34
Thanks, dat plezier komt helemaal goed en het up to date houden ook! :thumbup:

knarfmk1
18-11-2010, 20:23
Zo vandaag was het rdw tijd om het chassisnummer om te slaan..

heenreis overleefd en karretje naar binnen:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2630_original.jpg

Heb de Ivinner uitgelegd wat de bedoeling is met de camberplaten, en hij zei eigenlijk gelijk al dat ze geen chassisnummers omslaan op een kale carrosserie omdat ze dan niet weten hoe de auto er straks uit komt te zien. Als ik er vanalles aan verander dan wordt het eigenlijk meer een zelfgebouwde auto dan dat het de oorspronkelijke auto is, en daar moest ik m ook wel een beetje gelijk in geven.
Maar hij ging met dit plaatje:

http://i462.photobucket.com/albums/qq341/Ali_M24/DSCN0463.jpg

in zijn hand toch nog even overleggen hoe we dit op konden lossen.

Resultaat:

Het chassisnummer is niet omgeslagen, in plaats daarvan zijn er twee zegels in de auto aangebracht en is het huidige chassisnummer "doorgekrast"
en met de voorwaarde dat er aan de carrosserie geen veranderingen worden toegebracht (en dan eigenlijk met name hoe de auto er van buiten uitziet, het moet nog steeds een golf zijn zeg maar, een rolkooi is geen probleem) wordt het chassisnummer als de auto klaar is weer ingeslagen, tegelijkertijd met de omkeuring van de motor.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2633.JPG

Hij heeft ook een aantal fotos gemaakt en e.e.a. in een dossiertje gemeld zodat ze het bij de volgende keuring terug kunnen vinden wat er afgesproken is.
Al met al ben ik blij dat ik goed ben geholpen en een aardige kerel had! :thumbup:

breadfan83
18-11-2010, 21:12
Dan weet je tenminste dat je met een goed gevoel verder kunt werken aan de auto, en je dalijk niet met een project komt te zitten dat nooit de weg op mag. :thumbup:

SpiderClass
18-11-2010, 21:36
Kijk aan, dat is relaxed Frank, probleem opgelost! Maar kunnen ze dat ook netjes doen als ie al gespoten is e.d. of komt het niet meer in het zicht? :) Zit die andere zegel op dezelfde plaats aan de bestuurders kant?

knarfmk1
18-11-2010, 21:51
Dan weet je tenminste dat je met een goed gevoel verder kunt werken aan de auto, en je dalijk niet met een project komt te zitten dat nooit de weg op mag. :thumbup:

inderdaad, geeft een beetje rust :)


Kijk aan, dat is relaxed Frank, probleem opgelost! Maar kunnen ze dat ook netjes doen als ie al gespoten is e.d. of komt het niet meer in het zicht? :) Zit die andere zegel op dezelfde plaats aan de bestuurders kant?

Ik denk het niet maar daar maak ik me niet zon zorgen over, desnoods spuit ik dat stukkie nog eens over. De andere zegel zit achter in de auto, zodat je de auto niet doormidden slijpt ofzo :D

De Pul
18-11-2010, 22:28
ongelooflijk dit....maar ben wel blij voor je:D

knarfmk1
18-11-2010, 22:39
dankje :D

Mtdi
18-11-2010, 22:42
Mooie oplossing Frank.

vdWal.
19-11-2010, 16:28
gaat helemaal goed komen :) mooie vorderinge weer gemaakt ook!

knarfmk1
22-11-2010, 23:09
Zo wat buigen lassen en slijpen verder:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2640.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2647.JPG

nog effe een likkie verf en een nieuw rubber erin en dan is die ook weer af! :thumbup:

Gertjan
22-11-2010, 23:16
:rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Doe je goed :thumbup:

breadfan83
22-11-2010, 23:19
Verdomme Frank wat mooi! :eek:

De Pul
22-11-2010, 23:20
tering,das echt gaaf geworden.....

René
22-11-2010, 23:21
Hele mooie steun Frank! Gaaf gemaakt.

De Limburger
22-11-2010, 23:21
Dikke memmen, dat is mooi!

knarfmk1
22-11-2010, 23:30
Thanks, was zelf ook wel tevree :D

steef-oo
22-11-2010, 23:38
gaat de goede kant op,
ik had zaterdag je daily volgens mij nog gespot, witte mk1 met steffans eronder toch ?

knarfmk1
22-11-2010, 23:43
klopt, heb jou niet gezien trouwens?

steef-oo
22-11-2010, 23:44
ik reed op een brommer van de tnt post dus denk niet dat je me gespot hebt nee :p

en verder rijd ik incognito in een standaard witte mk2 automaat ;)

joostvw
23-11-2010, 01:50
Wauw die steun is nice.
Had je topic al een tijdje niet meer gevolgd, maar wat een mooi project zeg!

