PDA

View Full Version : Project lightweight - Golf 1 trackday auto


Pages : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12

Scirocco_1600
29-05-2012, 20:14
als belg vind ik dit persoonlijk een schande hoe ze die uitlaat hebben gemonteerd :)
http://www.gabygoudezeune.be/imgwagens/N_11_20120216170017_XL.jpg


geef me dan maar lekker die Duitse polo uitlaat is stukken beter :drive:

trouwens , ik vindt het vet staan met die 1ne pijp :) :thumbup:

superbeast
29-05-2012, 20:31
Al dat gelul over pijpen :D .
Nog wat updates over deze circuitvreter in wording?

skywalker38
29-05-2012, 22:52
ik weet niet wat jij met je auto's doet maar er is een verschil tussen rijden met je vriendin en rijden met je auto he ;):D
het ligt eraan waar je hem insteekt komt er dan altijd bruin uit :D

knarfmk1
04-06-2012, 21:39
het ligt eraan waar je hem insteekt komt er dan altijd bruin uit :D

:D

Al dat gelul over pijpen :D .
Nog wat updates over deze circuitvreter in wording?

zeker een paar kleine, heb wat steuntjes gemaakt voor de brandstofdrukregelaar/filter en de remdrukregelaar:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0785_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0802_original.jpg

Cuore dynamo passend gemaakt incl. spanner:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0792_original.jpg

Een afneembare motorkap met een ruitensproeiert eraan is niet echt handig, dus hier ook een oplossing voor:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0800_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0799_original.jpg

en nog een paar sleepogen gehaald:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0807_original.jpg

Dat was m weer :thumbup:

guusvandevenne
04-06-2012, 21:45
Blijft heerlijk om te zien hoe hier met zoveel oog voor detail aan gebouwd wordt!!

René
04-06-2012, 21:52
Heerlijk al die mooie onderdeeltjes!

jones
04-06-2012, 22:42
mooi spul, cuore dynamo lekker licht. staat bij mij ook op de bestelllijst. wat voor accu zet je erin en waar komt die te staan?

polopower
05-06-2012, 05:59
Heb je ook foto's van de pulley-zijde van de dynamo in gemonteerde toestand? Ga je met een v-snaar rijden of met een multieriem? Indien V-snaar kun je dan de originele pulley laten zitten? En is de off-set goed?

Ron mk1
05-06-2012, 06:35
Heb je ook foto's van de pulley-zijde van de dynamo in gemonteerde toestand? Ga je met een v-snaar rijden of met een multieriem? Indien V-snaar kun je dan de originele pulley laten zitten? En is de off-set goed?

Zo te zien is het gewoon een multi-riem die hij gebruikt. ;)

@ Frank : je bent weer goed bezig , elke keer verbaasd het mij hoe je met precisie bezig bent . :thumbup:

PS : let je wel even op de schakeling van de dynamo van de cuore?
Wij hebben deze dynamo toen ook gebruikt voor de hotrod , maar ik kan me herrineren dat er iets was met de schakeling/aansturing om hem werkend te krijgen.

En gebruik je wel de originele pully van de cuore? Ik weet namelijk ook van iemand die hem in de cross gebruikt dat als hij teveel toeren maakt dat hij heel snel stuk is.

polopower
05-06-2012, 06:57
Zo te zien is het gewoon een multi-riem die hij gebruikt. ;)

Ook goeiemorgen.... ik loop straks maar eerst even naar het koffiezetapparaat. :thumbup:

Gr. Ep Oogklep

polopower
05-06-2012, 07:02
En gebruik je wel de originele pully van de cuore? Ik weet namelijk ook van iemand die hem in de cross gebruikt dat als hij teveel toeren maakt dat hij heel snel stuk is.

U zei? :tongue:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0428k_original.jpg

knarfmk1
05-06-2012, 07:35
mooi spul, cuore dynamo lekker licht. staat bij mij ook op de bestelllijst. wat voor accu zet je erin en waar komt die te staan?

Komt iets van een varley red top of vergelijkbaars in, accu komt achterin te zitten:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0238.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0243.JPG

Heb je ook foto's van de pulley-zijde van de dynamo in gemonteerde toestand? Ga je met een v-snaar rijden of met een multieriem? Indien V-snaar kun je dan de originele pulley laten zitten? En is de off-set goed?

Zo te zien is het gewoon een multi-riem die hij gebruikt. ;)

@ Frank : je bent weer goed bezig , elke keer verbaasd het mij hoe je met precisie bezig bent . :thumbup:

PS : let je wel even op de schakeling van de dynamo van de cuore?
Wij hebben deze dynamo toen ook gebruikt voor de hotrod , maar ik kan me herrineren dat er iets was met de schakeling/aansturing om hem werkend te krijgen.

En gebruik je wel de originele pully van de cuore? Ik weet namelijk ook van iemand die hem in de cross gebruikt dat als hij teveel toeren maakt dat hij heel snel stuk is.

Ik zal vanavond even een fototje van de pullyzijde maken, maar ik ga met een multiriem rijden.
Momenteel zit de originele pully van deze motor er even op, wel afgedraaid om m uberhaupt te kunnen monteren, en deze pully heeft een gat van 17mm ipv 15 wat de as van de dynamo is.
Maar ik wil er inderdaad een iets grotere pully opzetten ivm de toeren, maar die is nog niet zo makkelijk te vinden, ook omdat het gat 15mm moet zijn, (Kun je natuurlijk wel een spacer voor maken maar liever in 1x goed ;) ) maar ook genoeg aantal ribben, goeie diameter enz.. zie door de bomen het bos niet meer :redface:

Wat betreft aansluiting komt het goed Ron, heb hier ergens liggen hoe die geschakeld wordt :thumbup:

thanks voor de complimenten!

jones
05-06-2012, 08:29
das echt een mooie oplossing, heel netjes gedaan zeg :thumbup:

LRR
05-06-2012, 14:57
Damn Frank, ik begin het steeds mooier te vinden.
Ben er al gewoon een beetje trots op dat ik je aan dat stuk dashboard heb kunnen helpen :)

SpeedieD
05-06-2012, 20:15
Echt een heel mooi project. Goede inspiratie voor mijn mk1.

knarfmk1
05-06-2012, 22:04
Heb je ook foto's van de pulley-zijde van de dynamo in gemonteerde toestand? Ga je met een v-snaar rijden of met een multieriem? Indien V-snaar kun je dan de originele pulley laten zitten? En is de off-set goed?

Zo zit ie verder gemonteerd (komt nog een andere bout in):

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0795_original.jpg

offset is perfect zo, pully's staan precies gelijk, multiriem is iets korter dan standaard.

knarfmk1
05-06-2012, 22:06
Damn Frank, ik begin het steeds mooier te vinden.
Ben er al gewoon een beetje trots op dat ik je aan dat stuk dashboard heb kunnen helpen :)

haha thanks :thumbup:

Bluepower
05-06-2012, 22:09
Hoeveel ampere kan deze dynamo leveren, en hoe zit het met de schakeling hiervan? En welke poelie heb je nu gevonden die hierop past zodat ie op een VW gemonteerd kan worden?
Ziet er verder echt HEEL goed uit, je opbouw!!

Ron mk1
06-06-2012, 06:57
Wij hebben een hele grote bak met allemaal dynamo`s liggen die defect zijn frank, je kan altijd even op een zaterdag langskomen om te kijken of daar de juiste pully bij zit.

Je weet me te vinden...

knarfmk1
06-06-2012, 07:37
kom ik zaterdag effe langs! :thumbup:

polopower
06-06-2012, 08:12
Ah tuurlijk... door het smalle bevestigingspunt kun je zelf de offset bepalen met die busjes. Alleen een multiriem gaat volgens mij qua ruimte niet werken in een polo (zeker weten doe ik dit trouwens niet) V-snaar zou ook moeten gaan toch met de originele pulley's (dus vw aan blokzijde en daihatsjoe aan dynamozijde).

Ziet er goed uit! Vindingrijk, zoals zoveel dingen op je wagen. Gaat zo verder!

knarfmk1
06-06-2012, 08:19
Als je origineel een v-snaar pully op je blok hebt is dat idd het makkelijkste!

VAGKonzept
08-06-2012, 11:16
Geweldige updates weer !!! Topkwaliteit werk ! Welke technische specs heeft zo'n Cuore alternator ?

Bluepower
08-06-2012, 11:30
Volgens mij 12V 55ampere, dus niet voor de stevige stroomverbruikers onder ons(dus geen dikke audio-installs, maar puur voor start-systemen ed)

knarfmk1
08-06-2012, 11:38
45-50A kan ie leveren, idd niet geschikt voor grote stroomverbruikers.

Qua aansluiting:
Normaal heb je een voeding naar je accu en 1 naar je lampje.
Degene naar je lampje schakeld ook de dynamo in.
Contact aan lampje brand ( krijgt massa van de dynamo )
Starten , de massa naar het lampje valt weg , waardoor hij uit gaat.

