View Full Version : Project lightweight - Golf 1 trackday auto
Pages :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
10
11
12
Van Limburg
07-09-2015, 07:28
Ramen hanger er echt mooi in. Moest even terug scrollen voor een closeup van de kit waarmee je achteraf je ramen langs buiten nog eens hebt afgewerkt. Hoe heb je dat zo recht gedaan? En waarom?:D Schitterend werk geleverd weer!
knarfmk1
07-09-2015, 07:44
Thanks, mooie reacties :D
zoo ik heb vanavond dus het hele topic doorgescrolled en veel plaatjes gegeken.
Erg leuk om te zien hoe iemand z'n ideeen tot een super mooi resultaat weet te krijgen.
Het ziet eruit of alles goed vooraf bekeken en doordacht is, het kan niet anders zijn dat je heel veel research gedaan hebt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik vond vooral het gedeelte van het onderstel heel erg interessant !!
Hou vol hè je bent er bijna :)
En dan heeeeeeel voorzichtig knallen met dat ding!!!
Dan ben je wel even bezig geweest denk ik! :wow: :D
Ja voor het meeste doe ik wel research vooraf inderdaad, zo kom je niet, of minder, voor verassingen te staan en vind je af en toe nog eens wat leuks :thumbup:
Ramen hanger er echt mooi in. Moest even terug scrollen voor een closeup van de kit waarmee je achteraf je ramen langs buiten nog eens hebt afgewerkt. Hoe heb je dat zo recht gedaan? En waarom?:D Schitterend werk geleverd weer!
Met een vinger, een doekje en wat zeepsop :D Omdat het in een hoekje zit is het makkelijk om je vinger stabiel te houden en zo dus een strakke lijn te krijgen :thumbup: Ik moet wel zeggen dat stukje op die foto ziet er wel echt super strak uit hoor, het is over het algemeen "gewoon" strak :thumbup: En ja waarom? Als je het doet moet je het zo goed mogelijk proberen te doen he ;)
Van Limburg
07-09-2015, 07:50
Met een vinger, een doekje en wat zeepsop :D Omdat het in een hoekje zit is het makkelijk om je vinger stabiel te houden en zo dus een strakke lijn te krijgen :thumbup: Ik moet wel zeggen dat stukje op die foto ziet er wel echt super strak uit hoor, het is over het algemeen "gewoon" strak :thumbup:
En ja waarom? Als je het doet moet je het goed doen he ;)
Ja dat hoekje zal zeker niet tegenwerken!
Ik bedoel met waarom langs buiten nog eens? Enkel langs binnen zal toch al volstaan?
Lat van kwaliteit/afwerking nog hoger te leggen?
knarfmk1
07-09-2015, 07:54
Ja dat hoekje zal zeker niet tegenwerken!
Ik bedoel met waarom langs buiten nog eens? Enkel langs binnen zal toch al volstaan?
Lat van kwaliteit/afwerking nog hoger te leggen?
O zo, dat zou voldoende moeten zijn inderdaad, maar je zag op sommige plekken dan de kit een beetje tussen de rand van het raam en de carrosserie doorkomen, van die bubbels, dat zag er gewoon niet mooi uit. Vandaar langs de buiten kant nog eens afgewerkt. Ook blijft er zo zeker weten geen water tussen de ramen en de carrosserie staan :thumbup:
Zo laatste update's gezien. Maar ff bij het begon begonnen. Erg gaaf project en een polo motor eens een keer wat anders.
En die wielen :eek:
Word mooi Frank, komend jaar rijden?
knarfmk1
08-09-2015, 07:30
Word mooi Frank, komend jaar rijden?
thanks, is wel de bedoeling ja :cool:
zal t.z.t. nog even bij je in de lucht komen voor de bak ;)
Ik was Zaterdag in de buurt, maar kom niet ongevraagd en moest een Balco b94 ophalen.
Hoor wel als ik wat voor je kan betekenen.
Wordt weer een auto zo! Knap werk!
Alles door gebladerd, echt een mega dik project.
Waar haal je alle track/circuit onderdelen vandaan? Is hier een webshop voor?
knarfmk1
03-10-2015, 08:46
Thanks! :thumbup:
Ik haal ze meestal bij 2 Duitse sites: ISA-racing of Sandtler, of eventueel de Engelse site Demontweeks, die zijn meestal het goedkoopste en hebben heel veel. :thumbup:
Jeroen64
05-10-2015, 12:16
Ontzettend gaaf project! :thumbup:
Volgens mij al even geleden dat er iets over de motor is gepost, wat is je plan daarmee?
Ik dacht iets gelezen te hebben over een 1.6 met 1.4 16v kop :confused:
Hoe staat het nu met het gewicht trouwens? :D
knarfmk1
06-10-2015, 22:31
Ontzettend gaaf project! :thumbup:
Volgens mij al even geleden dat er iets over de motor is gepost, wat is je plan daarmee?
Ik dacht iets gelezen te hebben over een 1.6 met 1.4 16v kop :confused:
Hoe staat het nu met het gewicht trouwens? :D
Thanks! :thumbup:
Dat klopt dat dat al even geleden is, maar dat word op een paar kleine dingen en wat geduld na het volgende hoofdstuk ;) En idd 1.6 16v ARC met 1.4 16v AFH kop.
Op mijn dikke duim berekening moet de golf toch nog net onder de 700kg blijven.. Maar er zitten zoveel onzekerheden in (zoals de kooi bijvoorbeeld) dat ik er even geen uitspraak over durf te doen :D Maar als we de <700kg niet redden gaan we natuurlijk gewoon kijken wat er moet gebeuren om het wel te redden :thumbup:
Zometeen weer een kleine update, nog even wat foto''s uploaden!
knarfmk1
06-10-2015, 23:10
Eindelijk weer eens een update, ik heb de afgelopen tijd niet zoveel tijd gehad om te klussen aan de golf :(
Gelukkig is dat deze week anders en hebben we weer wat lopende klusjes af kunnen maken!
Ten eerste de ruitenwissers, of beter gezegd wisser. Ik had het wissersysteem een tijd terug grotendeels al omgebouwd naar een 1-armige uitvoering, maar moest dit nog steeds afmaken en monteren. Het wisserarmpje op de motor was al ingekort om de benodigde slag van de wisser te kunnen maken. Echter moest de wisser as van de wisser zelf ook nog vervangen worden voor een exemplaar van een golf 2. Dit is omdat ik een wisser van een Lancia Y10 gebruik en die heeft net als een golf 2 een m8 aansluiting ipv m6 bij een golf 1. Bovendien was het asje ook aan vervanging toe :thumbup:
Ten eerste de verschillen, links golf 1, rechts golf 2:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2049_original.jpg
De wisseras is dus duidelijk groter, m8 ipv m6 aansluiting, maar wat ik niet wist is dat het bolletje aan het eind van het stangetje bij een golf 2 blijkbaar ook kleiner is :confused: Maargoed dat is niet zon probleem, de armpjes zijn even lang dus die gaan we gewoon proberen over te zetten. Verder zijn de maten nagenoeg gelijk dus zo over te zetten.
Armpjes overzetten, ze zitten geklonken:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2054_original.jpg
Klinkgedeelte wegslijpen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2053_original.jpg
Even wrikken en hij is er af, pas op dat je de 2 ringen niet verliest ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2056_original.jpg
De nieuwe as op de oude plek vastklinken:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2057_original.jpg
Armpje weer vastlassen (niet mijn mooiste las :rolleyes: )
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2059_original.jpg
en klaar!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2058_original.jpg
De boel even netjes spuiten enzo en inbouwen maar:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2060_original.jpg
Lancia wisserstang met Aerotwin wisser erop en een mooi strak geheel :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2078_original.jpg
Sproeierinstallatie op de wisser:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2062_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2061_original.jpg
Aangezien al die liters ruitensproeiervloeistof kilo's weegt voldoet een drinkbeker ook prima als reservoir :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2066_original.jpg
Motortje netjes weggewerkt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2065_original.jpg
Verder heb ik nog wat windgeleiders voor de radiateur gemaakt uit carbon wat ik nog over had. Links, rechts en voor de afwerking bovenop. De linkse kon mooi vast aan de radiateur, en ook aan de gril die er blijkbaar speciale klemmen/gleuven voor heeft kwam ik achter :cool::
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2068_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2075_original.jpg
Rechts zit aan de oliekoeler vast:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2071_original.jpg
En bovenop ter afwerking:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2072_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2069_original.jpg
En de scherpe kijker viel misschien nog wat anders op op de laatste foto, ik heb in plaats van het GTI-grillembleem (wat het niet is natuurlijk) een ander embleem geplaatst die denk ik iets meer passend is :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2080_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2081_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2085_original.jpg
Dat was m weer, ik wacht nog op wat onderdelen die binnen moeten komen voor de volgende update! :thumbup:
Sjeesbeest
07-10-2015, 05:26
Prachtig!
Mooie update van de ruiten wisser, strak.
Van Limburg
07-10-2015, 07:45
Dik !
Christiaan
07-10-2015, 08:26
Alle appels en peren nog aan toe, lekker hoor!!
Geweldig erg mooi!
Wat details terug brengen in de kleur van het vwm logo
Zoals blauwe gordels ofzo? :thumbup:
Van Limburg
07-10-2015, 12:06
Geweldig erg mooi!
Wat details terug brengen in de kleur van het vwm logo
Zoals blauwe gordels ofzo? :thumbup:
Dan zou ik het de blauwe letters wit maken. Het was toch een imitatie logo toch?
knarfmk1
07-10-2015, 14:12
Thanks allen! :thumbup:
Geweldig erg mooi!
Wat details terug brengen in de kleur van het vwm logo
Zoals blauwe gordels ofzo? :thumbup:
Dan zou ik het de blauwe letters wit maken. Het was toch een imitatie logo toch?
aan zoiets zat ik ook al aan te denken, maar dan wel heel subtiel, maar weet nog niet precies hoe wat en waar.
Blauwe gordels worden het in ieder geval niet want die heb ik al in het zwart :D
Logo is gewoon imitatie ja :)
blauwe steekt mooi af... mooi houden zo
Erg gaaf allemaal, en bijzonder vindingrijk ook👍🏻
Ben alleen bang dat de sproeier zo niet werkt, de pomp moet,
voor zover ik deze pompjes heb gebruikt, altijd onder waternivo gemonteerd worden..
(Of gelijk met)
Succes verder, en ik ben al erg nieuwsgierig naar je eerste ritje!!
knarfmk1
07-10-2015, 22:03
Hmm dat kan inderdaad wel eens zo zijn.. helemaal niet aan gedacht :D
Ik zal het even testen, als de aanzuigleiding vol is zou die ook moeten werken alleen dan moet je dat wel in de gaten houden wat niet echt handig is.