SpiderClass
23-11-2010, 08:31
Jeejtje Frank, op de tekeningen was ie al geil, maar in het echt is het gewoon pure porno geworden :D

floris-jan1
24-11-2010, 01:10
Dat heb je super mooi gedaan! Was het veel werk?:O

knarfmk1
24-11-2010, 08:20
vooral het netjes en op maat buigen was veel werk om het knap te krijgen, heb het nu om een buis heen gebogen, maar als ik er evt. nog een aantal ga maken dan moet ik daar wel iets van een buigtool voor maken

guusvandevenne
24-11-2010, 14:39
vooral het netjes en op maat buigen was veel werk om het knap te krijgen, heb het nu om een buis heen gebogen, maar als ik er evt. nog een aantal ga maken dan moet ik daar wel iets van een buigtool voor maken


Allereerst moet ik zeggen dat ik dit echt een heel erg vette topic vind, kan niet anders dan een briljant racewagentje worden, TOP!

ik begreep dat je het misschien overweegt om een aantal van die steunen te maken als er interesse is? bij deze, ik heb interesse.

voor de zekerheid, maar die steun is dus voor het ombouwen van een 1100/1300 (of smallblock) van 4 naar een 5 bak?

ik word namelijk ook gillend gek van t kabaal qua toeren.

ik ben benieuwd naar je volgende update !

knarfmk1
24-11-2010, 15:34
Bedankt :D
Steun is inderdaad voor de ombouw voor een smallblock in een golf 1 van 4- naar 5-bak (van 084 naar 085 bak)
mocht het zover komen dat ik er een aantal ga maken open ik wel een nieuw topic en zet ik hier ook effe een linkje

guusvandevenne
24-11-2010, 15:41
goeie zaak, dan lees ik dat tegen die tijd wel.

succes verder met klussen!

MarioMK1Cabrio
24-11-2010, 16:46
Vet project zeg, mooie steun heb je gemaakt. Ben erg benieuwd hoe de wagen eruit ziet als hij klaar is en nog belangrijker wat voor tijd je neer zal zetten op een quarter mile.

Greetz Mario

Gertjan
24-11-2010, 18:43
Denk dat het er niet zo zeer om gaat hoe die eruit ziet en wat ie op de kwart mijl doet, maar meer om hoe die de bocht om gaat :D

knarfmk1
24-11-2010, 19:38
idd :D al mag ie er natuurlijk wel goed uitzien :thumbup:

guusvandevenne
06-12-2010, 15:35
zijn er nog vorderingen met de wagen ?

knarfmk1
06-12-2010, 22:53
Jazeker, ben bezig de kas door te lassen, voorzijde is al zo goed als af:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2661_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2658_original.jpg

Greppel
11-12-2010, 11:13
kolere, net ff je hele topic door gebladeerd... maar wat ben jij goed bezig zeg :thumbup:

Ibiz@ke
11-12-2010, 11:50
die baksteun ziet er echt wel heeeel knap uit
succes met de verdere werk!!!

Lieuwe
11-12-2010, 12:57
Lekker bezig .. die baksteun is porno! :D

knarfmk1
12-12-2010, 23:58
danku danku :thumbup:

heb trouwens vorige week ook nog een CEH bak gescoord.
ongeveer dezelfde verhoudingen als een AHD maar dan kan er wel een sper in

jones
28-12-2010, 21:48
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/mini-onderdelen/407900790-13-x-7-magnesium-8-spoke-wielen-uniek-in-nl.html?return=eJw1jV0KgzAQBu8i6KMm%2FmJEit4kaFqDJlncSG1L794Nbd9mdj5YKbh4acE6FDlvRIRK7tPSLd6DyLLVgbKpkfvqYZPSY2q37DtJYYHLufU8mbH3Li4GHhcjHASMYCMb8poFnjVxiPCPnuCpSUe8zvir%2FldNmNnDqF1PYXyStqxqqyAPkqIteVmTrXcyI29WoT4MHRyGV3kCcPQsAYd%2BcrPqy4bxqHt%2FAHRtRs8%3D&df=1&fta=eNotj9FuhCAQRf%2BFB58ZQIGZ%2BAv9BUMFLSmuZNFd283%2Be9H07eTeSe4ZhxpfBQ2y%2FZ6Gh0uFUUEQgOxIPTS%2B9NuKQHlHTglQdJyTj0g5n8GGvzFTmXypyVaTJeNtX8I9jpQOtLy1LaUflFaB6uj7iYubb6HEfaG1RBRNznvPm7yWbVx96JXmcBooZNnNgVGs4wUlsugvNcORgWk5CN0dYJQcrVAXmE%2FZVpBOT%2B1YQWgIileAadRQKz3VLtRjLaVurTygcyp0Rl0v14ltzc6XIYXbvH2d07wWFtnijuG0qQL%2B0hHI3JPRxz8%2BGDnk%2BHq%2F%2FwC6zWP1&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1#photoGallery

jones
28-12-2010, 21:50
is alleen 4x101,6 als ik het goed heb, wel mooi velgje!

knarfmk1
28-12-2010, 23:17
leuke wieltjes inderdaad, en niet duur, heb m even gemaild naar de mogelijkheden en het gewicht.. thanks voor de tip!

RubenD
28-12-2010, 23:56
Frank, wat de wielen betreft, had je al eens naar Team Dynamics gekeken?