Bij een cuore dynamo word de dynamo pas ingeschakeld als hij een voeding krijgt. Je hebt dus ook 3 aansluitingen op de dynamo , inplaats van 2.

erwinsims
12-06-2012, 08:21
Mijn god zeg wat een aanpassingen!
Ik ben echt ZWAAR onder de indruk van de manier waarop jij je uitlaat hebt weg gewerkt
dat randje eromheen op de carrosserie laat m origineel geplaatst lijken.. Briljant!

Als je toch op de hardware gaat beknibbelen,
Ik zag je Die-HATSJOE (gezondheid) dynamo..

Waarom geen motorfiets accu? gebruiken ze in de motorsport ook en aangezien jij er toch geen luchtdruk-aandrijving set (zware audio) in gaat gooien heb je daar denk ik wel genoeg aan en die krengen wegen toch een gram of drie vier lichter :thumbup:

Voor de rest.. ga zo door!!!

jones
02-07-2012, 09:36
ik zat gister het regelement voor time attack door te lezen en moest bij het lezen van de regels voor de brandstoftank gelijk aan dit project denken.
er stond namelijk dat het niet is toegestaan om de tank in het rijderscompartiment te hebben.
er moet een volledig afgesloten gedeelte zijn voor de tank als deze zich in de auto bevindt tenzij je een atl tank heb omdat deze zich in zn eigen compartiment bevind.
weet niet of time attack op de planning staat of dat ze bij andere evenementen ook deze regel hanteren maar als je dat soort dingen wilt gaan rijden is het misschien verstandig daar eens naar te kijken

knarfmk1
02-07-2012, 17:30
Ja zat er zelf ook al aan te denken om er nog een aluminium soort van kap over heen te doen, geeft toch een iets veiliger gevoel. Alleen even kijken hoe, vooral bij de slangaansluiting. Thanks vor de tip!

Mtdi
06-07-2012, 15:12
&Frank:hoe staat het met je motor?

knarfmk1
09-07-2012, 20:21
Nog geen vorderingen helaas Jan..

Ron mk1
09-08-2012, 07:37
Leeft deze auto nog frank, of heb je even andere dingen aan je hoofd??

knarfmk1
09-08-2012, 18:49
Leeft zeker nog! alleen idd even andere dingen aan mijn hoofd op t moment.
heb wat kleine dingetjes gedaan en ben wel wat onderdeeltjes aan t verzamelen dus denk volgende maand wel weer even een leuke update te kunnen doen :thumbup:

knarfmk1
25-08-2012, 09:33
Eindelijk weer eens een update hier!

heb alle spullen verzameld voor de ombow naar schijven op de achteras, met de alu golf 4 klauwen, mooi alles nieuw:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0823_original.jpg

effe sleutelen later:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0832_original.jpg

En dat betekend dat ie weer op zijn wielen kan om e.e.a. te passen!

hij staat nu op 7x13 mattigs met oude 175-13-50's maar dan komt ie te laag. ik wil op 185-60-13 gaan rijden dus die komen er straks omheen om de uiteindelijk velgmaat (ET vooral) te bepalen en ook de spatbord randen nog wat te bewerken :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0850_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0846_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0851_original.jpg

Got Camber?? :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0845_original.jpg

Draagarmen staan ook mooi zo goed als horizontaal:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0856_original.jpg

Melvin
25-08-2012, 10:37
Ziet er goed uit!!!

vdWal.
25-08-2012, 11:10
heerlijk project! goed weer een update tezien

Mtdi
25-08-2012, 11:17
Mooie up date Frank,heb je ook al remmen voor de voorkant en hoeveel inc velgen ga je rijden?

MauSeR35
25-08-2012, 11:34
Auto weer op zijn wielen zetten is toch weer een mooie stap verder!

BeetleGrandDad
25-08-2012, 11:51
:D Niet van plan om in de grindbak te belanden zeker.....

Even serieus nu, waarom gebruik je de stofkappen?

knarfmk1
25-08-2012, 12:08
Mooie up date Frank,heb je ook al remmen voor de voorkant en hoeveel inc velgen ga je rijden?

nope remmen voor heb ik nog niet, als ik de uiteindelijke wielen heb gaan we even kijken wat er maximaal inpast, ga met 13" rijden iig

:D Niet van plan om in de grindbak te belanden zeker.....

Even serieus nu, waarom gebruik je de stofkappen?

Van plan zeker niet :D maar hij komt nog wat hoger te staan met de andere banden :thumbup:
stofkappen ja waarom niet? werkt t wel mooi af dacht ik, en t weegt ook bijna niks ;)

Mtdi
25-08-2012, 12:18
@Frank: als je met 14 inc ging rijden had ik wel wat moois voor je.
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/P1010055.jpg
Als je ze nodig hebt om te passen eventueel met 13 inc mail je maar.

René
25-08-2012, 19:19
Bruut apparaatje zo! Hangt je uitlaat een beetje strak in de rubbers? aangezien je heel weinig ruimte hebt tussen achterpaneel en je eindstukje :)

GOLFMEISTER
26-08-2012, 09:08
Supergaaf :thumbup: Wat een ruige mk1 keep up the good work

BeetleGrandDad
26-08-2012, 09:22
nope remmen voor heb ik nog niet, als ik de uiteindelijke wielen heb gaan we even kijken wat er maximaal inpast, ga met 13" rijden iig



Van plan zeker niet :D maar hij komt nog wat hoger te staan met de andere banden :thumbup:
stofkappen ja waarom niet? werkt t wel mooi af dacht ik, en t weegt ook bijna niks ;)


Wat ik bedoelde, maar als ik het terug lees ook niet geheel duidelijk was,
ALS je in de grindbak beland en er uit kunt komen zouden er keien tussen de stofkap en de schijf in kunnen zitten, remmen ook best af die dingen...........

Lieuwe
26-08-2012, 09:24
Mooi hoor! Geen dikke Bergrenn kit erom? :tongue:

knarfmk1
26-08-2012, 13:59
@Frank: als je met 14 inc ging rijden had ik wel wat moois voor je.

Van welke Porsche komen die af Jan?

Bruut apparaatje zo! Hangt je uitlaat een beetje strak in de rubbers? aangezien je heel weinig ruimte hebt tussen achterpaneel en je eindstukje :)

heel strak:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0857_original.jpg

:D:D

maar ophangbeugels e.d. zijn al gemaakt voor vrij stugge rubbers dus komt goed :thumbup:

Wat ik bedoelde, maar als ik het terug lees ook niet geheel duidelijk was,
ALS je in de grindbak beland en er uit kunt komen zouden er keien tussen de stofkap en de schijf in kunnen zitten, remmen ook best af die dingen...........

ah op die manier, daar zit idd nog wel wat in, kan ze er altijd nog afhalen, of beter gewoon op de baan blijven :giggle:



Mooi hoor! Geen dikke Bergrenn kit erom? :tongue:
twijfelde laatst wel effe, maar nee komt er niet op :D

Mtdi
26-08-2012, 16:23
Van diverse oa 996 986 964 928s4.

Ron mk1
30-08-2012, 21:57
Jeetje frank , kijk even niet ben je in eens goed bezig weer ...

Blij dat je weer verder bent met je auto , hoe is het afgelopen bij je bezichtiging??

Gijs
30-08-2012, 22:48
Goede updates weer!! :thumbup:

knarfmk1
08-09-2012, 13:09
@Ron, 2e geworden helaas, maar heb alweer wat anders op t oog :thumbup:

geen updates, wel nog even een coole foto;

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0919_cropped_small_original.jpg

De Pul
08-09-2012, 13:24
vind ik leuk.

Mtdi
08-09-2012, 14:00
vind ik leuk.
+1

Shon
08-09-2012, 15:08
En het blijft maar beter en beter worden !

SpeedieD
08-09-2012, 22:15
Dit is echt een verschrikkelijk gaaf project!

Hight
08-09-2012, 22:48
I like!

De Limburger
08-09-2012, 23:14
Super geile foto.

skywalker38
09-09-2012, 09:45
wat een geweldig project is dit,je bent lekker bezig man echt super

DUBbeltje
10-09-2012, 07:18
+1

+2

m.s.t.
10-09-2012, 20:15
zoo dan respect voor dit project hoor.

Ron mk1
17-09-2012, 19:07
zo vaak zie je dit soort topics niet ( meteen weer even in het zicht);)

golf1bart
17-09-2012, 20:59
echt heel mooi en grondig :eek: :thumbup: ben echt benieuwd wat de volgende update weer brengt,ga zo door :thumbup:
keep up the good work :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gr Bart

jellehier
17-09-2012, 21:27
Jammer weer geen update

corrado-usa
17-09-2012, 21:35
blijf dit super vinden erg mooi projeckt is dit.

knarfmk1
04-10-2012, 20:14
Thanks mannen!

nog even een kleine update, ik zocht een goede oplossing voor de carterontluchting.
Standaard bij deze blokken zit er een plastic carterontluchtingsbox direct op het blok, die dan weer aan de inlaat zit. Allemaal leuk en aardig maar het ziet er niet uit en het valt ook niet schoon/leeg te maken. Daarbij wil ik straks niet meer terug op de inlaat komen.