Mark_MK1
08-10-2015, 18:08
Zeer strak! Heb jij de plastic wielranden gekit of geschroeft? Want er zit op mijn scherm weinig vlees aan de binnenste rand..
knarfmk1
08-10-2015, 18:48
Bovenaan gekit en onderaan gepopt, zit bij mij ook geen vlees meer aan de binnenste rand, anders loopt ie aan ;)
Mark_MK1
08-10-2015, 20:54
Haha begrijp je helemaal :D Bedankt voor de info!
knarfmk1
22-11-2015, 23:38
Tijd voor een update!
Ten eerste, de deuren hangen er eindelijk in, daar kwam nog wel het enige hang en trek werk aan te pas.. :screwy: Ze passen nu goed, gaan alleen eigenlijk nog iets te moeilijk dicht, maar dat laten we voor nu maar even zo :thumbup:
Daarna meteen even de stoel en gordel erin gemonteerd om er voor het eerst weer even in te kunnen zitten na lange tijd ;) :drive:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2100_original.jpg
Vanwege de lengte naar de rolkooi toe volgens voorschriften gekruist gemonteerd:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2108_original.jpg
Verder een deur meteen afgemaakt met een deurpaneel en - jawel- volksforum keycord als deur opener :D Nu heb ik er eigenlijk alleen nog een voor de andere zijde nodig, Tjaap is al voor me aan het zoeken, maar als die niks kan vinden, heeft iemand er nog een nette liggen die die niet gebruikt?
De rolkooi heb ik bij het hoofd bekleed met FIA-schuimspul en vanwege de instap en de gordels bij de deur als proef beschermd met een Carbon wrap, ik moet zeggen dit ziet er behoorlijk echt uit, ook naaste de echte carbon deurpanelen dus dit laat ik voorlopig zo :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2096_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2105_original.jpg
Omdat ik de voor- maar vooral de achterzijde wat kaal vind zonder bumpers, maar ik ze vanwege het gewicht eigenlijk achterwege wil laten, heb ik de oude stalen bumpers in een fiberglass versie gekocht:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2109_original.jpg
Deze moeten echter eerst nog even afgewerkt worden, en ik ga nog aluminium bumpersteunen maken, dus dat is voor de volgende update ;)
Maar buiten dat, de striping en de naafkapjes is de buitenkant wel zon beetje af! :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2110_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2116_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2124_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2127_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2132_original.jpg
knarfmk1
22-11-2015, 23:45
Ook lekker in zwart wit trouwens :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2124zwk_original.jpg
Lekker Frank! Maar indd bumpertjes maken het wel af!
DutchWilco
23-11-2015, 00:31
Hij is heel erg mooi geworden en het is een goede keuze om toch een paar bumpers te monteren :thumbup:
g-loudertje
23-11-2015, 01:20
Heel dik!
skywalker38
23-11-2015, 07:09
Heel erg mooi Frank hij staat heel dik op zijn wielen
Toch maar niet voor de carbon bumpers van Van Thull gegaan?
Wat een mega dikke auto :thumbup: de bumpers zullen het geheel mooi aanvullen
echt gaaf! prachtig project!
Héél tof..! Hoe staat het met de motor?
knarfmk1
23-11-2015, 09:45
Thanks!
Heel erg mooi Frank hij staat heel dik op zijn wielen
Toch maar niet voor de carbon bumpers van Van Thull gegaan?
Ik heb contact met ze gehad maar dat ging allemaal erg langzaam, ondertussen had ik ook contact met LWS-design en die heeft een mooie deal voor me kunnen maken dus voor hun gegaan :thumbup: Alhoewel het bij hun ook gewoon een week 0f 10 duurt voor dat je het thuis hebt.. :rolleyes:
Héél tof..! Hoe staat het met de motor?
Ik ben hier druk aan het onderzoeken wat hoe en bij wie ik e.e.a. ga doen :thumbup:
Van Limburg
23-11-2015, 10:26
Zo mooi geworden! Al staat deze al erg ruig zonder bumpers, ben ik ook blij dat je ze toch gaat monteren!
Ik weet dat small bumpers (http://shop.smallbumpers.mx/?product=eurobumpers-mk1) vrij lichte steunen heeft. In combi met polyester of carbon in alu uitvoering zal dat zeker volstaan.
Verder heb ik de gaten voor de stuurarmen in de fusees groter geboord, hier kan nu een bus in zodat de bumpsteer-kit er straks op gemonteerd kan worden. Dit houdt in dat de stuurarmen nu niet boven op maar onderop aan het fusees worden gemonteerd. Deze staan dan straks weer mooi gelijk met de draagarmen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0285_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0281_original.jpg
Ging dat boren in je fusee erg makkelijk Frank ?
Mooie updates trouwens weer zo als gewend :thumbup:
http://www.memelove.nl/media/created/ecd5zr.jpg
knarfmk1
23-11-2015, 20:21
Zo mooi geworden! Al staat deze al erg ruig zonder bumpers, ben ik ook blij dat je ze toch gaat monteren!
Ik weet dat small bumpers (http://shop.smallbumpers.mx/?product=eurobumpers-mk1) vrij lichte steunen heeft. In combi met polyester of carbon in alu uitvoering zal dat zeker volstaan.thanks voor de tip, zoiets ga ik idd ook maken maar dan uit alu :thumbup:
Ging dat boren in je fusee erg makkelijk Frank ?
Mooie updates trouwens weer zo als gewend :thumbup:
Ja, ik had wel een gloednieuwe boor maar die ging er zo doorheen :thumbup:
Pedaalemmer
23-11-2015, 21:29
Prachtig golf geworden! wielen, kleur, kooi echt alles is mooi!
Herm Schreurs
23-11-2015, 21:43
Alweer wauw Frank! Wat een gave update zeg, heerlijk om te zien :thumbup:
Clean_golf_3
24-11-2015, 21:54
Zwaar jaloers
die staat echt zwaar dik op de wielen zeg!
tof ding! :wow:
knarfmk1
14-12-2015, 22:00
Thanks allen! :thumbup:
Even een kleine update,
Met dank aan Neill_s heb ik de passagiersdeur ook van een Volksforum keycord kunnen voorzien, dus die ook meteen maar weer even gemonteerd met het deurpaneel:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2148_455834_original.jpg
Ook nog een lichtgewicht claxon weten te vinden en een plekje voor gevonden:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2149_70347_original.jpg
En het mooiste, 3 Stack meters voor de oliedruk, olietemperatuur en water temperatuur. Ik wilde graag losse meters en niet zon heel digitaal dashboard omdat ik dit wat meer old-skool vind staan, maar ik wilde ook, vooral van de oliedruk wel wat meer functionalteit dan alleen de waarde aflezen.
Die van de oliedruk is dan ook programmeerbaar, je kan het zo maken dat als de druk onder een bepaalde waarde komt deze bijvoorbeeld rood belicht word en boven een bepaalde waarde blauw, en bij een waarde nog hoger of lager gaat knipperen. Ook zijn de piekwaarden uitleesbaar, kan er een datalogger aan en zitten er contacten op die dan weer andere dingen kunnen aansturen als de druk te hoog of te laag word. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2142_190097_original.jpg
Gelijk even een plaatje uit carbon gemaakt om het te kunnen monteren. Onder de meters komen nog wat schakelaars voor het e.e.a. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2144_438228_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2143_533653_original.jpg
Supergaaf om te blijven volgen, ben straks benieuwd naar de motor, of je daar je oog voor detail ook zo kunt vasthouden ! :thumbup:
en niet zon heel digitaal dashboard omdat ik dit wat meer old-skool vind staan,
Kijk, dat had ik nou juist wél gedaan... stukje oldskool met hi tec combineren.
Maar goed, het is jouw build, doe zo voort en hup, dat hok weer in !! :D
Lekker bezig Frank. Oldschool metertjes passen ook meer bij de stijl!
Thanks allen! :thumbup:
Even een kleine update,
Met dank aan Neill_s heb ik de passagiersdeur ook van een Volksforum keycord kunnen voorzien, dus die ook meteen maar weer even gemonteerd met het deurpaneel:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2148_455834_original.jpg
Graag gedaan Frank, alleen deze foto was het al meer dan waard ;)
Mooi hoor, elke keer weer genieten die foto's :thumbup:
knarfmk1
16-12-2015, 14:23
Supergaaf om te blijven volgen, ben straks benieuwd naar de motor, of je daar je oog voor detail ook zo kunt vasthouden ! :thumbup:
Daar gaan we wel voor natuurlijk! :thumbup:
Graag gedaan Frank, alleen deze foto was het al meer dan waard ;)
:thumbup:
Het blijft toch elke keer weer een genot om je topic te openen Frank .
Wat een werk , en vooral het oog voor detail.
Zo langzamerhand begint het toch zijn eind stadium te bereiken buiten de motor om .
Is je draadboom al in de planning?
knarfmk1
18-12-2015, 09:28
Dankje Ron!
Ja dat is het volgende punt incl. de motor, ik ben al een beetje aan het plannen en het kijken hoe e.e.a. moet gaan lopen, vooral in de motorruimte.
Rétrokroezer
19-12-2015, 13:32
Zeer mooi allemaal! Echt top.
Enig i.d wat de wagen nu weegt zonder motor?
knarfmk1
07-03-2016, 21:18
Ik vond het wel weer eens tijd voor een update! ;)
Ten eerste, een Spal fan (305mm/ LM2080) met bevestigingsmateriaal en een Varley Red Top 15 accu gekocht. De Fan meteen maar even gemonteerd, past echt perfect op de radiateur! Van iemand hier op het forum de tip overgenomen om ze met dubbele "kussentjes" te monteren. Heb even getwijfeld of ik er één of twee zou plaatsen, maar ik heb nu 1 hoog vermogen fan, deze geeft bijna net zoveel koeling als 2 kleinere, dus zou goed moeten gaan :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2163_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2164_original.jpg
Verder heb ik de motorsteun aan de passagierszijde ook nieuw ontworpen. De oude kon gebruikt worden maar was niet ideaal omdat er een 3e gat inzat om aan de motor te bevestigen, wat met dit blok niet gaat, de dynamo er wel aankon maar niet heel mooi, maar bovenal omdat ie nogal zwaar was!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0935_original.jpg
De nieuwe is nog niet terug van de verzinkerij maar moet zon 800gram lichter zijn, niet gek op 1 enkel onderdeeltje. Heb hem ook door FEM gehaald om te kijken of hij sterk genoeg is. Ik heb wel het kapje van de distributieriem ook aan moeten passen, omdat ik ook een groter rubber gebruik (ala de 1600-1800 motoren).