Die hebben veel interessante velgen in het programma (vind ik):
http://www.teamdynamicsracing.com/pro-race/Pro-race12.htm
http://www.rimstock.co.uk/rimstockuk/wheelsmain.php?name=Pro%20Race%201.2

Als je wilt heb ik van de Pro Race 1.2 in 17" nog wel een tekening van de binnenzijde (voor de remklauw vrijloop controle).
Maar ik neem aan dat 17" te groot is.

Thomas
29-12-2010, 03:37
Als hij met 17 inch gaat rijden kunnen alle bak berekeningen zo terug de prullemand in :D tzal inderdaad net te groot zijn denk ik...

knarfmk1
29-12-2010, 09:33
Pro-race had ik inderdaad ook al bekeken, leuke wielen maar niet de goede maten. Die 7x14 zou nog kunnen maar die zijn ook niet lichter dan mijn huidige velgen.
Vind die van marktplaats wel interessant als 2e setje (voor slicks ofzo :D ) voor die prijs

BeetleGrandDad
29-12-2010, 09:59
Pro-race had ik inderdaad ook al bekeken, leuke wielen maar niet de goede maten. Die 7x14 zou nog kunnen maar die zijn ook niet lichter dan mijn huidige velgen.
Vind die van marktplaats wel interessant als 2e setje (voor slicks ofzo :D ) voor die prijs

De vier keer 100 7x13 van mijn Ascona :eek: zitten nu ook onder de mini van mijn vrouw.

knarfmk1
29-12-2010, 16:37
Heb mooi een weekje vrij dus heb het doorlassen van de carrosserie af kunnen maken, ben alle belangrijke plekken effe langsgeweest, weer een job done!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2684_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2685_original.jpg

René
29-12-2010, 17:10
Ziet er netjes uit Frank!
Dus nu spuiten en opbouwen? ;)

vdWal.
29-12-2010, 18:00
ziet er goed uit idd :cool:

miklo de gekste
29-12-2010, 18:54
Zal even een tipje van de sluier oplichten qua blok:

1.4 AEX + een set van deze jongens:
http://www.hardracing.com/images/Carb1.jpg

Keihin FCR "Flachschiebers"

deze heb ik inmiddels al liggen met de nodige appendages.

Waarom "maar" een 1400? Omdat deze blokjes ook weer een stuk lichter zijn dan de "big-blocks" en je er evengoed een heel leuk vermogen uit kan halen!


ik als polo rijder met een 1.4 aex ga ik dit topic zekers volgen

knarfmk1
29-12-2010, 20:05
Ziet er netjes uit Frank!
Dus nu spuiten en opbouwen? ;)

bijna ;):D

knarfmk1
29-12-2010, 20:06
ik als polo rijder met een 1.4 aex ga ik dit topic zekers volgen

t word alleen geen aex meer.. :thumbup:

picasso_16v
29-12-2010, 20:14
wat gaat het dan nu worden?

knarfmk1
29-12-2010, 20:17
1.4 16v afh met 1.6 krukas :drive:

Thomas
29-12-2010, 20:32
1.4 16v afh met 1.6 krukas :drive:

Klein, ligt maar snel!

toth75
30-12-2010, 12:50
de foto's weer bekeken van de Golf. Kan alleen maar zeggen: geweldig goed bezig.

De Limburger
30-12-2010, 13:14
Zit echt heel veel werk in maar man man, wat word dit een leuk ding dadelijk.
Heb je al iets van een datum of zo wat je hoopt om hem klaar te hebben of doet dat er niet toe?
Gr Ronnie

Samurai
30-12-2010, 15:53
Knarf, hierbij kroon ik jou tot uber hobbyBOB!

Goed bezig.

knarfmk1
30-12-2010, 17:00
hahaha dankjewel :D

@ Limburger de datum dat ie af moet zijn is de dag dat ie af is :thumbup:
geen haast dus maar probeer er wel zoveel mogelijk aan te klussen als ik effe tijd heb

JerryGT
30-12-2010, 23:45
Ziet er erg netjes uit!

Maar ik zie nog gewicht op de laatste foto wat er uit kan! ;)

knarfmk1
31-12-2010, 00:28
thanks, maar waddan? de rest van de bodemplaat? ;)

JarnoVWPolo6N
31-12-2010, 09:54
Tip: ARC of AVY onderblok nemen, is van een standaard 1.6 16v Polo GTI, maar hebben beide wel standaard zuigerbodemkoeling ;)

JerryGT
31-12-2010, 10:51
thanks, maar waddan? de rest van de bodemplaat? ;)


De rand waar de binnenste en buitenste wielkast rand samen zitten gepuntlast.

Deze maken ze bij VW motorsport ook een stuk lager en lassen ze daarna weer aan elkaar vast. Mss een idee?

En in je C-stijl kun je nog aardig wat gaten boren ;)

knarfmk1
31-12-2010, 11:07
Tip: ARC of AVY onderblok nemen, is van een standaard 1.6 16v Polo GTI, maar hebben beide wel standaard zuigerbodemkoeling ;)

ah dat van de zuigerbodemkoeling wist ik niet! weet wel dat op die blokken ook een afh kop kan dus dat dat ook een mogelijkheid is. thanks voor de tip! :thumbup:


De rand waar de binnenste en buitenste wielkast rand samen zitten gepuntlast.