Een oilcatchtankje is geen probleem om te krijgen alleen moest ik nog een goede aansluiting op t blok zien te krijgen. Dus heb ik de aansluiting van de plastic box in 3d gezet en wat gewijzigd om zo een aluminium afdichting en aansluiting te creeren. Oude box en nieuwe deeltjes:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0973_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0963_original.jpg

Op de gaten wordt dan nog zon aansluiting gelast en kan ik met goodridge leidingen naar de carterontluchting:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/RX993.JPG

en zo zit t dan op t blok:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0971_original.jpg


De komende 3 maandjes ofzo zal er helaas even geen update komen omdat ik een huis heb gekocht en daar ook nog het e.e.a. aan gedaan moet worden.
Maar daarna gaan we gewoon weer lekker verder! :thumbup:

skywalker38
04-10-2012, 21:49
succes met je verbouwing :thumbup:

knarfmk1
05-10-2012, 07:41
Thanks!

BeetleGrandDad
05-10-2012, 09:56
succes met je verbouwing :thumbup:
IDEM !!!

en we lezen het wel weer als je zo ver bent!



zo gemakkelijk kom je niet van die ouwe af :D

Gijs
05-10-2012, 10:40
Gefeliciteerd! Succes met verbouwen! :)

René
05-10-2012, 11:13
Gefeliciteerd met je huis, Frank!

M1974
05-10-2012, 14:14
Mooie oplossing voor de carterontluchting.

En natuurlijk gefeliciteerd met je huis. Ook sleutelruimte aan huis nu?

LRR
05-10-2012, 18:16
Van Harte Frank !! En het project komt straks wel weer...

knarfmk1
06-10-2012, 10:15
Thanks gaat goedkomen!

geen sleutelruimte aan huis helaas, maar daarentegen heb ik een grote schuur bij mijn ouders tot mijn beschikking dus daar valt mee te leven :D

BeetleGrandDad
06-10-2012, 12:01
Thanks gaat goedkomen!

geen sleutelruimte aan huis helaas, maar daarentegen heb ik een grote schuur bij mijn ouders tot mijn beschikking dus daar valt mee te leven :D


Zien ze je ook nog een keer............ ;)

Ron mk1
23-11-2012, 08:34
Huis al eens klaar Frank?
Ja? mooi zo , dan snel die schuur weer eens in .

:)

d0n
28-11-2012, 15:05
Hey Frank,

Ik heb nu 67 pagina's in één keer bekeken en me tong ligt ergens hier op de grond! Ongelofelijk vet!

Ik had even een vraag over het uitzagen van je reserve wiel kast. Met welk gereedschap heb jij dit gedaan?

Ik zelf ga hopelijk in 2013 van start met mijn golf 1. Niet hetzelfde wat jij heb gedaan, maar je geeft me erg veel ideeën!

Heel veel succes gewenst!

knarfmk1
28-11-2012, 18:54
@ Ron helaas nog niet :D

@ dOn

Thanks! ik heb de reservewielkast los geboord met een puntlasboortje (niet te diep boren ;) t zijn redelijk wat puntlasjes maar dan heb je m zo los.

ben benieuwd naar je project!

MartinW0527
30-11-2012, 00:28
Zo, ook "even" het hele topic doorgelezen.
Ik moet je wel complimenten geven voor de mate van afwerking van dit project, ziet er allemaal super uit!

Dark Cooper
24-12-2012, 01:29
wat een super project

begonnen om 24u met lezen en was klaar om 1u20

wat een oog voor detail en echt super onderdelen verwerkt

Ga ook zelf beginnen aan een MK1 en deze is echt een super groot voorbeeld

Greetz DC

Herm Schreurs
24-12-2012, 08:24
@Ron, 2e geworden helaas, maar heb alweer wat anders op t oog :thumbup:

geen updates, wel nog even een coole foto;

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0919_cropped_small_original.jpg




http://vacaturetweeter.nl/nieuws/wp-content/uploads/2011/11/facebook_like_buton1.png
Damn, bedacht me dat ik al een tijdje geen updates van je gezien had Frank. Succes met de verbouwing, en tot snel met nieuwe updates!
Ziet er erg gaaf uit, mooi werk hoor complimenten weer!

knarfmk1
25-12-2012, 22:52
Thanks mannen! heb ook weer zin om er aan te klussen

Ibiz@ke
25-12-2012, 22:58
dat hoop ik maar!
Ik volg nog steeds

jos_br
26-12-2012, 00:51
Echt een heel mooi project!!

Jos.

Ron mk1
03-01-2013, 08:26
Volgens mij heb je nu wel genoeg tijd gehad voor je huis!!!
In gedronken met oud en nieuw , dus dat is ook geen excuus meer. :)

Ga die garage weer eens in FRANK !!

;)

Ron mk1
30-03-2013, 14:13
Niet luisteren naar me? hahahha

;)

knarfmk1
02-04-2013, 09:57
Haha, afgelopen zaterdag housearming gehad, dus nu kunnen we ons weer gaan concentreren op de golf! Heb er weer zin in!

Hight
02-04-2013, 16:55
Eindelijk!

Ibiz@ke
02-04-2013, 19:26
go frank! :rock:

Ron mk1
07-04-2013, 09:33
Zal eens tijd worden frank , maar je hebt wel gelijk . Je huis afmaken is belangrijker dan de auto .

Ron mk1
14-05-2013, 07:56
Hoe is het hier?

knarfmk1
27-05-2013, 22:57
Zo, het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk de draad weer opgepakt!
Hoop hier nu weer regelmatig een update te kunnen doen :thumbup:

Ik wilde graag de schermen gaan aanpassen zodat de wielen straks goed passen. Echter was ik er nog niet helemaal uit wat voor ET de wielen straks moeten gaan hebben.
Daarnaast was ik ook op zoek naar een geschikte 4-pots remmenupgrade voor de voorzijde. Het nadeel van 4-pots klauwen is dat deze door de zuigers aan de buiten zijde van de klauw meer naar buiten uitsteken waardoor deze nogal van invloed kan zijn op de mogelijke wielen die daar nog omheen passen, vooral omdat ik met 13" ga rijden.

Na e.e.a. uit te zoeken en te vergelijken ben ik op een 256mm set met de 4-pots Wilwood Powerlite klauwen uitgekomen. Je hebt ook setjes met (4-pots) Midilite klauwen, waarvan het voordeel is dat deze stofseals hebben wat de Powerlite's niet hebben. Echter komt de Powerlite klauw ruim 10mm minder naar buiten waardoor ik een hoop meer ruimte heb voor de wielen.

Voorbeeldje:

http://i161.photobucket.com/albums/t239/lingymk1/Mk1/008-1.jpg

Na e.e.a. narekenen zou ik nu minimaal een ET-waarde van ongeveer +5 nodig hebben met een 7x13 wiel. Tijd om bandjes te bestellen en e.e.a. te gaan passen met de tijdelijke wielen:

185-60-13 Toyo R888:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1015.JPG

Bandje om de velg en velg met spacers op et +05 gebracht.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1016_original.jpg

Hmm gaat niet echt passen: :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1023_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1025_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1031_original.jpg


Tijd om t scherm aan te passen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1044_original.jpg

Stukken beter!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1036_original.jpg

Ruimte zat

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1037_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1040_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1032_original.jpg

Achter gaat ook wel lukken met een beetje werk:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1019_original.jpg

De band is vrij hoog, maar er is niet veel keuze in die semi-slicks en ik vind t super staan! En nu ik de maat van die velgen weet kunnen we die binnenkort ook gaan bestellen :thumbup:

Tjaap
27-05-2013, 23:00
Heerlijke bandjes

jellehier
28-05-2013, 05:13
Toffe maat die bande



En super dat er weer leven is in deze thread, lang op zitten wachten

Audi1981
28-05-2013, 05:32
Nice! :thumbup:

skywalker38
28-05-2013, 06:20
Heerlijk om te zien die vette banden

desnelders
28-05-2013, 06:35
idd lekkere banden, en mooie update :thumbup:

Melvin
28-05-2013, 06:58
Neem je wel geventileerde schijven, of ook die massieve?

knarfmk1
28-05-2013, 07:41
Neem je wel geventileerde schijven, of ook die massieve?

Nee geventileerde uiteraard, zag later inderdaad dat er op die foto massieve op zitten.

Mtdi
28-05-2013, 09:10
Motor sport velgen Frank daar is al rekening gehouden met 4 zuiger remtangen ,heb zelf Ultraleggera alleen zijn die er niet in 13 inc.
Kijk in Engeland voor velgen daar racen ze met alles wat wielen heeft.

succes.

knarfmk1
28-05-2013, 09:12
Thanks, klopt had hier al wat maten opgevraagd:

www.force-racing.co.uk (http://www.force-racing.co.uk)

;)

René
28-05-2013, 10:22
Mooi hoor Frank!

SpeedieD
28-05-2013, 14:59
Mooi man! Genoeg keuze in leuke wielen bij Force.

Style
28-05-2013, 16:44
Stukken beter!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1036_original.jpg


Staat hem netjes hoor :thumbup:

jones
28-05-2013, 16:50
hele mooie update, ziet er gaaf uit zo.
mooi setje remmen ook, zelfde set als op mn derby.
klauwen zijn superlicht

Shon
28-05-2013, 18:25
Goh, dat staat heel goed. Het komt echt uit als gegoten met de verbreders.
En de bandenkeuze.., tis zoals het moet zijn zo he :D. Een echt raceband.
En zo heb je ook veel meer bodemvrijheid omdat ze hoog van profiel zijn.
Ik vind het machtig staan!