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2167_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2168_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2171_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2173_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2175_original.jpg
Daarna verder gegaan met de bumpers, hier heb ik alleen niet zoveel foto's van blijkbaar :rolleyes: Ik heb aluminium bumpersteunen gemaakt, alsook kentekenhouders, en knipperlichthouders, en deze in het fiberglas van de bumper gelamineerd. De bumpersteunen hebben klinkmoeren zodat ik ze makkelijk kan bevestigen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2159_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2162_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2178_original.jpg
Daarna in de voorbumper nog 3 gaten geboord voor koeling, de boel geschuurd en mat-zwart gespoten. e.e.a. gemonteerd en meteen de sleepogen gemonteerd, deze kunnen ook mooi achter de bumper weggewerkt worden :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0020_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0021_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0022_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0023_960947_original.jpg
En nog even wat extra lekkere plaatjes erbij :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2206m_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2180m_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2198m_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2195m_original.jpg
Clean_golf_3
07-03-2016, 21:21
Voorbeeld hoe een perfecte mk1 eruit moet zien
erik_jetta
07-03-2016, 21:31
Wat een dikke Mk1! Super!!
Robbbert
07-03-2016, 21:56
Crème!
Herm Schreurs
07-03-2016, 23:07
Ook hier nog maar even melden Frank: complimenten kerel. Waanzinnig mooi werk!
g-loudertje
07-03-2016, 23:31
Zo hoort een mk1 te zijn! :thumbup:
Elke update blijft mooi! Super mk1
GolfKaatsheuvel
08-03-2016, 07:50
Super super super dik!!! Ik hou er van!!!
knarfmk1
08-03-2016, 08:20
Thanks mannen! Dat ik m naar buiten reed in het halve zonnetje kwam ie echt tot leven, echt zo vet :D
Christiaan
08-03-2016, 08:35
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2180m_original.jpg
Lekker hoor!
Van Limburg
08-03-2016, 08:39
Geweldig ! Moest van de week nog aan deze denken!
Super mooi, wat een werk.
Pedaalemmer
08-03-2016, 09:43
whoa wat een prachtige foto's! Je mag er met recht trots op zijn wat een mooie golf is het geworden.
Zowel een hoge aesthetische factor als respect voor het geduld dat je opbrengt voor deze auto. Ik las dat je al ruim vanaf 2008 bezig bent.
Ga je nog steeds voor de Arc motor?
knarfmk1
08-03-2016, 10:11
Zowel een hoge aesthetische factor als respect voor het geduld dat je opbrengt voor deze auto. Ik las dat je al ruim vanaf 2008 bezig bent.
Ga je nog steeds voor de Arc motor?
Dat geduld is ook best lastig af en toe :rolleyes: :D
Ja ga nog steeds voor de ARC motor, ik weet al waar deze bewerkt gaat worden, ben alleen nog even in overleg voor de laatste details, en dan kan de motor aangepakt worden. :thumbup:
BeetleGrandDad
08-03-2016, 11:28
Man, man, man, wat een verschrikkelijk mooi ding!!!!
Mark_MK1
08-03-2016, 12:40
Mooi geworden! +1 :thumbup:
Weer een prachtige update !
splituser
08-03-2016, 22:14
Nice ! Frank Alleen nog FFe die spijltjes achter de grill zwart spuiten :thumbup:
zeker bij een witte auto , jammer dat iedereen dit ( vergeet :rolleyes: ).
knarfmk1
08-03-2016, 22:35
thanks allemaal!
haha die spijltjes was ik nog een beetje over aan het twijfelen, vind het eigenlijk ook wel weer wat hebben zo. misschien maar eens zwart tapen en kijken :thumbup:
wildeknak
09-03-2016, 13:08
Strak wark..!! Ga zo door!! :thumbup:
skywalker38
09-03-2016, 15:35
Dik Frank maar dat wist je al,hij is echt heel mooi geworden
Heeft Elliott al gereageerd? ;) :thumbup:
knarfmk1
09-03-2016, 15:38
Thanks, nee helaas nog niet :D :thumbup:
knarfmk1
09-03-2016, 15:40
Skywalker had m op facebook even getagd ;)
NielsDub
10-03-2016, 07:35
Zou dik verdiend zijn!
Machtig gave Golf1 :thumbup:
Erg nice!
1 puntje commentaar, waarom zo'n zware accu? Er zijn nog veel lichtere tegenwoordig 😁
knarfmk1
11-03-2016, 00:21
klopt, deze is redelijk licht met 5,4kg even uit mijn hoofd. ik heb ze gezien van 1kg (LiteBlox) maat weet je ook wat die kosten..?! ;)
DutchWilco
11-03-2016, 08:06
Toevallig heb ik de afgelopen week nog een heel gesprek gehad met Elliot om wat dingen recht te zetten waar wat onduidelijkheid over was.
Zij proberen tegenwoordig voor 50% show-auto's en 50% performance auto's te plaatsen zo ver als dat mogelijk is natuurlijk.
Als je de auto straks helemaal af hebt, kan ik mij niet voorstellen dat ze je daar niet in zouden willen hebben. Hij is nu al even in de picture geweest en positief ontvangen lijkt mij :thumbup:
Dat geduld is ook best lastig af en toe :rolleyes: :D
Ja ga nog steeds voor de ARC motor, ik weet al waar deze bewerkt gaat worden, ben alleen nog even in overleg voor de laatste details, en dan kan de motor aangepakt worden. :thumbup:
Heel mooi allemaal Frank , en idd wat een geduld . Ik wou dat ik dat had . :D
Waar laat je hem bewerken ?
knarfmk1
11-03-2016, 16:48
Toevallig heb ik de afgelopen week nog een heel gesprek gehad met Elliot om wat dingen recht te zetten waar wat onduidelijkheid over was.
Zij proberen tegenwoordig voor 50% show-auto's en 50% performance auto's te plaatsen zo ver als dat mogelijk is natuurlijk.
Als je de auto straks helemaal af hebt, kan ik mij niet voorstellen dat ze je daar niet in zouden willen hebben. Hij is nu al even in de picture geweest en positief ontvangen lijkt mij :thumbup:
Dat zou wel heel cool zijn!
knarfmk1
11-03-2016, 16:51
Heel mooi allemaal Frank , en idd wat een geduld . Ik wou dat ik dat had . :D
Waar laat je hem bewerken ?
De motor gaat bewerkt worden bij Feld Motorsport ( www.feld-motorsport.de (http://www.feld-motorsport.de) ) zij hebben veel ervaring met deze motoren dus dat moet goed komen :thumbup:
Black Devil
11-03-2016, 17:12
Geweldig!!!!!!!!
klopt, deze is redelijk licht met 5,4kg even uit mijn hoofd. ik heb ze gezien van 1kg (LiteBlox) maat weet je ook wat die kosten..?! ;)
Panther lithium, €189,- gebruiken wij in de autocross ook, weegt 890gr. En 2 minuten doorstarten is geen probleem. Echt een aanrader!
knarfmk1
11-03-2016, 22:27
hmm interessant! eens even verder onderzoeken, thanks voor de tip!
michelmk1
11-03-2016, 22:32
Gruwelijk mooi project ! Goed bezig
knarfmk1
19-03-2016, 21:17
Zo,
gister de motoren even uit elkaar gehaald, schoongemaakt en achterin de auto gegooid, en vanmorgen vroeg op stap gegaan om ze naar Feld Motorsport te brengen!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160319_201006_original.jpg
Aldaar goed ontvangen, en er stond veel leuk spul daar, Scirocco 24h, Polo WRC, etc. ik mocht helaas geen fotos maken :D
Zij gaan de motor onderhanden nemen, zij hebben al veel ervaring met deze blokken in 1300/1400 en 1600 vorm en verschillende disciplines, hierdoor weten zij goed welke modificaties voor mij het beste werken. Daarmee bedoel ik, max. topvermogen is leuk, maar nog een beetje koppel in het middengebied ook :thumbup: Hij heeft alles heel netjes uitgelegd en overlegd wat en hoe en waarom ze bepaalde dingen doen en wat ik beter wel en beter niet kon doen. Even gekeken welk blok het meest geschikt is en dat is die van de ARC (het 1.6 blok)
Wat er o.a. gaat gebeuren;
-Lichte stalen drijfstangen
-Gesmede zuigers aangepast op grote kleppen
-12,5:1 compressie
-Boren/Honen
-Krukas balanceren
-Vliegwiel verlichten en balanceren
-Kop volledig bewerken met grote kleppen (32in /28uit)
-Ombouw naar mechanische stoters
-Andere klepveren en veerzittingen
-Stalen Nokkenasen naar Feld motorsport profiel (Zij hebben voor VW zelf veel verschillende profielen mogen maken en testen voor de super 1600 polo's :thumbup: )
-Verstelbare nokkenastandwielen
en nog wat kleinere dingen.
Ik ben erg benieuwd! :cool::D
Op de terugweg trouwens nog even langs de Nordschleiffe gereden ik was er nu toch dichtbij :D, hoopte met de Volvo even een rondje te kunnen doen maar de VLN was aan het testen, ook heerlijk om te zien en vooral horen! :eek:
nice!! motor wordt net zo'n mooi kunstwerk als de rest van de auto
knarfmk1
19-03-2016, 22:06
ik hoop het :D
knarfmk1
19-03-2016, 22:49
AFH onderblok is evt te koop trouwens :thumbup:
DutchWilco
19-03-2016, 23:00
Ik heb het idee dat het blokje safe gebouwd word ipv max en lijkt mij een verstandige keuze.
Ik zelf twijfel nog om nog een stap verder te gaan met een compressie van 13:1, maar zal de motor minder betrouwbaar maken.
Ik vind het ook wel bijzonder dat zij zo veel informatie geven over de motor, want bedrijven als deze houden graag wat informatie achter zoals de exacte compressie enz. het lijkt mij dat je hem naar het juiste adres hebt gebracht en ben erg benieuwd naar het vermogen en vooral hoe de curve er straks uit zal zien :thumbup:
Heb je ook al plannen voor de versnellingsbak ?
knarfmk1
20-03-2016, 09:47
Dat klopt, je hebt er niks aan als het allemaal op de grens zit en je vaak moet reviseren. Bovendien brengt dat laatste beetje ook niet veel meer qua vermogen. Zo wordt de krukas bijvoorbeeld expres niet verlicht omdat deze bij de 1600 (lange slag) al vrij zwaar belast wordt en hij kan gaan slingeren als je dat wel doet.
Ja hij was heel open! Wat betreft het vermogen zullen nu de carbs de beperkende factor zijn, hij was erg benieuwd wat het blok ging doen met deze carbs :)
Versnellingsbak blijft voorlopig standaard (wel gereviseerd uiteraard) met waarschijnlijk een langere 5. Sper staat ook in planning maar misschien dat ik dat doorschuif naar volgend jaar.
riendert
20-03-2016, 10:20
Blijft ook een heerlijk project dit, super dik Frank
Klinkt allemaal heel goed Frank , zal wel enige tijd overheen gaan voordat de motor klaar is .
Heb je ondertussen nog wel wat te doen aan je auto?
knarfmk1
21-03-2016, 08:38
Jazeker, de kabelboom en nog wat kleine dingetjes ;)
Het ziet er allemaal goed uit Frank, wat je motor betreft koppel is belangrijk.