Deze maken ze bij VW motorsport ook een stuk lager en lassen ze daarna weer aan elkaar vast. Mss een idee?

En in je C-stijl kun je nog aardig wat gaten boren ;)

oke, maar dan haal ik weer een heel hoop werk op me terwijl de besparing minimaal is denk ik (oke alle kleintjes helpen ;) ) in de C-stijl klopt maar dat vind ik er niet uitzien, dan maar 200gr zwaarder :thumbup:

JarnoVWPolo6N
31-12-2010, 14:09
Graag gedaan ;)

JerryGT
31-12-2010, 18:26
ah dat van de zuigerbodemkoeling wist ik niet! weet wel dat op die blokken ook een afh kop kan dus dat dat ook een mogelijkheid is. thanks voor de tip! :thumbup:



oke, maar dan haal ik weer een heel hoop werk op me terwijl de besparing minimaal is denk ik (oke alle kleintjes helpen ;) ) in de C-stijl klopt maar dat vind ik er niet uitzien, dan maar 200gr zwaarder :thumbup:

Lichtgewicht of niet hé haha

http://94.100.121.251/1184300001-1184350000/1184300901-1184301000/1184300940_5_OzbF.jpeg

Dit is mijn project(je)

knarfmk1
01-01-2011, 23:28
oke nice, golf 2? heb je ook een streefgewicht?

Gijs
01-01-2011, 23:45
Misschien een idee om gaten in je C-stijl te boren met een diameter van een cm of 5? Bespaard gewicht en ziet er wel racy uit ;)

De Pul
02-01-2011, 00:11
Misschien een idee om gaten in je C-stijl te boren met een diameter van een cm of 5? Bespaard gewicht en ziet er wel racy uit ;)
nee dat zou ik niet doen frank;)
[was ik al van plan nl..;)]

jones
02-01-2011, 10:44
1.4 16v afh met 1.6 krukas :drive:

http://www.berg-cup.de/Marktplatz/Teile_Detail.asp?ID=3337

JerryGT
02-01-2011, 14:05
oke nice, golf 2? heb je ook een streefgewicht?

Het is idd een Golf 2, maar wel een crossauto. Vorig jaar woog hij helemaal compleet met volle tank 20L 731KG.

Dit jaar hopen daar toch weer een beetje onder te gaan zitten :)

knarfmk1
02-01-2011, 18:59
dat is netjes!

miklo de gekste
03-01-2011, 21:03
t word alleen geen aex meer.. :thumbup:


kijk mail mijn u ideeen eens wat u vanplan was met de aex :thumbup:

en gewichts besparing banden bak eruit en plaat erin met uitsparing voor u tank

ligt tank ook gelijk stuke hoger van de grond

Thomas
04-01-2011, 17:42
kijk mail mijn u ideeen eens wat u vanplan was met de aex :thumbup:

en gewichts besparing banden bak eruit en plaat erin met uitsparing voor u tank

ligt tank ook gelijk stuke hoger van de grond

De tank mag natuurlijk niet de grond gaan raken maar voor de rest moet hij zo laag mogelijk komen te liggen.
De tank is toch een behoorlijk gewicht en dat draagt bij tot de ligging van het zwaartepunt en deze moeten we zo laag mogelijk proberen te houden...

knarfmk1
04-01-2011, 18:10
Gelukkig is dat al opgelost :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0949.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_0960.JPG

brabomk1g60
04-01-2011, 18:40
Respect voor je laswerk, daar zullen aardig wat uurtjes ingegaan zijn zeg. :cool:

Thomas
04-01-2011, 21:00
@ knarfmk1: Dat dit bij jou al in orde was wist ik reeds :thumbup:

breadfan83
04-01-2011, 21:26
Nice.

René
04-01-2011, 23:34
Ziet er weer goed uit Frank!

knarfmk1
04-01-2011, 23:44
Thanks heren!

BeetleGrandDad
05-01-2011, 07:18
Waarom de tank niet in het midden van de auto? lijkt me beter voor de gewichtsverdeling.......

knarfmk1
05-01-2011, 08:10
juist niet, ik zit links, tank zit rechts.. ;)
bovendien kan de uitlaat er nu nog mooi langs

Samurai
05-01-2011, 11:46
Opa beetle gaat er natuurlijk vanuit, dat knarf ook op een dieet is geweest??

knarfmk1
05-01-2011, 12:05
Haha nou echt licht zal ik nooit worden met 2m :D:D

BeetleGrandDad
05-01-2011, 14:44
juist niet, ik zit links, tank zit rechts.. ;)
bovendien kan de uitlaat er nu nog mooi langs


Yep, kwam uit de nachtdienst niet meer echt helder natuurlijk.