BeetleGrandDad
28-05-2013, 18:40
Thanks, klopt had hier al wat maten opgevraagd:

www.force-racing.co.uk (http://www.force-racing.co.uk)

;)


Die site is haast net zo mooi om te bekijken als dit Topic. ;)

knarfmk1
28-05-2013, 19:50
Thanks allen!

Die site is haast net zo mooi om te bekijken als dit Topic. ;)

idd hebben een hoop mooi spul! :thumbup:

Subever
29-05-2013, 03:29
Frank,

Even terugkomend op je klauwen, mocht je interesse hebben, ik heb nog een set Wilwood Superlites liggen... Alsin project light weight... ;)

fauzzi
30-05-2013, 15:37
ziet er netjes uit!

De Limburger
30-05-2013, 16:55
Super vet!!

vdWal.
30-05-2013, 21:07
heeerlijk dik hier weer update's van te zien! ziet er goed uit zo op de bandjes

knarfmk1
12-06-2013, 22:35
Weer even een kleine update, heb nog een alu oilcatchtank aangeschaft, zodat ik die ook een mooi plekje+bevestiging kan geven. Het is er een met ventilerende dop, ik hoop dat dit wat beter werkt dan zon klein filtertje wat je vaak ziet waar vaak nog een hoop smerigheid uitkomt.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1046_original.jpg


Heb deze mooi dicht bij de aansluitingen op het blok geplaatst (links onderin).
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1100_original.jpg


Verder nog bezig geweest met de achterschermen. Deze moesten nog wat uitgerold worden om de wielen te laten passen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1069_original.jpg

Voor:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1065_original.jpg

Na, hier komen dan nog de standaard plastic verbreders overheen:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1073_original.jpg

Met de wielen erop gelijk even gekeken hoe dicht de "torentjes" op de achteras bij de grond komen, afstand zat:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1092_original.jpg

En nog effe het lekkere kontje met deze bandjes :D:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1088_original.jpg

jellehier
12-06-2013, 22:49
Dik


Vind dit echt een van de mooiste projecten op dit forum

Blij dat er weer vorderingen zijn om te volgen

René
12-06-2013, 23:18
Mooie update Frank!

Oudelut
12-06-2013, 23:30
Tof project, hoor, ben zelf ook bezig met een Derby.
Heb je een voorbeeld als inspiratie?

Herm Schreurs
13-06-2013, 10:04
Netjes hoor Frank!
Die tankjes komen bij mij uit de buurt.
www.catchtank.eu (http://www.catchtank.eu) van H&S Speedequipment uit Sevenum.

Datzelfde tankje heb ik ook gebruikt in de 16VG60 en ook daar komt smurrie uit als je wat hogere carterdruk hebt en vooral hoog in de toeren.
Aan te raden is zeker ene retourleiding onderaan terug naar je carterpan of als je dat niet wil een aftapkraantje want er zal vrij veel olie in komen te zitten ;)

Mooie update Frank! :thumbup:

Joentje
13-06-2013, 10:10
Verdomd mooie "build"!! Ziet er weer super uit!

joostvw
13-06-2013, 10:32
Mooi zicht ja van achter :thumbup:

GOLFMEISTER
13-06-2013, 11:49
:thumbup: ziet er weer goed uit

BeetleGrandDad
13-06-2013, 14:59
:thumbup:

knarfmk1
13-06-2013, 18:26
Tof project, hoor, ben zelf ook bezig met een Derby.
Heb je een voorbeeld als inspiratie?

thanks, leuk heb je ook een topic?

En inspiratie ja diversen dit zijn er een paar:

http://www.clubgti.com/showthread.php?97945-The-Reeves-Mk1-2006-7-rebuild-Spa-vid-p18-Ring-trip-p24-PVW-cover-car-Jan-2011

http://www.clubgti.com/showthread.php?118597-MK1-Racer-Footage-up

http://www.clubgti.com/showthread.php?115561

Clubgti zit vol met informatieve trackday-topics :thumbup:



Netjes hoor Frank!
Die tankjes komen bij mij uit de buurt.
www.catchtank.eu (http://www.catchtank.eu) van H&S Speedequipment uit Sevenum.

Datzelfde tankje heb ik ook gebruikt in de 16VG60 en ook daar komt smurrie uit als je wat hogere carterdruk hebt en vooral hoog in de toeren.
Aan te raden is zeker ene retourleiding onderaan terug naar je carterpan of als je dat niet wil een aftapkraantje want er zal vrij veel olie in komen te zitten ;)

Mooie update Frank! :thumbup:

klopt daar heb ik m vandaan, retourslang is misschien wel een goed idee inderdaad, we zullen het zien als ie loopt :D

Ron mk1
15-06-2013, 14:02
goed bezig weer Frank , blijft leuk om zo eens in de tijd volksforum te openen .
Meteen naar watergekoelde projecten te gaan en jouw topic te zoeken .

Dit blijft toch het enige topic die ik echt volg..

sander_beer
16-06-2013, 00:35
En inspiratie ja diversen dit zijn er een paar:


zo zullen er hier ook mensen jouw wagen als voorbeeld gaan gebruiken :thumbup:

BeetleGrandDad
16-06-2013, 12:31
zo zullen er hier ook mensen jouw wagen als voorbeeld gaan gebruiken :thumbup:

:D Denk je? :D

robertoal
16-06-2013, 19:18
Netjes hoor Frank!
Die tankjes komen bij mij uit de buurt.
www.catchtank.eu (http://www.catchtank.eu) van H&S Speedequipment uit Sevenum.

Datzelfde tankje heb ik ook gebruikt in de 16VG60 en ook daar komt smurrie uit als je wat hogere carterdruk hebt en vooral hoog in de toeren.
Aan te raden is zeker ene retourleiding onderaan terug naar je carterpan of als je dat niet wil een aftapkraantje want er zal vrij veel olie in komen te zitten ;)

Mooie update Frank! :thumbup:

Allereerst: wat een super gaaf project! eindelijk een keer wat anders dan de eeuwige pk's :thumbup:
Geweldig mooi ding!

Die catchcan is voor tussen het PCV systeem niet waar? Lijkt me dan niet handig dat je het retour doet naar je carterpan? Of zie ik dat verkeerd :confused:

Herm Schreurs
16-06-2013, 22:39
Allereerst: wat een super gaaf project! eindelijk een keer wat anders dan de eeuwige pk's :thumbup:
Geweldig mooi ding!

Die catchcan is voor tussen het PCV systeem niet waar? Lijkt me dan niet handig dat je het retour doet naar je carterpan? Of zie ik dat verkeerd :confused:
Als je met PCV Carter Ventilatie gebruikt dan kun je hem gewoon retour doen.
Als je er ietsnanders mee bedoeld dan ben ik benieuwd wat :D

robertoal
16-06-2013, 23:21
Je pcv zorgt ervoor dat je blow-by gassen afgevoerd naar het inlaat traject, anders bouwen die zich op in je carter, correct?
Zou het dan niet beteken dat je, als je de gassen wederom terugvoert het carter in, dat je je olie loopt te vervuilen?
Geen commentaar hoor: wil het graag weten :D

knarfmk1
17-06-2013, 20:05
goed bezig weer Frank , blijft leuk om zo eens in de tijd volksforum te openen .
Meteen naar watergekoelde projecten te gaan en jouw topic te zoeken .

Dit blijft toch het enige topic die ik echt volg..

Thanks Ron, smaakten de biertjes nog? :thumbup:


zo zullen er hier ook mensen jouw wagen als voorbeeld gaan gebruiken :thumbup:

Daar is het forum voor toch? zo kunnen we allemaal wat van elkaar leren en inspiratie opdoen! :thumbup:

Allereerst: wat een super gaaf project! eindelijk een keer wat anders dan de eeuwige pk's :thumbup:
Geweldig mooi ding!

Thanks! :thumbup:


Je pcv zorgt ervoor dat je blow-by gassen afgevoerd naar het inlaat traject, anders bouwen die zich op in je carter, correct?
Zou het dan niet beteken dat je, als je de gassen wederom terugvoert het carter in, dat je je olie loopt te vervuilen?
Geen commentaar hoor: wil het graag weten :D

De gassen en/of druk voer je niet terug in het carter, die ventileer je of terug in het inlaattraject of zoals in dit geval door de dop van de oilcatchcan heen.
Alles wat dan nog in de oilcatchcan condenseert voer je dan wel terug.
Mocht dit heel smerig zijn is het misschien beter meteen af te tappen maar als het "schoon" is zou dit in principe gewoon met een retourslang terug in je carter kunnen. Vooral als ie nogal snel vol is is dat handig want dan "verbruik" je niet zoveel olie :thumbup:

robertoal
18-06-2013, 16:51
Dank voor je antwoord :)
Dat was idd mijn punt, als het smerig is; en dat is blow-by zover ik weet, beter maar aftappen niet waar?
Ik heb ook wel eens gezien dat ze de pcv aan de uitlaat knopen, om zo een onderdruk te krijgen.. Op deze manier heb je ook geen catchcan nodig. Echt goed voor het milieu zal het overigens niet zijn.