Scirocco_1600
21-03-2016, 12:58
Wat veel beginnende racers over het hoofd zien ... De versnellingsbak is het belangrijkste onderdeel van heel de auto ... Heb je een motor met 160pk en een slechte verhouding in de bak dan zal je nooit al u pk nuttig kunnen gebruiken . heb je een motor met 100pk en een goeie bak dan zal je waarschijnlijk sneller zijn dan die met 160pk en slechte bak ... Vroeger toen ik crosste had ik in me golf 2 een 1.8 8v gu met 90 pk een goed bakje zitten en daarmee was ik sneller dan een peugeot 205 1.9 gti / ford Escort rs2000/ kadett 2.0 16v / BMW e30/325 / BMW e46 325 ... En een goed bakje hoeft niet duur te zijn
knarfmk1
21-03-2016, 13:09
klopt helemaal, ik heb ook van die z-diagrammen gemaakt dus zou het redelijk uit moeten komen, maar theorie is niet altijd praktijk. Vandaar dat ik eerst zo ga rijden, en dan zullen er later waarschijnlijk nog aanpassingen uit volgen.
Jeroen64
21-03-2016, 14:37
Mooi project, ben benieuwd wat die motor straks doet :thumbup:
Ik heb laatst voor mijn eigen auto een AFH donor gekocht (behoorlijk brakke Polo 6N) en heb uiteraard al her en der zitten zoeken naar leuke projectjes rondom dit blok. Ik ben jouw set up al wat vaker tegengekomen (ARC + AFH kop) en had hier een paar vragen over; ten eerste: Wat is nou eigenlijk het voordeel ten opzichte van een "gewone" ARC?
Hij heeft alles heel netjes uitgelegd en overlegd wat en hoe en waarom ze bepaalde dingen doen en wat ik beter wel en beter niet kon doen. Even gekeken welk blok het meest geschikt is en dat is die van de ARC (het 1.6 blok)Waarom was deze het meest geschikt, en was het geen optie om de ARC krukas en drijfstangen in het AFH onderblok te bouwen?
Verder heb ik verschillende discussies gezien over het gebruik van een 1.6 8v onderblok als basis, maar kan nergens een definitief antwoord vinden over of het nou kan/handig is, heb jij dit toevallig ook nog overwogen?
DutchWilco
21-03-2016, 16:43
Is het niet zo dat alleen de 1.6 16V de bakaansluiting heeft voor de grotere versnellingsbakken zoals de 02A en de o2J etc
Ik heb hem even gewijzigd omdat ik volgens mij ook ooit een polo 1.6 8V met grote bakaansluiting heb gehad, lang geleden :rolleyes:
Ik ben niet thuis in deze motoren en ben ook benieuwd waarom juist deze combinatie gebruikt word.
ben zelf redelijk fan geworden van de 5 bak van lupo gti, goede shortratio bak.
skywalker38
21-03-2016, 20:18
Staan op de bergcup site nog twee Gemini sequentiële bakken te koop met een berg onderdelen specifiek voor jou blokje Frank zijn "slechts" 9200,00 vhb
knarfmk1
22-03-2016, 10:50
Mooi project, ben benieuwd wat die motor straks doet :thumbup:
Ik heb laatst voor mijn eigen auto een AFH donor gekocht (behoorlijk brakke Polo 6N) en heb uiteraard al her en der zitten zoeken naar leuke projectjes rondom dit blok. Ik ben jouw set up al wat vaker tegengekomen (ARC + AFH kop) en had hier een paar vragen over; ten eerste: Wat is nou eigenlijk het voordeel ten opzichte van een "gewone" ARC?
Waarom was deze het meest geschikt, en was het geen optie om de ARC krukas en drijfstangen in het AFH onderblok te bouwen?
Verder heb ik verschillende discussies gezien over het gebruik van een 1.6 8v onderblok als basis, maar kan nergens een definitief antwoord vinden over of het nou kan/handig is, heb jij dit toevallig ook nog overwogen?
Thanks! Het voordeel is is dat bij de AFH kop de nokkenassen direct boven de kleppen zitten, ipv met stoterstangen bediend wordt zoals bij de ARC. Dit betekend dat de kop hogere toerentallen aankan. Bovendien flowt de AFH kop zeer goed en zijn er veel meer nokkenassen voor verkrijgbaar. Het is ook vaker het geval dat ze van de AFH een 1.6 willen maken, dus de krukas van de ARC/AVY/AJV in de AFH zetten, dan dat ze een ARC/AVY/AJV hebben en daar een AFH kop op willen zetten. Maargoed als je het blok dan toch hebt voor de krukas kan je het ook andersom doen ;)
We hebben voor het ARC blok gekozen, eigenlijk puur omdat ik dan met de RDW beter zit (omdat het dan een 1.6 is), bovendien heeft de ARC zuigerbodemkoeling en heeft deze standaard een krukassensor (en een speciale uitsparing daarvoor bij het vliegwiel wat een AFH niet heeft), wat ik straks kan gebruiken voor de ontsteking. Bij een AFH zou ik zelf wat moeten bouwen met een triggerwheel en sensor.
Als ik het goed heb is het niet erg handig om een 8v onderblok te gebruiken omdat de kop er niet 1-2-3 oppast. Zie verder ook niet echt het voordeel van een 8v blok als basis?
knarfmk1
22-03-2016, 10:58
Is het niet zo dat alleen de 1.6 16V de bakaansluiting heeft voor de grotere versnellingsbakken zoals de 02A en de o2J etc
Ik heb hem even gewijzigd omdat ik volgens mij ook ooit een polo 1.6 8V met grote bakaansluiting heb gehad, lang geleden :rolleyes:
Ik ben niet thuis in deze motoren en ben ook benieuwd waarom juist deze combinatie gebruikt word.
In principe zijn alle 1,4 16v en 1.6 16v motoren tot en met polo 6N2 allemaal blokken voor de 085 bakken. Echter hebben de motoren die in Lupo´s zaten (meestal?) wel aansluitingen voor een "grote" bak, en die hebben dan soms weer dezelfde motorcode als die met een aansluiting voor een 085-bak om het makkelijk te houden ;)
Staan op de bergcup site nog twee Gemini sequentiële bakken te koop met een berg onderdelen specifiek voor jou blokje Frank zijn "slechts" 9200,00 vhb
Nice, alleen moet ik dan toch echt eens dat geldboompje gaan planten in mijn tuin ;) :D
Nice, alleen moet ik dan toch echt eens dat geldboompje gaan planten in mijn tuin ;) :D
De meeste mensen schijnen ze op zolder te planten :shake:
Echt een mooi project frank, vind t altijd erg leuk de updates te lezen!
Succes, max.
knarfmk1
01-04-2016, 07:52
Ik werd laast door Joentje op Facebook getagd bij een oproep van Start 84 autosport magazine, waar ze zochten naar projecten voor onder het kopje "Waar zijn wij mee bezig". Ik had er verder eigenlijk niet echt meer wat mee gedaan maar een aantal dagen later werd ik door hun gecontacteerd of ik er niet in wilde staan met de Golf, dat is altijd leuk dacht ik dus zie hier het resultaat na een telefonisch interview :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/start_1_original.png
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/start_2_original.png
Het klopt niet helemaal wat er in staat maar al met al een leuk stuk!
Gaaf stuk!! :thumbup: :thumbup:
Dark Cooper
01-04-2016, 10:40
Proficiat met de Repo Frank
Greetz DC
Kiek! Mooi man.. Dat verhaal wat niet helemaal klopt, was bij mij hetzelfde.. Ze weten er een "leuk" verhaal van te maken ;)
Das nog eens eer van je werk hebben, met zo'n stuk in een magazine.
Leuk verhaal zo allemaal , maar eind juli klaar?
Is dat wel haalbaar?
knarfmk1
02-04-2016, 15:22
we zullen het vanzelf merken :D
knarfmk1
02-04-2016, 17:36
en klaar is een groot woord natuurlijk, laten we zeggen dat ie dan loopt/rijd ;)
we zullen het vanzelf merken :D
Ben je stiekum al gewoon verder dan je laat zien ? :D
Elke keer een update posten van iets wat je 2 maanden geleden hebt gedaan .... :rolleyes: :thumbup:
knarfmk1
04-04-2016, 07:41
Ben je stiekum al gewoon verder dan je laat zien ? :D
Elke keer een update posten van iets wat je 2 maanden geleden hebt gedaan .... :rolleyes: :thumbup:
haha ja ben gister lekker wezen rijden op zandvoort! ;) :D
Dark Cooper
07-04-2016, 17:24
haha ja ben gister lekker wezen rijden op zandvoort! ;) :D
lekker karren en hier de spanning er in houden :thumbup: :D
Greetz DC
knarfmk1
05-05-2016, 14:30
Na een paar dagen in het Zwarte Woud, ben ik op de terugweg ook nog even bij de motorbouwer langsgeweest. Het blok is bijna klaar, hij wacht nog op de zuigers om het compleet af te maken. Maar het ziet er nu al goed uit! :cool:
Blok volledig gereinigd, een dag in een zuurbad gelegen om alle afzettingen en vuil, ook uit de kanalen te halen, en gespoten. Cilinders geboord, honen moet nog.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160504_170957_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160504_171527_original.jpg
In- en uitlaat kanalen bewerkt, en op de flowbank getest:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160504_171009_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160504_171110_original.jpg
Nieuwe stalen drijfstangen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160504_170939_original.jpg
en de nieuwe stalen nokkenassen/klepveren en zetels.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160504_170946_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160504_170950_original.jpg
het blok is waarschijnlijk met een week of 2 helemaal klaar! :cool:
Ziet er goed uit Frank :thumbup:
Dat ziet er lekker uit :shocked:
skywalker38
06-05-2016, 18:01
Hoeveel graden zijn de nokkenassen Frank?
Drijfstangen zijn die uit keuken?
BeetleGrandDad
08-05-2016, 09:16
:D Jammer dat je al dat mooi spul straks niet meer ziet. :D
Maar: TOP !! :thumbup:
knarfmk1
08-05-2016, 10:06
Thanks mannen, is heerlijk spul om te zien!Hoeveel graden zijn de nokkenassen Frank?
Drijfstangen zijn die uit keuken?
Dat weet ik niet precies, krijg de specs later nog, is iig afgestemd op de motor. Hoe bedoel je uit de keuken? :D
Mark_MK1
08-05-2016, 10:16
Ben erg benieuwd als hij straks loopt. Zal zeker het wachten waard zijn :thumbup:
skywalker38
08-05-2016, 10:31
Thanks mannen, is heerlijk spul om te zien!
Dat weet ik niet precies, krijg de specs later nog, is iig afgestemd op de motor. Hoe bedoel je uit de keuken? :D
Of zij deze zelf geproduceerd hebben of dat het ontwerp alleen van hun is
knarfmk1
08-05-2016, 12:49
alleen het ontwerp van hun
knarfmk1
09-05-2016, 09:36
Of zij deze zelf geproduceerd hebben of dat het ontwerp alleen van hun is
Edit, het ontwerp is van hun, en ze maken deze ook zelf!