Die tank zal dan wel altijd helemaal gevuld moeten zijn :D

knarfmk1
05-01-2011, 16:32
t word geen trailer-queen dus dat word lastig :D

btw, ben rond aan het kijken door wie ik de rolkooi laat maken, heb nu Roma-Tuning en Rolbeugels.nl (biesheuvel) op het lijstje staan als (redelijk) betaalbaar en belangrijker, hoge kwaliteit.
Roma is mijn favoriet omdat die veel ervaring hebben met Golfjes 1 voor t circuit, alleen kunnen hun geen kooi maken van Chromolybdeen wat toch wel mijn voorkeur heeft gezien het gewicht.

weten jullie nog meer adressen voor een redelijke prijs?

weet nog wel wielhoven en mtm-moree bijvoorbeeld, erg mooi maar ook errug aan de prijs ;) en remola hoor ik niet te beste verhalen over..

Joentje
05-01-2011, 17:31
Dik project man! :thumbup:

Mijn kooi word gelast bij Erik Messink in Dinxperlo, de beste man doet veel voor Porsche en DrivingFun.com En heeft ook de kooi gelast van Nielsg60Turbo vant forum.

Een rolkooi bij hem schommelt tussen de 600 en 900euro, dit ligt natuurlijk ana type auto en wat je exact wil. :thumbup:

SpiderClass
05-01-2011, 17:54
Frank, bel even met iemand van de KNAF, die kunnen je zo alle gecertificeerde lassers doorgeven. Meeste rolkooien hebben een certificaat waarop staat dat ze FIA goed zijn, maar dat betekend dat ze alleen naar de FIA normen zijn gebouwd. (remola heeft dit bijv.)
Vooral om in het buitenland te racen moet je een certificaat hebben dat officieel door KNAF is afgegeven, een door een ander afgegeven FIA certificaat telt niet. Ook moet in de kooi de naam van de lasser en zijn KNAF nummer staan.
Laat je goed informeren bij de KNAF, zou zonde zijn als je er veel geld in steekt en je niet mee mag doen met de races die je wilt.

Wielhoven zijn volgens mijn wel gecertificeerd en Multi-tech (http://www.multi-tech.nl/Producten/Rolkooi.htm) volgens mij ook.

JerryGT
05-01-2011, 18:47
Informeer anders even bij Groot techniek in Winkel, daar verkopen ze de chrome molybdeen buigers, die zal ook ongetwijfeld weten wie er een kooi wil/kan maken!

jones
05-01-2011, 18:54
remola is niet aan te raden idd.
daar loopt niet altijd alles helemaal volgens de afspraken.
een kennis van me heeft in zn a corsa een rolkooi laten maken
bij frans verbaas in oud beierland, chromolybdeen.
echt een waanzinnig nette kooi, maar was geloof ik wel zo'n 1500 euro.
bij biesheuvel kunnen ze ook wel nette kooien bouwen.
kan me een civic met een mooie kooi herinneren.
zal eens even gaan zoeken.

jones
05-01-2011, 18:56
hebbes


http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=50174

jones
05-01-2011, 18:59
http://www.civicclubholland.nl/forum/viewtopic.php?f=40&t=35479&hilit=+biesheuvel

jones
05-01-2011, 20:04
had al eerder die velgen van MP gepost,

kwam net nog wat leuks tegen.

http://www.minispares-online.co.uk/index.php?cat_id=1&sub_cat_id=13&prod_id=2193#prod_selector

BeetleGrandDad
05-01-2011, 20:37
Frank, bel even met iemand van de KNAF, die kunnen je zo alle gecertificeerde lassers doorgeven. Meeste rolkooien hebben een certificaat waarop staat dat ze FIA goed zijn, maar dat betekend dat ze alleen naar de FIA normen zijn gebouwd. (remola heeft dit bijv.)
Vooral om in het buitenland te racen moet je een certificaat hebben dat officieel door KNAF is afgegeven, een door een ander afgegeven FIA certificaat telt niet. Ook moet in de kooi de naam van de lasser en zijn KNAF nummer staan.
Laat je goed informeren bij de KNAF, zou zonde zijn als je er veel geld in steekt en je niet mee mag doen met de races die je wilt.

Wielhoven zijn volgens mijn wel gecertificeerd en Multi-tech (http://www.multi-tech.nl/Producten/Rolkooi.htm) volgens mij ook.


MTM is ook gecertificeerd en Gerwin Biesheuvel volgens mij ook.
Ik denk dat de gecertificeerde adressen ook in het autosportjaarboek staan.
Even snel gegoogleknaft :redface:
http://www.knaf.nl/de-knaf/6-diversen/erkende-rolkooifabrikanten.aspx (http://http://www.knaf.nl/de-knaf/6-diversen/erkende-rolkooifabrikanten.aspx)

knarfmk1
06-01-2011, 10:21
Dik project man!

Mijn kooi word gelast bij Erik Messink in Dinxperlo, de beste man doet veel voor Porsche en DrivingFun.com En heeft ook de kooi gelast van Nielsg60Turbo vant forum.

Een rolkooi bij hem schommelt tussen de 600 en 900euro, dit ligt natuurlijk ana type auto en wat je exact wil.