Ron mk1
19-06-2013, 07:10
[QUOTE=knarfmk1]Thanks Ron, smaakten de biertjes nog? :thumbup:


Volgens mijn collega`s waren ze prima ;)
Ik drink geen bier , bah... :D

EVengoed bedankt hoor, het gaat om het gebaar .

gismo160
20-06-2013, 09:45
damn wat een project :D mijn complimenten en damn wat een vakmannetje ben jij.

Ik blijf het zeker volgen.

p.s gister begonnen met lezen van het hele topic :D ( +-5 uur bezig )

golf2 2.016v
08-08-2013, 20:11
Goed bezig hoor , moet nog steeds een x bij je langs komen .

jellehier
08-08-2013, 20:25
Shit... Dacht een update.. Tegenvaller

Ron mk1
09-08-2013, 09:58
Ik hoopte inderdaad ook op een update , is het wat rustiger ivm de aankoop van je huis?
Of ben je stiekum druk bezig en post je in eens dat hij gespoten is en rijd ofzo?

knarfmk1
09-08-2013, 11:41
Tsja vakantie , schilderen, tuin.. je kent t wel :D
maar op de achtergrond weer druk op zoek naar onderdelen e.d. dus binnenkort weer een update!

Ron mk1
09-08-2013, 12:09
yep, we kennen het ...

Hier ook vakantie met de kids een week, volgende week ook de tuin doen en boven schilderen :)

Where all the magic happens moet ook een op fris beurt krijgen hahahha

knarfmk1
19-08-2013, 21:30
Even een kleine snelle update, ik heb vandaag het 2e blok opgehaald, een 1.4 16v AFH (uit een polo 6n 100pk)
gare telefoon foto:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0582_original.jpg

Ik was hier al effe naar op zoek en nu eindelijk gevonden :cool:

Van dit blok gaan we de kop en wat kleine delen gebruiken, en die zetten we op het 1.6 ARC blok. Voordelen/verschillen van deze kop is dat de nokkenassen direct boven de kleppen liggen, en niet met stoters zoals bij de ARC --> meer toeren mogelijk. Ook heeft deze nog "oldskool" rotor/verdeelkap ontsteking en geen nokkenasvervroeging, en daardoor maar 1 tandriem. Ik zal proberen binnenkort even wat foto's van de verschillen te plaatsen. :thumbup:

t3fastbackt4
19-08-2013, 23:16
zou zo'n cilinderkop zonder aanpassingen ook op een 1.3 g40 blok passen?

René
20-08-2013, 08:27
Lekker bezig Frank!

sander_beer
20-08-2013, 09:14
je kan ook alles van de 1.6 16v in het afh blok plaatsen
op clubpolo.co.uk zijn daar al heel wat topics over dat zou makkelijker zijn
weet het niet uit ervaring maar alleen door erover te lezen

http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=213191

richard-polo
20-08-2013, 13:16
zou zo'n cilinderkop zonder aanpassingen ook op een 1.3 g40 blok passen?

Nee, las en vlakwerk en dan wel

knarfmk1
20-08-2013, 13:50
je kan ook alles van de 1.6 16v in het afh blok plaatsen
op clubpolo.co.uk zijn daar al heel wat topics over dat zou makkelijker zijn
weet het niet uit ervaring maar alleen door erover te lezen

http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=213191

klopt kan ook, alleen in de ARC zit nog zuigerbodemkoeling :thumbup:
Ga ze nog even goed vergelijken wat voor verschillen er nog meer zijn.

Sjon
22-08-2013, 09:42
.

Ron mk1
22-08-2013, 16:20
Lekker bezig Frank , betekend dit nu dat je casco klaar is verder en dat je nu met het hart bezig gaat?

Of kwam dit op het pad en moest je dit toch tussendoor maar aanschaffen? ;)

knarfmk1
22-08-2013, 21:08
Dat laatste ;)

1.6 16v in combi met AFH => leuk! :cool:
Er zijn ook leuke nokkenassen te koop voor een AFH, mot je alleen even sparen...

Thanks, dat hoop ik wel :thumbup:

Had idd het e.e.a gezien, welke bedoel jij?

Sjon
23-08-2013, 17:45
.

JaapL.
26-08-2013, 15:24
Vanacht even je topic van pag. 1 tot hier gelezen.

Respect voor het werk wat er in gaat zitten, de kennis die je hebt kan je mooi verwerken in het project. Echt super om te zien!
Dat motiveert je gelijk om ook een Golf 1 te kopen en zo iets geks te bouwen!

Totdat je ziet wanneer je begonnen bent en hoever je nu bent!
Knap dat je zoveel geduld op kan brengen!

Succes met het project, en ga deze zeker blijven volgen.

knarfmk1
28-08-2013, 09:50
Thanks!

Ja het duurt wel langer dan "gepland", vooral omdat andere dingen tussendoor komen. Daardoor wordt mijn geduld aardig op de proef gesteld, want ik kan niet wachten om te rijden! Maar ik zie het licht aan het eind van de tunnel al! :D en het bouwen is ook de hobby :thumbup:

BeetleGrandDad
28-08-2013, 14:38
Thanks!

Ja het duurt wel langer dan "gepland", vooral omdat andere dingen tussendoor komen. Daardoor wordt mijn geduld aardig op de proef gesteld, want ik kan niet wachten om te rijden! Maar ik zie het licht aan het eind van de tunnel al! :D en het bouwen is ook de hobby :thumbup:


Ach,
dan hoef je je ook weer niet zo snel zorgen te maken wat voor project je er na wilt gaan doen....... :D

Scully
11-09-2013, 17:24
Al enige updates hier? Ik was vooral benieuwd naar de verschillen tussen de ARC en de AFH en de geplande samenvoeging. :thumbup:

Ik zal proberen binnenkort even wat foto's van de verschillen te plaatsen. :thumbup:

Ron mk1
07-10-2013, 21:25
Hoe is het hier Frank?
Of is het een gevoelig onderwerp aan het worden? :)

knarfmk1
08-10-2013, 07:59
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen :redface:

Shon
08-10-2013, 19:45
We beginnen gewoon nog ééns bij het begin, het blijft boeien :thumbup:

Ron mk1
05-11-2013, 08:08
Het is geen weer om nog te schilderen en in je tuin aan de gang te zijn Frank ....

Ga die schuur toch eens in en laatje magische handen weer eens aan het werk. :)

knarfmk1
26-11-2013, 22:59
Kleine update, ik heb beide blokken (ARC & AFH) even uit elkaar gehaald om te zien wat de staat is en de verschillen te ontdekken.
De AFH is over het algemeen in goede staat. Bij de ARC daarentegen kwam ik bij het loshalen van de kop iets minder leuks tegen:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1219.JPG



http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1220.JPG



Roestvorming in de twee middelste cilinders, waarschijnlijk door het lange stilstaan. Ik vraag me even af of dit nog te repareren is zonder een mega-overmaat zuiger (vanwege het boren om de roestvorming weg te krijgn) te moeten gebruiken? Is natuurlijk moeilijk te zeggen van zo een wazige foto maar heeft iemand hier misschien meer ervaring mee?

Zoniet is het geen ramp want ik kan ook het AFH-onderblok gebruiken en dan de ARC-krukas daar in zetten, maar het ARC-onderblok heeft nog wat meer voordelen heb ik ontdekt.
-Ten eerste heeft deze standaard zuigerbodemkoeling, dit is echter met wat moeite ook nog wel in het AFH-blok in te bouwen.
Verdere verschillen:
-De ARC heeft een uitsparing voor een krukaspositie-sensor, (kan later handig zijn):
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1223.JPG



AFH:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1224.JPG




-ARC heeft verstevigingsribben op het blok, achterzijde:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1226.JPG




AFH:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1225.JPG



Voorzijde, ARC:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1227.JPG



AFH:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1228.JPG



De ARC is dus duidelijk het sterkere blok.