Geen China-import ;)
Heeft het al gedraaid?
Ben benieuwd, echt een dikke build!
knarfmk1
07-06-2016, 12:15
Nog niet!
De zuigers laten op zich wachten. Zoals het er nu naar uitziet ga ik op de 25e het blok ophalen. Inmiddels is de versnellingsbak ook bij Mtdi ter revisie.
Ik heb een Sachs sportkoppeling en druklager besteld, homokineten, wat spullen voor de motor en ben zelf ondertussen nog met de kabelboom bezig, deze schiet alleen niet erg op door tijdgebrek :(
Achja, goed werk hee.........
Maar ik ken het, frustrerend als je precies weet wat je wil gaan doen en daar alles al voor hebt liggen.
Hou ons op de hoogte!
punk3000
10-06-2016, 15:54
ben zelf redelijk fan geworden van de 5 bak van lupo gti, goede shortratio bak.
de lupo gti heeft toch een zes bak?
Eerdere modellen wel. Later een 6 bak.
knarfmk1
21-06-2016, 09:49
Zuigers zijn inmiddels klaar, zaterdag de motor waarschijnlijk op halen! :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/Hr.WolkersKolben01_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/Hr.WolkersKolben02_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/Hr.WolkersKolben03_original.jpg
Mark_MK1
21-06-2016, 11:43
Pff mooi spul hé. Zonde om in bouwen :D
Dat zou leuk zijn als je hem kan ophalen .
Hebben ze hem dan ook nog uitvoerig getest op de bank dan tegen die tijd?
knarfmk1
21-06-2016, 16:52
nee, ik heb een alleen opdracht gegeven om de bewerkingen te doen en het onderblok en de kop in elkaar te zetten. Ontsteking heb ik nog niet en de carbs ben ik ook nog mee bezig. :thumbup:
Porno opgehaald Frank?
:)
knarfmk1
28-06-2016, 08:33
Jazeker!
Het zit voor nu nog even allemaal ingepakt maar ik zal snel foto's voor jullie maken ;)
Dark Cooper
15-07-2016, 23:42
Nog nieuws van deze ???
Echt wel benieuwd naar de motor en dergelijke
Greetz DC
Duurt erg lang Frank!! :)
skywalker38
22-07-2016, 16:07
Duurt erg lang Frank!! :)
Hij is heel erg goed ingepakt
sander_beer
22-07-2016, 18:57
is eigenlijk erg dat we hier allemaal smachten naar de foto's van een motorblok wat er van buiten toch ongeveer hetzelfde uitziet dan een origineel blok
maar waar blijven die foto's ?
knarfmk1
29-07-2016, 14:27
haha geduld mannen! ik heb het erg druk gehad dus niet veel tijd voor de golf gehad, en daarna nog even van een welverdiende vakantie genoten. Maar ik beloof er komt snel een update, hier alvast een foto van het blok, zoals je ziet nog steeds goed ingepakt ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160729_132956.jpg
knarfmk1
30-08-2016, 22:00
Zo ik dacht dat het wel weer eens tijd voor een update werd :rolleyes:
Nee nog niks aan de motor gedaan, ik ben met de weinige tijd die ik de laatste tijd had met de kabelboom aan de slag gegaan, deze wil ik, buiten de motorkabelboom, eerst werkend hebben.
Eerst de oude kabelbomen maar eens uitgeplozen, en alles verwijderd wat niet meer nodig is. Daarna eens bekeken wat we allemaal juist wel nodig hebben en een paar spulletjes besteld :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2240_original.jpg
Een hoop kabels en stekkers, een + verdeler, 250A zekering met houder, noodschakelaar en nog wat klein spul.
Ik heb de kabelboom naar de verlichting achter, de kabelboom naar de verlichting en claxon voor en de kabelboom naar tank brandstofpomp en ruitensproeier compleet nieuw gemaakt, en zo veel mogelijk weggewerkt en door de chassiskokers geleid (wat best een uitdaging is om daar de eerste keer een staaldraad doorheen te zien te krijgen :shake: ).
Ik heb van de kabelbomen los bijna geen foto's alleen (deels) ingebouwd;
Kabelboom verlichting achter:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2242_original.jpg
Met kabelclips vast tegen trillen e.d. Overigens komen overal waar de boom door het chassis gaat nog (afdicht)rubbers :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2244_original.jpg
Kabelboom tank en pomp (niet goed te zien maar de kabel van de pomp komt er links in de hoek bij en gaan dan samen de chassiskoker in:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2247_original.jpg
Kabelboom verlichting voor (heb nog andere fittingen (origineel) voor de parkeerlichten nodig):
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2249_original.jpg
Hier ook door de voorste chassiskoker/balk door:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2251_original.jpg
Aan de binnenkant van het spatbord langs, en naar de zekeringkast binnen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2256_original.jpg
Boven bij de zekeringkast een +verdeler geplaatst, en onderin de foto zie je de kabelboom van de verlichting achter uit de koker komen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2255_original.jpg
Ik moet nu theoretisch alleen de accu met kabels nog plaatsen en de extra metertjes in het dash aansluiten. Ik moet zeggen het is voor de eerte keer dat ik echt met auto-electronica en elektraschema's bezig ben, en het duurt even voordat je alles uitgeplozen hebt maar het is goed te doen :thumbup:
E.e.a. ook getest, alleen het werkt nog niet helemaal.. :rolleyes:
wat werkt:
-Verlichting achter (alles)
-Parkeerlicht en grootlicht voor
-Knipperlichten voor
Het dimlicht voor werkt nog niet, en de knippers werken alleen op de gevarenverlichting. Na wat zoeken op het forum was het een grote kans zou dit een relais of de lichtschakelaar zou kunnen zijn. Ik heb uit voorzorg alle relais vervangen, en de lichtschakelaar ook, alleen het probleem blijft?? :confused:
Als ik de plus van de licht schakelaar op een van de 2 dimlichtaansluitingen op de schakelaar zet, dan werken de dimlichten wel, en ook de knippers en ruitenwisser... iemand een idee? ik dacht misschien nog het contactblokje, al is deze ook nieuw...
en nog een vraagje, weet iemand waar de blauw-zwarte en de zwarte van deze stekker voor het choke en handremindicatielampje op moeten?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2257_original.jpg
Bwoaah......dat ziet er weer gelikt uit, Frank! :eek:
BeetleGrandDad
31-08-2016, 18:21
:D Te mooi om straks mee te racen....... :D
Misschien een tip voor de doorvoerrubbers: Ik heb een assortimentsdoosje afdichtingsrubbers gekocht en maak daar naar gelang de grootte met een holpijpje het gaatje in.
Ziet er super uit Frank, heeeel netjes.
knarfmk1
01-09-2016, 07:55
Thanks!
:D Te mooi om straks mee te racen....... :D
Misschien een tip voor de doorvoerrubbers: Ik heb een assortimentsdoosje afdichtingsrubbers gekocht en maak daar naar gelang de grootte met een holpijpje het gaatje in.
dat is wel een goeie tip! Ik ga eens even op zoek naar zo'n doosje.
BeetleGrandDad
01-09-2016, 09:54
Mijn doosje is van Ripca / Ripaults
No. 22-1 Assortiment Gesloten Tules
AS020624-202011-3F1400
Ziet er goed uit Frank , top!!
En je Volvo ook weer gekeurd voor een jaar . Hij houd het uit ;)
knarfmk1
02-09-2016, 07:36
Mijn doosje is van Ripca / Ripaults
No. 22-1 Assortiment Gesloten Tules
AS020624-202011-3F1400
Thanks :thumbup:
Ziet er goed uit Frank , top!!
En je Volvo ook weer gekeurd voor een jaar . Hij houd het uit ;)
Thanks, ja joh die oude Volvo's zijn toch betrouwbaarder dan die oude Volkswagens hoor :D
GolfKaatsheuvel
02-09-2016, 08:09
Wauw mega dik Frank!!! Dikke dikke :thumbup:
Super zo! Die bedrading, jij weet overal een kunstwerkje van te maken.
Ook respect voor de spuiter die elk hoekje heeft weten te raken!
Ik heb hetzelfde probleem met de knipperlichten, met doormeten was alles goed. Ben benieuwd wat bij jou de oorzaak is.
Dark Cooper
02-09-2016, 19:27
zeer goed bezig Frank.
echt super mooi afgewerkt.
Greetz DC
Echt een prachtig afwerkingsniveau inderdaad!
Waar heb je de pinnetjes voor de stekker in de zekeringskast vandaan als ik vragen mag? Ben namelijk met hetzelfde bezig met de mijne. :D
knarfmk1
02-09-2016, 20:11
thanks! die pinnetjes komen bij Rick Donkers vandaan. www.rdae.nl heb zo even niet het nummer bij de hand
knarfmk1
12-09-2016, 21:51
Afgelopen donderdag heb ik de versnellingsbak opgehaald bij Jan (Mtdi) hier op het forum. Hij heeft hem volledig nagekeken en waar nodig gereviseerd. Tevens heeft hij hem compleet gestraald, wat nog wel een uitdaging was aangezien de bak voorheen blauw was met een lak die er blijkbaar erg goed opzat :eek: oftewel super werk van Jan!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2260_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2261_original.jpg
De Sachs racekoppeling en druklager had ik al even binnen, dan is dat ook maar weer compleet :thumbup: :
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2265_original.jpg
Ik ben ook wat verder met de bedrading, ik heb het nu zo dat alle verlichting werkt, (ook achter hier zat de stekker gewoon niet helemaal lekker in de kast :redface: ) echter werken de knipperlichten en ruitenwissers en -sproeier alleen als de verlichting aanstaat. Volgens mij zelfs alleen bij dimlicht dus bij stadslicht nog niet.
Ik denk dat het te maken heeft met de bedrading van het contactslot.
Ik heb namelijk de rode draad van het contactslot nu op pool G4 achterop de zekeringkast. Deze zat eerst op G8, en toen werkte het dimlicht en ruitenwissers überhaupt niet.
Echter weet ik niet zeker of G4 de goede aansluiting is. Heeft iemand hier een schema van? in mijn schema wordt niet (duidelijk) over deze G-aansluitingen gesproken. De H-aansluitingen zijn duidelijk dit zijn allemaal constante + aansluitingen.
Ik heb ook nog een rood-zwarte draad uit het contactslot komen, deze lijkt mij voor de startmotor aangezien hier 12v op komt te staan als je met de sleutel "start". Moet deze eerst nog ergens op de zekeringkast komen?
knarfmk1
12-09-2016, 22:35
overigens werkt de dashboardverlichting helemaal nog niet ( nieuwe lampjes) en heb ik verder niks op de G- aansluitingen aangesloten.
Wat is het toch een prachtig project!