Thanks, maar over hem lees ik ook niet echt positieve verhalen qua laswerk? althans, van zijn kooien van een jaar of wat terug, geloof dat het nu beter werd. heb je misschien wat foto's? kon van Nielsg60Turbo niet echt foto's van de kooi vinden

Informeer anders even bij Groot techniek in Winkel, daar verkopen ze de chrome molybdeen buigers, die zal ook ongetwijfeld weten wie er een kooi wil/kan maken!

goeie zij zitten in de buurt dus misschien weten die ook wat hier in de buurt

remola is niet aan te raden idd.
daar loopt niet altijd alles helemaal volgens de afspraken.
een kennis van me heeft in zn a corsa een rolkooi laten maken
bij frans verbaas in oud beierland, chromolybdeen.
echt een waanzinnig nette kooi, maar was geloof ik wel zo'n 1500 euro.
bij biesheuvel kunnen ze ook wel nette kooien bouwen.
kan me een civic met een mooie kooi herinneren.
zal eens even gaan zoeken.

Oke dan ga ik Frans Verbaas ook even contacten,
heb je ook wat fototjes van de kooi in die corsa toevallig?
Die kooi in die civic is ook erg netjes, mooi project ook!

Die velgen van marktplaats kon ie trouwens niet in 4x100 leveren, ik ga het nog wel even informeren bij die engelse link van je!



Frank, bel even met iemand van de KNAF, die kunnen je zo alle gecertificeerde lassers doorgeven. Meeste rolkooien hebben een certificaat waarop staat dat ze FIA goed zijn, maar dat betekend dat ze alleen naar de FIA normen zijn gebouwd. (remola heeft dit bijv.)
Vooral om in het buitenland te racen moet je een certificaat hebben dat officieel door KNAF is afgegeven, een door een ander afgegeven FIA certificaat telt niet. Ook moet in de kooi de naam van de lasser en zijn KNAF nummer staan.
Laat je goed informeren bij de KNAF, zou zonde zijn als je er veel geld in steekt en je niet mee mag doen met de races die je wilt.

Wielhoven zijn volgens mijn wel gecertificeerd en Multi-tech volgens mij ook.

Klopt helemaal, alleen denk ik niet dat ik het certificaat nodig heb, echte races ga ik toch niet mee meedoen, maar het is natuurlijk wel handig voor als ik me in de toekomst nog bedenk ;) sowieso wil ik m wel naar de FIA normen laten bouwen.


MTM is ook gecertificeerd en Gerwin Biesheuvel volgens mij ook.
Ik denk dat de gecertificeerde adressen ook in het autosportjaarboek staan.
Even snel gegoogleknaft
http://www.knaf.nl/de-knaf/6-diversen/erkende-rolkooifabrikanten.aspx

Thanks, ik ga bij een aantal even informeren over prijzen, als iemand nog andere misschien wat onbekendere weet, let me know!

Joentje
06-01-2011, 11:26
Laten we eerlijk zijn, overal hoor je wel eens slechte verhalen. Nja ik heb meerdere kooien gezien van hem, en het ziet er donders goed uit, en geen slecht laswerk.
Ik heb dus nog geen slechte berichten over hem gehoord.

Dit is de kooi van Niels
http://i55.tinypic.com/2mwifie.jpg
http://i53.tinypic.com/2janfj9.jpg

knarfmk1
06-01-2011, 12:17
Dat is inderdaad ook waar, deze ziet er overigens voor zover ik t kan zien wel goed uit

BeetleGrandDad
06-01-2011, 14:06
Dat is inderdaad ook waar, deze ziet er overigens voor zover ik t kan zien wel goed uit

Frank,
ik denk dat je voor jezelf uit moet maken wat je precies met de Golf wil. Als je aan officiele KNAF erkende wedstrijden mee wil doen dan zul je een certificaat nodig hebben. Ook is het natuurlijk zo dat bij (misschien ooit al wil je daar natuurlijk heklemaal niet aan denken) verkoop de carosserie behoorlijk meer waard kan zijn met een gecertificeerde kooi.
Succes met je keuze en het blijft een mooi projekt :thumbup:

Thomas
06-01-2011, 17:22
Ik denk dat jij perfect zelf in staat bent om je golf van een degelijke rolkooi te voorzien. Je moet ook het wiel niet meer uitvinden hè...er zijn vele bekende merken die degelijke rolkooien leveren voor de golf als je daar een "vergelijkende studie" van maakt, samen met de juiste materiaal keuze en lastechniek (en dat laatste is zeker al aanwezig) moet dat zeker lukken.

Wanneer je werkelijk aan van die KNAF erkende wedstrijden gaat mee doen dan zou ik het natuurlijk wel uitbesteden...

Je hebt tot hiertoe alles zelf klaar gekregen (met een prachtig resultaat) als het niet verplicht is vanwege de toekomstige race plannen zou ik er zelf voor gaan!

vwmk2driver
06-01-2011, 18:29
Ik denk dat jij perfect zelf in staat bent om je golf van een degelijke rolkooi te voorzien. Je moet ook het wiel niet meer uitvinden hè...er zijn vele bekende merken die degelijke rolkooien leveren voor de golf als je daar een "vergelijkende studie" van maakt, samen met de juiste materiaal keuze en lastechniek (en dat laatste is zeker al aanwezig) moet dat zeker lukken.