Verdere verschillen, de zuigers van de ARC hebben wat diepere (+/- 2.5mm) uitsparingen voor de inlaatkleppen, maar de zuigers kun je evt ook overzetten:
ARC:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1230.JPG




AFH:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1231.JPG




Verder voor de geïnteresseerden, de verschillen in de kop, waar het eigenlijk om te doen is, ARC:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1232.JPG




AFH:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1234.JPG




Duidelijk is dus te zien dat ten eerste de nokkenassen bij de ARC in het kleppen deksel zitten, maar het belangrijkste, dat de kleppen indirect door middel van stoterstangen worden bedient, en niet direct door de nokkenas zelf zoals bij de AFH. Ook heeft de ARC een extra tandriempje om de nokkenas aan te drijven (vanwege de nokkenasverstelling).
Meer in detail, ARC:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1233.JPG




AFH:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1235_918453.JPG



Verbrandingskamers, ARC:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1236.JPG



AFH:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1237_102223.JPG




Kleppen en inlaatpoorten zijn precies hetzelfde, AFH met ARC-pakking:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1242.JPG




Uitlaatpoorten van de ARC zijn wel iets groter, AFH met ARC-pakking:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1238.JPG



En ik denk binnenkort weer eens een echte update te kunnen doen! :thumbup:

Barn171
26-11-2013, 23:05
Die roest in de cilinderwand hoeft niet direct een probleem te zijn, zolang het blok nog niet vast zit. Mijn scirocco blok zat ram vast en die wanden zagen echt helemaal bruin van de roest. Eenmaal gehoond ziet het weer uit als een nieuwe (op een plakje na, maar dat was ook echt ingeroest, echt niks aan het handje. Wel de zuigerveren vervangen natuurlijk! ;) Mooi project heb je trouwens :thumbup:

De Limburger
26-11-2013, 23:18
Ik heb toen mijn 1.8PF motor open gemaakt en kwam toen nog iets veel ergers tegen, mijn olieschraapveer was langs de zuiger omhoog geschoten en daarmee een heel flinke dikke vreter in de wand geslagen aan de voor en achterzijde van de cilinderwand.
De stukken zaten in de cilinderkop vast geslagen. Ik heb toen de motor ook laten opboren met zuigers van een Audi 2E dat was meen ik 82.5mm alles was toen weer goed, dus ik denk als je dit indd laat honen of eerste overmaat laat boren wat wel het beste is eigenlijk je echt wel gewoon weer kan rijden.

Zelf zou ik kiezen voor boren eerste overmaat zuigers erin en het blok boven en onder netjes laten vlakken. Dan ben je zeker dat hij weer top is!
Succes.

Sjon
27-11-2013, 09:32
.

knarfmk1
27-11-2013, 20:53
Oke, dus waarschijnlijk nog wel te repareren, ik zal het binnenkort even bij de revisieboer nagaan wat die er over zegt :thumbup:

Geen idee wat de reden is, maar niet vanwege de nokkenasvervroeging, want de 6N 120pk AJV en 'normale' 1.4 16v 75&100pk blokjes hebben dat niet, maar wel de distributieriemen op dezelfde wijze.

Ah, kon geen andere reden verzinnen dus ik dacht zal wel om de vervroeging zijn :thumbup:

Barn171
27-11-2013, 21:06
Oke, dus waarschijnlijk nog wel te repareren, ik zal het binnenkort even bij de revisieboer nagaan wat die er over zegt :thumbup:

Hou wel in je achterhoofd dat het niet helemaal objectief advies zal zijn hè, die mannen moet de boterham ook verdienen... ;)

Dub-Detail
27-11-2013, 23:24
Is het echt pitting in de cilinderwand?
Of oppervlakte roest?

Gr, Pim

knarfmk1
28-11-2013, 21:47
Vooral het plekkie op de eerste foto is wel meer als oppervlakteroest. Ik zal het zaterdag eens grondig inspecteren.

Barn171
28-11-2013, 22:50
Zit er maar niet teveel over in, bij mijn '76er scirocco, van:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2027-MK-74/IMG125_zpsfd50474d.jpg
naar:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2027-MK-74/IMG176_zpseea0eef7.jpg

En er is echt zo gek niet veel uit gegaan! ;)

knarfmk1
28-11-2013, 22:53
Tering jantje ja das wel "iets" erger!

Barn171
28-11-2013, 22:55
precies, en je ziet er nu echt niks aan, zo'n hoonsteen kost drie tientjes, echt een aanrader. keer er doorheen en je weet direct waar je aan toe bent

De Pul
28-11-2013, 22:56
Hou wel in je achterhoofd dat het niet helemaal objectief advies zal zijn hè, die mannen moet de boterham ook verdienen... ;)
bij deze,advies van een revisieboer.

jaag er maar een hoon doorheen frank,echt niks aan de hand.

knarfmk1
06-01-2014, 22:51
Zo weer eens een echte update!
De bedoeling is dat het project dit jaar in een hogere versnelling gaat als vorig jaar, wat al snel kan aangezien er afgelopen jaar niet zoveel is gebeurd ;)
Ik moet nog een paar dingen doen om m spuitklaar te hebben, en ik heb mezelf dan ook een deadline gesteld voor het spuiten. :thumbup:

Anyway, heb weer een aantal spullen binnengekregen!

Alle spullen voor de remleidingen, brandstofleidingen zijn ook besteld maar helaas nog niet binnen. Hiermee kan ik de leidingen binnendoor gaan leggen en wat bevestigingspuntjes e.d. maken:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1258_original.jpg




Verder nog wat spullen, oliekoeler met toebehoren, radiateur, dit is de grootste versie met een reservoir eraan, deze zou groot genoeg moeten zijn vooral icm met de oliekoeler. En nog een brandblusser en nieuwe motorsteunen die wat stugger zijn als standaard.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1265_original.jpg




Heb voor de oliekoeler en radiateur gelijk wat bevestigingen gemaakt.
De radiateur is zover mogelijk naar de bestuurderskant geschoven, om de ruimte te maken voor de oliekoeler, en de aansluitingen van de oliekoeler enigzins goed uit te laten komen met de aansluitingen op het blok:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1267_original.jpg







http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1271_original.jpg




Next zijn de leidingen en verder verwacht ik nog wat leuke spullen binnen te krijgen binnenkort! :thumbup:

vdWal.
07-01-2014, 06:59
gaaf om hier weer een vordering op te zien :cool: mooie update

Ron mk1
07-01-2014, 07:40
YES!!!! Eindelijk weer een update , was al bijna bang dat je hem niet meer af ging maken .

Mooi spul heb je weer gekocht !
Wat voor spullen zijn er nu nog onderweg naar je?
En wat is de deadline voor het spuiten ? Of wil je dat nog niet kwijt?! :)

René
07-01-2014, 10:03
Mooie spullen Frank! Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?

knarfmk1
07-01-2014, 11:22
YES!!!! Eindelijk weer een update , was al bijna bang dat je hem niet meer af ging maken .

Mooi spul heb je weer gekocht !
Wat voor spullen zijn er nu nog onderweg naar je?
En wat is de deadline voor het spuiten ? Of wil je dat nog niet kwijt?! :)

Natuurlijk maken we hem af! :thumbup:
De remmerij voor de voorzijde en een spaghettispruitstuk zijn nog onderweg, dan kan ik de uitlaat ook alvast maken. Deadline is iig zo snel mogelijk, maar minimaal dit eerste half jaar nog, ligt ook een beetje aan de spuiter natuurlijk.


Mooie spullen Frank! Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?

Thanks, de oliekoeler komt bij Motex performance vandaan, zit hier vlakbij.
Radiateur bij Winparts, Motorrubbers Claus von Essen en de rest van Isa-Racing.

Scirocco_1600
07-01-2014, 12:29
ik heb net dezelfde radiator ;) ... enkel was hij niet leverbaar bij winparts :) dan maar gekocht bij een radiatorboer , deze koste toen 70€ , stuk goedkoper dan bij winparts :) en helemaal de zelfde :)

leuk om weer eens een update te zien :)

knarfmk1
07-01-2014, 12:38
ik heb net dezelfde radiator ;) ... enkel was hij niet leverbaar bij winparts :) dan maar gekocht bij een radiatorboer , deze koste toen 70€ , stuk goedkoper dan bij winparts :) en helemaal de zelfde :)

leuk om weer eens een update te zien :)

Ah, ik was allang blij dat ik m uberhaupt gevonden had van hella/behr, meestal hebben ze alleen de 430mm versie :)

Style
07-01-2014, 12:48
Ik heb ook precies de zelfde radiateur bij Winparts vandaan :thumbup:
voor de rest lekker bezig Frank ;)

LRR
07-01-2014, 14:27
Word steeds mooier Frank !! word een prachtige machine straks.

Dark Cooper
08-01-2014, 20:56
Leuke update Frank

En mooie onderdelen, denk dat ik er ook zo eentje heb :thumbup:

Benieuwd om de rest van de vorderingen te zien.
Heb me ook voorgenomen minstens 1 keer per week aan de golf te werken.

Greetz DC

DeGolf1
08-01-2014, 22:51
Bij mij ook steeds te weinig tijd.
Nu in nachtdienst dan doe je op de dag ook niks na 16 uur werken

Ron mk1
25-02-2014, 22:52
Word er nog wat gedaan hier?? ;)

knarfmk1
25-02-2014, 23:09
Update-tijd!

Weer wat onderdelen binnen gekregen:

Wilwood powerlites met adapters (sticker kreeg ik er bij :D ):
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1312_original.jpg



Nog wat onderdelen voor de brandstofleidingen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1313_original.jpg



Supersprint spaghetti:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1315_original.jpg




Ik ben al het leidingwerk voor de remmen en brandstof aan het leggen, zodat ik daar ook alle doorvoeren e.d. voor kan maken.
brandstofpomp:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1324_original.jpg



Met hardline binnendoor langs de dorpel, de retourleiding zit er nog niet in miste nog een aansluiting:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1332_original.jpg



Ook de remleiding binnendoor ivm de remdrukverdeler:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1331_original.jpg



En terug in de motorruimte, links zie je de aansluiting voor de brandstofleidingen en verder de remleidingen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1327_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1328_original.jpg



En niet te vergeten de klauwen! Voor de leidingen naar de klauwen zelf miste ik ook nog een onderdeeltje:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1329_original.jpg



Dat was m weer voor vandaag :thumbup:

René
25-02-2014, 23:20
porno!