Ben altijd blij als ik zie dat er weer een update is :D
G Individual Circuits -
G01 Remote Control Mirror Switch, Power Window Relay Main Fusebox Run Power, Fuse 12 Black/Yellow
G02 Oxygen ECU, Idle Stabilizer Relay, Cruise Control Switch, Heated Washer Jets, Differential Lock (Quantum) Main Fusebox Start/Run Power, Fuse 18 Black
G03 Heated Seat Control Units Main Fusebox Run Power, Fuse 12 Black
G04 - Alternator Exciter Wire -
G05 Seat Belt and Brake Warning Light power (Cabriolet and Scirocco) Main Fusebox Start/Run Power, Fuse 18 Black
G06 - Gauge Cluster (Low Oil Pressure Light Controller) -
G07 - Headlight Switch Headlights Power (Europe only) -
G08 - Dash Lights -
G09 Headlight Washer Relay (Europe only) License Plate Lights, Fuse 20 Gray/Green
G10 Headlight Washer Relay (Europe only) Washer Switch Green/Red
http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html
knarfmk1
13-09-2016, 21:38
thanks, die had ik inmiddels idd ook gevonden, echter is dit van een nieuwere zekeringkast, ik heb nog die met de staafzekeringen, maar daar kan ik nergens een schema van vinden voor de G- aansluitingen :confused:
Hee Frank jij maakt toch zeker zelf wel een zekeringkast? :D
Lekker racey boven de tunnel met alle zekeringen in het zicht!
Rétrokroezer
14-09-2016, 11:16
Mooie werken!
Was een 'quaife differentieel' geen optie voor in de versnellingsbak?
knarfmk1
14-09-2016, 11:43
Hee Frank jij maakt toch zeker zelf wel een zekeringkast? :D
Lekker racey boven de tunnel met alle zekeringen in het zicht!
Zo electrotechnisch ben ik niet :D
Bovendien zie ik er ook het voordeel niet van in ;)
Mooie werken!
Was een 'quaife differentieel' geen optie voor in de versnellingsbak?
Jawel, maar deze komt later nog, ten eerste kost die ook weer een hoop, en ten tweede wil ik graag het verschil ervaren om met of zonder te rijden. Aangezien ik geen idee heb hoe de golf rijdt/voelt straks ga ik eerst zonder rijden :thumbup:
NielsDub
14-09-2016, 13:04
En een sper legt ook weer extra gewicht in de schaal hè... :D
Rétrokroezer
14-09-2016, 21:52
Daarom dat ik het ook vroeg :thumbup: . Meest interessante optie zo voor jezelf en de volgers ;) . Dan weet je inderdaad het verschil voor en na. Las laatst op polomagazin dat het een zeer groot verschil geeft in traktie... en met de pond die wat aan de 'goedkopere' kant staat (770 euro's geloof ik voor een exemplaar. Nog altijd een behoorlijke prijs...).
Gaat jammer genoeg wel niet in iedere polo bak.
Mvg,
Bij een auto als deze hoort een platensper en geen Quaife of Peloquin etc.
knarfmk1
15-09-2016, 07:40
eigenlijk wel, maar ik wil hem ook nog regelmatig op straat rijden, en dan is een platensper toch niet helemaal ideal naar wat ik hier en daar lees.
Toevallig heeft Nige van Clubgti.com met zijn turbo golf 2 net van een Quaiffe naar een Kaaz platensper gewisseld en zijn ervaringen gedeeld:
.... would I go back to the Quaife ? For a dedicated track car, No, I`ll stick with it. For a road car it`s a different issue. The Kaaz clunks and bangs when maneuvering at low speed and would get tiring on the road. It was bad enough in the paddock ! For a road and track car I`d probably stick with an ATB to be honest. The difference isn`t night and day. The plate diff does help get on the power sooner but not by a massive margin.
ik denk dat een aantal hier de auto wel kennen, hij heeft een geweldig topic :thumbup:
http://www.clubgti.com/showthread.php?126104-The-Pinderwagen-Nige-s-ABF-16V-Turbo-Golf-MK2-Prep-for-the-Nurburgring/page66
http://i20.photobucket.com/albums/b207/wh00sher/UK%20TRACKDAYS/CadwellAug2016/CAD_7177.jpg
Zijn topic is een forum op zich.
knarfmk1
15-09-2016, 09:34
Daarom dat ik het ook vroeg :thumbup: . Meest interessante optie zo voor jezelf en de volgers ;) . Dan weet je inderdaad het verschil voor en na. Las laatst op polomagazin dat het een zeer groot verschil geeft in traktie... en met de pond die wat aan de 'goedkopere' kant staat (770 euro's geloof ik voor een exemplaar. Nog altijd een behoorlijke prijs...).
Mvg,
Dat is waar ook die pond staat wel laag nu... :rolleyes: :D
Gaat jammer genoeg wel niet in iedere polo bak.
Klopt, ik heb een CEH bak en daar kan de sper iig wel in :thumbup:
Daarom dat ik het ook vroeg :thumbup: . Meest interessante optie zo voor jezelf en de volgers ;) . Dan weet je inderdaad het verschil voor en na. Las laatst op polomagazin dat het een zeer groot verschil geeft in traktie... en met de pond die wat aan de 'goedkopere' kant staat (770 euro's geloof ik voor een exemplaar. Nog altijd een behoorlijke prijs...).
Gaat jammer genoeg wel niet in iedere polo bak.
Mvg,
Het kan in iedere 085 bak, je heb alleen andere flenzen nodig.
sander_beer
15-09-2016, 13:39
of deze bak kopen :-)
http://berg-cup.de/en/marktplatz-shop/markplatz/5-Teilemarkt/2874-sequentielles-bernert-6-gang-renngetriebe.html
Rétrokroezer
15-09-2016, 16:14
Het kan in iedere 085 bak, je heb alleen andere flenzen nodig.
'Sorry voor Off-topic...'
Van welke bak kun je de flenzen dan wel gebruiken/ overzetten ?
'Sorry voor Off-topic...'
Van welke bak kun je de flenzen dan wel gebruiken/ overzetten ?
Van de oudere bakken die zonder veer en bronzen bus.
En dan ook andere keerringen.
Waarschijnlijk aan de motor kant een lange flens.
Geen idee wat die Nige verkeerd doet maar een (goed afgesteld) platensper is altijd beter en veiliger op straat dan een wormsper.
knarfmk1
15-09-2016, 20:50
kan je me uitleggen waarom Melchior? Op het circuit snap ik het wel, maar waarom is op straat een platensper ook beter en vooral veiliger? Altijd goed extra info :thumbup:
DutchWilco
15-09-2016, 22:55
Ik heb gereden met een Peloquin Wormsperr in een 02J-bak, en had veel spijt hier van. Vooral in de lange bochten was hij heel erg druk bezig om mij van de weg te duwen (rechtdoor daar waar ik de bocht om moest), want koste veel moeite om met hogere snelheden in vooral de lange bochten de auto op de weg te houden.
Een wormsperr spant zichzelf op en reageert variabel/verschillend terwijl een platensperr altijd een zelfde/constante slip genereert waardoor de auto altijd het zelfde zal reageren en je scherper kan rijden zonder verrassingen.
Enigste nadeel is dat je de bakolie wat vaker zal moeten verversen en de koppeling slijt waardoor de werking minder zal worden op den duur, maar kan weer worden opgesteld als dit nodig is, maar is op zich niet zo spannend.
Een wormsperr is niet heilig en zeker die van Quife niet. Weet dat hij na 1 klein seizoen circuit al weer toe is aan vervanging doordat hij dan al op is en niks of weinig meer doet.
De auto's waar ik ervaring mee heb zijn allen wel met 4wd wat een verschil zal maken, maar de auto die ik nu aan het bouwen ben is voor straatgebruik en zal geen sperr meer krijgen, want het rijd erg onrustig, verrast je nog wel eens en is eerder minder veilig dan het rijden zonder.
Zonder sperr word je ook veel eerder gewaarschuwd voor als de wielen hun grip verliezen tov een auto met sperr.
Mocht ik het circuit op willen, ging ik voor de 100% zeker voor een platensperr met zo'n 40% max 45% sperr.
Meer zou alleen nuttig kunnen zijn met een overkill aan vermogen, maar ook dan zullen er compromiën gemaakt moeten worden, want met een hogere percentage, zal je wat van zijn bochtengedrag in moeten leveren.
Er zijn standaard auto's die geleverd worden met een sperr zoals de Focus RS, maar is eigenlijk altijd een compromis doordat deze auto's eigenlijk te veel vermogen op alleen de voorwielen hebben. De elektronische sperr zoals in de huidige auto's leverbaar zijn, werken al een stuk beter, maar zal worden weg gelaten of vervangen worden door een normale platensperr als deze klaar gemaakt moeten worden voor op het circuit.
Voor wat de veiligheid op de weg betreft, zou dit alleen veiliger kunnen zijn als je bijvoorbeeld aan 1 kant in de berm komt en de auto beter rechtuit zal blijven rijden. Verder zie ik vooral voor in de bochten alleen maar nadelen en zeker voor als het wegdek nat is.
Dit is hoe ik er tot nu toe over denk en ervaren heb en kan bij iemand anders verschillend zijn :)
Precies zoals bovenstaande. Met een wormsper op straat bij bv ongelijk wegdek of een kuiltje in een bocht terwijl je net op het gas gaat moet je ook oppassen, stuur kan dan behoorlijk uit je handen geslagen worden. Kortom je moet altijd opletten en het stuur goed vasthouden bij sportief rijgedrag. Met een platensper die lekker los staat heb je daar geen last van bovendien kan je het karakter aanpassen door andere aanloophoeken en de plaatjes (helemaal als je een kwaliteitssper van bv Gemini hebt) Met een wormsper op het gas met een fwd soepel door een bocht gaan is altijd een compromis tussen onderstuur en een lagere bochtsnelheid, met een platensper (goed afgesteld) kan je wel op de grens van de mechanische grip soepel en neutraal een bocht door.
knarfmk1
23-09-2016, 14:58
Bedankt voor de reacties, ik ga mij er nog eens verder in verdiepen.
Ik denk inderdaad wel dat het bij de platensper vooral een kwestie is van goed afstellen, vooral als je deze ook op straat wilt gebruiken.
Dat zal in het begin wat meer moeite kosten met wisselen, maar dat is geen probleem voor mij, ook het extra onderhoud niet.
knarfmk1
28-09-2016, 21:48
Kleine update, alle elektra werkt naar behoren! :cool:
Er zat 1 draad niet goed aangesloten en 1 helemaal niet aangesloten op de zekeringkast, waarvan ik dacht dat die juist aan de andere zijde van de draad al aan de zekeringkast vast zat. Gelijk de "hoofdkabelboom" voor het dash even netjes gemaakt, van:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160916_211736_resized_20160928_101943506_original.jpg
naar:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160916_221539_resized_20160928_101942433_original.jpg
Bewijs dat het werkt ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2273_original.jpg
De metertjes binnen ook meteen aangesloten, de oliedrukmeter is op het moment rood, omdat als deze onder een bepaalde instelbare waarde komt rood kleurt, in het normale gebied wit en boven een bepaalde druk weer een andere kleur (de kleuren zijn allemaal instelbaar), de olie en water temperatuurmeter hebben deze functies niet. De oliedrukmeter schakelt ook het relais voor de brandstofpomp, als de motor voldoende oliedruk geeft, of schakelt deze af onder een bepaalde druk.