Wanneer je werkelijk aan van die KNAF erkende wedstrijden gaat mee doen dan zou ik het natuurlijk wel uitbesteden...

Je hebt tot hiertoe alles zelf klaar gekregen (met een prachtig resultaat) als het niet verplicht is vanwege de toekomstige race plannen zou ik er zelf voor gaan!

helemaal mijn idee..

ik heb mijn kooi in de race auto ook zelf gemaakt, heb voor 200 euro staal gehaald en daarmee de hele auto gemaakt, 25 m ofzo was het toen.

enigste wat je moet hebben is even een buigijzer,
en mocht je echt chromolybdeen willen gebruiken dan moet je het uitbesteden, het buigen van dit staal is wel een werkje apart.
en het lassen werkt met ander matriaal, en dat is voor 1 kooi wat duur in aanschaf.

zo heb ik mijn kooi vorig jaar gebouwd.

http://img6.imageshack.us/img6/71/racegolf110.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/6246/racegolf113.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/3413/racegolf114.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/9055/racegolf115.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/2562/racegolf109.jpg

jones
06-01-2011, 21:25
ik zal binnenkort wel eens fotos maken van de kooi als ik weer in de schuur ben.

die velgen worden lastig in 4x100, voor mini's maken ze veel mooie spullen maar is 4x101,6.

ben voor mn eigen auto ook op zoek naar een heel licht velgje.

heb ook deze gevonden, tis wel een wat minder mooie met multisteek, maar is wel zeer licht en dus geschikt voor mn auto.

http://www.rpm-performance.nl/Webwinkel-Product-4007596/Lenso-VPD-Race-Series-Flat-Black-13x75J-4x100-ET25.html

SpiderClass
06-01-2011, 22:16
Kan je 4x101,6 niet met schuifbouten monteren op 4x100?

knarfmk1
06-01-2011, 23:29
ik zal binnenkort wel eens fotos maken van de kooi als ik weer in de schuur ben.

die velgen worden lastig in 4x100, voor mini's maken ze veel mooie spullen maar is 4x101,6.

ben voor mn eigen auto ook op zoek naar een heel licht velgje.

heb ook deze gevonden, tis wel een wat minder mooie met multisteek, maar is wel zeer licht en dus geschikt voor mn auto.

http://www.rpm-performance.nl/Webwinkel-Product-4007596/Lenso-VPD-Race-Series-Flat-Black-13x75J-4x100-ET25.html

ook een leuk wieltje idd, word wel moe van al die aanbieders van lichte wielen die er dan "superlicht" bijzetten maar geen gewichten noemen, zie dat heel vaak :confused:

had deze ook nog gevonden ondertussen tussen het mini spul:

http://www.force-racing.co.uk/wheels-13/

mooi wieltje, erg licht (3,4/3,9kg me bbs'jes zitten toch nog net over de 5kg) en een redelijke prijs

knarfmk1
06-01-2011, 23:33
Kan je 4x101,6 niet met schuifbouten monteren op 4x100?

geen idee wat de max daarvoor is? ideaal is anders :thumbup:

over het de kooi zelf bouwen, tsja over zoiets wat je veiligheid moet garanderen bij een koprol heb ik meer vertrouwen in een prof. lasser dan me eigen lasjes :thumbup:

Thomas
07-01-2011, 00:06
geen idee wat de max daarvoor is? ideaal is anders :thumbup:

over het de kooi zelf bouwen, tsja over zoiets wat je veiligheid moet garanderen bij een koprol heb ik meer vertrouwen in een prof. lasser dan me eigen lasjes :thumbup:

Kijk lassen kan je dat hebben we hier wel duidelijk kunnen zien...Het aller belangrijkste is gewoon waar het buizenframe komt, op welke punten ze bevestigd worden, de juiste dikte en materiaal maar als dat één keer goed zit is er echt geen verschil meer!

En euh een koprol?! jij hebt plannen :D
Je zou denken, die gaat zich wat inhouden wanneer hij in zen wagentje kruipt waar hij een aantal jaren aan bezig is geweest...

DesertWind
07-01-2011, 09:27
hey frank, het schiet aardig op zo te zien.
wat betreft de sterkte van de rolkooi, volgens mij heb jij die kadett van jan saenen en mij ook nog gezien na de crash destijds op zandvoort toen we nog op de hts-a zaten? dat was een simpel zelf gebakken kooitje die de crash toch heel goed op ving. En die kooi was veel minder uitgebreid dan deze kooien, dus ik zou het gewoon zelf doen als ik jou was ;)

succes ermee!

knarfmk1
07-01-2011, 11:24
En euh een koprol?! jij hebt plannen
Je zou denken, die gaat zich wat inhouden wanneer hij in zen wagentje kruipt waar hij een aantal jaren aan bezig is geweest...

ik bouw m natuurlijk niet om er als een oud vrouwtje in te rijden ;):D


hey frank, het schiet aardig op zo te zien.
wat betreft de sterkte van de rolkooi, volgens mij heb jij die kadett van jan saenen en mij ook nog gezien na de crash destijds op zandvoort toen we nog op de hts-a zaten? dat was een simpel zelf gebakken kooitje die de crash toch heel goed op ving. En die kooi was veel minder uitgebreid dan deze kooien, dus ik zou het gewoon zelf doen als ik jou was

succes ermee!