Ron mk1
26-02-2014, 05:30
Dikke update frank , zal wel weer een crime zijn om alles er netjesuit te halen voordat hij gespoten gaat worden.
Ik neem toch niet aan dat je de leidingen mee laat spuiten toch?

Welke maat schijven voer je aan de voorkant?

Neem aan dat je voor de voorkant gevlochten remslangen laat maken?
Kan je trouwens vlakbij je werk laten maken bij remkaflex...
Of bij leeuwenkamp in overdie. ;)

Style
26-02-2014, 06:41
Mooi updates :thumbup: Like

vdWal.
26-02-2014, 06:59
erg nette update :thumbup:

knarfmk1
26-02-2014, 08:23
Dikke update frank , zal wel weer een crime zijn om alles er netjesuit te halen voordat hij gespoten gaat worden.
Ik neem toch niet aan dat je de leidingen mee laat spuiten toch?

Welke maat schijven voer je aan de voorkant?

Neem aan dat je voor de voorkant gevlochten remslangen laat maken?
Kan je trouwens vlakbij je werk laten maken bij remkaflex...
Of bij leeuwenkamp in overdie. ;)

Thanks, leidingen gaan er uiteraard weer uit voor het spuiten maar dat is zo gebeurd.
Voor de voorzijde (en achter) komt ook gevlochten remleiding ja, die maak ik gewoon zelf, wat je nu ziet is ook allemaal gevlochten remleiding ;)

Schijven zijn 256mm, 280 past niet in 13", of in ieder geval zo krap dat ik de gok niet durfde te nemen :thumbup:

Mtdi
26-02-2014, 10:30
Passen de 256 wel in 13" Frank?

knarfmk1
26-02-2014, 10:31
Passen de 256 wel in 13" Frank?

Normaal niet, maar wel in de 13" die ik voor ogen heb, heb de maten even nagevraagd :thumbup:

LRR
26-02-2014, 11:34
Knap bezig Frank !! Mooie stoppers ook.

GolfKaatsheuvel
26-02-2014, 14:10
Dit is absoluut een groot voorbeeld voor mijn project! Zo heerlijk allemaal! Echt erg goed bezig!!

skywalker38
26-02-2014, 16:11
Goed bezig!

Hight
26-02-2014, 23:03
nice!

golf2 2.016v
27-02-2014, 18:02
ziet er weer gelikt uit Frank !!!

Lieuwe
27-02-2014, 18:20
Mooi gedaan allemaal! :thumbup:

kwaroks
27-02-2014, 19:15
Wat een niveau! Ga zo door!

Ron mk1
27-02-2014, 22:34
Dit is in mijn ogen nr 1 van mijn top 10 projecten die ik volg.
Zoals eerder gezegd hoog niveau afwerking , kennis en geduld.
De laatste loodjes wegen vaak het zwaarst.
Waarschijnlijk komt er nog wel een heel zwaar loodje aan met de motor ..

Ben je daar al mee bezig Frank?
Of puur nog een hersen spinsel die je aan het uitwerken bent?

Richard
27-02-2014, 23:01
uber frankie!!! nog even dikke customset wielen eronder

knarfmk1
28-02-2014, 09:35
Thanks allen!


Waarschijnlijk komt er nog wel een heel zwaar loodje aan met de motor ..
Ben je daar al mee bezig Frank?
Of puur nog een hersen spinsel die je aan het uitwerken bent?

Heb genoeg ideeen voor de motor, maar nog niks concreets, eerst die carrosserie maar eens afmaken :thumbup:


uber frankie!!! nog even dikke customset wielen eronder

Gaat goed komen!

Next up is de uitlaat afmaken en de paneeltjes aan de binnenzijde, daarna mag ie eindelijk naar de spuiter! :cool:

Rétrokroezer
04-03-2014, 17:29
Echt ferm allemaal!

Mag ik even vragen van welk merk die catch tank is aub?

knarfmk1
04-03-2014, 17:45
Echt ferm allemaal!

Mag ik even vragen van welk merk die catch tank is aub?

Thanks, heb m hier vandaan: http://www.catchtank.eu/

DutchWilco
04-03-2014, 21:35
Erg stoer project dit, en alles zo als het hoort :thumbup:

knarfmk1
21-03-2014, 10:40
Kwam nog 2 foto's tegen van een paar maandjes geleden die ik geupload had maar nooit gepost, vond ze wel lekker :cool::
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1080_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1078_original.jpg

desnelders
21-03-2014, 11:27
dat zijn ze zeker :cool:

vdWal.
21-03-2014, 16:25
simpel gezegt super! band wiel combo icm alles is top
word een dikke racert :cool:

martiepartie
21-03-2014, 21:32
Bandje achter zit niet goed, verder top!

knarfmk1
21-03-2014, 21:36
Bandje achter zit niet goed, verder top!

Haha ik weet het, alleen ff passen ;)

Ron mk1
21-03-2014, 22:20
Dikke combi met die velgen...

knarfmk1
21-03-2014, 22:22
Dikke heavyweight stealies! :D

Dokter D
21-03-2014, 22:23
Mooi werk hier!

robertoal
21-03-2014, 23:14
Een van de mooiste projecten dit. super gaaf ding!

Ron mk1
22-03-2014, 06:23
Dikke heavyweight stealies! :D

Je zal vast wel andere wielen ervoor hebben, maar dit is evengoed een mooi gezicht

Shon
22-03-2014, 18:04
Je moet meer van deze foto's posten :D
Machtige foto's. Perfecte look.
Zijn het stalen velgen van Mattig mss ?
Golfje staat goed zo op semi slicks.

knarfmk1
22-03-2014, 20:13
Je moet meer van deze foto's posten :D
Ok :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1051_original.jpg


http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/zijkant_original.jpg

Zijn het stalen velgen van Mattig mss ?

Ja zijn mattigs om te passen :thumbup:

Style
22-03-2014, 20:15
Past goed :D wat voor kleur gaat hij uit eindelijk worden ?

knarfmk1
22-03-2014, 20:17
Past goed :D wat voor kleur gaat hij uit eindelijk worden ?
Roze :cool:
















:D Ben er nog niet 100% uit ;)

jellehier
22-03-2014, 20:32
Hoezo kleur

Project lightweight kan toch geen kleur krijgen wordt je zwaar van

Ron mk1
22-03-2014, 20:38
Dan wel anaal roze met ingang sticker op zijn kont geplakt..
:)

Style
22-03-2014, 20:52
Hoezo kleur

Project lightweight kan toch geen kleur krijgen wordt je zwaar van

Knikkerbusje Roze erover heen weegt niks ;)
Ben benieuwd ,we blijven wel vol verwachting je topic in de gaten houden :D

Shon
23-03-2014, 10:51
Ok :D

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1051_original.jpg


http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/zijkant_original.jpg


Ja zijn mattigs om te passen :thumbup:

Hmm mattigs om te passen :D Moest je er later dan van af willen mag je me altijd contacteren.. Eventueel zelf met de semi's er nog op.

"Grondlak lightweight racing" staat ook al niet mis kwa kleur :thumbup:

duudt
23-03-2014, 16:20
Kwam dit setje deuren tegen in Duitsland, weet niet of je al licht gewicht deuren hebt maar deze zien er wel aardig uit.

http://www.motorsportmarkt.de/show/rennsportteile/rennsportteileauto/tueren-gfk-vw-golf-1.html

knarfmk1
24-03-2014, 08:55
Dan wel anaal roze met ingang sticker op zijn kont geplakt..
:) Haha anaal roze, zal eens kijken in de RAL-waaier :D


Hmm mattigs om te passen :D Moest je er later dan van af willen mag je me altijd contacteren.. Eventueel zelf met de semi's er nog op.

"Grondlak lightweight racing" staat ook al niet mis kwa kleur :thumbup:
Die mattigs heb je niet veel meer aan zijn krom en rondom de hoeken van de randen af :rolleyes: Maar dat deert niet bij het passen ;)

Kwam dit setje deuren tegen in Duitsland, weet niet of je al licht gewicht deuren hebt maar deze zien er wel aardig uit.

http://www.motorsportmarkt.de/show/rennsportteile/rennsportteileauto/tueren-gfk-vw-golf-1.html

Thanks voor de tip :thumbup: Had ze ook al ergens voorbij zien komen, maar ga voorlopig met (lichter gemaakte) stalen deuren rijden.

Mtdi
11-04-2014, 11:35
@:Frank heb jij wat maten voor me van je achterbrug, met name de verstevigingen.
En waarmee heb je dat gelast?
Mijn oude diesel rijd weer en ben aan het upgraden.
Heb nog een set Intrax liggen die naar hun geboorte grond gaan voor revisie.

Jan

knarfmk1
11-04-2014, 18:45
@:Frank heb jij wat maten voor me van je achterbrug, met name de verstevigingen.
En waarmee heb je dat gelast?
Mijn oude diesel rijd weer en ben aan het upgraden.
Heb nog een set Intrax liggen die naar hun geboorte grond gaan voor revisie.