De schakelaars zijn om de brandstofpomp en koelfan ook nog handmatig aan en uit te kunnen schakelen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2272_original.jpg
Het verschil met de 2 tellers is wel wat groot, maar aangezien dat echt kaarslichtjes zijn denk ik dat ik daar iets wittere en iets fellere lampjes in ga zetten, zonder dat het een te hoog autostyle gehalte krijgt :rolleyes::D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2269_original.jpg
mooie werken! :thumbup: de verlichting van het dash gelijk maken als de tellers
zie ik niet als autostyle gehalte maar als af :tongue: mag best een beetje goed verlicht zijn in zo'n racer
Wauw!!
Afgelopen paar dagen alle pagina's gelezen!
Kan alleen maar zeggen: geweldig!!
Zou dit snel eens in het echt willen zien!
Keep iT up, je hebt er een volger bij!
knarfmk1
30-09-2016, 07:47
mooie werken! :thumbup: de verlichting van het dash gelijk maken als de tellers
zie ik niet als autostyle gehalte maar als af :tongue: mag best een beetje goed verlicht zijn in zo'n racer
Lampjes zijn al besteld :thumbup:
Wauw!!
Afgelopen paar dagen alle pagina's gelezen!
Kan alleen maar zeggen: geweldig!!
Zou dit snel eens in het echt willen zien!
Keep iT up, je hebt er een volger bij!
Thanks! daar ben je best even mee bezig geweest denk ik :D
Je komt uit de buurt dus kans dat je hem wel een keer ziet :thumbup:
knarfmk1
08-10-2016, 17:03
Kleine update, de Keihin FCR carbs staan te koop..
Waarom? Omdat de motor de carbs inmiddels een beetje overgroeid is en de 39mm carbs waarschijnlijk wat aan de kleine kant voor hem zijn om er het maximale uit te halen. Daarom doen we het in een keer goed en ga ik over naar grotere throttlebodies, later meer hierover :thumbup:
Voor de geinterreseerden, link naar de Keihin FCR's: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=138876
sander_beer
08-10-2016, 18:50
ik wilde het al niet zeggen , maar een project als dit met zo'n afwerking verdient alleen het beste :thumbup:
Ryckaert
11-10-2016, 23:30
Zalig project! Echt vakwerk!
knarfmk1
22-11-2016, 21:53
Zo, nog een laatste electra-update voor de motorupdates!
Ik heb een andere accu gekocht op aanraden van JerryGT,
Een Panther Lithium HJTX14. Is ongeveer van dezelfde prijs en power als die Varley Red top 15, wat genoeg zou moeten zijn, maar maar 970gram in plaats van 5,5kg, ik zeg dat is een snelle gewichtsbesparing van 4,5kg!
Het is ook maar een klein ding :screwy:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161107_193835_original.jpg
Deze geplaatst in de accubak en gelijk de kabels gemaakt, 250A zekering ertussen, door de kokers naar de stroomonderbreker en door de koker naar het stroom verdeelpunt bij zekeringkast.
De accu moet alleen nog even tussen wat piepschuim o.i.d. geklemd worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2297_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2300_original.jpg
Stroomonderbreker, waar de kabels de koker ingaan moeten nog even 2 doorvoerrubbers omheen ;)
het carbon plaatje is vastgekit, maar helaas lag onder het gewicht om dit aan te blijven drukken een doek als bescherming met nog wat thinner erin... wat dus de lak deels heeft opgekreukeld :mad:
Je ziet er amper nog wat van als de stoel er in zit maar toch..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2294_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2299_original.jpg
Verder heb ik de dashboardlampjes vervangen voor LED-exemplaren en op de 3 extra metertjes een dimmertje gezet. Het komt op de foto niet helemaal over maar het is een stuk beter zo, meer één geheel, en wat meer licht in de 2 grote meters, maar ook weer niet te fel :thumbup:
oud:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2269_original.jpg
nieuw:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2301_original.jpg
Dat zijn beste gewichtbesparingen! Ziet er allemaal weer gelikt uit:D
vwjohnny
23-11-2016, 06:52
Hoeveel startstroom heeft zon accuutje? 😊
rondekker1983
23-11-2016, 07:57
Hoe dik zijn jouw accu kabels? En hoe waar komt je voeding van je start motor vandaan aangezien deze normaal direct naar je accu loopt?
Voor de rest ziet het er weer top uit
knarfmk1
23-11-2016, 08:40
Hoeveel startstroom heeft zon accuutje? 😊
310A cca, ter vergelijk, de Varley 15 had CA:190A CCA:156A
Hoe dik zijn jouw accu kabels? En hoe waar komt je voeding van je start motor vandaan aangezien deze normaal direct naar je accu loopt?
Voor de rest ziet het er weer top uit
35mm2, die gaat van het verdeelpunt bij de zekeringkast verder naar de startmotor achterop het blok, oftewel eigenlijk ook direct.
Ik moet zeggen, nu het zon licht accutje is was het misschien beter geweest deze gewoon in de motorruimte te houden, maar ja de ontwikkeling van de accu's ging wat sneller dan dit project :D
Zeer nette updates weer :cool:
Dashboard is super zo
Mark_MK1
23-11-2016, 13:21
Ik moet zeggen, nu het zon licht accutje is was het misschien beter geweest deze gewoon in de motorruimte te houden, maar ja de ontwikkeling van de accu's ging wat sneller dan dit project :D
:lmao: :lmao: :D
Zier er echt strak uit het dashboard!
vwjohnny
23-11-2016, 14:42
Aah oké dat zal wel te weinig zijn voor een v10 TDI :D
knarfmk1
23-11-2016, 14:52
Aah oké dat zal wel te weinig zijn voor een v10 TDI :D
Dat denk ik wel ja :D
Ze hebben ook zwaardere: http://accuweb.nl/motor-accus/motor-accu-lithium-ion/
Bluepower
23-11-2016, 15:53
Hou er wel rekening mee dat je een Li-ion accu echt met een specifieke accu af en toe moet herladen, omdat ie anders echt kapot gaat(laadproces is anders dan wat de standaard dynamo in een auto bijlaadt...)
Ik heb zelf ook een Li-ion accu staan, deze gebruik ik als ik met de auto het circuit opga, de rest van de tijd gebruik ik een conventionele AGM accu..
Ik heb zelf toendertijd een lader van een Italiaans merk, welke zowel lood-AGM, als Li-ion accu's kan laden(hiernaast heb ik ook nog mn vertrouwde Ctek lader)
Dat klopt. Heb afgelopen zomer een electrisch longboard gebouwd met Li-ion packs. Heb ik ook een speciaal ladertje bij die de cellen bewaakt
knarfmk1
23-11-2016, 17:03
Ah thanks voor de tip, had wel gelezen dat je een speciale lader nodig had, maar niet dat er tussendoor (dus wanneer de auto gewoon regelmatig gebruikt wordt) ook nog af en toe moet laden met de lader.
superbeast
23-11-2016, 18:53
Geweldige wagen heb je er van gemaakt, :thumbup:
sciroccoGTII
24-11-2016, 20:33
Super bouw! Klein vraagje, die led lampjes in je dash, heb je daar een weerstand voor of is dat niet nodig? Welk type lampjes heb je en waar kun je die krijgen? ben benieuwd.
knarfmk1
25-11-2016, 08:48
Thanks!
Nee daar heb je geen weerstand voor nodig, die zit al in het lampje. Ik heb deze lampjes gebruikt:
http://www.lightinthebox.com/nl/t5-b8-5d-5050-smd-auto-led-indicatielampje-gauge-speedo-dashboard-side-interieur-bulb-lamp-wit_p891561.html
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/SMD_LED_T5.jpg
Het gaat erom dat het een smd-led is, deze geeft een mooi lichtbeeld.
Let er wel op dat die leds en + en een - kant hebben, dus als hij het eerst niet doet in je dash dan moet je hem even 180° draaien.
Ik heb wel het witte lipje een heel klein beetje moeten afvijlen/slijpen anders pastten ze niet. Bovendien zit er in een tittentacho 1 lampje met een aparte massadraad (die dus niet in het folie zit) daarvoor heb ik een draadje aan het lampje moeten solderen. :thumbup:
Top accu! :D wij hebben met laden nog nooit problemen gehad vanaf de dynamo en rijden er nu toch al twee seizoenen mee in de rondte!
knarfmk1
16-01-2017, 23:04
Tijd voor een broodnodige update! :eek:
Ik had de motor al een tijdje geleden terug gehad van Feld motorsport, en deze lag al even zo op de kamer:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20160729_132956.jpg
Door tijdgebrek, het verzamelen van onderdelen en voorbereidende werkzaamheden was ik nog niet aan de opbouw begonnen. :redface:
Maar bij deze de vorderingen in een paar delen :thumbup:
Engine time part 1, voorbereidend werk
Kleppendeksel:
Het kleppendeksel was chemisch gereinigd maar dat hielp niet erg voor de rest van de pakking die er in vast zat.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/1_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/2_original.jpg
Het bleek later dat dit kleppendeksel altijd is geleverd met de pakking er al aan vast gelijmd/gevulcaniseerd. Daar had ik niet aan gedacht en aangezien deze kleppendeksels zo goed als niet meer nieuw te krijgen zijn (en anders stervensduur) moest ik wat anders? :confused:
Na wat research ben ik uiteindelijk toch op een vervangingspakking van een andere motorcode gestuit die voor 99% past, dus konden we verder gaan met het opknappen van dit kleppendeksel :thumbup:
Ik heb de oude pakking er met een dremel met een klein freesje grofweg uitgekregen, zonder het alu te beschadigen, en de rest er uit gekrabt, heerlijk werkje kan ik je vertellen :rolleyes:.
De nieuwe pakking er in en klaar :thumbup: Het enige wat dus niet helemaal overeenkomt zijn de 6 horizontale streepjes waar voorheen ook pakking zat, maar die zijn verder niet zo belangrijk.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2305_original.jpg
Daarna de boel nog even gestraald en van een hittebestendige lak voorzien.
Voor:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2279_original.jpg
Na:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2306_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2308_original.jpg
Carterpan:
Next was de carterpan, ik wilde hier schotten in maken om te voorkomen dat de olie zich teveel verplaatst bij lange bochten of hard remmen en ik zonder oliedruk rij.
Eerst maar eens een mock-up met wat karton gemaakt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161210_142551_original.jpg
Daarna de boel in staal uitgevoerd, en een scharnierklep gemaakt die alleen open kan in de richting van de aanzuigmond (De boel is wat olie-ig van het testen ;)):
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2328_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2330_original.jpg
Uiteraard van de buitenkant even nieuw in de lak gezet, (dezelfde als die van het kleppendeksel) maar daar heb ik zo geen foto van.