Ja die weet ik nog wel, ging best goed inderdaad

het buigen gaat dat met zon ding?

http://www.datona.nl/dt56102-pijpenbuiger-p-79.html?gclid=CPWVydLup6YCFU0w3godJSYrmA

of heb je al zoiets nodig:
http://www.25crmo4.com/25crmo4_NE/buigmachine.htm

notchapparaatje is dan ook wel erg handig lijkt me? niet goedkoop overigens
http://www.25crmo4.com/25crmo4_NE/Gereedschappen_NL.htm

vwmk2driver
07-01-2011, 12:15
die buigmachine bij groot vandaan, is idd mooi. maar ook erg duur.

de buiger van datona.nl is een buiger zoals ik die gebruikt heb.
echter je moet even iemand zoeken met een buiger van minstens 500,- die hebben een beter passing.
ik heb het ook eerst geprobeerd met zon dingetje van 150 euro maar die buig bekken zijn te ruim,waardoor de buis er dus te los inlegt en dan knikt.

Herm Schreurs
07-01-2011, 12:56
Frank, complimenten kerel voor de mooie en grondige aanpak!
Ziet er echt puik uit.

Ik heb mijn kooi jaren geleden bij MTM laten maken. Echt goed werk!

Om voor één kooi alle machines aan te schaffen en uit te gaan zoek hoe en waar alles moet komen is echt geen doen.
Heren, als je een buizenbuiger hebt wil niet zeggen dat je buizen kunt buigen.
En zonder buizenuitslijper wordt een uitgebreide rolkooi bouwen echt onbegonnen werk :)


Keep up the good work!
Ben echt benieuwd.
Ga je dit jaar een keer mee naar trackday op NS, Spa of Zolder om de sfeer weer eens te proeven?

knarfmk1
07-01-2011, 20:14
Thanks! :)

ik heb een aantal kooienbouwers inmiddels gemaild om een prijsopgaaf, dus we wachten even af!


Ga je dit jaar een keer mee naar trackday op NS, Spa of Zolder om de sfeer weer eens te proeven?

lijkt me een goed plan, hebben jullie al datums gepland?

knarfmk1
09-01-2011, 16:44
Zo, pookgat dichtgemaakt, 4 gaatjes geboord voor de shifter en aan de onderzijde 4 moertjes gelast, nu alleen de andere doorgang nog effe netjes maken.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2691.JPG

En ik hoef nu toch niet meer bij de onderkant te wezen dus heb effe een ander framepje gebouwd waar ie op kan staan op een lekkere werk hoogte.
Ook zo gemaakt dat alle onderdelen van de auto er nog op kunnen

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2627.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2692.JPG

sander_beer
09-01-2011, 22:25
Thanks! :)

ik heb een aantal kooienbouwers inmiddels gemaild om een prijsopgaaf, dus we wachten even af!



lijkt me een goed plan, hebben jullie al datums gepland?

kijk ook eens bij www.pleie-sport.de daar komt mijn kooi ook vandaan past goe en is van prijs ook best goed na 4 weken thuis geleverd kooien inlassen doen ze ook en ligt niet te ver van de grens af

mooi project

knarfmk1
24-01-2011, 23:48
Zo, motor er met de 5-bak effe ingehangen, kon ik de baksteun effe testen en gelijk de shifter doorgang afmaken

Die past! :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2707_original.jpg

Doorgang ook klaar:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2732_original.jpg


Ook nog wat nieuwe spullen binnen gekregen, plaatjes om straks de oogbouten voor de gordels aan te monteren

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2719_original.jpg

Stuurtje

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2720_original.jpg

"Superleggero" extra licht ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2721_original.jpg

Quick release

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2723_original.jpg


http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2725_original.jpg

en heb ook nog een paar gordels besteld, kan alleen nog wel effe duren voordat die binnen zijn want ze zijn tergend traag met hun mail beantwoorden :screwy:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/slvldv633a4bk.jpg

Overigens heb ik besloten de rolkooi bij Roma tuning te laten maken, die gaf aan de stoel eerst erin te bouwen en daarna de kooi, zodat de kooi echt op maat gemaakt kon worden (en je dus bijvoorbeeld niet met je ellebogen tegen het kruis in de deur zit) dus nu eerst de zitpositie bepalen en dan kan ie naar Roma!

picasso_16v
25-01-2011, 11:55
ziet er super uit!

Ibiz@ke
25-01-2011, 12:13
die baksteun is echt om op te kwijlen,superwerk gewoon

brabomk1g60
25-01-2011, 12:44
echt knap project dit :cool:

breadfan83
25-01-2011, 14:59
Man Frank wat 'n mooi spul allemaal!
Kan niet wachten tot je dat ding hier voor de deur parkeert en de sleutels door de bus vallen. :D

JerryGT
25-01-2011, 18:00
Echt heel netjes allemaal!

Wel het stuur lekker dicht op je hé ;)