Jan

Zeker wat wil je precies weten? Het is gewoon Mig gelast. Stuur me anders even een PM met wat je precies wil weten dan kijk ik morgen even voor je :thumbup:

sciroccoGTII
11-04-2014, 21:15
@mtdi, jan evt kan en wil ik dat ook wel voor je maken, maar past dat wel met je reservewielkuip? Die us hier verwijderd toch? Ik ga binnenkort ook zon achteras maken kan er dus voor t zelfde gelijk 2 maken.

Nu weer ontopic blijft een geweldig project!

Ron mk1
19-06-2014, 07:09
Hoe is het hier Frank?
Het is al een tijdje stil , geen update`s meer aan de auto?

guusvandevenne
19-06-2014, 20:57
zo jammer, ik hoopte op een update bij het zien van de titel in de new posts lijst :D

Style
19-06-2014, 21:16
Ik denk dat de kleur :D tegen gevallen is en is nu druk aan het schuren ;)

Hight
19-06-2014, 22:11
ja t schiet niet echt op Frank :D

knarfmk1
20-06-2014, 07:35
Hoe is het hier Frank?
Het is al een tijdje stil , geen update`s meer aan de auto?
ja t schiet niet echt op Frank :D
Klopt :D er gebeurd nog wel wat, maar het gaat wat traag ivm een ander projectje tussendoor die van de winter opeens onder water stond:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0071_original.jpg

bodem vervangen/ombouw andere motor etc. etc. Die gaat echter met een paar dagen weer het water in dus dan hebben we weer meer tijd! Bovendien wacht ik al 13 weken op onderdelen die ik besteld heb.. :mad: en die zijn eiiiiiiindelijk net woensdag verstuurd.

al met al, binnenkort weer updates! :thumbup:

BeetleGrandDad
20-06-2014, 08:23
Ach Frank, de jeugd is wat ongeduldig....... :D

Ron mk1
20-06-2014, 14:09
Ach Frank, de jeugd is wat ongeduldig....... :D

Jeugd? Hmm. Ik ben niet zo jong meer. Maar bedankt voor het compliment

knarfmk1
27-07-2014, 19:20
Update! (eindelijk :rolleyes: :D)

Ik heb een aantal meters uitlaatbuis, bochten en dempers e.d. gehaald om eens een mooie uitlaat te fabriceren.

De complete uitlaatlijn is in 2,5" (63mm) uitgevoerd. Het Supersprint spruitstuk eindigde in een 55mm buis, dus deze heb ik ook aangepast zodat deze nu ook in een 63mm buis eindigt. Hier heb ik nu even geen foto van, die zal ik van de week wel even plaatsen. Verder heb ik nieuwe ophangbeugels aan de carrosserie gemaakt. De uitlaat is nu alleen nog gehecht, en zal nog netjes afgewerkt en tig afgelast worden. Ik moet zeggen, voor de eerste keer dat ik een uitlaat maak ben ik zeer tevreden!

Ik heb tevens nog een stang tussen de draagarmen voor gemaakt zoals je op onderstaande foto ziet, ik heb deze expres niet op de draagarmbouten gezet omdat je die er aan de bijrijderszijde amper uitkrijgt als de motor er in zit, plus nu zit de stang minder in de weg voor de olieaftapplug. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1405_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1402_original.jpg


http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1396_original.jpg



Eindstuk zit nog los want die wil ik later nog bepalen ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_1397_original.jpg

vdWal.
27-07-2014, 19:23
mooie update! :cool:
goed om te zien dat er hier weer iets gebeurd

Style
27-07-2014, 19:45
Netjes hoor mooie update :thumbup:

Hight
27-07-2014, 20:00
netjes!

jetta mk1 '82
27-07-2014, 20:33
Dikke pijp!! (Letterlijk en figuurlijk ;) )

Shon
27-07-2014, 20:41
Een update :D Nice !

Zolang er maar leven in blijft zitten is het goed.
Hier kan het beter traag gaan zo hebben we er langer plezier aan :D
Wat een beest gaat dit toch worden!

KennyH
27-07-2014, 21:22
Hele mooie uitlaat lijn geworden! Echt zeer netjes!

vwjohnny
28-07-2014, 14:15
Mooie uitlaat! Welke dempers heb je gebruikt?

knarfmk1
28-07-2014, 14:45
Thanks allen!

Dempers zijn van Simons, de voorste is de "rond slim" en de achterste is de "ovaal big"

skywalker38
28-07-2014, 17:10
Die zit heel netjes,ook wel erg mooi zo gecentreerd in het midden
Heb je nog gekeken of het qua vermogen iets uitmaakt om van groot naar klein diameter te gaan,of andersom
Heb wel eens begrepen dat het voor atmosferische motoren kan uitmaken

Mtdi
28-07-2014, 17:30
Istie helemaal open Frank?

knarfmk1
28-07-2014, 22:35
Die zit heel netjes,ook wel erg mooi zo gecentreerd in het midden
Heb je nog gekeken of het qua vermogen iets uitmaakt om van groot naar klein diameter te gaan,of andersom
Heb wel eens begrepen dat het voor atmosferische motoren kan uitmaken

Ik heb er inderdaad wel over gelezen, maar het kan van zoveel dingen afhangen of het werkt of niet, en hoeveel is dan nog de vraag, dat ik gewoon de volledige lijn uit 1 maat heb gekozen. :thumbup:

Istie helemaal open Frank?
Ja het zijn beide absorptiedempers, ik heb de grootste maat gepakt die onder de auto konden, aangezien ze bij trackdays nog wel eens streng kunnen zijn qua geluid, ik hoop dat het zo genoeg dempt.

Dark Cooper
31-07-2014, 23:23
weeral een leuke update en een mooi beeld van hoe de uitlaat komt in het midden.

was ik al maar zo ver in mijn project :p

Greetz DC

Pewi Vwteam
01-08-2014, 10:17
Mooi werk weer! Ik hoop dat je dempers genoeg doen, wij hebben er een polo 1.8t mee rijden ma na klein halfjaar is hij alweer best luidruchtig. Ik vind het persoonlijk kwalitatief geen super dempers.

knarfmk1
24-08-2014, 16:35
Mooi werk weer! Ik hoop dat je dempers genoeg doen, wij hebben er een polo 1.8t mee rijden ma na klein halfjaar is hij alweer best luidruchtig. Ik vind het persoonlijk kwalitatief geen super dempers.
We zullen het vanzelf zien als ie eens rijdt :thumbup:

kleine update;
Ik heb de uitlaatuitsparing aan de achterzijde nog wat groter gemaakt zodat ik zeker weet dat de uitlaat niet tegen de carrosserie gaat rammelen. Daar heb ik alleen geen foto van gemaakt helaas.

Verder is het laatste ding te doen voordat ie naar de spuiter kan de carbon panelen aan de binnenkant. Voor de deuren heb ik kant en klare panelen gekocht, deze (en de deuren) hadden alleen nog wat bevestigingsgaatjes nodig:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0028_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0030_original.jpg


Mooi met zwarte popnageltjes vast straks:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0027_original.jpg



Voor de panelen achter de voorstoelen en over het gat van waar de reservewielbak zat 3 platen gekocht die ik zelf op maat ga maken. Hier zijn ook standaard passende paneeltjes voor maar omdat ik hier e.e.a. heb weggeslepen passen standaard paneeltjes niet mooi meer :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0031_original.jpg

skywalker38
24-08-2014, 21:31
Zien er goed uit kerel die panelen,wel een beetje sm stijl met die spijkers

knarfmk1
24-08-2014, 21:56
Haha ja ik zoek nog een paar handboeien als deurhendels :D

Erik Baas
24-08-2014, 22:08
Heb je al bedacht hoe je de losse eindjes van de popnagels uit de deur gaat halen?

Audi1981
24-08-2014, 22:22
Heb je al bedacht hoe je de losse eindjes van de popnagels uit de deur gaat halen?

Tectyl erop :D

martiepartie
24-08-2014, 22:29
Heb je al bedacht hoe je de losse eindjes van de popnagels uit de deur gaat halen?

Die komen niet in de deur, maar juist aan de zichtzijde...

knarfmk1
24-08-2014, 22:29
Heb je al bedacht hoe je de losse eindjes van de popnagels uit de deur gaat halen?

Die blijft bij deze popnagel achterin de nagel zitten :thumbup:

knarfmk1
24-08-2014, 22:31
Die komen niet in de deur, maar juist aan de zichtzijde...
Ja die spijkers sowieso idd! Wordt een beetje lastig poppen anders :D

Erik Baas
24-08-2014, 22:54
Die blijft bij deze popnagel achterin de nagel zitten :thumbup:Zoals gebruikelijk, maar er zijn er altijd wel een paar waarbij het eind van de pin er vanachter uitvalt. Tenminste bij de nagels die ik ooit gebruikt heb.
Het kan ook dat er aan de voorkant een stukje uitsteekt, wat je er even in (of doorheen) moet tikken, en dan heb je hetzelfde probleem. Loszittende eindjes is ook geen pretje, want die gaan rammelen...