Uitlaatspruitstuk:
Aangezien de uitlaatpoorten van de cilinderkop geflowed, en dus een stukje groter zijn, ging een standaard uitlaatspruitstuk-pakking niet meer passen.
Feld-motorsport heeft hier een passende koperpakking van voor die je vaker kan gebruiken, dus dat was snel opgelost :thumbup::
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0365_original.jpg
Deze kon ik dan ook mooi gebruiken als mal voor het uitlaatspruitstuk.
Het (Supersprint) uitlaatspruitstuk is namelijk gebaseerd op de originele kanalen, dus deze moeten ook nog op de kop aangepast worden.
Zoals je kan zien is het verschil best aanzienlijk, dus hier moesten we even aan de slag:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0362_original.jpg
Met dit na wat frees en slijpwerk als resultaat :cool::
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0363_40454_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0364_original.jpg
Binnenkort Part 2! :thumbup:
We want more! We want more!
Jerrymk1
17-01-2017, 14:27
Wat een project! Ik zie dat je ook een afh inbouwt in je mk1. Vanwaar heb jij je pakking genomen? Ik vind overal terug dat je de vloeibare pakking moet gebruiken als vervanging
Van het originele. Kan niet anders dan op niets trekken. Ik ken nog een persoon die redelijk veel afh spul heeft ligge. Zoals o.a. Scherpe nokkenassen. Bewerkte injectie's enzo...
knarfmk1
17-01-2017, 14:50
Wat een project! Ik zie dat je ook een afh inbouwt in je mk1. Vanwaar heb jij je pakking genomen? Ik vind overal terug dat je de vloeibare pakking moet gebruiken als vervanging
Van het originele. Kan niet anders dan op niets trekken. Ik ken nog een persoon die redelijk veel afh spul heeft ligge. Zoals o.a. Scherpe nokkenassen. Bewerkte injectie's enzo...
Thanks! Het pakking nummer is: 036103483D & 036103483G
ik heb hem hier vandaan, waar ze overigens nog heel veel originele onderdelen hebben! http://www.carparts-pros.com/page_1_3.php
skywalker38
17-01-2017, 16:50
Ziet er goed uit Frank,ze hebben de uitlaat poorten aanzienlijk groter gemaakt zeg!
Ben benieuwd wat je vermogen gaat zijn
BeetleGrandDad
17-01-2017, 19:39
mooi !!!
Audi1981
17-01-2017, 21:55
Lekker om te zien dat het nog loopt :thumbup:
knarfmk1
18-01-2017, 08:57
Uiteraard! Dit eerste half jaar moet ie rijden :thumbup:
majestic
18-01-2017, 11:12
Super Project !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jeroen64
18-01-2017, 14:24
Heel gaaf om te zien dat hier weer zulke mooie dingen verricht worden :thumbup:
Thanks! Het pakking nummer is: 036103483D & 036103483G
ik heb hem hier vandaan, waar ze overigens nog heel veel originele onderdelen hebben! http://www.carparts-pros.com/page_1_3.php
Ik heb zelf ook nog een AFH liggen, dus ben erg blij met deze info! :) Als ik nu zoek is het D nummer er niet meer, wel een J nummer, deze lijkt overeen te komen met het D nummer (even in etka opgezocht) :thumbup:
knarfmk1
18-01-2017, 15:14
ja dat zou nog wel eens kunnen idd, volgens mij kwam ik daar uiteindelijk ook op uit :thumbup:
knarfmk1
30-01-2017, 23:46
Engine time part 2, opbouwen!
Tijd om het spul uit te pakken en op te bouwen! :cool:
Eerst maar even een shitload aan spullen besteld voor de opbouw:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2310_original.jpg
en ik kwam toevallig op ebay deze twee werkplaatshandboeken nog tegen, altijd handig bij de opbouw dacht ik!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2312_original.jpg
Build time! :jacks:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2313_original.jpg
Ik had een tijdje geleden al met behulp van Erdem (black_devil hier) de krukasaskeering kunnen plaatsen, hier heb je een speciale tool voor nodig die gelukkig even een middagje mocht lenen :thumbup::thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/T10017.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/4_original.jpg
Het onderblok met de krukas, drijfstangen en zuigers was reeds door Feld gemonteerd,
Nog even een resume:
-Blok geboord en gehoond chemisch gereinigd en gespoten
-Stalen lichte H-drijfstangen
-Gesmede zuigers
-12,5:1 compressie
-Gebalanceerde krusas
een paar foto's van het blok:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2317_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2319_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2322_original.jpg
En de kop, resume:
-Inlaat 32mm / uitlaat 28mm kleppen
-Ombouw naar mechanische stoters, dubbele veren
-Kanalen compleet bewerkt en geflowed
-Stalen nokkenassen (In 310°/ uit 280° 12,5mm lift)
-Instelbare nokkenastandwielen
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2325_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_2324_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161221_172917_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161221_172850_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161221_172134_original.jpg
Een klein probleempje wat ik niet voorzien had, is dat ze ook de paspennen in het blok om de kop op uit te lijnen verwijderd hebben, en dan op zo'n manier dat ik er ook geen nieuwe meer in kon zetten. Je zou daar de kopbouten voor kunnen gebruiken, maar in dit geval is het zo dat het ARC onderblok m9 kopbouten gebruikt, en de AFH kop normaal gesproken m11 kopbouten. Oftewel, hier op geleiden gaat ook niet want de gaten in de kop zijn te groot. De m9 bouten zijn wel gewoon sterk genoeg overigens.
Ik zat wat te zoeken op m9 en kwam deze pennen voor de remklauwen tegen, precies wat ik nodig had, draad m9, voldoende overige body om de kop mee te geleiden en een inbus op de kop:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0354_original.jpg
Deze op mijn werk even op de goede buitenmaat af laten draaien en voila we hadden paspennen. Deze draai ik gewoon in twee boutgaten en na de andere bouten (enigzins) vast gezet te hebben draai ik deze eruit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0355_original.jpg
Nu kon de kop er eindelijk op, met de koppakking van de ARC, die van de AFH past niet vanwege een overlap in koel- en oliekanaal.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0356_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161221_172123_original.jpg
En met wat aanbouwdeeltjes verder :cool::
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161221_173015_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161221_172947_original.jpg
De distributieriem kon ik nog niet plaatsen omdat we nog een andere uitdaging hebben, de looprol van een AFH blok heeft een gatdiameter van 8.
Het gat in het ARC blok is m10. Dit gaat dus niet passen ;).
Ik had even zitten zoeken naar tapeindes die van m10 naar m8 verlopen en kon zo snel niet echt iets vinden, totdat ik in het topic van yuli las dat VW ook verloop tapeindes gebruikt bij een ABF. Dit was de maat M10xM8x58 en zou net lang genoeg moeten zijn, top! Yuli was zo aardig om zijn oude op te sturen om te passen, bedankt nog! :thumbup:
http://downloads.inventive.nl/temp/topic/t316v_73.jpg
Echter bleek de totale lengte 58mm te zijn en niet puur het m8 gedeelte, en was deze te kort :(. Als er m10xm8x58 is dat toch een gokje :D
Nog even verder gezocht naar langere maar niet de juiste lengte gevonden.
Dan maar de looprol uitboren naar 10mm dacht ik, ik wist dat dit materiaal erg hard en moeilijk te boren zou zijn dus een knappe boor gekocht:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0353_original.jpg
Deze ging er op de boorkolom opzich aardig doorheen, maar uiteindelijk werd de boel toch wat heet (misschien wat te snel willen boren ;)) en liep de olie uit de looprol.. :redface: Die vertrouw ik dus niet meer en een nieuwe is onderweg :thumbup:.
Aangezien ik liever ook gewoon een oplossing had die altijd werkt (maar die ik helaas niet zelf kan maken) toch voor de andere logische oplossing gegaan om een tapeind te laten maken die verloopt van m10 naar m8. Ik wilde wel dat deze voldoende sterk zou zijn, dus heeft een collega deze voor mij gedraaid uit een 12.9 inbus bout, super! :thumbup:
Hier de oude looprol en de nieuwe uitgeboorde, die zoals je ziet blauw is geworden, en het nieuwe gedraaide tapeinde
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0373_original.jpg
Tapeind erin:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0374_original.jpg
De nieuwe looprol moet nog binnen komen maar tijdelijk even de oude erop om te passen, past top! :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0376_original.jpg
Nu is het nog even wachten op de nieuwe looprol en distributiekappen en dan kan de riem erop en de nokkenassen afgesteld worden.. :thumbup:
Binnenkort part 3!!
Gaat lekker zo, Frank! Knap blokje zo :thumbup:
Knappe werken werken weer! Jammer dat het niet niet paste maar dat is ook wel weer de uitdaging.
The Skinnmeister
31-01-2017, 12:46
Goed bezig :thumbup:
Goed bezig! Mooi opgelost met de bussen zo!
knarfmk1
01-02-2017, 09:11
Thanks! Langzaam maar zeker komen we er wel ;)
sander_beer
01-02-2017, 10:13
ik hoop dat dat goed gaat met dat tapeinde , heb op een engels forum wel eens gelezen van iemand met dezelfde ombouw maar dan voor in een polo en die heeft 2 keer dat tapeinde gebroken gehad , was ook wel laten maken en misschien niet zo sterk als die van jou
knarfmk1
01-02-2017, 10:29
Ja klopt dat heb ik ook gelezen, ik weet dat hij in ieder geval de eerste keer een standaard draadeinde had genomen en die zijn standaard maar sterkte 4.8, ik heb er vertrouwen in dat deze sterk genoeg zal zijn.
sander_beer
01-02-2017, 10:35
dan zal het wel goed komen , probeer alleen maar een beetje mee te denken :-)
knarfmk1
01-02-2017, 10:40
Alleen maar goed! :thumbup: :thumbup:
sciroccoGTII
02-02-2017, 20:19
ik zat ook even naar het draadeind te kijken, is het verloop naar de m10 schroefdraaid wel met een ronding of schuine kant gedraaid? Dus niet met een scherpe hoek? Anders kan je erop wachten wanneer die breekt. Voor de rest ziet het eer top uit
knarfmk1
03-02-2017, 10:16
ik zat ook even naar het draadeind te kijken, is het verloop naar de m10 schroefdraaid wel met een ronding of schuine kant gedraaid? Dus niet met een scherpe hoek? Anders kan je erop wachten wanneer die breekt. Voor de rest ziet het eer top uit
Voor zover dat ging wel ja, maar de kerndiameter van m10 draad is 8,1/8,2 mm dus veel verloop zit er niet in :thumbup:
Pewi Vwteam
03-02-2017, 21:27
Mooi blokkie zal straks mega mooi draaien en toeren draaien😊
Was het geen optie om er een helicol in te draaien met loktite Er aan en dan een lang uitlaat tapeind in te draaien. Die zijn ook goed sterk.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.